Hulp gezocht met betrekking tot ziek zijn en werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Hulp gezocht met betrekking tot ziek zijn en werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:29

Met een gebroken been is het toch logisch dat je wel komt := Dan ben je over het algemeen niet zo ziek dat je niks kan. Alleen je been in t gips.
Ik werk ook in de zorg en dan krijg je projectwerk

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 19:33

Naja met keel en blaasonstekingen ga je wel naar de huisarts ja blijf je niet mee doorlopen.
Ben idd een onzeker emotioneel persoon. Heb de laaste 3x met ziekmelden al op mijn strepen gestaan haalt niks uit. Ben boos geworden heb meegewerkt alles geprobeert.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:35

Roosje01 schreef:
Naja met keel en blaasonstekingen ga je wel naar de huisarts ja blijf je niet mee doorlopen.
Ben idd een onzeker emotioneel persoon. Heb de laaste 3x met ziekmelden al op mijn strepen gestaan haalt niks uit. Ben boos geworden heb meegewerkt alles geprobeert.

Je gaat niet bepaald op je strepen staan als je toch komt... Ook al zeggen ze dat je 'moet' komen dat is níet zo en ze hebben dan ook een grond om je te ontslaan. Maar op het moment dat jij toch komt krijgen zij hun gelijk.
Deze hele situatie laat je echt zelf gebeuren.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 19:39

De vorige keren ben ik niet gekomen en heb ik mij gemeld wanneer ik mij fit genoeg voelde om te werken. Afgelopen leer werd ik verwacht te komen want ik moest op gesprek komen. Kwam ik daar geen gesprek...

Maar ik vroeg hier om hulp en advies niet om afgebrand te worden dat het allemaal mijn eigen schuld is.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:52

Ik heb 2 jaar geleden in de ziektewet gezeten omdat de mensen op kantoor mijn rugklachten niet serieus namen. Na 2 jaar uitleggen kwaad worden hun hun zin geven was ik helemaal op van de rugpijn stres en vermoeidheid dat ik me ziek heb gemeld en naar de huisarts ben geatapt. Deze heeft mij doorgestuurd naar ben de naam kwijt maar tegen zon peraoon kun je je verhaal kwijt en hij geeft dan advies. Hij adviseerde mij om naar de arboarts te stappen. Dit had ik in nov al gedaan maar zijn advies werd door het bedrijf in de wind geslagen. Dus feb weer geprobeers. Bedrijf gebeld voor nummer want ze waren in januari overgestapt op een andere arbodienst. Eerst moeilijk doen want ze vonden het vreemd dat ik naast de huisarts en praatarts ook nog de arboarts wou zien. Tja ik wou wel werken maar had daar hulp bij nodig en als ik daarvoor 3 of 10 artsen moest bezoeken dan deed ik dat. De zelfde middag werd ik door een of ander tussenpersoon van het werk gebeld. Bleek achteraf dat zij daarnaast ook nog goed bevriend was met degene van mijn werk. Ik kon kiezen dezelfde middag 40 kilometer enkele reis voor arbo of de week er na 20 kilometer enkele reis. Gezien mijn lichamelijke staat was zon end rijden niet vertrouwd maar heb het toch gedaan om hun te laten zien dat ik alles in werking wou stellen om te kunnen werken. De arboarts was woest dat ik daar naar toe was gekomen. Zojn beoordeling was dan ook zeer zeker niet in staat om te werken en nog 3 weken thuis blijven. Daarna aangepast werk. Ook heb ik bij hem aangegeven dat als ze ook zijn adviea in de wind Oiden gooien ik naar het uwv zou gaan voor andere stappen. Dit heeft blijkbaar geholpen want sinds dien mag ik werk doen wat ik aan kan met mijn rug en heb ik geen problemen meer. Mijn advies voor jou maak zelf een afspraak bij de arboarts wanr deze kunnen erg veel voor je betekenen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:55

verootjoo schreef:
Met een gebroken been is het toch logisch dat je wel komt := Dan ben je over het algemeen niet zo ziek dat je niks kan. Alleen je been in t gips.
Ik werk ook in de zorg en dan krijg je projectwerk

Als je in loop gips zit niet, als je in het gewone gips zit ja dan snap ik het.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:58

Lieve TS, jouw werkgever is niet goed bezig.
Doet dingen mbt jouw ziekmelding die wettelijk niet mogen.

Iemand gaf al aan om alles schriftelijk te doen, goed plan denk ik.
Vraag dan gelijk om telefoonnummer arboarts, schriftelijk.

Je mag best voor jezelf opkomen hoor. Je ben het waard.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 00:12

Dat doen ze idd. Heb inmiddels een telefoon nr van vertrouwens persoon gevonden die hangt in de personeels ruimte. Morge ben ik 5jaar in dienst... dan krijg je altijd een aardigheidje maar verwacht niks en als ik al wat krijg dan is het toch niet gemeend maar omdat ze het moeten geven. Ben nu echt op het punt dat ik het liefste helemaal niet meer wil werken na 2 jaar elende is dit het zoveelste wat ze proberen. Ben ook al is bedrijgt dat ze mij eruit kon werken door geld uit mijn kassa te halen en waar ik dan voor op moet draaien... en nog wel meer dingen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 01:30

Nu ben je wel erg negatief, wacht nou eerst morgen maar eens af!
Wie weet valt het allemaal reuze mee :(:)

En waarom heb je dat nergens gemeld, van die bedreigingen?
Dat zijn dingen die echt niet kunnen, hoor!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 01:52

Even ter verduidelijking van wat mensen zeggen hier. Dat je niet tijdens ziek zijn kan ontslagen dat kan dus wel.

Ts veel sterkte kom net uit het zelfde probleem

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:20

Welke verduidelijking geef jij nu precies Asleytjuh??

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:22

Kinke dat je alsnog moet opassen met dingen zeggen en doen ook als je ziek bent omdst je denkt ze kunnen me toch niet ontslaan, dit is wel gewoon mogelijk voor een werkgever.
Het gaat niet makkelijk maar mogelijk is het wel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:25

Tja, alles is mogelijk, maar je hoeft het ze in ieder geval niet gemakkelijk te maken ;)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 13:29

Mijn zusje is er ook heel banketstaaf uitgewerkt bij een werkgever nadat ze een auto ongeluk had gehad met mijn zwager( niet ernstig gelukkig). Ze had ook een vast contract dus ja alles kan. Even ter verduidelijking ik zit nu niet in de ziektewet ik heb een slechtere gezondheid en ben vaak ziek, maar daar kan ik gewoon niks aan doen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:35

Ts ik raad je aan om naar het uwv te gaan en het juridisch loket. Vooral het laatste heeft mij super goed geholpen met alles :j

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:39

Zelfs als je geen lid bent van het FNV zijn ze bereid je telefonisch te woord te staan, ik zou er in ieder geval even een telefoontje aan wagen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 13:41

Die laatste gister gebelt maar ze deed niet heel veel voor mij behalve vertellen dat wat ze doen niet mag. Heb inmiddels nr gevonden van bedrijfsarts en van vertrouwens persoon. Zit te denken om maandag mijn zusje of zwager mee te vragen als ze tijd hebben. Want heb van een collega gehoord dat 2 op 1 idd niet mag dan mag ik weigeren of iemand meebrengen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:43

Het zou op mij, als werkgever, een heel rare indruk maken als een volwassen medewerker met een familielid aan kwam zetten.
Zou daar nog eens goed over nadenken als ik jou was :(:)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:44

Als je ze belt zijn ze ook miet fijn. Langs gaan werkt beter. Mij hebben ze zelfs aan de balie daar geholpen met een officiële brief te maken.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 13:48

Heb het gister aan een manager gevraagd de enige die ik wel vertrouw en die mij al vaker heeft geholpen met advies. Hij zei dat ik het recht heb om ook iemand mee te brengen naar het gesprek want 2 tegen 1 mag niet dat is intimiderend. Dus wie kan ik anders meebrengen dan?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:49

Die manager misschien?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 13:54

Nee dat lijkt me geen goed idee wil hem niet ook in een lastige positie brengen. Zal als ik vandaag de kans krijg wel even vragen of het raar is als ik mijn zusje of zwager meebreng.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:48

Roosje01 schreef:
Heb het gister aan een manager gevraagd de enige die ik wel vertrouw en die mij al vaker heeft geholpen met advies. Hij zei dat ik het recht heb om ook iemand mee te brengen naar het gesprek want 2 tegen 1 mag niet dat is intimiderend. Dus wie kan ik anders meebrengen dan?

Ik weet niet hoe groot het bedrijf is, maar wij kunnen in zo'n geval een personeelsfunctionaris meenemen.

Maar je kunt ook je buurman meenemen hoor. Diegene hoeft namelijk niks te zeggen. Is alleen toehoorder en kan evt. notities maken, zodat je later rustig samen het gesprek kunt evalueren en een verslag kunt maken en naar je werkgever sturen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 04:33

Heel groot met meerdere vestigingen. Ik heb inmiddels iemand gevonden die mee gaat voor het aanwezig zijn. Een goede vriend van mij. Kwam toevallig langs mijn werk vandaag al tijdje niet gezien. En die had al gelijk door dat er iets met mij was. Net ff mee heen en weer geappt me verhaal gedaan en hij bod al gelijk aan om erbij te zijn hij kent dat soort situaties en weet dat hij mee mag om te observeren. Dat geeft mij al heel veel steun gewoon feit dat er iemand bij is die aan "mijn kant" staat en ik daardoor niet als zwakke alleen tegenover 2 sterke sta.
Vandaag dus 5 jaar in dienst naja officeel is nu al zaterdag natuurlijk. Niks niemand die mij feliciteerde geen bloemmetje die andere voor mij wel kregen. Zegt mij al genoeg. Ook erachter gekomen dat toen ik een ziek moest komen werken (was volgens hun regels te laat met bellen en moest komen) er de opdracht was gegeven mij niet eerder naar huis te sturen als ik dit wilde ivm niet goed voelen... dus ja mijn baas maakt haar eigen regels om mij te intimideren.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:24

Wordt aub zo snel mogelijk lid van een vakbond. Die kunnen je heel goed helpen bij dit soort dingen. Sta je ook veel sterker. Bij het CNV ben je al vanaf 5 euro per maand lid.