Mars schreef:Hier ook geen kinderwens. En ik heb jaren in de ouderenzorg gewerkt, ik had de oudjes die hun kinderen nooit of zelden zagen de kost niet willen geven hoor. Dus kinderen nemen voor je oude dag vind ik de grootste onzin die er bestaat.
Dat kan ook te maken hebben met: dat het zelf rotouders waren, of bijvoorbeeld dat hun kinderen in wanhoop maar ingestemd hebben met een verpleeghuis verderweg, waar tenminste nog plaats was.
Ook gaan veel kinderen met lood in de schoenen hun zichtbaar aftakelende, dementerende ouder opzoeken... en trekken ze het domweg op een gegeven moment niet meer... ik was dan een kind dat wèl braaf, letterlijk tot aan het einde toe, trouw bleef bezoeken, maar dat lood in de schoenen hebben ken ik. En gedurende de elf jaar dat mijn moeder in het verpleeghuis lag, had ik zelf niet de fut om serieus carriere te maken... je zit in feite in een jaren durend rouwproces, als je ouder dement is en dat kost best energie, ook als je dat niet voor jezelf wil toegeven.
Daarbij: vaak zitten die kinderen zelf middenin de kleine kinderen, en hebben lang niet alle mensen een auto, geld of beschikking tot vervoer. Al hebben de meeste verpleeghuizen wel een bushalte voor de deur.
Ook mogelijk: de kinderen zijn zèlf qua gezondheid aan het aftakelen, sommige kinderen zijn zelf al 55-70 plus!