Hier hebben we gewoon uitgerekend welk bedrag we maandelijks binnen willen krijgen voor het voldoen van alle gezamenlijke lasten + het opbouwen van een buffertje.
En vervolgens kijk je dan wie welk bedrag maandelijks van de eigen rekening af stort, afhankelijk van inkomsten. Je kan allebei de helft van het gewenste bedrag overmaken.
Maar is er toch wel veel verschil in inkomsten dan is het eerlijker om bvb. een percentage van je inkomsten te doen, bvb. allebei 80% ofzo
Of je bekijkt het zo dat je allebei een zelfde bedrag overhoudt, dat je bvb. elke maand nog 150 euro vrij te besteden hebt. Al dan niet nadat je eventuele kosten die je voor jezelf wilt houden (paard, auto, GSM of weet ik wat je daartoe wilt rekenen
) er vanaf gehaald hebt.Het is maar net wat je zelf wilt. Ik vind het fijn dat we elk nog een eigen rekening hebben waar de ander niks over heeft te zeggen in principe omdat het duidelijk is dat het helemaal je eigen geld is dat je vrij kan besteden, hoef je je niet schuldig te voelen als je zelf iets veel te duurs koopt of te denken jeetje wat zonde van ONS geld dat hij nu *onzin* koopt

Ook al gun je elkaar dat allemaal en ben je allebei niet moeilijk....het is gewoon wel fijn.
En je kan de ander nog steeds lekker trakteren of een cadeautje geven, dat is toch anders of je het van je eigen geld doet of van de huishoudrekening

Of de gezamenlijk auto tanken van je eigen pasje omdat je de huishoudrekening een beetje wilt ontzien...ik vind dat wel een lekker gevoel van zelfstandigheid / onafhankelijkheid

En dat soort dingen tikt toch wel flink aan... ook biologisch spul enzo.