Help mijn ex eist omgang kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:42

senna21 schreef:
Een mediator kan jullie helpen het gesprek te voeren en een omgangsregeling op te stellen.

Nou mediators heb ik ook slechte ervaringen mee.
Als je echt iets bindend op papier wil hebben zou ik en advocaat inschakelen.
Maar waarom zou je je dochter het contact met haar vader ontnemen, persoonlijk vind ik dat echt kansloos om jou wrok jegens hem nu uit te spelen via je dochter

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:48

TS, op de leeftijd die je dochter nu heeft maakte ik redelijk zelf uit wanneer ik bij paps op bij mams was. Er was wel iets van een regeling, maar daar surfde ik zelf een beetje doorheen naar behoefte. Misschien is dit ook iets voor je dochter?

Als je dochter duidelijk aangeeft dat ze haar vader wil zien en hij niet zwaar aan de drank/drugs is, dan zou ik het zeker toelaten. Welke verstandhouding jij ook hebt met je ex en hoe rot hij jou ook heeft behandeld, dit staat los van de relatie die je dochter met hem heeft. Hij is en blijft haar vader. En misschien gaat het wel helemaal verkeerd. Dan heeft ze dat in ieder geval zelf kunnen ervaren en heeft ze zelf haar mening kunnen vormen.

Eventueel zou je nog kunnen overwegen om een mediator in te schakelen, om dit proces in goede banen te begeleiden. Daar heeft mijn man een hele hoop aan gehad na de scheiding met zijn ex. Ik lees dat iemand anders daar mindere ervaringen mee heeft, blijkbaar moet je het dus treffen. Maar dat is met alles wel zo denk ik.

Sterkte!