Vaag telefoontje van "kpn" met dwingend verzoek tot betaling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vaag telefoontje van "kpn" met dwingend verzoek tot betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:32

De servicedesk van KPN is al jarenlang erbarmelijk.

Ze hebben me destijds een rekening van 500 euro in de maag gesplitst zonder enige coulance (hadden me een onbeperkt abonnement aangesmeerd en me niet gezegd dat die pas 8 dagen later in zou gaan) en vervolgens toen ik terug wilde naar mijn eerste zuinige 30 euro abonnement gezegd dat dat geregeld was... Dus ik heel zuinig en toen bleek dat ze me naar een 60 euro abonnement hadden gezet "want we kunnen niet meteen helemaal terugzetten en dat mijn collega dat verkeerd heeft gezegd is uw probleem."

Ik ben er hard hollend weggegaan (zelfs 3 maanden dubbele abonnementskosten gehad toen ik overstapte naar Vodafone, dat was het waard!) en ze zien mij helemaal nooit meer terug als klant. _-:(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:31

Vreemd verhaal en ik had zeker niet zomaar betaald in jou plaats. Dan sluiten ze mij maar af, prima :j

Ik zou graag per post en per mail een normale rekening hebben. Die per mail daar wacht ik desnoods aan de telefoon wel tot ik die daadwerkelijk binnen heb. Ze hebben immers het juiste emailadres? Kunnen ze uit het systeem dan zo sturen.

Pas dan na uitzoeken of het bedrag correct is zal ik betalen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 10:58

Even een flinke schop omhoog, ellende is nog steeds niet opgelost.

Na het toen al raar verlopen betaaliets en mijn verbazing over die idioot hoge rekening, daarna vaak last van een dode lijn als ik wilde bellen. Enige dat hielp was kabeltjes uit modem trekken en erweer indoen en bellen lukte weer.

Tot 15 december weer hetzelfde mailtje van kon met verzoek tot betaling van 467 euro vooraf wegens een heel hoop oplopende rekening, :? -O- :oo |( . Weer binnen 24 uur moeten betalen. Zelfde verhaal dus. Weer dat betaalnummer dat ik niet gebeld heb.

Meteen toen kpn gebeld technische afdeling die samen met mij echt de hele rekening heeft nageplozen. Telefoontje voor telefoontje. Gebeld als ik niet thuis was, als ik wel thuis was en steeds vooral rond dezelfde tijden. Blokkering eraf gehaald bellen blokkering er weer opzetten in mijn kpn.

Gebeld en meteen daarna naar een normaal telefoonnummer gebeld, de dode lijn en kabeltjes eruit trekken dus. Dan had ik ook al gemerkt dat de blokkering eraf was tot mijn verbazing die ik er weer opgezet had meteen uiteraard.

Uiteindelijk wachtwoord van mijn kpn gewijzigd en het is accuut over. Geen dode lijn meer, geen oplopende rekening. Alles is doorgezet naar een andere afdeling voor onderzoek. Technische man vermoed een hack op mijn modem en achterhalen van ww van mijn kpn. De dag van mijn vakantie wel heel lang een dame aan de lijn gehad die weer de hele lijst met telefoontjes wilde doornemen omdat ze zeker wist dat ik zelf zou bellen. Knap omdat te doen als ik niet eens thuis ben aantoonbaar. Afijn was een moeizaam en erg naar verlopen gesprek. Zij komt er nog wel op terug. Nog niks van gehoord.

Alleen terug van vakantie, teveel afgeboekt van de rekening. Is kpn een klein beetje vergeten het vooraf betaalde bedrag te vewerken en is er dus bijna vijfhonderd euro teveel afgeboekt. Ik probeer al vanaf twee januari dat recht te trekken. Maar terugbellen gebeurt niet.

Gister weer lang met klantenservice aan de lijn gehangen. Naar joch dit keer die over iets heel anders begon terwijl ik alleen belde om dat teveel afgeboekte geld terug te krijgen. Uiteindelijk advies gekregen de risico afdeling te bellen. Die agressieve meneer dus, die weer zo knorrig reageert trouwens.

Wat blijkt, zij hebben geen contact met klantenservice en doen geen terugbel verzoeken. Hele vreemd dus 8)7 wie zou me dan terug bellen. Ook hij begon met verkeerde bedragen en data te strooien weer. Als ik hem onderbreek en corrigeer kreeg ik een nare snauw. Waarna hij wel erachter komt dat hij idd uit zijn nekharen aan het zwammen was.

Rare van verhaal. Wij als klant moeten binnen 24 uur betalen, kpn doet er een maand over om het teveel betaalde terug te boeken. Heb dus zelf de automatische incasso laten terugdraaien bij de bank. De snelste weg. En krijg nu een nieuwe rekening voor restered bedrag. Tenminste ik hoop maar dat het zo soepel gaat lopen voor ik weer aanmaningen en dreigmail krijg.

Om het extra vreemd af te sluiten noemt hij mijn contact telefoonnummer wat in hun systeem staat, en dat is een mij onbekend nummer uit lelystad. 8)7 :? Zou daar de ellende dan in zitten. Dat ik rekeningen krijg van dat nummer of zo. Toen ik dat opperde werd het weggeveegd. Maar ik ga dat wel even natrekken.

To be continued

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:05

Jeetje wat een drama zeg! Ik hoop dat nu alles klopt en de rekening niet meer oploopt.
Maar, als ik het goed begrijp heeft iemand jouw modem incl jouw kpn gehackt en hierdoor op jouw kosten zitten bellen?
Ik vind het maar raar dat het allemaal verder niet wordt opgepakt en dat het allemaal zo wazig is.
Ik hoop dat het allemaal duidelijker gaat worden!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:07

Wat vervelend en frustrerend karuna!
Mijn dochter heeft eens zoiets aan de hand gehad met haar autoverzekering, zal jullie het verhaal besparen, zij heeft uiteindelijk de Belbus ingeschakeld en waar ze anders ruim €4000?- moest betalen was het binnen tien minuten teruggedraaid naar niets!
Misschien voor jou een optie want heb wel het idee dat ze het fijn vinden om grote logge bedrijven aan te pakken.
Hoop dat het toch snel opgelost wordt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 11:17

Siesjuh schreef:
Jeetje wat een drama zeg! Ik hoop dat nu alles klopt en de rekening niet meer oploopt.
Maar, als ik het goed begrijp heeft iemand jouw modem incl jouw kpn gehackt en hierdoor op jouw kosten zitten bellen?
Ik vind het maar raar dat het allemaal verder niet wordt opgepakt en dat het allemaal zo wazig is.
Ik hoop dat het allemaal duidelijker gaat worden!

Is ook vaag, overstap naar via modem bellen was al moeizaam. Hele verhaal is vaag, maar heeft me nu al bijna 1000 euro gekost -O-

Ben allang blij dat de rekening niet verder op loopt nu.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:14

Is de boel dan gehackt of hebben ze "gewoon" verkeerde / meerdere aansluitingen op jouw modem zitten (ben niet technisch genoeg om te verzinnen of dat stierenpoep is of uberhaupt mogelijk).

Wel lekker begin van het nieuwe jaar.....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 12:19

Werkelijk geen idee. Maar het telefoonnummer uit lelystad. Waar ik wel twee keer gewoond heb maar een voor mij onbekend nummer zet me aan het denken. Rare is alleen dat na wijzigen van ww alles accuut is gestopt.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:14

Ik zeg na deze bende gelijk overstappen naar een ander. Dat ze je zk behandelen. %)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:28

Misschien hebben ze je persoonsgegevens op de een of andere manier verbonden met het kpn account van iemand mrt dezelfde naam die in Lelystad woont.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:11

modems hacken kan inderdaad, heeft familielid ook gehad met zijn bedrijf. Hij werd echter al heel snel gebeld door KPN omdat het opviel dat de kosten extreem omhoog schoten.