Help. Verrassing.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Help. Verrassing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:26

Wat je in je laatste post zegt, van de paniek etc, zeg dat ook tegen je collega's TS. Misschien dat ze dan de ernst van de situatie wèl inzien en het afblazen. Ik snap je volledig.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:53

Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen dingen toch gaan doen "omdat het leuk is" of "omdat het erbij hoort". Ik hou ook absoluut niet van verrassingen en poespas. Ik heb zelfs overwogen om stiekem te gaan trouwen, omdat ik weet dat mensen alsnog wat gaan regelen/organiseren. Het lijkt wel: Hoe harder je roept dat je iets absoluut niet wil, hoe meer anderen geneigd zijn het dan juist wel te doen..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:48

als diegene waar het feestje voor is het niet wil, dan die je het toch gewoon niet. nee is nee.
anders krijg je alleen maar gedoe.

vriendin wou ook veel niet met de vrijgezellen feest.. andere dames (familie en dames via de bruidegom) wouden wel van alles daar heb ik bij ingegrepen en op de dag zelf ook met zon stomme verkleedpak wat dus niet is aangetrokken. buiten mij en haar zus om wouden ze nog wat doen na het eten

wat dus uitliep op een drama waardoor de bruidegom en de mannen naar ons zijn gekomen.. bleek wel meer te zijn bij de andere feest waar hij zelf al ingreep.. kort samengevat de rest is samen nog feest gaan vieren in een kroeg en bruidegom bruid ik haar zus en een van de vriendengroep zijn nog naar hun huis zijn gegaan.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 18:54

Nou, ben er achter. En niet echt amused.
Collega die in de organisatie zat vandaag gesproken en die was wel tof.
Wat het plan dus is, tijdens mijn laatste avond/slaapdienst (zorg/welzijn), komen om een uur of 19 'verrassing' alle mensen die afscheid van mij willen nemen. Daar staat zo'n 2 uur voor.
Ik ben dan dus gewoon aan het werk en moet daarna ook gewoon verder werken, er is wel een optie dat er voor een paar uur iemand anders extra komt.

Maar goed, ik heb destijds meteen bij diezelfde collega aangegeven 'ik wil écht NIETS tijdens mijn dienst, dat trek ik sowieso niet'.
Als ik aan het werk ben, ben ik werk-ik. En niet privé-ik / semi-privé ik of wat dan ook. Ik heb zat te doen tijdens de dienst, dan komt dat er (en dus bedoeld als verrassing) tussendoor en moet ik daarna ook nog rustig de nacht in? Not gonna happen.
Buiten dat vind ik het ook belastend voor de cliënten/patiënten. Enorme drukte en gedoe op een gewone dag.

De collega gaf aan allerlei opties aangedragen te hebben en dat niks goed was, als reactie heeft collega gezegd 'zoek het dan ook uit'. Wat ik snap.
En nu dus dit....Pffff.

Er komen allerlei kinderachtige recalcitrante ideeën in me op over wat te doen, maar goed dat is geen volwassen oplossing.
edit; even iets weggehaald, meelezers...kan altijd geen zin in gedoe.
Laatst bijgewerkt door Hypericum op 06-12-16 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:22

Als je er nu al pissed over bent dan zou ik naar diegene toegaan en zeggen dat je niks wil. Je een afscheid met cliënten doet en verder niks.
Klaar ben je van het hele gedoe af.

Jeetje wat een drama of een feestje zeg, van beide kanten!!
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 06-12-16 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:24

Maar... Die persoon die moeilijk doet, die de doorslag heeft gegeven, moet je daar nog mee verder werken in de toekomst? Zo niet, wat maakt het dan uit dat je hem/haar dan vertelt dat je hier absoluut niet van gediend bent en dat je dit absoluut niet wil. Dat je er ook niet aan gaat meewerken en dat je je werk gewoon doet en hun er uit gooit als ze binnen komen? Krijg je een sneer? Dan maak je duidelijk dat je je werk aan het doen bent en geen tijd hebt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook verschrikkelijk zou vinden hoor... -O- Ik denk wél dat ik er tegen de 'aanstichters' zeker wat van zou gaan zeggen en ook dat je er die avond niet aan mee zal werken. Maar dat ben ik...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:29

Ik denk dat het mij ook weinig zou boeien wat die persoon er van zal vinden maar ik geef aan dat ik het NIET wil dus het gebeurt niet. Jammer dan dat ik de partypooper ben. Je hoeft er daarna toch niet meer mee te werken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:19

Als ze er dan toch zijn, zet ze lekker aan t werk.
Dat is jou verrasing ~~}>

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 22:23

Nee klopt, hoef er daarna niet meer te werken, maar je wil ook goed weggaan natuurlijk.
Je kan elkaar altijd nog nodig hebben, of tegenkomen in het werkveld en dan is het fijn als het gewoon nog goed is natuurlijk ;-)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:50

oeh, zoiets tijdens je dienst... niet praktisch, niet leuk.

'zoek het dan ook uit'- ik begrijp dat ze iets willen doen. Ook dat het nodig is, etc., maar het is toch niet moeilijk voor ze om te begrijpen dat er 0 interesse is in zogenaamd super leuke dingen?

Ik vind het jammer dat ze na hopelijk lange tijd goed samenwerken, er nu een gemaakt eind aan breien wat je niet wilt. Dat heb je niet verdiend.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:57

Ze regelen vervanging lees ik. En het is afscheid van je werk dus werk-ik. Ik snap het probleem niet zo.

Als je er niet overheen kan zetten. Gewoon aangeven. Of zeg dat je het zelf regelt. Gewoon doorzetten dan. Alleen niet verbaasd zijn als anderen dat niet helemaal kunnen waarderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:05

Ik zou gewoon rustig aangeven dat je iets opgevangen hebt en dat je het heel lief bedoeld vind allemaal maar dat je hoopt dat ze je wensen respecteren. Het zou jammer zijn dat jij je er niet prettig bij voelt terwijl het speciaal voor jou geregeld is.

Op mijn werk is er ook net iemand gestopt, ook hij hield niet van aandacht en hij heeft dus zelf de keuze gehad over hoe hij het wilde afsluiten. Op zijn laatste dag zijn er wel wat dingen versierd als verrassing maar verder was het zijn dag en ook zijn afscheidsavond heeft hij zelf mogen bepalen. Hij wilde eigenlijk niet eens een echt afscheid maar na wat tips heeft hij iets bedacht waar hij zich prettig bij voelde. Zo blijft het leuk voor iedereen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:37

Is het nou werkelijk zo erg om even twee uurtjes informeel te babbelen met vriendelijke collega's? Die speciaal een moment op de dag voor je vrijhouden omdat ze je gaan missen? Het is niet eens een verrassing meer dus je kunt je er zelfs op voorbereiden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 01:01

Mavelle schreef:
Is het nou werkelijk zo erg om even twee uurtjes informeel te babbelen met vriendelijke collega's? Die speciaal een moment op de dag voor je vrijhouden omdat ze je gaan missen? Het is niet eens een verrassing meer dus je kunt je er zelfs op voorbereiden.

Ja voor sommige mensen is dat werkelijk zo erg. Ik kan er niet bij dat je iets gaat organiseren voor iemand waarvan bekend is dat diegene dat echt niet kan waarderen..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 01:54

Mavelle schreef:

En na die 2 uren gaat iedereen naar huis en is ts weer gewoon aan het werk want die heeft een slaapdienst en moet dus blijven. Denk niet dat je dan nog "lekker" kan slapen.
Waarom word haar wens niet gerespecteerd. Het is toch haar afscheid (gaat om haar)?
Laatst bijgewerkt door Mellow op 07-12-16 02:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 02:08

Nou, afscheid nemen doe je altijd van iemand. Ik vind het zelf ook wel zo prettig als er een collega weg gaat daar even een momentje voor is en dat het niet even aan het einde van de shift moet, wanneer er allerlei dingen over gedragen moeten worden en het even snel tussen neus en lippen door moet.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 02:25

JIJ vind dat prettig. Maar verplaats je eens in ts. Die geeft aan deze situatie niet prettig te vinden maar in de quote die ik aanhaalde vind jij dat ts zich maar moet aanpassen zoals ik het begrijp. Ik zou me ook niet gelukkig voelen bij deze leuk bedachte actie. Iedereen gaat na die 2 uren weer naar huis. Je hoofd zit waarschijnlijk vol indrukken en je moet nog ff een nachtje.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:09

Van een nachtje wat minder slapen ga je toch niet dood :=
Even twee uurtjes informeel... Who cares? Of doe je ook nooit mee aan teamuitjes?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:58

Is het optie gewoon stoicijns door te gaan met je werk? Jij hebt aangegeven het niet te willen dus zou ze zonder jou een feestje laten vieren. Gaan ze te veel dwingen loop je gewoon weg lijkt mij.

Wel vreselijk dat mensen zo nodig moeten en je wensen niet respecteren!
Sterkte en hopelijk vind je in je volgende baan respectvollere mensen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:01

verootjoo schreef:
Even twee uurtjes informeel... Who cares? Of doe je ook nooit mee aan teamuitjes?

En kortzichtige mensen zoals jij, die zich niet kunnen verplaatsten in een ander, zijn het grote probleem. Ik zou volledig uit m'n flos gaan als mijn wensen niet gerespecteerd worden. Temeer er in dit geval is aangegeven dat een eigenlijk onwenselijke koffie met gebak afscheid gezien de situatie wel geaccepteerd kan worden. Geef ze een vinger en ze nemen je hele arm...
TS heeft al concessies gedaan door aan te geven een afscheid met koffie en gebak en een praatje te kunnen accepteren, ook al zoekt ze dat eigenlijk ook niet. Ik snap niet waarom er mensen zijn die hun zin door moeten drammen, omdat zij van mening zijn dat het nodig is.

Ik zou het bij de leidinggevende aangeven. Dat je lucht heb gekregen van de plannen die ondanks jou hele duidelijke wens toch doorgezet gaan worden en dat ze er maar een stokje voor moet steken. Jammer van het werk dat ze erin hebben gestoken, maar dan hadden ze maar moeten luisteren.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:06

Aan de ene kant snap ik je irritatie. Aan de andere kant gaan feestjes nu eenmaal niet alleen om het feestvarken. Misschien helpt het om dit te zien als iets wat je voor je oud-collega's doet, in plaats van andersom.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:01

Dorus schreef:
verootjoo schreef:

En kortzichtige mensen zoals jij, die zich niet kunnen verplaatsten in een ander, zijn het grote probleem. Ik zou volledig uit m'n flos gaan als mijn wensen niet gerespecteerd worden. Temeer er in dit geval is aangegeven dat een eigenlijk onwenselijke koffie met gebak afscheid gezien de situatie wel geaccepteerd kan worden. Geef ze een vinger en ze nemen je hele arm...
TS heeft al concessies gedaan door aan te geven een afscheid met koffie en gebak en een praatje te kunnen accepteren, ook al zoekt ze dat eigenlijk ook niet. Ik snap niet waarom er mensen zijn die hun zin door moeten drammen, omdat zij van mening zijn dat het nodig is.

Ik zou het bij de leidinggevende aangeven. Dat je lucht heb gekregen van de plannen die ondanks jou hele duidelijke wens toch doorgezet gaan worden en dat ze er maar een stokje voor moet steken. Jammer van het werk dat ze erin hebben gestoken, maar dan hadden ze maar moeten luisteren.

Het is toch ook niet meer dan koffie met gebak :? Of wat denk jij dat er die twee uur gaat gebeuren?

Het is toch normaal dat je afscheid neemt van je werk, of ga je gewoon na de laatste dienst weg zonder iets of wat ook?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:09

Chippendales?
Minstens :j

Neeeeee :(:)

Ik denk dat zelfs ik, als doorgewinterd geenfeestvarken, dit zou wel aan zou kunnen.
Je weet het nu, dus een volslagen verrassing is het niet meer en je kunt zelfs de mensen op je afdeling erop voorbereiden ;)

Het is op je werk, dus niet dat het hele circus je thuis op staat te wachten of iets anders gruwelijks, zoals geblinddoekt afgevoerd worden voor een tweedaagse Rijnreis :oo

Dit is wel door te komen!

Blijft niet zoals je wilde, maar het is te overzien en zie het dan maar als laatste plezier wat je die mensen gunt.

Draag het als een vent *\o/*

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:10

TS... nu ben ik toch wel heel benieuwd, maar wanneer is dit voor je geregeld?

Want ik ben nu natuurlijk reuze benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Verder vind ik dit altijd leuke discussies opleveren. Ene helft van bokt zit in de 'ik-modus': IK vind dit niet leuk en dus moet de rest daar rekening mee houden. En de andere helft zit in de 'ander-modus': de ander wilt dit/heeft dit nodig dus ik stap er overheen en ga er maar even in mee.
En voor beiden is iets te zeggen.
Interessant toch altijd...

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:53

Shirley schreef:
Het is op je werk, dus niet dat het hele circus je thuis op staat te wachten of iets anders gruwelijks, zoals geblinddoekt afgevoerd worden voor een tweedaagse Rijnreis :oo

:')

En wanneer dit geregeld is? Ja ergens de afgelopen weken?
Collega die in eerste instantie het zou regelen, wilde bemiddelen, kwam anderhalve maand terug naar me toe erover.

Maar goed, ik ga denk ik, morgen toch een poging wagen om het er over te hebben.
En dan kan ik het heus sociaal wenselijk inkleden dat ik het waardeer etc. en dat de plannen kunnen blijven staan. Maar dat ik niet de nacht wil blijven. Een ander moet de nacht maar overnemen van me, want dat trek ik gewoon niet.
Volgens mij wordt het dan een prima compromis.