Hoeveel dagen zelfde kleding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:06

Handdoek elke 4-5 dagen, ondergoed en sokken elke dag.
Shirts of trui draag ik 2 dagen, een broek 5 dagen. En dan gaat alles wel de was in hoor. Ik doe niet aan luchten.
Ik strijk nooit overigens.
Rijkleding laat ik op stal liggen en gaat na een paar weken de was in. De jas was ik zodra deze stinkt en dat kan soms wel elke week zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:07

Ik ben een viespeuk, ik droog me nooit af. Ik loop lekker in mijn ochtendjas tot ik droog ben. En die was ik veel te weinig, maar ik ben toch schoon na het douchen.

Jurkjes was ik 2 keer in de week, heb ik ook wel eens 3 of 4 keer aan. Sommige jurkjes moeten chemisch gereinigd worden dus die lucht ik eerder. Ik zweet eigenlijk nooit veel.

Ondergoed wissel ik iedere dag, panty's als ze nog fris zijn en BH wissel ik iedere 3-4 dagen.

Anoniem

Re: Hoeveel dagen zelfde kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:16

Doe alleen met mijn truien/sweaters en spijkerbroeken een dag of 2, de rest gaat elke dag schoon aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:18

Ligt er een beetje aan wat ik erin gedaan heb. Ben soms een beetje een viespeuk, vooral met spijkerbroeken wil ik het wassen wel eens flink uitstellen. Ruik er eigenlijk altijd gewoon een beetje aan, als het niet meer 100% fris ruikt gooi ik het gewoon in de was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:18

Bovenkleding wissel ik in de zomer vaak 2 keer per dag, in de winter elke dag. Ik loop nooit twee dagen met hetzelfde shirt. Broek draag ik meestal 3 dagen, beetje afhankelijk van wat ik doe en waar ik er mee kom. Ondergoed gaat elke dag schoon aan, alleen mijn bh draag ik langer (dat dan alleen in de winter, in de zomer is het me te zweterig dus doe ik vrijwel elke dag een schone aan). Pyjama gaat 1 keer per week in de was, tegelijk met mijn beddengoed. Bij handdoeken hangt het af van welke het is, die in de keuken wordt elke dag verschoond, waarmee ik me afdroog ook, maar de handdoek die ik om mijn natte haar doe gebruik in de volgende dag om mijn gezicht/handen aan te drogen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:19

Ondergoed en sokken iedere dag.
Bh, spijkerbroek en sweater op zaterdag.
De truien die ik er momenteel onder aan heb ligt het aan hoeveel ik gezweten heb anders tegelijk met de sweater.

In de zomer pak ik eerder schone kleren omdat ik dan veel meer zweet.

Of er moet op gemorst worden dan gaat het was in.

Mijn truien en broek voor naar stal draag ik ook een week. Draag ik alleen op stal en thuis gaan ze in een mand. Tot de volgende dag.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:21

Voor mij ondergoed en sokken elke dag...
Beha's om de zoveel dagen, dan mogen ze luchten of in de was.
Broeken draag ik vrijwel niet.. wel leggings, ik hou niet bij hoe vaak die in de was gaan maar gewoon zodra ze vies zijn ofzo :P Jurkjes draag ik bijna elke dag een ander, ligt aan de stof en wat ik eronder aan heb gehad (bv shirt met lange mouwen) maar de een gaat sneller stinken, dan gaat hij na 1 dag in de was, de ander kan langer mee.

Handdoeken 2 of 3 keer.

Ik loop wel op werk de hele dag in werkkleding, dus heb die kleding alleen daarbuiten aan.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:21

Iedere dag alles schoon, en 'prijzige jeans' heb ik er genoeg van. Dus na 1x dragen de was in en trek ik de volgende keer weer een andere broek aan.
Qua kleding wassen en goed houden ligt toch echt aan de kwaliteit en de stand die je gebruikt op de wasmachine of hoe je een handwas doet. Ik breng ook vaak kleding die ik zelf niet durf te wassen weg naar de stomerij.

Als ik bij de paarden ben geweest en ik kom thuis spoel ik me even af en trek andere kleren aan.

Maar zoals ik in dit topic lees zal ik wel overdrijven dat ik zoveel was, maar als ik mezelf of mn kleren niet zo fris meer vind ruiken, hebben anderen om mij heen dat vast al geroken en dat wil ik niet.

Hoe doen jullie dat dan met beddengoed? Stel je slaapt er elke dag op, hoe vaak wassen jullie dat dan? Ik was standaard iedere vrijdag het beddengoed en elke dag wanneer ik boven de ramen even open heb hang ik het dekbed naar buiten.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:24

O, beddengoed, dat is een goeie. Dat doe ik elke week en dat is w.m.b. voldoende. Wel zou ik mijn kussenslopen wat vaker in een emmertje moeten weken (voorwas).

Toen ik net op kamers woonde, dacht ik daar nooit aan. Liet ik mijn beddengoed maandenlang liggen. Gadverdamme, achteraf. Te mijner verdediging: ik had toen geen vriendin, dus er was zelden iemand die het kon ruiken. :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:30

Maandenlang.. ieuwwww :')

Beddengoed doe ik elke week. Zou het het liefst twee keer per week doen, want een schoon bed ligt zo lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:31

Ik heb mijn beddengoed ook wel eens een hele tijd erom laten zitten := Wissel het nu meestal wekelijks, heel soms twee weken als ik echt een drukke week heb.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:33

Ik werk 4 dagen op kantoor, daar heb ik aparte kleding voor. Die draag ik een aantal keer totdat ik ze niet fris meer vind, dan gaan ze in de was. Spijkerbroeken mogen volgens mij niet eens vaak gewassen worden, worden ze heel snel lelijk van met sommige bewerkingen. Ondergoed/sokken elke dag schoon. BH zomers elke dag, 's winters 2 dagen mits zweten, dan meteen was in net als bovenkleding. Douch elke dag en handdoek gaat na 1x in de was, zijn niet van die hele grote dus valt mee. Als ik thuis kom kleed ik mij om, woon op melkveebedrijf. Vaak joggingbroek met oud shirt/trui. Die draag ik 2 dagen mits vies dan meteen was, heb ook nog 2 overalls en aparte laarzen/jas. Heb dit ook alles aan bij de paarden. Als ik ga rijden heb ik weer een andere garderobe, voordat ik ga rijden kleed ik me om en na het rijden ook. Ligt eraan of het erg vies is geworden met zweten etc (ook sportbh) dan gaat het in de was. Na alleen stapritje in het bos kan het nog wel een keer. Beddengoed elke week in de was. M'n vriend is boer en trekt elke dag alles schoon aan en douched uiteraard elke dag. Moet hij ergens heen op de dag dan douched hij sowieso en trekt iets uit z'n 'nette' garderobe aan, als je de hele dag tussen de koeien werkt ruik je er al snel naar. Als de giertijd is aangebroken moet ik heel goed oppassen dat ik niet per ongeluk 'besmet' wordt voor ik naar m'n werk vertrek omdat het erf dan vaak vuil kan zijn, anders ruik ik de hele dag naar koe op kantoor :Y) .

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:33

Gatver... dat zal lekker fris geweest zijn dan.

Iedere week beddengoed

Handdoeken om de dag.

Slaapshirt 2 nachten

Maar dan zit ik me af te vragen.
En legging of party dat broeit toch. Dat vind ik net zoiets als je onderbroek 2 dagen aanhouden en/of omdraaien.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:34

Jeetje dan hebben de meesten ook weinig was?!
Ik zweet wel snel helaas dus alles gaat hier ook snel de was in. Ik doe niet aan luchten en als ergens maar een beetje een geurtje aan zit gaat het in de was.

In de ochtenden doe ik vaak schoonmaak werk 3 uurtjes. De broek en trui hiervan heb ik meestal de hele week aan bij het schoonmaken. Shirt elke keer nieuwe.

Avonden werk ik in de gehandicaptenzorg. Vrij vies werk dus elke dag schone kleren aan, alleen als ik slaapdienst heb gehad wil ik wel eens de volgende dag hetzelfde aantrekken.

Broek en trui van bij de paarden ook meestal een week. Rijbroek soms 2 weken, ik rij bijna nooit.

Al met al, door vaak per dag omkleden vanwege paarden en verschillende banen, trek ik meestal sowieso 2 keer per dag schoon ondergoed aan, schone sokken, schoon hempt en schoon shirt, soms 3 keer :+

Bh en handdoeken doe ik dan wel weer 3-4 dagen mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:36

Echt? Nee, mijn panty's broeien niet. Dat ruikt echt nog fris na een dag of 2. Behalve als ik gympen draag, dan krijg ik van die zweetkakkies en dan gaan ze de was in.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:38

Ondergoed, sokken, topjes/truien, panty's 1x
Spijkerbroeken, paardrijbroeken, vesten max 3 x.
Handdoek 1x
Beddengoed elke 5 dagen in de winter, om de 3 dagen in de zomer.
Mijn naakte katten liggen ook in bed... dus iets vaker dan "normaal". :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:39

Ik ben echt een viezerd vergeleken met jullie. :+ BH gemakkelijk een week, t shirt max 2 dagen, spijkerbroek 1 week behalve als ik hem ook aanheb naar de paarden. Sokken en onderbroek elke dag schoon.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:42

c_alsemgeest schreef:
Ondergoed, sokken, topjes/truien, panty's 1x
Spijkerbroeken, paardrijbroeken, vesten max 3 x.
Handdoek 1x
Beddengoed elke 5 dagen in de winter, om de 3 dagen in de zomer.
Mijn naakte katten liggen ook in bed... dus iets vaker dan "normaal". :+

Woooow, das vaak!
Ik voel me dan n echte viezerik, dat ik mijn beddengoed er 2 weken op laat zitten ;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:44

Handdoeken gebruik ik ook altijd 2 keer.
Ik heb zo'n fijne radiator op de badkamer en daar hang ik m na het douchen op.
Beddengoed meestal na een dag of 10. Ik moet zeggen dat ik 4 bedden moet verschonen en dan heel vaak denk ' euhm welke moest ik nou ook al weer doen' :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 22:46

Door jullie kwam ik er wel achter om een schone bh in m'n tas te doen :'). Thanks haha!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:49

- Beddengoed 1x per week
- Baddoeken na zo'n 3-4 dagen (ik gebruik 2 handdoeken dus ik hoef niet bang te zijn dat ik per ongeluk de verkeerde pak)
- Sokken, ondergoed, bovenkleding, panty na 1x dragen
- Bh, broeken en rokken na zo'n 3x dragen. Jurken verschilt of het zomer of winter is.
- Verder gebruik ik elke dag schone vaat/hand/theedoeken.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:51

Nou ik heb echt wel veel was hoor, maar vind dat het echt niet anders kan hier op de boerderij. Toen ik nog op mezelf woonde was het ook anders. Vaat/handdoeken hier ook elke dag schoon, heb meerdere handdoeken omdat er ook een speciale wasbak is bij de werkkledingruimte, hier hangen alle overals en laarzen voor bij de koeien. Mensen die bij de koeien komen, bijv dierenartsen en scanner, moeten ook door ons voorzien worden van overal en laarzen ivm bedrijfshygiene en zich achteraf kunnen wassen. Die overals gaan ook in de was na gebruik. Heb al vaker een dierenarts in operatiekleding schoongespoten op de wasplaats bij de paarden :P :D :o :Y)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:00

Lakens gaan er om de week/twee weken af.
Pyjama word om de drie dagen verwisseld (shortje/topje/lange mouwen)
Badhanddoek word soms twee keer gebruikt, soms één keer afhankelijk van hoe nat hij is
Onderbroek elke dag na het douchen
Bh drie tot vier, soms zelfs vijf dagen
Een ondertopje (zo een basic stuk) een dag of soms twee
een t shirtje elke dag
trui soms twee dagen maar vaak ook maar 1 keer, afhankelijk van de zweet
Mijn jassen gooi ik ook regelmatig de was in (om de week/twee weken)
Broek ook vaak maar twee keer aan en dan de was in.

Ik wissel mijn gewone kleding niet als ik naar de paarden ga, dus dan word mijn jas /broek/trui snel vies. Dat gaat dan voor het douchen allemaal de mand in
Goeie kleding dat niet stinkt word over een stoel gegooid en word dan tussendoor gebruikt als gewone kleding :P
Sokken kan ik makkelijk twee keer of drie keer dragen, geen last van stink of vieze voeten

Ik wissel meestal snel, omdat ik héééél erg bang ben om te stinken :D

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:08

Ondergoed en sokken 1 dag aan en dan de was in.
Shirts en broeken gaan 1 dag aan, even laten luchten en dan weer een dag aan. Hierna gaan ze in de was.

@_AB_, Doen wij ook hoor. Tenzij er iets op komt ofzo.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:11

Wanneer ik op trekking ben in de bergen heb ik uit ruimtegebrek vaak maar 2 paar sokken mee en doe ik twee dagen met een onderbroek. Je moet wat. Eem douche is er ook niet....