Teveel kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:26

loveslimpie schreef:
Wat voor mij erg goed werkt is om een bedrag per week te pinnen wat ik mag uitgeven. Als je pint geef ik het veel te makkelijk uit aan onnodige dingen. Van het geld wat ik per week haal moet ik mn boodschappen mee doen en evt. leuke dingen van kopen. Dus hoe zuiniger ik mn boodschappen doe, hoe meer leuke dingen ik kan kopen. Heb ik zin om uitgebreid te eten die week dan kan ik dus niks nieuws kopen.
Werkt voor mij erg goed :j

Ik doe het ook zo! Elke week 50 euro voor leuke dingen (kleren kopen, paarden spullen, uiteten,...) en als ik iets duurder wil tja dan moet ik een week extra ofzo sparen of als ik bv 20 euro over hou dan vul ik het de week erop aan tot 50 euro. Niet makkelijk hoor, ik ben er net mee begonnen en bijna al elke week over mn budget gegaan :') maar vanaf deze week gaat het me lukken!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:49

Streng voor jezelf zijn!

Ik heb alleen stufi (80€ per maand) en daar moet ik alles voor mezelf van kopen; kleren, schoenen, jassen, alles wat ik nodig meen te hebben voor verzorgpaard, extra's voor de cavia's, cadeau's, Netflix, concerten, telefoon etc. Is allemaal prima te doen. Ik woon nog thuis en hoef geen kostgeld te betalen dus dat scheelt.

Ik heb wat regels voor mezelf zoals dat ik niet meer dan 1-2 dekjes per jaar mag kopen, en dan wacht ik tot er een kortingsactie is.

Toch koop ik alles nieuw, en ik koop ook echt wel eens zooi die ik niet echt nodig heb maar ik houd altijd wel wat over en er ligt hier niet van alles in de weg. Ik vind het wel fijn om een buffer te hebben voor als ik bijvoorbeeld mijn telefoon sloop en snel een nieuwe nodig heb, dus daar zorg ik ook voor.

tylando

Re: Teveel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:53

Hier ben ik dus ook zo goed in...dingen kopen die ik niet echt nodig heb..ga naar de action voor 1 ding en kom met volle tas weer buiten..

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:01

tylando schreef:
Hier ben ik dus ook zo goed in...dingen kopen die ik niet echt nodig heb..ga naar de action voor 1 ding en kom met volle tas weer buiten..

Maar dat komt omdat het de action is :')

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:05

:D ja maar heb t ook bij meer winkels helaas.. kruidvat is ook zo'n goeie.... bijvoorbeeld..
Zit denk ik gewoon in me.. :+

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:06

Ik ken het, ik werk bij de kruidvat, sta ik de hele dag naar al het snoep en koek te kijken. Ik koop bijna dagelijks wel iets, en dan vooral dozen koekjes. Resultaat: een groeiende voorraad van halfvolle dozen koekjes

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:08

Of make up terwijl je al 20 soorten heb

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:11

Paardenspullen,kleding en geurtjes. Dat kan ik dus nooit weerstaan en eigenlijk ook te veel van 8)7

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:12

Zeer herkenbaar! Ik ben heel erg verslaafd aan kleding en heb ook niet zo'n beetje O:) Wat ik er aan wil doen? Euhm, niks! :D

Blomme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:49

Bij mij is het heel simpel, als ik niets nodig heb, stap ik ook de winkel niet binnen... Ik ga dus nooit voor de lol winkelen, dat is steeds functioneel. Niet dat ik nooit eens ietsje koop voor mezelf, een leuk boek, een mooie jurk voor een gelegenheid, maar toch meestal gewoon als ik het nodig heb. Ik kan dan wél weer iets teveel uitgeven voor "ervaringen", zoals etentjes, reizen,...