december ergernissen ;)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 03:32

Ja ook dat ja en schrik me vaak naar heb al oordoppen aangeschaft. En blijf thuis

JPS

Re: december ergernissen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 04:14

Als er nou enkel siervuurwerk afgestoken zou worden op een vastgestelde tijd en op aangewezen plekken, dan zou dat al een hele verbetering zijn. Maar het geknal begint al dagen van tevoren en komt van overal. Aan de wilde dieren, het vee en de huisdieren wordt dan niet gedacht. Er zijn ook mensen die zich er onplezierig bij voelen.
Ik vind het asociaal!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 06:59

Ik erger me vooral aan de overconsumptie en het materialistische met de kerst.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:07

Het feit dat ouders niet snappen dan op sinterklaas/kerst avond je paard nogsteeds moet eten <:) {:) :D

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:31

ik zoek nog ergenissen voor oud en nieuw :o voor mijn video :o

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:34

De kou.. Vreselijk, ik heb t al altijd koud en dan al helemaal als het 's ochtends -4 is {:)-:(

Ik vind vuurwerk juist leuk! Het siervuurwerk, maar ook de knallen :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:37

Doe mij maar een winterslaap tot maart.
Kerstliedjes, verplicht met schoonfamilie en vuurwerk. Het kan me allemaal gestolen worden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:38

Scamander schreef:
Het verplicht gezellig moeten doen waardoor het enorm geforceerd is.

Ach, ik doe liever geforceerd gezellig tegen mijn familie dan tegen een horde toeristen die nog niet eens dankjewel zeggen.
Harde realiteit van de horeca denk ik dan maar. Feestdagen? Die skip ik blijkbaar dit jaar want ik moet álle kerstdagen én met oud&nieuw werken. Gezellig joh.
En dat niet eens voor een extra toeslag.

Dat vind ik pas een ergenis.. :(
Spoiler:
Tijd voor een andere baan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:42

De mensen die denken dat ze kerst MOETEN vieren omdat het van ze verwacht wordt. Als je niet gezellig wil doen, doe het dan gewoon lekker niet! :D (en dat bedoel ik met een knipoog dames, maar wees lekker jezelf, ook met kerst).

Maar ook dat het zo rustig is op mijn werk.

En het vuurwerk, ben er zelf beetje bang voor.

Dat het zo druk is in de winkels.

Maar verder vind ik het vooral een heerlijke tijd :D

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:46

Dat 'verplichte' bij familie en schoonfamilie op bezoek moeten. Het is dat onze jongste nog zo klein is, maar dit jaar is het de laatste keer. Volgend jaar zijn we met de kerst lekker een paar dagen weg.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:47

Jennyj01 schreef:

+ 1 :j

En het feit dat de mensen het toch zo zieluggg vinden als je alleen bent met kerst. De rest van het jaar maakt het niet uit hoor, enkel met kerst... :')

En de vuurwerkperiode uiteraard {:)-:(

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:50

Ik erger me vooral al aan het eten.. en dan met name het snoepen...Verschrikkelijk! Ik kan me echt niet inhouden (dus eigenlijk erger ik me vooral aan mezelf haha) Eerst met sinterklaas (chocoladeletters, chocolade kruidnoten, schuimpjes enz.) en daarna weer Kerst met de kransjes van alle soorten die allemaal veel te lekker zijn! :Y)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:51

Grote ergernis vind ik het vuurwerk, dat altijd al in november "uitgeprobeerd" moet worden. Mijn moeder, die elk jaar ons voor de hele kerst probeert te claimen. Ze snapt niet zo goed dat we graag zowel mijn ouders als mijn schoonouders willen zien in die periode. Dit jaar was kerstavond en 1e kerstdag nog niet afdoende :') Verder vind ik haar wel lief hoor :o

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:56

Pandora2 schreef:
Jennyj01 schreef:

+ 1 :j

En het feit dat de mensen het toch zo zieluggg vinden als je alleen bent met kerst. De rest van het jaar maakt het niet uit hoor, enkel met kerst... :')

En de vuurwerkperiode uiteraard {:)-:(

Ik ben 2e kerstdag "alleen".. Mijn man moet werken en mijn ouders gaan naar familie verder weg. Dat zie ik nog niet zitten met een kleine baby :) Ik vind het stiekem heerlijk om die dag thuis te blijven, maar in mijn omgeving vindt iedereen het zielig :')

Het liefst werk ik met kerst, maar ben nog met verlof, haha :P

Ik vond de hectiek op de bakkerij wel altijd fantastish in december. Vooral Oudjaar. Na mijn stage op de zorgbakkerij heb ik nog 2 jaar geholpen met de feestdagen :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:22

Verplicht om 3 uur al op komen dagen voor het kerstdiner omdat het zo gezellig is.
Vervolgens klaagt mijn moeder weer hoe ze al die mensen moet entertainen de hele middag omdat het zo lang is, ik denk dan, nodig iedereen om 5 uur pas uit, heb je evengoed nog twee uur voordat je goed en wel aan tafel zit en heb ik lekker de middag nog voor mezelf ipv verplicht al die tijd gezellig te moeten doen.

Dat is mijn enige ergernis, voor de rest valt het mee en geniet ik van al die dagen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:41

Hmm.. ergernis...

Dat ik het zo druk heb. Te weinig tijd om van deze tijd te genieten. Het is zomaar weer voorbij!

Ooh en aan het feit dat ik niet onbeperkt kan eten :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:01

Vuurwerk inderdaad. Als je 's avonds probeert te slapen omdat je de volgende dag vroeg op wilt is er niks leuks aan dat geknal. En nee, dan heb ik het niet over 31 december maar over een gewone doordeweekse dag. >;)

En dat het zo vreselijk druk is die maand. Naast de feestdagen hebben we ook nog 3 verjaardagen en kerstafsluitingen. Hartstikke gezellig gelukkig, dat wel, maar o, wat ben ik altijd blij als het 1 januari is.

Bouwvakkers die massaal 'All I want for christmas' heel vals meebléren, tja...Dat is gewoon hilarisch. _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:02

ingvdh schreef:
Verplicht om 3 uur al op komen dagen voor het kerstdiner omdat het zo gezellig is.
Vervolgens klaagt mijn moeder weer hoe ze al die mensen moet entertainen de hele middag omdat het zo lang is, ik denk dan, nodig iedereen om 5 uur pas uit, heb je evengoed nog twee uur voordat je goed en wel aan tafel zit en heb ik lekker de middag nog voor mezelf ipv verplicht al die tijd gezellig te moeten doen.

Dat is mijn enige ergernis, voor de rest valt het mee en geniet ik van al die dagen.

Zulke dingen snap ik dus nooit zo goed. Dan kom je toch gewoon om 5 uur :?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:23

Kerstmuziek en verplicht gezellig samen zijn. Ik zit net zo lief in ieder geval 1 dag alleen thuis := maar dan ben ik weer zielig volgens anderen, nee hoor, vind ik veel lekkerder lol

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:00

Pandameisje schreef:
ik zoek nog ergenissen voor oud en nieuw :o voor mijn video :o

Dat eeuwige "gelukkig nieuwjaar" wensen (en vooral het zoenen dat sommige mensen erbij vinden horen). Het is gewoon een nieuwe dag, nieuwe week, nieuwe maand, rot toch op.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:05

Dat er geen grote kersboom in mijn huisje past ;(

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:13

Alles haha
Dat geforceerde "gezellig" doen.
De ** irritante kerstliedjes op de radio waar je niet een autorit onderuit komt.
Het vuurwerk die mijn nachtrust verstoort, en mijn dieren in paniek maakt, niet te vergeten dat ze 2 weken van te voren bij onze stal al beginnen met vuurwerk afsteken waardoor ik nauwelijks kan rijden zonder een schrikkend en gespannen paard hele tijd.
Kan nog wel even door gaan, vind al die zogenoemde feestdagen maar niks aan, van mij mag het nu al wel weer voorbij zijn :')

Ik laat het altijd maar gewoon voorbij gaan en doe gezellig mee, maar als het niet hoefde dan was de keus snel gemaakt.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:18

Al die kerstrommel in huis. Van mij hoeft t niet. Van mijn vriend wel. Die heeft t liefste een heel kerstdorp staan. Verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:29

Mijn ergernis is dat ik er dus wel veel waarde aan hecht, maar al een aantal jaar niks doe met kerst en oud en nieuw omdat mijn ouders geen gezelligheidsmensen zijn die een potje monopoly willen spelen en samen de tafel willen dekken. De rest van mijn familie viert het samen in Oostenrijk en daar gaan wij dus ook niet meer naar toe.

-O- Ik wil wel sappy kerstliedjes en een boom opzetten en me niet alleen voelen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:34

Danique schreef:
Mijn ergernis is dat ik er dus wel veel waarde aan hecht, maar al een aantal jaar niks doe met kerst en oud en nieuw omdat mijn ouders geen gezelligheidsmensen zijn die een potje monopoly willen spelen en samen de tafel willen dekken. De rest van mijn familie viert het samen in Oostenrijk en daar gaan wij dus ook niet meer naar toe.

-O- Ik wil wel sappy kerstliedjes en een boom opzetten en me niet alleen voelen.

:(:)

Ik snap ook niet waarom mensen hekel aan hebben/geforceerd vinden.. wat is er mis met even 2 vaste dagen per jaar dat je echt even met je familie en of vrienden gaat zitten en plezier hebt.