Ochtendhumeur, wat doe je eraan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:48

Ik kan niet slapen als ik mijn wekker zet, ik moet mijn telefoon gebruiken. Ik kan wel janken als ik dat piepje hoor, alleen al van schrik.

Ik had altijd een ochtendhumeur, maar door medicatie is dat wel zo'n beetje over, wordt alles heeel erg druk :') Maar dat is niet voor iedereen de oplossing :P

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 03:03

Gelukkig heb ik er weinig last van maar als ik een keer vroeg moet op staan als avond mens, mwa men kan beter hun mond tegen mij houden tot dat ik heb gedoucht en ik heb gegeten.

Erger is nog wanneer ik zie dat men mij al vroeg in de ochtend app spam berichten verstuurd of ik al wakker bent, meestal gaat dat nog even een uur in ignore mode.

Voor de rest gewoon accepteren, en proberen rustig te blijven.

Anoniet

Re: Ochtendhumeur, wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 08:44

Ik heb van mezelf geen ochtendhumeur, maar zodra iemand 's morgens zijn mond tegen mij opentrekt, man man man, dan kunnen ze het krijgen hoor _O-
Ik probeer dus altijd het contact met mensen te vermijden tot ik op mijn werk ben. Daar drink ik koffie en dan gaat het meestal wel weer :')

Ik heb trouwens ook een wake up light in plaats van een normale wekker, echt een aanrader!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 09:13

Indestal schreef:
Hoe ging ie vanmorgen?

Gisteren goed, vandaag minder sinds de trein stuk was en ik een halfuur in de koud stond :')

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:32

Nou, daar zou ik ook sjaggie van worden...

Mooi van gisteren..

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:41

Leuke muziek opzetten!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:41

Ik heb nooit echt een ochtend humeur...
Tenzij ik zo een veel te realistische nare droom gehad heb, dan kan ht wel eens voorkomen.

Ik ben juist eind middag vaak chagrijnig :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:57

eclair98 schreef:
Ik kan niet slapen als ik mijn wekker zet, ik moet mijn telefoon gebruiken. Ik kan wel janken als ik dat piepje hoor, alleen al van schrik.

Ik had altijd een ochtendhumeur, maar door medicatie is dat wel zo'n beetje over, wordt alles heeel erg druk :') Maar dat is niet voor iedereen de oplossing :P

Ik had een wekker me zee en golven geluiden. Die is minder erg. Nu heb ik een hond die exact om 6:00 wil eten en me voorzichtig wakker maakt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:52

Dat klinkt al een stuk beter, zo'n zee wekker! Waar kan je die krijgen?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:54

Wel grappig, ik heb juist soms een, nouja 'avondhumeur' is misschien een groot woord. Sta ik op het punt te gaan douchen en heerlijk slapen, komt mijn moeder even langs uit haar werk. Gezellig, maar rustige avonden en op tijd naar bed zijn voor mij heilig. Ik voel me soms net een oud mens, maar ik wil gewoon rust 's avonds en geen gedoe/afspraken :') .

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:05

eclair98 schreef:
Dat klinkt al een stuk beter, zo'n zee wekker! Waar kan je die krijgen?

Als je Google wekker met natuurgeluiden dan vind je diversen.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:46

Gelukkig heeft mijn telefoon zo'n wekker met rustige geluidjes. Volgeltjes enzo.
had een keer de wekker ingesteld op zo'n kraaiende haan. Telefoon vloog nog net niet door de slaapkamer :')

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:16

Ik volg even mee. Binnenkort maar even ruimte maken op m'n telefoon voor zo'n slaapanalyse app.
Het enige wat voor mij tot nu toe werkt is dat niemand tegen me praat tot ongeveer 2 uur na opstaan, en als er toch mensen zijn, muziek luisteren :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:28

Oh ja, ik heb ook een ochtendhumeur. Ik moet heel erg in mijn eigen tijd en tempo wakker worden en m'n dingetjes doen. Douchen, kat eten en water geven, eten, RTL ontbijtnieuws kijken, aankleden, etc. Daar staat ook minimaal een uur voor. Lukt dat niet, of als iemand tijdens dat ritueel tegen me aan begint te snateren... Mwah := Ik bek of snauw niet, maar láát me ook gewoon even. Dan kom ik vanzelf in de 'aan-stand'. Afgelopen jaren ook twee flinke reizen met mijn mams gemaakt, waarin we regelmatig rond 7 uur 's ochtends op moesten staan. Mams en ik kennen elkaar goed :D En mams weet dat ze tegen me kan kletsen als ik zelf ook begin te praten. Tot die tijd laten we elkaar vooral met rust, en dat werkt super.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:01

Wat bij mij werkt als ik echt geen zin heb in sociaal zij ochtends door mijn humeur,
Een ieder die het eerste uur dat ik wakker ben vertellen dat ze me ochtends beter eerst met rust kunnen laten _/-\o_
"vroeger" was het erger. Momenteel is het opzich redelijk maar vooral als iemand ochtends wil praten of een heel dom verhaal wil vertellen heeft deze persoon pech... Dan euhh kan ik wel eens een paar vervelende woorden zeggen.

Vanmorgen had mn vriend een flink goed humeur, en hij heeft me wel een beetje lopen klieren.dit kan ik dus wel weer hebben, zolang hij maar niet meer als een glimlach verwacht en koffie maakt ~~}>

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 15:44

Ik heb ondertussen in ieder geval al een nieuwe policy voor mezelf gemaakt op het werk, ik ga geen mails meer beantwoorden voor half 9; zo vermijdt ik sarcrastic me die de bovenhandt neemt :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:48

Mijn mobiel heeft een niet storen stand: tussen 11 uur 's avonds en half negen 's ochtends komen berichten wel binnen, maar ik zie geen enkel signaaltje (biep of ledje).
Mijn wekkergeluid doet het dan wel.
En favoriete contacten komen er als ze bellen ook door: maar dat is voor familie en vrienden die mij in nood moeten kunnen bereiken.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:56

Ik heb ook geen ochtendhumeur; je moet alleen gewoon je kop houden, niet zeuren/zaniken/zeiken/ruzie maken/kapot gaan/bevroren zijn of me in de weg lopen.
Dan is er verder niks aan het handje _O-

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:08

MamaMiesje schreef:
Ik heb ook geen ochtendhumeur; je moet alleen gewoon je kop houden, niet zeuren/zaniken/zeiken/ruzie maken/kapot gaan/bevroren zijn of me in de weg lopen.
Dan is er verder niks aan het handje _O-

+:)+ +:)+

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:18

Ik ben 's ochtends ook niet op mijn best.. Wat voor mij helpt, is om als wekker een wake-up light te gebruiken, 's ochtends te douchen en tijdens het ontbijten achter een daglichtlamp te zitten. Dan pas ben ik aanspreekbaar :')

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:18

Ik heb echt een flink ochtendhumeur := . Dusdanig dat ik mijn katten soms afsnauw als ze 's ochtends aan het mauwen zijn en ik een enkele keer jankend aan mijn ontbijt zit _O- . Opstaan is gewoon echt niet aan mij besteed en ik hoop nog steeds dat ik ooit iets tegenkom wat de ochtenden iets makkelijker maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:34

Ai, herkenbaar. Ik ben vooral de eerste paar uur dat ik wakker ben zo enorm wazig, net een zombie. Moet dan echt niemand tegenkomen want dan kan je een snauw krijgen als ik uberhaupt reageer. Ik ben wel bezig om het te veranderen, en merk wel dat een aantal dingen werken voor mij.

Ten eerste vind ik het totaal niet handig om eerder op te staan. Ik wil 's morgens in relatieve rust mijn ding kunnen doen, maar ik wil wel doelgericht bezig zijn. Een half uur op de bank een serie kijken oid gaat hier echt niet lukken, dan besluit ik thuis te blijven of val ik weer in slaap. Voor mij is het gelijk op de eerste wekker mijn bed uit. Soms word ik voor de wekker wakker, dat betekent dat ik tijd heb om nog even social media e.d te checken maar anders niet. Als ik opsta neem ik altijd eerst een paar minuten om even te rekken en te strekken, alle oefeningetjes even doen zodat alles een beetje los komt. Dan naar de badkamer en afhankelijk van wat ik de dag ervoor heb gedaan, douchen en anders alleen even wassen. Dan drink ik eerst een groot glas water waarbij ik mijn medicatie inneem, pak ik mijn ontbijt (vaak yoghurt oid) en nog een glas water, dat drink/eet ik aan de keukentafel op terwijl ik een beetje met mijn telefoon kloot. Tanden poetsen doe ik beneden in de keuken, dan schoenen aan en naar de bushalte. Vind het altijd fijn om daar een paar minuten van tevoren te zijn zodat ik nog even een sigaretje kan roken.

Dingen als mijn tas inpakken, kleren klaarleggen en zorgen dat mijn ontbijt binnen handbereik staat doe ik allemaal de avond van tevoren zodat ik daar 's morgens geen stress meer onder heb.
Bovenstaand ritueeltje kost mij in totaal een kwartiertje als ik mijn best doe, dus het kan echt wel snel. Als ik echt haastig ben doe ik mijn make-up in de bus (alleen wat mascara meestal) en anders doe ik dat tijdens het ontbijt.

Oh en edit: ik luister 's morgens alleen maar vrolijke muziek. Helpt echt :))

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:38

De ochtendhumeurders, zal het helpen als jullie bv vitamine D 3 bijslikken? Komt best veel voor dat mensen het te kort komen en zeker nu..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:48

Word hier elke twee maanden op alle vit en min. getest dus dat is het hier iig niet. :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:49

Ik weet nog toen ik vit D ging slikken, ik beter en dieper sliep..misschien geeft het ook meer rust...magnesium doet dit ook