c_alsemgeest schreef:UrbanL schreef:Soms zijn er nu eenmaal situaties dat het niet anders kan. Zoals ik lees gaat de TS er onderdoor en loop ze misschien het risico dat het misloopt en slechte start bij een nieuwe baan hebt. Ziek zijn komt in vele vormen voor... als je er down van wordt kan dat ook ziek zijn. Werkgever of wij kunnen daar niet over oordelen.
Als je bijna 30 jaar werkt dan merk je hoe slecht sommige werkgevers zijn en soms de enige uitweg is.
Vind dat de werkgever van de TS nu doet is niet correct... daar mag hij best voor bloeden.
Wel raar dat er zo heftig op gereageerd wordt in andere topics wordt dit ronduit geroepen... ik vind dit geen gezonde situatie voor de TS en vraagt om zulke acties.
Nee dat heeft niet te maken met werkervaring of nare werkgevers. Dit heeft te maken met zelfdiscipline en de maatschappij op laten draaien voor zaken waar je blijkbaar zelf niet sterk genoeg voor bent om op te lossen.
Als je echt ziek bent... somatisch, psychisch, natuurlijk geen probleem. Maar bij een regulier arbeidsconflict? Nee dat vecht je aan of je zorgt dat je iemand hebt die dit voor je oppakt (rechtsbijstand oid) maar ziek melden is de makkelijkste ruggegraadloze oplossing waarmee je juist niet de werkgever schaadt. Die is er voor verzekerd... uwv die hoest het meeste op... en ja... dat wordt door ons werkende burgers zelf betaald. Dus nee... daar kan ik geen begrip voor op brengen.
Mensen vergeten soms hoe verdomd goed wij het hebben in NL. Soms gebeurt het dat je de verkeerde keuzes maakt... heel vervelend en behoed jezelf inderdaad voor een burn of bore out. Maar daarvoor moet je soms zelf consessies doen om er later beter en gezond uit te komen. (Zoals bv eerder weggaan en die enkele weken geen salaris accepteren )
Precies

Hij zegt nu gewoon keihard dat vrijdag mijn laatste dag is met uitbetaling van (minimale) vakantieuren en vakantiegeld. Dan houdt HIJ zich dus nu niet aan de opzegtermijn..
Heeft ie zich waarschijnlijk nog niet bedacht.