Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Scamander schreef:Het verplicht gezellig moeten doen waardoor het enorm geforceerd is.
(en dat bedoel ik met een knipoog dames, maar wees lekker jezelf, ook met kerst).
Verder vind ik haar wel lief hoor
Pandora2 schreef:Jennyj01 schreef:Ik erger me vooral aan de overconsumptie en het materialistische met de kerst.
+ 1![]()
En het feit dat de mensen het toch zo zieluggg vinden als je alleen bent met kerst. De rest van het jaar maakt het niet uit hoor, enkel met kerst...![]()
En de vuurwerkperiode uiteraard
Ik vind het stiekem heerlijk om die dag thuis te blijven, maar in mijn omgeving vindt iedereen het zielig 

ingvdh schreef:Verplicht om 3 uur al op komen dagen voor het kerstdiner omdat het zo gezellig is.
Vervolgens klaagt mijn moeder weer hoe ze al die mensen moet entertainen de hele middag omdat het zo lang is, ik denk dan, nodig iedereen om 5 uur pas uit, heb je evengoed nog twee uur voordat je goed en wel aan tafel zit en heb ik lekker de middag nog voor mezelf ipv verplicht al die tijd gezellig te moeten doen.
Dat is mijn enige ergernis, voor de rest valt het mee en geniet ik van al die dagen.
maar dan ben ik weer zielig volgens anderen, nee hoor, vind ik veel lekkerder lol

Ik wil wel sappy kerstliedjes en een boom opzetten en me niet alleen voelen. Danique schreef:Mijn ergernis is dat ik er dus wel veel waarde aan hecht, maar al een aantal jaar niks doe met kerst en oud en nieuw omdat mijn ouders geen gezelligheidsmensen zijn die een potje monopoly willen spelen en samen de tafel willen dekken. De rest van mijn familie viert het samen in Oostenrijk en daar gaan wij dus ook niet meer naar toe.Ik wil wel sappy kerstliedjes en een boom opzetten en me niet alleen voelen.