Mijn ex had een vriendengroep waar het heel normaal was dat ze met drank op achter het stuur stapten. Gelukkig kwam ik daar na een paar weken al achter en was ik toen nuchter. Ik heb toen de sleutels afgepakt en gezorgd dat we allemaal thuis kwamen. Echter was dit voor mij ook de 1e en de laatste keer, het is namelijk niet mijn verantwoordelijkheid en ik vertik het om taxi te gaan spelen voor mensen die niet gewoon zonder een borrel kunnen
Als je dit een paar keer doet gaan ze er namelijk vanuit en proberen ze niet eens meer om een bob te zoeken, dat was tenminste mijn ervaring. Sindsdien zorgden mijn ex en ik in ieder geval altijd voor ons eigen vervoer en bleef 1 van ons altijd nuchter. Ik stap namelijk niet bij iemand in die gedronken heeft, dat heeft mijn moeder ons al van kleins af aan geleerd (met een oom en tante die veel dronken)
Ik heb er regelmatig iets van gezegd, maar meer kan en wil ik daar echt niet aan doen

Ik ben in zulke situaties helaas een echte twijfelaar en denk dan vaak achteraf: "Had ik maar..."