Wat heeft Bokt voor sociale hobby's naast paarden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:08

Ik jongleerde bij een circusclub in de stad. Hele leuke mensen, fijne sfeer. Ben daarmee begonnen toen ik graag wilde jongleren :)) Ik heb ook een tijd gedebatteerd, was altijd erg leuk. Beide activiteiten zijn nu niet meer te combineren met mijn studie (afstudeerjaar). Buiten sociale contacten op de uni organiseren we elke paar weken een game avond :) dus niet bordspellen maar op de computer (Age of Empires II).
En ik ben actief in studentenpolitiek, maar dat is niet echt een hobby te noemen denk ik :D

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:13

Ruiterfitness ook niet wat voor je? Dit heb ik een poosje gedaan, en beviel mij erg goed! Bij mij in het dorp is een vrouw die dat geeft, en ik zat in een groepje van 8 dames. Hartstikke gezellig (ook leuk omdat iedereen toch wel ook aan het paardrijden was) en ook nog goed om naast het rijden te doen.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 19:28

Wat een leuke reacties allemaal weer zeg. Vind echt tof dat jullie zo meedenken en suggesties geven +:)+
Hoop ook dat andere ook op ideeen worden gebracht, er worden zoveel leuke/interessante activiteiten genoemd!

Dansen is echt niks voor mij. Hoewel ik hoor van mensen dat het heel gezellig is enz, het trekt me niet.

Ik doe trouwens niks met paarden momenteel. En er is momenteel ook geen aanbod waar ik me in kan vinden dus die hobby ligt stil.

Ik ga straks even op de site kijken die Spekkie voorstelde.
Wie weet wat ik ervan vind.

Ik las ook dat er boogschieten voorbij kwam, dat spreekt mij ook erg aan en ik weet dat er erg dichtbij zelfs twee verenigingen zijn! Wellicht ook meteen minder grote stap om daarheen te gaan :)

chimello

Re: Wat heeft Bokt voor sociale hobby's naast paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:32

Misschien niet sociaal in de zin van fysiek contact maar ik stream nu zo'n 2 maanden games op twitch.
Het bevalt wel goed, ik chat met mensen die komen mee kijken en speel met mensen die ook dezelfde game spelen/streamen. Iedere avond 2 uurtjes, iets waar ik ondanks het weinige tijd hebben wel tijd voor vrij maak omdat ik amper tijd heb uit te gaan. Dan is dit soort contact beter dan niets :o

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:34

_Juudith schreef:
Ruiterfitness ook niet wat voor je? Dit heb ik een poosje gedaan, en beviel mij erg goed! Bij mij in het dorp is een vrouw die dat geeft, en ik zat in een groepje van 8 dames. Hartstikke gezellig (ook leuk omdat iedereen toch wel ook aan het paardrijden was) en ook nog goed om naast het rijden te doen.

Nu word ik wel heel benieuwd welk dorp dat is.... (en misschien mogelijk (in de toekomst) aan te kunnen sluiten....

Groet Karin.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:35

Bordspellengroepen, waar vind je die? Ik ben gek op spelletjes en je hoeft niet zo verplicht constant te praten want je speelt ook. Ik kom helaas niet uit rotterdam.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:37

Ik ben scouting leiding :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:40

Ik zit met het zelfde en lees even mee
Woon in Raalte erg achteraf dus je ziet hier ook geen kip lopen haha
Dus ben soms best wel alleen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:42

Mischa schreef:
Wauw dank voor de input! +:)+
Een heleboel suggesties zeg!

Activiteiten zoals schilderen en beeldhouwen enzo lijkt me heel leuk om te doen, en had ook daarnaar gekeken, maar dat gaat helaas nogal buiten m'n budget momenteel dus dat zit er voor nu echt niet in helaas.

Kunstacademie is zo toegankelijk? Het klinkt namelijk als een opleiding. Maar daar kun je dus ook vrij je gang gaan? Ben daar niet bekend mee maar klinkt leuk.

In groepsverband een vreemde taal leren lijkt me ook leuk en ook nog eens nuttig.

Ik vind flipperen (met een flipperkast dus) heel leuk. Maar voor zover ik weet zijn daar hier geen clubjes van waar je dat gaat doen.

Ik heb in ieder geval al een heleboel suggesties ontvangen waar ik me even verder in ga verdiepen :)

Het is inderdaad een opleiding. Loopt van september-september (schooljaar in België) en je hebt ook een eindwerk. Maar het is vrij los allemaal, als je niet kan, mag je de volgende keer gerust tekenen voor de vorige keer (is met aanwezigheden bijhouden). Misschien dat sommige richtingen het serieuzer aanpakken, maar mijn richting (de vrije grafiek) gaat het er allemaal relaxed en los aan toe. Met toch dus genoeg aansporing erachter (je eindwerk bv) om toch elke week te gaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:42

moonsparkle schreef:
Bordspellengroepen, waar vind je die? Ik ben gek op spelletjes en je hoeft niet zo verplicht constant te praten want je speelt ook. Ik kom helaas niet uit rotterdam.

Er zijn vaak wel studentengroepen, zo heb je in Eindhoven Knights of the kitchen table en ik neem aan dat meer steden dat hebben. Volgens mij hoef je normaal niet specifiek student te zijn al is een beetje de leeftijd hebben wel handig natuurlijk :Y)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:43

missfalki schreef:
_Juudith schreef:

Nu word ik wel heel benieuwd welk dorp dat is.... (en misschien mogelijk (in de toekomst) aan te kunnen sluiten....

Groet Karin.

Die waar ik zat, was in Nieuwleusen!
Mocht je info willen mag je altijd pb'en

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:44

Moonsparkle: als er in jouw buurt of stad een spellenwinkel is, dan zou ik het daar zeker navragen. Ook zijn er soms cafe's die spellenavonden houden, daar kun je dan een keer heengaan, maar vraag ze ook gewoon of ze iets of iemand weten. En wie weet krijg je dan wel een mailadres van iemand...
En er staan er ook een aantal https://www.meetup.com/ en op https://boardgamegeek.com/forum/120/boa ... etherlands

(En gooi ook het balletje op in je ruimere kennissenkring als je die hebt, want misschien zijn er wel mensen of via-via mensen die het best leuk vinden om zoiets af te spreken. En dat kunnen ook mensen zijn waar je tot nu toe niet eens zo heel veel mee had. Samen een spel spelen geeft weer een hele andere dynamiek.)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:45

Het geloof en de Kerk.Behalve de paarden interesseer ik me daar het meeste voor.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:49

ik werk op de dierenambulance.

Bijna 5 jaar alweer. Geen dag is hetzelfde en je bent behoorlijk maatschappelijk bezig.

In Amsterdam zoeken ze nieuwe vrijwilligers en ik denk dat je ook wel bij Kennemerland terecht kan.\
Ik zit zelf bij Noord Kennemerland.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:13

Groet Karin.[/quote]

Die waar ik zat, was in Nieuwleusen!
Mocht je info willen mag je altijd pb'en[/quote]

Bedankt voor de aanvullende info
Dat is helaas de andere kant (van Zwolle) op ...
en vanwege eigen lichamelijke klachten dan te veel/ver weg...
Heb het ook enige tijd in Ruinen gevolgd (vond het leuk en gezellig)
maar dat lukte me vanwege mijn klachten niet meer....

Groet Karin.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:50

TS, je zegt dat schilderen te duur is, maar dat valt heel erg mee hoor :j
Olieverf en hoge kwaliteit doek/materiaal is duur inderdaad, maar bij de Action heb je al een doek en een aantal tubes acrylverf met kwasten voor minder dan tien euro. Hartstikke leuk om mee te beginnen! Alleen niet erg sociaal natuurlijk :Y)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:02

Solleke_Noah schreef:
Mischa schreef:
Wauw dank voor de input! +:)+
Een heleboel suggesties zeg!

Activiteiten zoals schilderen en beeldhouwen enzo lijkt me heel leuk om te doen, en had ook daarnaar gekeken, maar dat gaat helaas nogal buiten m'n budget momenteel dus dat zit er voor nu echt niet in helaas.

Kunstacademie is zo toegankelijk? Het klinkt namelijk als een opleiding. Maar daar kun je dus ook vrij je gang gaan? Ben daar niet bekend mee maar klinkt leuk.

In groepsverband een vreemde taal leren lijkt me ook leuk en ook nog eens nuttig.

Ik vind flipperen (met een flipperkast dus) heel leuk. Maar voor zover ik weet zijn daar hier geen clubjes van waar je dat gaat doen.

Ik heb in ieder geval al een heleboel suggesties ontvangen waar ik me even verder in ga verdiepen :)

Het is inderdaad een opleiding. Loopt van september-september (schooljaar in België) en je hebt ook een eindwerk. Maar het is vrij los allemaal, als je niet kan, mag je de volgende keer gerust tekenen voor de vorige keer (is met aanwezigheden bijhouden). Misschien dat sommige richtingen het serieuzer aanpakken, maar mijn richting (de vrije grafiek) gaat het er allemaal relaxed en los aan toe. Met toch dus genoeg aansporing erachter (je eindwerk bv) om toch elke week te gaan.

De website van mijn academie, daar staat wat meer info wat het juist inhoudt :) : http://www.habk.be/actueel

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:31

Geen sociale contacten, ben heel erg op mijzelf.
Wel heel blij met mijn kids!! Maar doe alles als gezin, omgang met anderen hebben we niet echt.
Als de kinderen straks naar de peuterspeelzaal / school gaan gaat dat vast wel veranderen, maar ik ben
geen koffieleut, en zou mensen ook niet gauw uitnodigen op de koffie

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 08:12

moonsparkle schreef:

Hier staat een hele waslijst aan spellenverenigingen in Nederland en België (ook de spellenclub waar ik het over heb staat hiertussen, het is een hele uitgebreide lijst): http://www.bordspelmania.eu/spellenvereniging.php
En als aanvulling het forum waar naast de spellenverenigingen ook andere spelafspraken worden gemaakt: http://www.bordspelmania.eu/spellenclubs/

knijntje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:48

Naast paardrijden doe ik aan karten.
Ook daar maak ik zelf niet echt een sociaal iets van. Het kan wel gezellig met vrienden zoals vroeger.

Toen mijn oude merrie met pees blessure op de wei kwam te staan voor minimaal een jaar ben ik kart wedstrijden gaan rijden. Maar daarbij was ik ook vooral op mezelf. Vond mezelf niet zo goed en wilde niet popi jopie doen zoals velen in het wereldje. ( ben wel 3de geworden in kampioenschap :-D )

Nu verhuisd naar noord-holland en is mijn sociale leven helemaal op zn gat beland. Het is alles nog maar mijn paardje :-)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 01:18

Ik weet dat je hebt gezegd dat je geen sportief type bent maar toch wil het aanraden: Paaldansen, de mensen erom heen zijn zo lief, leuk en aardig <3 Ik geniet er echt van en ik was nooit een sportief type. echt dansen heb je er niet voor nodig alleen veel plezier en dan komt het vanzelf.

Mocht paaldansen teveel buiten je comfort zone zijn is het misschien leuk om te kijken naar aerial hoop. Hangen in een hoepel in de lucht. Is ook erg leuk en gezellig om te doen.

Of wat dacht je van aerial silk/tissue in doeken allerlei vormen maken? Erg intensief maar zo gaaf om te doen. :)