Vader niet in beeld.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vader niet in beeld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:23

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 10 was. De eerste 5 jaar ging ik nog wel om het weekend naar mijn vader maar ik had het er eigenlijk nooit leuk. Nieuwe vriendinnen waren belangrijker.

Op mijn 15e besloten daar niet meer heen te gaan. Wel nog contact gehad maar dat was een aaneenschakeling van teleurstellingen. Op mijn 21e besloten geen initiatief te nemen om contact te houden. Nooit meer wat gehoord.

Vorig jaar (ik ben nu 31) heb ik hem gezien op het verjaardagsfeestje van mijn oma. Van de dominante overheersende man was niks meer over. Hij probeerde het nog wel maar ik prikte er inmiddels zó doorheen.

In mei of zo heb ik hem nog een keer gesproken omdat mijn oma toen in het ziekenhuis was opgenomen maar dat contact heb ik snel verlegd richting mijn tante.

Mis er niks aan.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 14:59

Fijn dat zoveel mensen hun verhaal delen! Ga niet alles qoute hoor hihi! Maar ik heb idd een schat van een moeder en me stiefvader is me sponsor vader haha :') en ook met hem ga ik al tijdje door een deur! Maar toch mis ik een puzzelstukje in me leven en tja wat is een puzzel met een gemiste stuk zo voelt het voor mij gewoon! En mijn puzzel zal dus nooit afkomen! En dan denk ik waarom als je een herseninfarct heb hoor ik het van andere wat als die straks in zijn kist ligt voor mij blijft me vader een held waar ik afscheid van mag nemen en de heks mij dat ontneemt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:00

LinsxDot schreef:
Dat is juist mijn vader was vrachtwagen chaffeur en was alleen savonds laat thuis op zijn manier was hij me maatje tot "de gestoorde heks " in beeld kwam! Ik weet ook dat contact nooit meer zelfde zal zijn als dat was haar kids zijn geweldig en ik ben stuk stront! Ik kan het soms redelijk los laten maar zoals me broer kind heeft gekregen en ik misschien in de toekomst of ga trouwen wie geeft me weg met kerst dat soort dingen maakt me wel verdrietig! Ik wil wel brief sturen en denk dat hem dat goed zou doen! Maar vrees dat zij hem verscheurd

Misschien kun je hem via z'n werkgever een brief sturen?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 15:03

Hij zit in de ziektewet vanwege zijn verlamming van herseninfarct

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:12

Ipv geen contact met vader heb ik dat niet met mijn moeder, over haar wel en wee heb ik verder ook geen idee, zij over mij wel schijnt, en ik heb als ze het wil neemt ze zelf maar het inniatief, ik heb er vrede mee geen onzinnige ruzies waarvan je zelf niet weet waar het om ging geen verwijten en kleinneringen meer, niet op je tenen te hoeven lopen....
Als je wel of geen contact wil doen waar jij je goed bij voelt!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:17

Ik heb ook geen contact meer. Ik was uit zijn kant het ongewenste kind. En dat heeft hij ook laten blijken. Daarbij heeft hij maar 1 grote liefde, zichzelf en de drank. Ik ga verder niet teveel uit wijden maar hij heeft het me soms knap lastig proberen te maken. En hij was altijd slachtoffer van alle situaties...
Ik zit er niet zo mee omdat hij er toch nooit voor mij geweest is. Het enige waar ik mee zit is dat hij zijn financiële verplichtingen nooit is nagekomen en ik daar dus nu nog de "vruchten" van pluk. Helaas is in mei dit jaar mijn moeder overleden en ben ik nu alleen over met mijn broer die door onze jeugd geestelijk niet meer in orde is. Ook mijn broer heeft hij als een baksteen laten vallen. Echter was dat vroeger wel zijn lievelingetje.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:20

Ik zie mijn biologische vader al niet meer sinds mijn 13e nadat hij de telefoon erop gooide tijdens een onenigheid. Mijn zusje heeft hem er in het half jaar erna nog gezien maar toen bleek dat mijn stiefzussen inclusief vriendjes wel mee op vakantie mochten maar zij niet was het klaar. Ik heb hem later nog 1x gezien en toen kwam hij wederom zijn afspraken niet na. Naar het schijnt wonen we nu niet zo ver uit elkaar en ik lijk ook nog eens verschrikkelijk veel op hem (qua uiterlijk). Maar de neiging om hem op te zoeken is er niet. Hij wilde graag kinderen met mijn moeder dan moet hij er ook maar voor zorgen (hij weigerde ook alimentatie te betalen en dergelijke)
Gelukkig is mijn moeder na een paar jaar hertrouwd met mijn geweldige stiefvader. Aan hem heb ik heel veel gehad en nog steeds eigenlijk. Hij is ongevraagd de vaderrol in het gezin gaan overnemen en ondanks dat hij zelf geen kinderen heeft gaat hem dit geweldig af.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:21

Ik ook, maar niet echt mijn eigen keuze..
Mijn ouders zijn gescheiden van mijn 1 jaar, maar ik ging nog steeds om de twee weken in het weekend bij mijn vader en we hebben echt hele leuke dingen gedaan. Al mocht ik nooit van hem paardrijden omdat dat te duur was.. Hij heeft amper wat gedaan voor mij, nooit betaald voor dingen.
Ondertussen had ik wel al snel een stiefvader die echt alles voor mij deed, veel meer dan dat mijn echte vader ooit heeft gedaan voor mij. Ik kreeg zelfs een paard van hem toen ik 11/12 was. Ik had het echt niet slecht hoor toen ik 'klein' was :) En ik denk vanaf mijn 13de ongeveer dat het contact verwaterde met mijn vader, ik heb hem eens 4 jaar lang niet meer gezien. Maar ook hij deed geen moeite om contact te leggen.
Maar op mijn 15de waren mijn mama en mijn stiefpa ook gescheiden.. twee jaar lang was dat miserie met het paard (wie betaalt ervoor?) uiteindelijk is hij op mijn naam gekomen en heb ik het nog een jaar volgehouden financieel. Het bezorgde mij veel stress dus heb ik maar besloten om hem te verkopen.. hierdoor kreeg ik ruzie met mijn stiefpa om het geld en heb ik hem 2 jaar niet meer gezien.
Het jaar dat mijn paard verkocht werd is mijn mama geëmigreerd naar Amerika (ik was 17).
Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat ik mij nu alleen voel en weer contact heb willen zoeken met mijn vader. Maar hij moet uiteraard zolang ik studeer alimentatie geld betalen en aangezien hij werkloos is en zelf een kind heeft van 10 jaar is dit niet gemakkelijk voor hem. Hij denkt dan ook dat dat de reden is waardoor ons contact zo slecht is. En toen ik hem belde dacht hij zelfs dat het om te polsen was hoe het met het geld zit.. ik was erg teleurgesteld en heb hem nu nog steeds niet gezien.
Doet wel even goed om het neer te schrijven want het zit mij wel dwars de laatste tijd, maar vooral ook omdat ik mijn mama (mijn houvast) hier niet meer heb.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 15:26

naar voor jullie beide zeg :(
Soms is het wel beter om idd los te laten. Maar de vragen waarom hoe en wat blijven aan mij knagen.
Wat maakt zo vrouw of man nou zo bijzonder dat je je kinderen in de steek laat. Waarom durf je er niet tegen in te gaan. Ben je gelukkig met de situatie die jij of zij veroorzaakt heb. Wat houdt je tegen enz enz enz

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:39

Mijn biologische vader is nooit in beeld geweest. Heeft m'n moeder de deur gewezen zodra hij wist dat ze zwanger was. Bleek dat ie nog ergens een gezin had. Sinds mijn 9de heeft mijn moeder een vriend, die voor mij mijn echte vader was. Helaas is hij in augustus overleden. Dus weer Koos vaderloos..
Laatst bijgewerkt door _Kelley op 12-12-16 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 15:43

OhJa en wat me ook steekt en dwars zit : is dat er mensen zijn die de liefde van hun vader missen door overleden. En dat er zijn van die vaders zijn die er voor kiezen. Waar zijn je balle

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:47

Tja.. Mijn moeder heeft destijds gezegd dat iedere banketstaaf vader kan worden, maar dat je niet zomaar een papa bent

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:53

LinsxDot schreef:

Ken je geen mensen die hem persoonlijk opzoeken?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 16:05

Kingeping schreef:
LinsxDot schreef:

Ken je geen mensen die hem persoonlijk opzoeken?

Nee hij sluit zich van alles en iedereen af. Sinds dit jaar zijn ze verhuisd wat ik heb gehoord. Hij woonde nog in het huis waar ik was geboren en daar is zij bij in komen wonen. Ze zijn begin dit jaar verhuisd en niemand weet waarheen. Hij mag ook met niemand van haar praten want ze is stik jaloers. Als een buurvrouw hoi zei dan kreeg die hele preek of die met haar bed had gedeeld. :')

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:58

Hier nog 1! Mijn ouders zijn nu 8 of 9 jaar gescheiden, maar sinds twee weken wil mijn vader geen contact meer met mij. Wel met mijn zusje, maar niet meer met mij. Reden: zijn vriendin.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:05

jup nog eentje hier ouders aantal jaar geleden gescheiden en mijn vader heeft de kinder laten zitten helaas doet hij niks om contact te houden en ik dat in het begin wel probeerde maar na lange tijd op gegeven . terwijl hij wel nog bevriend is met me moeder en dus over de vloer komt met zijn vriendin bij mams en anders om maar als ik dan binnen komt word er geen woord tegen me gezegd...

ben gelukkig samen met mams !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:39

Dat je moeder hem nog binnenlaat dan... :\

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 08:40

Had heel druk geen tijd om te reageren!
Wat vinden jullie de brief wel of niet sturen en dan maar zien of die het leest! Heb er ingezet dat ik me maatje mis en de man die mij opgevoed heb niet meer ken als hoe die was! En wat hem gelukkig maakt om zo te zijn hoe die is!
Hij zal als die het leest response moeten zoeken via telefoon want ik ben verhuist en niemand weet mijn adres ( nu lijk ik wel ondergdoken :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:24

LinsxDot schreef:
Had heel druk geen tijd om te reageren!
Wat vinden jullie de brief wel of niet sturen en dan maar zien of die het leest! Heb er ingezet dat ik me maatje mis en de man die mij opgevoed heb niet meer ken als hoe die was! En wat hem gelukkig maakt om zo te zijn hoe die is!
Hij zal als die het leest response moeten zoeken via telefoon want ik ben verhuist en niemand weet mijn adres ( nu lijk ik wel ondergdoken :') )

Weet je, soms is het beter om te gaan accepteren dat de situatie niet meer verandert. Het is heel logisch dat je antwoorden wilt, maar ipv te blijven zoeken, is het misschien beter om te accepteren dat je die antwoorden niet meer gaat krijgen. Dat is pijnlijk, maar soms het beste.
Blijkbaar gaat jouw vader niet meer veranderen, dus verwacht die verandering dan niet. Hoe moeilijk dat ook is. Jij moet je verwachtingen gaan veranderen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:39

Ik zie vele verhalen. Mijn vader is er gewoon, maar ik heb een kleine meid van 16 maanden en haar vader heeft echt nooit, maar dan ook nooit enige interesse in haar getoond. Ik heb een geweldige vriend die haar als zijn kleine ziet en ze zijn echt leuk samen. Ooit komt het ervan dat ik haar moet vertellen hoe of wat. Dat moment maakt me wel bang. Hoe gaat ze zich voelen en hoe of wat wil ze er verder mee. Ik hoop dat hij buiten beeld blijft, maar dat is niet aan mij. Zij maakt dadelijk haar eigen keuzes, maar wil haar behoeden voor iemand die zo laks is en bier en drugs in het weekend belangrijker vindt.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 11:49

GabberGill schreef:
Ik zie vele verhalen. Mijn vader is er gewoon, maar ik heb een kleine meid van 16 maanden en haar vader heeft echt nooit, maar dan ook nooit enige interesse in haar getoond. Ik heb een geweldige vriend die haar als zijn kleine ziet en ze zijn echt leuk samen. Ooit komt het ervan dat ik haar moet vertellen hoe of wat. Dat moment maakt me wel bang. Hoe gaat ze zich voelen en hoe of wat wil ze er verder mee. Ik hoop dat hij buiten beeld blijft, maar dat is niet aan mij. Zij maakt dadelijk haar eigen keuzes, maar wil haar behoeden voor iemand die zo laks is en bier en drugs in het weekend belangrijker vindt.

Ten eerste heel veel respect voor jou vriend dat die haar als "zijn" ziet. en ja lijkt me ook heel lastig dat later uit te gaan leggen alleen denk dat wel voor meisje makkelijker is omdat ze niet anders weet en als je niet en hem als vaderfiguur ziet dus denk wel dat zo een meisje vragen krijgt maar vaak zie je dan niet de drang tot vader leren kennen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:49

zeker ze is nu 16 maanden en hij is alweer 3 maanden haar papa. Ben super blij met hem omdat ik weet hoe belangrijk een vader is. Vele zien dat nu ook doordat ze hem moeten missen. ik vind het altijd misselijkmakend, mannen die hun kind zoiets aan kunnen doen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:12

Mijn vader is bij mij ook uit beeld. Ouders uit elkaar gegaan toen ik 6-7 was en hij heeft mijn moeder flink te kakken gezet in die periode. Alles van ons afgepakt in zijn eigen belang.

Ik heb nog wel bij hem gelogeerd enkele keren maar kon slecht overweg met zijn vrouw. Mijn vader was ook altijd koud tegen mij. En zijn stiefkinderen gingen twee à drie keer per jaar mee op vakantie.. maar wij (mijn broertje en ik) mochten nooit mee.

Ik heb uiteindelijk zelf besloten er een punt achter te zetten. Ik heb inmiddels met mijn beide ouders geen contact meer.

Veela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:21

Voor als mensen nieuwsgierig zijn heb ik een update mbt mijn situatie. Vader heef teen contactverbod en als mijn zus of ik contact met hem wil dan moeten we daar een officieel verzoek voor indienen. Als ik het ziekenhuis uitben ga ik tijdelijk bij mijn oma (moederskant) wonen. Mijn zus is op zoek naar een appartement voor ons in Rotterdam omdat we daar alles hebben en onze oma woont in Utrecht en wil daar niet weg. Onze oma zal ons financieel ondersteunen maar mijn zus werkt ook en zodra ik beter ben ga ik waarschijnlijk weer verder met oppassen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:28

Hier beide niet meer in beeld, ze zijn overigens wel nog steeds samen.

Reden? Slechte jeugd met veel drank, losse handjes en blijkbaar was een jongen beter. Daarnaast is mijn vader ook nog vreemd gegaan met een meisje van 22 (mijn broertje was op dat moment 19). Uiteraard is er nog veel meer gebeurd maar dit vat het wel samen.

Er was nooit contact met de ouders van mijn vader en nu ik moeder ben, ben ik heel bang voor een herhaling. Dus in dat opzicht vind ik het voor mijn dochter wel heel erg en ik kan alleen maar hopen dat mijn liefde voor mijn dochter die cirkel wel kan doorbreken.