sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:11

Ja, je zou het niet zeggen, maar katoen kan echt heel naar gaan stinken!

Het zijn bijna altijd katoenen shirts die gaan ruiken! Je kan wassen wat je wil maar eruit gaat het niet! Een soort zure geur, niet de geur van oud zweet.

Tijdens stress zweet je meer.

Odorex extra dry kan je met een watje op je oksels deppen, dan ben je een paar dagen vrij van zweet. Maar ik weet niet of dit fijn voor jouw huid is.

Heb je iets anders dan katoen wat je eens uit kan proberen?
Laatst bijgewerkt door IMJ op 07-12-16 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

GeneralFlynn

Ik heb het een paar keer in mijn leven gehad,dat ik opeens sneller en erger ging zweten dan normaal.
Het stonk ook echt.
Ik had geen huidprobleem, ik was zwanger. :=
Kwam door de hormoonhuishouding die veranderde.

Ik bedoel niet te zeggen dat je nu zwanger bent, maar misschien is er iets hormonaals aan de gang in je lichaam waardoor je erger zweet.

Na mijn bevallingen was het zweet probleem ook weg.
Nu ben ik in de beginnende overgang (ik ben 43) en ik merk dat het onder mijn armen nu anders ruikt.
Niet zozeer stinkender,maar wel anders.
Komt ook door de hormonen denk ik.

Brainless

Het is niet alleen de warmte maar ook de samenstelling van wol.
Bij baby's met eczeem wordt ook wol afgeraden.

Citaat:
De folder ‘Omgaan met jeuk’ van het Diaconessenhuis is een bewerking van de gelijknamige folder van het UMCU. Hierin staat onder andere welke factoren jeuk kunnen verergeren, namelijk water, zeep, droge lucht, warmte, transpiratie, wol, alcohol, uw psychische gesteldheid en algehele conditie.

pmarena

Re: sinds dit jaar problemen met shirts, iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:22

Apart zeg! En zijde dan? Ik meen dat dat vaak geadviseerd wordt bij gevoelige huid?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:00

Zijde is wel goed. Koel, licht (qua gewicht), glad en luchtig.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 13:23

wow wat een reacties! ik bedank me bij allen!

zijde gaat bij mij ook niet goed, ik krijg het extreem warm. wol gaat erg jeuken op mijn huid. dat katoen zo erg gaat stinken had ik niet geweten, maar katoen verdraag ik het beste..

Tinkerloos: ik was wel een beetje geschrokken wat je geschreven hebt. zwanger ben ik niet maar ik heb het wel plotseling warm en dan zweet ik heftig en na een geweten tijd heb ik het ijskoud.. ze hadden voor de grap gezegd dat ik nu al in de overgang ben.. (met 25).
maar goed dat je dat erbij vermeld met hormoonhuishalt, ik vraag mijn vrouwenarts er maar naar of het samenhangt met mijn pil die ik al mee als 2 jaar neem.

Dat mijn wasmiddel Ariel heel veel troep in zit had ik niet geweten, welke wasmiddel kan ik volgens jullie het beste gebruiken? die goedkope van aldi en lidl gebruik ik niet. lenor heb ik al gebrobeerd maar daar wordt mijn was niet schoon en erg veel troep erin, we hebben een merk 'Spee' die is ook goed.

ik heb vandaag gewassen met azijn en wasmiddel, mijn was ruikt wel errug schoon zeg! ik wacht nog af of het heeft geholpen, maar dat kan ik eerst in het weekend zeggen omdat mijn was ook nog drogen moet. maar het ruikt al schoner dan zonder azijn! :)

wasverzachter gebruik ik niet, ook niet voor mijn handdoeken. voelt niet zo fijn op mijn huid.

gister ging het wel ineens beter, ik had het ijskoud XD waarom weet ik niet maar ik had niet gezweet XD

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 13:32

xPabloBokt schreef:
Misschien zit het hem dan in het wasmiddel? Er is ook wasmiddel van Neutral, is dat geen optie?

ik gebruik ariel nu 2 weken, daarvoor had ik Coral. dat is pas troep en daar kon ik echt niet tegen... Weißer Rieße ging ook nog maar ook niet perfect. Ariel gaat nu eigenlijk heel goed en was ruikt schoon.
vandaag ook met azijn gewassen en mijn was ruikt nog schoner! :)

ik kijk inderdaad nog even goed rond naar het juiste wasmiddel voor mij, heeft iemand goede ervaringen met welke wasmiddel?

ter verduidelijkheid: ik woon in Duitsland, de vele nederlandse merken ken ik niet (had altijd toen met wasmiddel van aldi gewassen, wat ik nu echt niet meer wil gebruiken)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:43

Ik had dit vroeger ook, alleen maar onder de oksels, vooral op school, omdat ik vaak gespannen/nerveus was. Ik zat er vaak mee en doodat ik er zo meer bezig was, 'nu zweet ik alweer' dacht ik altijd, dan werd het alleen maar erger! Nu heb ik het alleen met paardrijden en als ik strakke kleding draag of nu het koud is. 's Zomers heb ik er bijna geen last van. Bij mij kwam het vooral door stress, spanningen dus of als ik het erg strakke jasjes draag, zweet gelukkig weinig verder door echt inspanning.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:25

De odorex depper werkte bij mij heel erg goed daarvoor. Hij zou zweetproductie moeten verminderen maar dat werkt niet van buitenaf. Maar tegen geurtjes werkt het prima en het zorgt er ook veel dat zweet geen gele plekken in je shirts maakt.

Wellicht ligt het inderdaad aan je shirts, maar ik denk eerder aan iets inwendig bij jou?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:35

Je kan prima van alles gebruiken in je wasmachine. Neutral is wel vaak geschikt voor huidproblemen. Neem aan dat dit merk ook wel in Duitsland is.

Verder gewoon een kopje azijn erbij door. Dat neutraliseert ook. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:23

Neutral ligt het meest voor de hand om te proberen als je gevoelig op de huid bent.
Mijn man kreeg voorheen ook wel eens uitslag van wasmiddel maar van de Lidl niet trouwens ;)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:38

Wasmiddel van de Lidl is erg goed trouwens!
(Sendil heet dat)
Als ik bij de Lidl ben neem ik het wel eens mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:30

Lidl is sowieso prima kwaliteit meestal :j Ook steeds meer biologische groentes en minder zielig vlees, minder smaakversterkers rotzooi enzo, ze gaan goed met hun tijd mee :)

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:08

Ik heb net dezelvde als ik stress hebt of angstig ben. Voor mij heeft Garnier roll on deo's heel goed geholpen. Die kan jij niet in Nederland kopen, maar wel Duitsland. Die met het purper dop werkt best voor mij :)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:24

Ik begon mijzelf tijdens mijn huidige zwangerschap te ruiken. Vanalles geprobeerd maar bleef mijzelf ruiken. Uiteindelijk adviseerde iemand mij de aloëvera Deo van forever living. Werkt echt super

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 23:40

dank jullie wel voor jullie reacties! :) deo kan ik wel naar kijken, en dan verschillende uitproberen. en wasmiddel kijk ik dan tegelijk ook :)

RoyceMack: daar had ik ook al aan gedacht, maar aan wat zou het dan liggen? na mijn weten ben ik verder gezond. ik neem de pil al langer dan twee jaar. ik ben 25, ik denk echt niet dat het nu al de overgang is (al hebben mijn kollegas als grapje dat wel gezegd, zelfs mijn baas! :') )
ik heb dan wel psorasis, maar die plekken zien nu wel beter uit als vorige week (zijn niet meer zo extreem rood en jeukt minder)
ik heb natuurlijk dit jaar erg veel stress gehad, niet de hele tijd maar periodes.. misschien komt nu eenvoudi alles eruit. ik heb echt geen idee.

in ieder geval ruikt mijn was nu echt veel beter dan zonder azijn wassen, ik moet nog wachten tot mijn was droog is. dan kan ik meer zeggen of het helpt (al moet ik het denk ik een paar keer hebben gewassen met azijn om de geur er helemaal eruit te krijgen)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:00

Ik heb even meegelezen heb hetzelfde probleem vooral als ik het juist koud heb.. dus zo'n beetje heel de winter in de les :+

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 00:05

bij mij is het in de zomer veel erger... zodra ik het kouder heb is alles in orde.. deze zomer heb ik wel minimaal 3 keer nieuwe shirt aangetrokken en mij gewassen en een lading deo gespoten.. nu in het winter is iets minder maar over gaat het niet.. ok als ik ongesteld ben is het altijd een beetje erger maar dit is voor 2 a 3 dagen maximaal. dat is altijd wel normaal geweest. maar nu? ik schaam me er diep voor.. :(

ik probeer verschillende tips uit en hoop dat het zo iets minder wordt, dan ben ik al heel erg blij. andaag ging het ook al weer goed, 1 keer van shirt gewisseld en mij natuurlijk normaal gewassen. verder geen problemen gehad :)

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:12

Ik heb echt net dezelvde. Een paar keer per jaar is het erger dan normaal. Wat Ik dan doen is magnesium vitamin pillen slikken een paar weken en dat helpt echt tegen het stress, spierspanningen en zweet/die echt rare oud geur lucht.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:19

Misschien een hele stomme gedachten, maar ligt het misschien aan je wasmachine? Ik heb in het verleden ook iets soortgelijks gehad met shirtjes dat ze in eerste instantie lekker fris roken maar in een mum van tijd zat er een hele rare
lucht aan. Later bleek dat ik "vetluis" in mijn wasmachine had.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:46

Dat is een hele goede!

TS, je kunt je wasmachine misschien eens een keer op 95 graden aanzetten met een kopje soda in het wasmiddelvak en een kopje azijn in het wasverzachtervak. Stop er een oude handdoek in waar het eventuele vuil aan kan hechten en draaien maar. :)
Voel dan als hij bezig is ook eens aan het deurtje of dat wel warm voelt. Als de machine het water niet meer warm maakt en met koud water wast wordt het natuurlijk ook niet schoon, welk wasmiddel je dan ook pakt..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 01:33

Ik heb dat probleem ook, ik heb alles al geprobeerd.

Het enige wat bij mij hielp waren botox injecties in mijn oksels.
Die legden mijn zweetkliertjes lam.
Het werkte 9 maanden.

Eerder werd dit vergoed, nu niet meer.
Dus tegenwoordig gooi ik shirts en truien na een paar maand gewoon echt weg.
Ik kan niet anders.
Als ik truien 3 maand heb of shirts... krijg de geur er niet uit.

Ik douche mij elke dag.
Ik draag kleding niet langer dan een dag. (heb zelfs altijd een reserve shirtje of truitje in mijn tas)

Wat wel verstandig is om kleding zo snel mogelijk te wassen.
Niet 3 dagen laten liggen voordat je het wast.
Maar daarmee rek ik het termijn alleen wat langer op voordat ik ze weg moet gooien.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 13:13

lieflampje schreef:
Misschien een hele stomme gedachten, maar ligt het misschien aan je wasmachine? Ik heb in het verleden ook iets soortgelijks gehad met shirtjes dat ze in eerste instantie lekker fris roken maar in een mum van tijd zat er een hele rare
lucht aan. Later bleek dat ik "vetluis" in mijn wasmachine had.

het ligt zeker weten niet aan mijn wasmaschine, zij is net 1,5 week oud XD ik heb een nieuwe gekocht. en bij mijn ex stond ook een nieuwe (is nu een half jaar oud).
ik neem aan dat het nu niet aan de wasmaschine ligt. :')

de wasmaschine hebben we wel regelmatig leeg op kookwas draaien laten, ook wegen de kalk..

wel een goede gedachte! :) dank je wel! :j

zoals mijn was nu ruikt, ruikt het fris :) ik moet echt nog wachten tot het gedroogd is voordat ik mijn shirts weer aantrek :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:24

Is vaak wel zo prettig inderdaad :+

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 23:37

c_alsemgeest schreef:
Is vaak wel zo prettig inderdaad :+

ziek moet ik niet worden, maar ben af en toe wel zo eigenwijs om een half natte broek aan te trekken omdat ik NU maar ook echt NU aantrekken wil. :') geen aanrader, je hebt het gevoel of je het i jou broek gedaan hebt _O-

Maaarr.. ik kan morgen 1 van de shirts aan gaan trekken omdat ze droog is :) en mijn shirt is veel zachter voor mijn gevoel dan wanneer ik het zonder azijn was.