Combinatie kerstboom en kinderen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:10

Ik heb vanaf hun geboorte gewoon een grote kerstboom gezet met glazen ballen. De haakjes van de ballen buig ik wel wat verder dicht zodat ze er niet makkelijk vanaf vallen.
De enkele ballen die in al die jaren gesneuveld zijn, zijn door mijn toedoen kapot gevallen/gestoten. Het is hier nog nooit voorgekomen dat ze de ballen uit de boom hebben gehaald.
Inmiddels zijn de kinderen 6 en 9.

Ik stond er zelf van te kijken dat ze netjes van de boom en de ballen afbleven ondanks dat ze hier vrij ondernemend zijn, zeker de jongste.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:36

Hij staat! Dochter van bijna 2 vond het zo leuk te helpen! Ze gaf de ballen aan en wees de plek aan waar ze moesten hangen :D

De kat vindt hem nu eng. Hij denkt dat het ding water spuit als hij naar de ballen hengelt. Plantenspuit blijft voorlopig in de buurt!

Ik heb de haakjes goed omgebogen en alles is plastic.
Ben benieuwd!

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 06:11

rainbow8 schreef:
Ik snap echt niet waar jullie last van hebben.. Zowel kids (toen ze nog klein waren), als katten, als honden worden gewoon gecorrigeerd als ze aan de boom of ballen zaten.. En zoon was iets lastiger (klassieke autist).. Niet luisteren als ik zeg afblijven.. Tik op z'n vingers.. Bij 3 keer, hup de box in en er voorlopig niet uit.. Na een paar keer herhalen was dit echt wel duidelijk.. Katten en honden idem, alleen niet in de box, maar op hun plaats cq even bij het nekvel beet pakken.. Kwestie van opvoeden en consequent zijn..


Ik heb nergens last van :)
We hebben geen box. M'n kinderen houden er niet van om erin te zien en ik hou er niet van om ze erin te zetten.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:06

Hier inderdaad ook geen box of tik op de vingers.
Simpele, duidelijke waarschuwing lijkt voldoende ;-)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:18

En een keer een kerstboom op je hoofd moet ook wel afschrikken toch? :P

spottedponie
Berichten: 2966
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:22

Hier staat de (kunst) boom sinds donderdag, maar ga hem vanavond opruimen... niet vanwege onze dochter, maar wel vanwege onze kat... Hij bleef er redelijk vanaf, als we thuis waren konden we hem in de gaten houden, maar zodra we weg zijn is het een groot feest, er hangt geen bal meer in, en hij heeft al de lampjes eruit getrokken en al verschillende takken afgebroken... de klojo... Hij is gewoon nog te jong en te speels...

Ipv een boom hang ik dus guirlandes met versiering langs de plafondbalken...

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:13

Oh dat is ook mijn angst! Wat balen!

_Nadia_

Berichten: 2660
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:21

rainbow8 schreef:
Ik snap echt niet waar jullie last van hebben.. Zowel kids (toen ze nog klein waren), als katten, als honden worden gewoon gecorrigeerd als ze aan de boom of ballen zaten.. En zoon was iets lastiger (klassieke autist).. Niet luisteren als ik zeg afblijven.. Tik op z'n vingers.. Bij 3 keer, hup de box in en er voorlopig niet uit.. Na een paar keer herhalen was dit echt wel duidelijk.. Katten en honden idem, alleen niet in de box, maar op hun plaats cq even bij het nekvel beet pakken.. Kwestie van opvoeden en consequent zijn..


Ja, voor sommige mensen werkt dat, wij geven onze kinderen geen tikken, en een box heb ik na kind 3 de deur uit gedaan, geen ruimte voor en geheel onnodig.

TinkerTreas

Berichten: 3740
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:08

Onze boom staat sinds zaterdag. Mn zoontje vindt het helemaal geweldig, al die lichtjes en glinsterende ballen.
Maar hij doet er voorzichtig mee. Over het algemeen kijkt hij alleen maar, of hij voelt eraan. Maar hij probeert niets uit de boom te trekken.
Mijn zoontje heeft een oogafwijking, dus hij neemt alles op een andere manier waar. Ik vind het ook niet erg als hij er aan komt.
We hebben nepballen, dus als hij per ongeluk een keer te hard doet is het ook niet erg.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:25

Ik heb vanaf het begin tot in den treure herhaald dat ze er niet aan mag zitten. Zeggen dat ze de boom pijn doet werkte hier heel goed rond die leeftijd :)

Nu is ze twee en na drie keer zeggen dat ze er niet aan mag zitten was het over.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Combinatie kerstboom en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 20:55

Vanmorgen had zl al snel een bal te pakken := gelukkig blijft hij tot nu toe met die ene bal spelen.

Dl vindt de boom geweldig. Ze heeft er zelf ballen in gehangen en zet de lampjes graag op standje disco haha