Dit jaar mocht ik alleen niet zo lang blijven zoeken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Maartje1990 schreef:Voor diegene die de naalden een issue vinden, ga voor een nordmann! Ts raad ik jou ook aan!! Die verliezen ten eerste vrijwel geen naalden en ze hebben zachte naalden die niet prikken! Ik wil nooit meer iets anders. Kost iets meer maar is het zeker waard! Overigens als je op de goede plek koopt dan valt de prijs van een nordmann reuze mee
lisem94 schreef:Absoluut zonder enige twijfel ALTIJD een echte! Neppe vind ik over het algemeen zo duidelijk nep dus lelijk. Uitzonderingen daar gelaten.
Wij halen hem bij een boer vandaan, één van de vele in de omgeving (Noord Brabant, tegen Zeeland aan). We doen dit zo al jaren, de bomen zijn dan van hoge(re) kwaliteit en vallen nauwelijks tot niet uit. Zelfs niet na 5a6 weken binnen
Dit jaar hebben we een Nordmann van 2,3m voor €30 en een mooi vol model, echt prachtig! Zonder kluit en het advies is dan altijd om nog even een extra cm van de stam af te zagen zodat hij daar weer "vers" is. Dan slurpt hij beter water en blijft zo nog langer goed. En voordeel van Nordmannen is dat ze minder prikken en mooier van kleur zijn dan de standaard naaldboom (vind ik dan), vooral die zachtere naalden zijn zó fijn!