Geen oud en nieuw willen vieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:50

Azmay schreef:
Ik ben nog nooit op stap geweest met oud en nieuw. Altijd gewoon lekker bij de familie oliebollen eten en spelletjes spelen. Heerlijk <3

Dat lijkt me nou zo leuk -O- Mijn familie is helemaal niet van de spelletjes etc. We vierden het voorheen altijd in Oostenrijk met mijn oma en oom en tante etc. maar dat doen we ook niet meer dus ik denk... dat ik om 11 uur in bed lig... -O-
Al mijn vrienden (wel 2 :') ) gaan uit en daar houd ik niet van.

Wij zijn dan ook maar met z'n 3en thuis dus als er 1 afhaakt is er geen leuk spel meer om te spelen ook.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-16 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:51

Ik vind oud en nieuw altijd wel heel gezellig, maar ik ben sowieso niet zo van de hele dure feesten, ga liever naar de kroeg :P.

Vorig jaar liep onze oud en nieuw ook niet zo goed af, qua gezelligheid dan. Dit jaar nog geen plannen dus we zien 't wel!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:27

Wij gaan naar Antwerpen met een groep vrienden. We moeten alleen nog een adresje vinden om het 's avonds gezellig te hebben. Een groot feest trekt me niet zo maar ik vrees dat er weinig andere opties zijn :'). Gelukkig heeft een jaar nog 364 andere avonden om het ook leuk te maken!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:53

Dit jaar vier ik het thuis, in Lelystad op 5 hoog met uitzicht over het water, lelystad, Almere en bij helder weer Amsterdam. Ik denk dat het vuurwerk prachtig zal zijn vanuit ons huis. Ik ben 13-12 uitgerekend van ons 2e kindje dus ik zie niet de behoefte om met O&N op stap te gaan of te moeten reizen met een jong baby'tje van enkele weken (of dagen als ie blijft zitten) oud.

De afgelopen 4 jaar hebben wij O&N in ons 2e huis in Oostenrijk gevierd bij / op de berg. De stad regelt daar het vuurwerk wat ieder jaar weer prachtig is rond 20:00 uur al.

Ook ben ik DJ dus ik heb zowel in Oostenrijk als in NL de jaren voor Oostenrijk menig feest gedraaid, dus dan wel op pad.

Ik kan mij niet heugen dat ik zo'n rustige O&N ga krijgen als dit jaar :D

billionache

Re: Geen oud en nieuw willen vieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:04

Oh wat heerlijk herkenbaar :D

Wij zijn ook een aantal jaar op stap geweest met de vriendengroep. Nou zijn feestjes met die bende altijd pure chaos. Geen vechtpartijen, maar we raken áltijd iedereen kwijt. Ookal gaan we met een stuk of 15, het gebeurt wel een stuk of 5x per avond dat iedereen elkaar kwijtraakt en we heen en weer berichtjes sturen om elkaar terug te vinden :') verder vond ik het altijd wel leuk hoor!

Afgelopen twee jaren gingen we altijd bij een vriendin vieren. Nu was daar nooit mogelijkheid tot blijven slapen, openbaar vervoer is een ramp naar mij thuis dus ik moest altijd met de auto. Ofwel: ik mocht geen druppel alcohol drinken en was vorige oudejaarsnacht zo moe (om 3u) dat ik onderweg naar huis aan de kant ben gezet door de politie... Lekker dan.

Dit jaar blijf ik dus lekker thuis, samen met vriendlief. Gezellig met wijntjes, dessert en de hond <3
Misschien komen er ook wel wat vrienden langs, maar we gaan het iig lekker rustig houden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:15

Wij doen het meestal met een paar familieleden. (ouders, zus, 2 tantes en ooms) Gewoon thuis met heel veel oliebollen, spelletjes en ik houd van Holland :D
En ik ben niet zo goed meer in opblijven dus meestal ga ik om half 1 al slapen, als het vuurwerk wat minder is :+

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:20

Mijn vriend en ik gaan het dit jaar voor het eerst samen in ons eigen huisje vieren, lekker thuis met z'n tweetjes en er komen misschien wat vrienden langs. Heb het meerdere keren op feestjes of in de stad gevierd maar dit viel elk jaar tegen...

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:25

Ik blijf ook thuis, maar ik ben nog maar 13 dus dat is wel logisch naar mijn idee :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:26

Ts, ik kan me voorstellen dat je er wel een beetje klaar mee bent om op stap te gaan als het al een paar jaar elke keer gedoe is.

Wij blijven ook thuis. Ons dochtertje is bijna 5 en we zijn dus lekker met ons gezinnetje thuis. Vaak halen we wel wat vuurwerk, zetten een vuurkorf aan en zetten allerlei lekkers neer buiten op een grote tafel. En ik bak standaard altijd zelf oliebollen en haal appelbeignets.
Verder is iedereeen altijd welkom bij ons. Dus vaak is het erg gezellig.

De kleine meid slaapt er tot nu toe altijd doorheen. Maar denk eraan om haar dit jaar wakker te maken om het vuurwerk te kijken. Er is altijd veel in de buurt en erg mooi om te zien.

In 2013 zijn we tot 00.00 uur bij m'n schoonouders geweest en was ons dochtertje bij mijn ouders logeren in een hotel.
Wij zijn na 00.00 uur naar ons museumplein gegaan. Vond het nou niet echt bijzonder. Veel al erg dronken mensen en handtastelijke mannen. Ervoor rondje in de buurt gelopen met m'n vriend en zwager. Maar vond er niets aan haha.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:27

Uitgaan met oud&nieuw deden mijn vriend en ik sowieso al niet. Te bang dat er gedoe met dronken mensen komt. We gingen altijd met een groep vrienden ergens thuis zitten. Echter was het vorig jaar mijn beurt om alles te regelen. Dat had ik toen ook gedaan en daarna kwam ik er op een hele banketstaaf manier achter dat de gehele vriendengroep al bij vriend x ging zitten en wij niet welkom waren.
Vriendschap met die groep is ook dus over.

Nu kijken we nog wat we gaan doen. Maar word wel ergens binnen ivm dat ik best een angst heb voor vuurwerk (bijna ongeluk dankzij dronken overburen bij een oom).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:32

Ik heb het dan weer nooit met vrienden gevierd en dat wil ik dan eens een keer.
Denk dat m'n vriend en ik maar met z'n tweetjes bordspellen gaan doen. Moeten we die alleen nog wel even kopen :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:36

Ik ga het dit jaar voor het eerst niet vieren zoals het er nu uit ziet *\o/* Hier komen al jaren familie en vrienden, maar ik heb er dit jaar gewoon echt geen zin in. Voorheen ging ik altijd nog door naar de stad, maar dat doe ik al een paar jaar niet meer.

Als de "juiste" mensen vragen of ik mee de stad in ga zal ik waarschijnlijk wel geen nee zeggen, maar ik ga er in ieder geval geen hele happening van maken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:41

Ik dacht dat het nou uit was met je vriend? :7
Ik zit vaak ook thuis want ben vrij bang voor vuurwerk en wij moeten best een end naar de stad fietsen dus dat is niet echt grappig dan. Hier zijn namelijk ook malloten die het op je af schieten etc, dus vind het erg riskant. Misschien kan je de avond bij Tinkerbell doorbrengen ipv bij je vriend? :+

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:42

Wij doen het altijd tm 12 uur bij de familie, na de nieuwjaarswensen stappen we op de fiets en gaan we naar vrienden. Stad hoeft van mij totaal niet.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:50

Mijn vriend en ik blijven ook lekker thuis. :j
Dit ook mede omdat we een melkveebedrijf hebben, en dus oudejaarsavond en nieuwjaarsochtend gewoon moeten melken. :+

Paar jaar terug met een groepje naar de efteling geweest met oud en nieuw en dat was ook echt heel leuk. :j

Maar dit jaar dus lekker met tweetjes thuis. :)

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:05

Lekker gaan doen waar jij je goed bij voelt!

Wij moeten elk jaar thuis blijven vanwege onze kat en hond, die zijn beide panisch voor vuurwerk en hebben het nodig in hun eigen huis te blijven en ze zoeken steun bij ons. Daarbij wonen we midden in Den Haag in een wijk waar veel vuurwerk wordt afgestoken. We nodigen altijd familie uit en maken het thuis gezellig.

Vroeger wel met vrienden naar feesten geweest maar dat viel altijd tegen. Omdat we ons scheel betaalden alleen al om ergens naar binnen te kunnen 'moest' het het feest van het jaar zijn. Resultaat: hutjemutje staan, door geduw en ruimtegebrek een hoop irritatie rijker en een hoop geld en een illusie armer trokken we achteraf altijd de conclusie dat dit het slechtste feest van het hele jaar was :'). Nee, dan is thuis blijven veel leuker. En om twaalf uur staan we gezamenlijk met een glaasje bubbels op het dakterras lekker op de eerste rang met uitzicht over de hele stad naar het vuurwerk van een ander te kijken :D .

Valerie93Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:35

Ik heb ook helemaal niks met oud en nieuw, blijf meestal lekker bij de familie en dit jaar is mijn vriend vrij met oud en nieuw dus dat is wel leuk! Ben als de dood voor vuurwerk maar als hij bij mij staat ofzo dan gaat dat wel.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:39

Inmiddels al 3 met oudjaar nachts aan het werk geweest.
31 beginnen om 11. Tot wen uur of 6-7...
Verdient mooi en ik schiet niks de lucht in en ben niet bezopen... Beter kan het niet.
Oke de gasten die er zijn die kunnen behoorlijk vervelend zijn

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:41

Wij hebben al 7 jaar een eigen huis (koop) en sindsdien blijven we ook thuis in verband met de beestjes, die zijn er niet bang voor, maar meer uit voorzorg.... en ook zodat er niks rondom huis gebeurd.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:51

Ik blijf ook thuis met oud&nieuw en vind dat ook écht niet erg. Lekker op de bank met mijn honden en ouders en om 0.00u even door het raam naar buiten kijken, opa's en oma's bellen en dan slapen. :) Overigens moet ik nieuwjaarsdag werken, dus hoop ik om 0.30 te kunnen slapen, haha.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 00:19

_Dominique schreef:
Zijn er meer mensen die helemaal klaar zijn met die feestjes waar het alleen maar gaat om hoe dronken je wel niet bent? -O-

Yup! Op stap met oud en nieuw heb ik nooit een succes gevonden. In de afgelopen 18 jaar kan ik me niet 1 leuke jaarwisseling herinneren waarbij ik buiten de deur was. Ze werden verpest door:
- Ruzie en/of gevechten dankzij vrienden
- Ruzie met partner vanwege haar of mijn 'gezellige' omgaan met een ex of vroegere crush.
- Moeten slapen bij een stel dat fikse ruzie kreeg.
- Bij mensen zitten die niet de oudejaarsconference willen zien.
- Na 1 uur al zo dronken dat ik me geen reet meer kan herinneren wat er daarna is gebeurd. De nieuwjaarskaters kan ik me nog wel herinneren en die waren niet fijn.
- Oudejaarsnacht vieren bij een stel tokkies vieren die je vriendin toevallig kent, geen klik, niets te bespreken.... hel.

Dit jaar blijf ik thuis en ga ik gewoon genieten van de normale vrije zondag.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 00:24

Hier ook, heb echt een bloedhekel aan oud & nieuw.... ging voor ik een gezin had ook altijd gewoon naar bed....
Nu met gezin zijn we meestal bij mn schoonouders maar vreselijk!!
Laat mij maar lklr thuis hoor...

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 01:15

Ik blijf dit jaar ook thuus of bij een vriendin.
Ik moet dit jaar dagdiensten werken....en vind dat eigenlijk wel dikke prima!
Oud en nieuw Heb ik niks mee....we gaan eigenlijk elk jaar op stap en eigenlijk vind ik het elk jaar niks aan. Zelfde idee wat jij zegt....altijd wel weer wat. En belangrijkste punt: het is super koud

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 01:36

Ik blijf zoals elk jaar thuis bij mijn ouders. Ben totaal geen uitgaans type. Moet waarschijnlijk eerst de hele dag werken dus in de avond lekker met een dekentje op de bank voor de tv met lekkere hapjes. Vorig jaar kregen we alleen ruzie onderling (niet heel groot) dus was het niet zo leuk. Als dat dit jaar weer gebeurt dan verplaats ik mezelf naar me bed en tv en kijk ik vuurwerk wel vanuit mijn slaapkamer raam.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 01:43

Zo.. Na het lezen van je openingspost snap ik wel dat je even genezen bent van de feestjes! Zijn ook niet echt hele leuke ervaringen geweest en naar mijn mening ook niet altijd even gezellig ook.. Dat kan niet de bedoeling van oud en nieuw zijn. :Y)
Geef je groot gelijk dat je dit jaar naar je ouders gaat.. :j Lekker misschien wel na het douchen in je pyjama op de bank ploffen met heerlijke oliebollen, appelflappen, goed gezelschap, lekker wat te drinken en All you need is love kijken :+ <3 Groot gelijk ;)

Ik vier het dit jaar met mijn vriend voor het eerst.. Maar ik/wij hebben nog geen idee wat te doen... -O-