Echt warme kleding gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:11

MyWishMax schreef:
Lalidan schreef:
Ik heb een elektrisch verwarmde bodywarmer, zou niet weten wat daar eng aan is. Is vooral heel erg heerlijk! Over de jassen hoor ik ook veel goede dingen. Dus daar kan je echt rustig naar kijken.

Vooral eng omdat de honden nog wel eens in kleding hangen als ze een bal mogen pakken of de nagels kleding stuk maken. De prijzen van die kleding is wel erg hoog als er kans is dat het binnen no time stuk is. Daarom heb ik al speciale broeken en jassen, van een stof die tegen flinke stoten kan.

Ah, dat had ik niet door. Dan snap ik het beter. Maar mijn bodywarmer doe ik ónder mijn trui (en vest, en jast, en wat je er nog meer overheen wil trekken). Gaan de honden door zoveel lagen heen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 08:34

whoopylover schreef:
Ik lees ook mee. Het is nu nog niet eens echt koud en ik ben al aan het klappertanden na 10 min. op de fiets. Ik krijg daarnaast heel erg last van jeuk op m`n handen en bovenbenen als het kouder wordt.

De jeuk komt omdat je huid uitdroogt door de kou. Heb ik ook. Ik smeer nu al veel gezicht en handen als ik van buiten komt. Straks wordt dat sochtends benen scrubben en daarna insmeren met body butter. Dat geeft een beschermend laagje. Zodra het richting vriespunt gaat overdag heb ik een legging aan onder mijn spijkerbroek.

Fivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 08:46

Wol (dicht) op je huid als 1e laag scheelt altijd een hoop vind ik, stukken beter dan thermo op je huid. Ik heb truien, sokken en long -johns van het merk WoolPower, te koop bij oa bever, superfijn! Het is ook niet te dik of kriebelig.

Daar overheen een winddichte laag. Evt. nog een thermo ertussen.

En zorgen dat alles kurkdroog is voordat je het aantrekt. Ook de binnenkant van je laarzen word al gauw een beetje vochtig.

Kabayo

Re: Echt warme kleding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:15

Ik loop op dit moment in een tshirt 3 vesten en een iets dikkere zomerjas. Best lekker warm moet ik zeggen

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:27

Nikass schreef:
whoopylover schreef:
Ik lees ook mee. Het is nu nog niet eens echt koud en ik ben al aan het klappertanden na 10 min. op de fiets. Ik krijg daarnaast heel erg last van jeuk op m`n handen en bovenbenen als het kouder wordt.

De jeuk komt omdat je huid uitdroogt door de kou. Heb ik ook. Ik smeer nu al veel gezicht en handen als ik van buiten komt. Straks wordt dat sochtends benen scrubben en daarna insmeren met body butter. Dat geeft een beschermend laagje. Zodra het richting vriespunt gaat overdag heb ik een legging aan onder mijn spijkerbroek.

Mag ik vragen wat je precies smeert? Ik smeer eigenlijk nooit wat en zou geen idee hebben wat ik precies kan opsmeren. :)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:59

Supersimpele tip die mij van de week al aan warme handen heeft geholpen:
Een extra paar handschoenen in je broek stoppen, tegen je buik aan. En een paar handschoenen aan doen. Als je handen dan door je handschoenen heen koud worden, doe je je voorverwarmde handschoenen aan die je in je broek had. Heel fijn!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:13

Ik heb voor de buitenritjes in de winter lange neopreen chaps van Kitt, die kun je over een broek aantrekken door middel van ritsen aan de zijkant.

Heb ze een keer in de aanbieding gekocht, ik dacht bij Blue Balance. Ze hebben ze in verschillende kleuren. Ik heb paars met zwart, vond het niet de mooiste optie en ze zijn sowieso niet zo charmant maar ze waren afgeprijsd :-P en ze zitten heerlijk warm, helemaal winddicht.

http://bluebalance.nl/product/kitt-hug-full-chaps/

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:50

Back on track onderkleding en inderdaad de verwarmde kleding.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:32

Met je honden training sta je vast ook best veel stil te luisteren naar uitleg?

Ik bedenk me net iets geks, maar wel handig :p met watersport is het de gewoonte om tijdens de uitleg je (evt gehandschoende) handen onder je zwemvest te steken, zegmaar door de armgaten. Als vrouw komt het er dan dus op neer dat je je handen op je borsten legt. Het helpt heel goed om je handen op te warmen, omdat dat deel het warmste van jr lijf is (hart-longen streek). Misschien over je jas een bodywarmer en af en toe je handen ertussen warmen?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 13:48