Wat heeft 2016 jou gebracht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:36

Over het algemeen vrij weinig interessants dat niet met school te maken had. :')
Ik heb dit jaar mijn vwo-diploma gehaald, en vervolgens de drukste zomer van mijn leven gehad. Ik heb ik 7 weken tijd natuurkunde ingehaald en mijn natuurkunde-examen gemaakt. Vervolgens ben ik voor het eerst met 2 van mijn vriendinnen 5 dagen naar Londen geweest. 1 week later zat ik in de collegezaal van mijn vervolgopleiding.

spicegirl schreef:
het jaar 2016 heeft mij uitgezaaide kanker gebracht.
paard moeten verkopen,
en mn leven staat op zn kop.
het is heel zwaar nu..

Heel veel sterkte!
Ik hoop dat 2017 wat geluk met zich meebrengt! :(:)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:50

2016 heeft voor mijn:
Angst gegeven voor het paardrijden en een nieuwe kans gegeven om van deze angst af te komen.
gestopt met rijden.
weer begonnen met rijden.
acceptatie van mijn overleden katje.
betere omgang op school.
2 jaar samen met mijn vriend.
2016 was een jaar wat een hele slechte kant had maar ook een schitterende helft. Ik hoop op een goed 2017!

LiannePuthzy

Re: Wat heeft 2016 jou gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:57

2016 voor mij:
eerste strandrit met mijn eigne paard
begonnen met autorijles
leeftijd legaal drinken behaald
1e van de 9 geworden met een karrenoptocht :')
3x op vkanantie geweest (weekej tenerife, 10 dagen intalie, en 3 dagen duitsland)

was een super jaar

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:59

Spicegirl
Heel veel sterkte! 2017 is er bijna en ik hoop dat het voor jou een beter jaar wordt. :(:)

2016 heeft mij een hoop uitdagingen gegeven en geluksmomenten. Helaas ook het laatste jaar voor mij en Vera samen. Maar ik heb dan nu wel mijn eigen paard! <3

Een van de geluksmomenten. Voor het eerst zonder tuig op het land rijden, heerlijk gevoel was dat! <3 Niet gedacht dat ik dit met Vera zou kunnen doen! :D
Afbeelding

Mijn grootste uitdaging. Helemaal alleen, eerste keer vliegen, naar een land waarbij ik de taal niet spreek. (nogsteeds niet voor de nieuwsgierige.. :'))
[BEU] Mijn avontuur in Hongarije!
[ITP] Pony's in de Hongaarse bergen!

Elano, mijn knappe jaarling sinds 2 weken.
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat 2017 gaat doen. :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:58

helaas zijn de vooruitzichten niet goed.
beter worden doe ik niet meer,
overleven doe ik dit niet. :n

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:05

Mijn 2016 was een rollercoaster,

Het vinden van een nieuwe baan, op m'n zelf gaan wonen met het plan dat mijn vriend bij me zou komen wonen, eindelijk een hond gekocht <3 toen de schok dat mijn vriend naast mij nog 2 anderen had..

En nu inmiddels heel voorzichtig positief dat ik een nieuwe vent gevonden heb..
Dus ik hoop dat 2017 wat rustiger wordt vooral. _O-

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:06

Voor mij bestond 2016 uit een aantal hoogtepunten maar ook een aantal diepte punten.

In februari hebben we mijn pony in moeten laten slapen waardoor dit jaar enorm rot begon, in maart kreeg ik wel een enorm leuke verzorgpony aangeboden waar ik nog steeds zeer dankbaar voor ben! Ook heb ik dit jaar afscheid genomen van een aantal "vrienden" omdat ik geen zin meer had in drama en daarvoor heb ik een aantal echte vrienden in de plaats gekregen die 100 keer positiever zijn en daardoor ook beter bij me passen. *\o/*

Ik heb helaas ook veel op krukken gelopen dit jaar omdat ik vrij lomp ben. :')

Ben benieuwd wat de rest van dit jaar en 2017 te brengen heeft. :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:08

Nachocheese schreef:
8 kilo erbij heeft het mij gebracht :')

Mij juist 15 eraf terwijl ik al een normaal gewicht had. :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:10

spicegirl schreef:
het jaar 2016 heeft mij uitgezaaide kanker gebracht.
paard moeten verkopen,
en mn leven staat op zn kop.
het is heel zwaar nu..

Ah meissie... Heel veel sterkte!!

Mijn jaar is rustig geweest, wel 15 kilo afgevallen..
2017 staat nog niet veel op het lijstje.
Wel mijn streefgewicht halen, en dam eindelijl de borstverkleining! :D
Verder, leuke dingen doen, van pony genieten en hoop gezelligheid! :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:13

spicegirl schreef:

En dan bedenk ik mij. .. dat ik minder moet zeuren. Meer het leven moet waarderen, dankbaarder moet zijn.. ook voor de kleine dingen.

Veel sterkte spicegirl

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:29

Mijn jaar 2016 begon niet best...
Ik had een baan, die ik niet langer aankon...ik was op de beste weg naar een depressie toe, veel ziek, geen zin in niks meer.
Mijn bijrijdpaard hielp hier heel erg me, omdat hij het enige was, waar ik nog kracht voor had. Als ik hoorde dat ik hem mag kopen, heb ik alles gedaan om het geld (geen heel klein bedrag) te sparen voor de afgesproken koopdatum..maar het is niet gelukt, dus terug in het dipje.
Nu heb ik een nieuwe parttime baan (is misschien flauw, maar het doet mij echt goed alleen 3 dagen per week op kantoor te zitten) met leuke collega´s en ik ben zover met mijn hobby, dat ik vanaf 1 januari een klein bedrijf start naast mijn kantoorbaan, iets waar ik het al jaren over had, maar nooit durfde, maar nu met mijn nieuwe hobby, duurf ik het wel aan. Dus, laat 2017 maar komen :o

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:39

Hier was 2016 een jaar met ups en downs

In februari spontaan meegedaan aan de strao, na meer dan een jaar niet meer gereden te hebben. En ze was zo braaf. Heb zitten genieten van begin tot eind, en als aandenken hele mooie foto's er aan over gehouden.
Dit is ook wel het hoogtepunt van ons jaar.

Op zoek gemoeten naar een andere baan, en deze in juni gevonden hier in het dorp.
Hier heel erg moeten wennen.
Door de aanloop van dit gebeuren in een diep dal gezeten kwa gevoelens met paard. In gedachten was de verkoopadvertentie al gemaakt. Maar gelukkig is alles goed gekomen.

En helaas zitten we laatste weken weer in een dal, door paardlief die ergens last van heeft maar nog niet gevonden wat. Doktersmolen zijn we al in.

En terwijl ik dit typ, zit ik de berichtjes terug te lezen en lees het berichtje van spicegirl en bedenk me dat mijn downs niets zijn bij wat jou overkomt.
Heel veel sterkte de komende tijd. Voor jou maar ook je familie.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:40

spicegirl schreef:

Jemig meid wat heftig...

2016 bracht mij (eindelijk) een nieuw, fijn, paardnatuurlijk plekje voor mijn merrie! En verder kan ik zeggen dat ik best genoten heb van dit jaar, mijn paard, mijn gezin en vooral van mijn geweldige zoon <3 .

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:41

Ik wil er niet teveel over uitweiden. Maar 2016 was en is een poedersuiker voor mij.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:02

2016 was echt een topjaar, zwaar maar ontzettend genieten :D
- Voor het eerst in 9 jaar gaat mijn ziekte vooruit in plaats van achteruit, natuurlijk met de nodige terugvallen maar het totaalplaatje telt.
- Ik ging 3 keer op vakantie, 2 keer naar Oostenrijk en 1 keer naar Tenerife.
- Bij Tenerife zag ik voor het eerst dolfijnen, walvissen en zeeschildpadden in het wild. Wat was dat gaaf!
- Ik heb er een stel heel leuke vriendinnen bijgekregen.
- Terwijl ik begin van het jaar mijn bed nog niet uit kon ben ik sinds september weer terug op mijn opleiding, 4 keer per week 2 uur en deze week heb ik voor het eerst een keer 3 uur kunnen doen *\o/*

Maar de rode draad blijft natuurlijk het belangrijkst. Genieten van mijn beestjes <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:17

Niks bijzonders. :') niet echt iets superleuks meegemaakt dit jaar ofzo.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:18

Knert schreef:
Nachocheese schreef:

Ik kom het gelukkig ook hebben :j maar 3 eraf zou wel net iets fijner zijn, dus wil je hebben? :))

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:47

- Een middelbaar diploma, ondertussen ben ik gestart met een zalige opleiding waar ik me helemaal goed bij voel.
- Heel veel in de knoop gelegen met mezelf, maar al die slechte periodes hebben geleid tot een evolutie van mezelf waar ik heel blij mee ben.
- Veel dromen waargemaakt die ik niet heb durven dromen. Naar zee met mijn pony, op Equiday voor de finale van de horse agility wedstrijd met mijn andere pony. We zijn met zijn 3tjes heel hard gegroeid als een team.
- Nieuwe uitdagingen zoals recht richten, maar ook dingen die mijn opleiding met zich mee bracht: website's schrijven etc.
- Heel veel geweldige festivals en concerten kunnen doen.
- Veel nieuwe vrienden mogen verwelkomen. Ondanks veel drama en dat ik veel mensen heb moeten loslaten, heb ik er anderen voor in de plaats.

Een :(:) voor iedereen die het kan gebruiken, in het bijzonder voor spicegirl. Veel sterkte.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:49

2016 heeft mijn paard meer spieren gebracht! Door nieuwe manier van trainen, ik zelf veranderd ben en de combinatie tussen mijn paard en mij enorm gegroeid is, is het trainen 180graden omgedraaid. Begon dan wel 2 jaar geleden met een nieuwe lesgever maar echt dit jaar is het hoogte punt.

Vaak rijden met dezelfde of betere resultaten en maar zeer weinig dagen dat het echt niet gaat zoals vroeger.

+ bijna al der dekens is ze uitgegroeid op haar 13e levensjaar! Waar kan een mens blij mee zijn *\o/* Met dikke spierbillen en een prachtige hals waar vroeger een enorme onderhals zat(blijft er zitten maar wordt minder) heeft ze nu een enorme bovenhals erbij gekregen <3

En wat minder leuk, maar wel goed aflopen: hond bijna tot 2 keer aan toe verloren maar gelukkig is onze dame er nog!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:53

Nachocheese schreef:

Knert schreef:

Nachocheese schreef:
Ik kom het gelukkig ook hebben :j maar 3 eraf zou wel net iets fijner zijn, dus wil je hebben? :))

Ik viel af door maag en slaapproblemen wat maar aan bleef houden. Ik sliep een uur per nacht en at daardoor bijna niet meer.

De HA adviseerde gewoon wat minder hooi op mijn vork te nemen. En doordat mijn relatie voorbij was, dacht zij dat dit de druppel was en ik enkel wat break up stress had.

Inmiddels, na 10 maanden, slaap ik alweer veel beter. Maar heb inmiddels wel een ongewenst eetprobleem ontwikkeld. Mijn maag zit vol na een koekje.. en bij minste of geringste stress wil het helemaal niets. Het is echt een wonder dat het slechts bij 15 kilo is gebleven.

En met 15 kilo lichter bedoel ik dus... dat dit de stand van nu is. Deze week alweer een kilo afgevallen. 1 Paard verkocht, gestopt met hardlopen. Mijn jonge paard aangehouden maar daar rij ik bewust niet op.
Nog 4 kilo en ik heb een ondergewicht en minder dan 10% vet.

Mijn omgeving reageert heel positief omdat ze zien dat ik veel ben afgevallen. Maar niemand die door heeft dat dit juist frustrerend is.

Mijn huisarts wil het meer tijd geven.
Inmiddels woon ik dus weer thuis (ouders) omdat ik destijds gek werd door mijn slaapproblemen. Verder gaan we lekker volvreten met de feestdagen met de hoop dat dit gaat lukken.

Zo lang verhaal zeg.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 10-12-16 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:55

2016 was n heerlijk jaar.
ik ben 28 kilo afgevallen, met mn hond gepromoveerd van de A naar de C, heb het NK mogen lopen en de Masters. Verder is mijn pupje geboren.
Mijn relatie is fijn stabiel gebleven en ik geniet van bijna elke dag. Prima jaar dus :)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:56

Voor mij is 2016 een rommelig jaar geweest.
In januari kwam ik erachter dat ik zwanger was van mijn ex (met wie ik nog wat rommelde), heb ik voor de keuze gestaan om abortus te plegen of niet. Nu ben ik heel gelukkig met mijn lieve zoontje en heb ik m'n ex de deur uitgeschopt. Ik kwam erachter dat hij tijdens mijn zwangerschap het bed deelde met een ander en dat hij het heel normaal vindt dat hij nog steeds contact heeft met haar.
Voor paardenvriend is het ook een rommelig jaar geweest, want ik kon niet meer rijden en mijn lieve bijrijder raakte flink geblesseerd.

Volgend jaar ga ik voor meer rust, structuur, veel liefde en acceptatie. Het zal een jaar van opbouwen worden en daar kijk ik erg naar uit :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:04

Ik durf mijn "blessings" nog niet te tellen voor het jaar echt voorbij is eigenlijk.

De aankoop van een mooi stukje grond middenin een prachtig natuurgebied en de opbouw van onze Paddock Paradise is wel een (onverwacht) hoogtepunt. En zo hard werken dat er weinig overblijft voor andere dingen :D

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:09

Knert schreef:

Nachocheese schreef:

Citaat:
Ik viel af door maag en slaapproblemen wat maar aan bleef houden. Ik sliep een uur per nacht en at daardoor bijna niet meer.

De HA adviseerde gewoon wat minder hooi op mijn vork te nemen. En doordat mijn relatie voorbij was, dacht zij dat dit de druppel was en ik enkel wat break up stress had.

Inmiddels, na 10 maanden, slaap ik alweer veel beter. Maar heb inmiddels wel een ongewenst eetprobleem ontwikkeld. Mijn maag zit vol na een koekje.. en bij minste of geringste stress wil het helemaal niets. Het is echt een wonder dat het slechts bij 15 kilo is gebleven.

En met 15 kilo lichter bedoel ik dus... dat dit de stand van nu is. Deze week alweer een kilo afgevallen. 1 Paard verkocht, gestopt met hardlopen. Mijn jonge paard aangehouden maar daar rij ik bewust niet op.
Nog 4 kilo en ik heb een ondergewicht en minder dan 10% vet.

Mijn omgeving reageert heel positief omdat ze zien dat ik veel ben afgevallen. Maar niemand die door heeft dat dit juist frustrerend is.

Mijn huisarts wil het meer tijd geven.
Inmiddels woon ik dus weer thuis (ouders) omdat ik destijds gek werd door mijn slaapproblemen. Verder gaan we lekker volvreten met de feestdagen met de hoop dat dit gaat lukken.

Zo lang verhaal zeg.

Oh, :(:) sorry dat is geen leuke manier om 15 kilo te verliezen.. Hopenlijk dat het nu stabiel blijft of dat je weer op je normale gewicht komt..

Heel veel succes en plezier in 2017 toegewenst !

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:12

Hier een jaar met vooral veel gezondheidszorgen. Mezelf, familie en huisdieren, alles wel gehad. Volgend jaar hopelijk iets meer geluk op dat gebied.