Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:15

Nee wat tussen ons gezegd wordt blijft tussen ons. Kan mij ook niet voorstellen dat jij het wel oké vindt dat jouw partner alles wat tussen jullie gezegd wordt doorverteld.

Nogmaals mijn vriendinnen weten dat hij van alles weet en niemand doet moeilijk. Andersom geldt hetzelfde. Werd laatst zelfs door mijn eigen moeder gebeld omdat mijn beste vriendin wat had gezegd tegen haar moeder. Mensen kunnen geen geheimen bewaren :) Maar van mijn vriend verwacht ik dat niks wordt doorverteld en tot nu toe heb ik hem in al die jaren nog nooit kunnen betrappen. Andersom natuurlijk ook niet.

En alles delen is zo overtrokken. Natuurlijk delen wij niet alles. Meer dan de helft is niet boeiend genoeg.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:17

Diablo schreef:
Selka schreef:
Wij delen alles maar dit blijft wel tussen ons. Dit weten mijn vriendinnen ook hoor. Soms zegt er 1tje dit mag je R ook vertellen hoor. Wacht dat doe je vast al :+

En je partner heeft misschien weer een goede vriend, waar hij die dingen aan verteld, maar dat blijft dan wel onder hun. En zo weet uiteindelijk iedereen het.

Nee hoor, mijn partner en ik zijn twee verschillende personen, ik zie niet waarom ik alles zou moeten delen wat anderen me in vertrouwen vertellen.

Nou... dat is bij ons dus echt niet het geval.
Wat ik mijn vriend vertel blijft bij hem en andersom.

Wat bij ons misschien wel het grote verschil is dat bij onze meeste vrienden de partners ook echt tot onze vrienden horen. Ik heb maar een paar vriendinnen waarbij de partners niet tot de vriendengroep horen, maar wel soms met uitjes mee gaan. De verhalen van die vriendinnen deel ik alleen met mijn vriend als het grappig is en geen geheim is, dat gebeurd anders om ook.

Dan hebben wij nog 4 vriendinnen waarbij de partners ook geen onderdeel van de vriendengroep zijn. Maar dit zijn van oudsher de vriendinnen van mijn vriend, waar ik bevriend mee ben geraakt. Wat ze mij vertellen vertellen ze hem ook :+

En dan hebben we de gezamenlijke vriendengroepen waarbij partners ook vrienden zijn geworden. Als hierin iets niet voor de partners bedoeld is, wordt het er bij gezegd... maar tot nu toe is dat nog maar 1 keer het geval geweest... terwijl de vriendengroep al heel lang samen is :+

Dus ik denk dat het verschilt in wat jou partner voor jou vriend of vriendin is. Is dit ook een vriend of vriendin? Of alleen maar de partner van. Dat maakt al een hoop uit.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:22

Mijn vriend en ik gebruiken eigenlijk nooit elkaars telefoon. We hebben immers allebei een eigen.
Hooguit voor een belletje, maar in het belscherm zijn geen privé gesprekken te lezen.
Wat iemand mij privé vertelt, blijft dan ook privé. Tenzij mijn vriend erin betrokken wordt door diegene natuurlijk. Kleine kanttekening is wel dat het eigenlijk weinig voorkomt dat een vriendin van mij privé dingen verteld.
Over dagelijkse zaken e.d. praat ik wel veel met mijn vriend (en ik heb dan ook ontzettend mazzel dat mijn vriend echt een prater is :D ).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:30

Ayasha schreef:
Privé van mijn vriendinnen en vrienden blijft privé tenzij ze zelf aangeven dat het niet zo'n big deal is als mijn man er ook van weet. Wij lezen elkaars sms'en en facebook niet en wanneer ik dan toch eens app als hij er bij zit dan zeg ik gewoon met wie ik app maar niet waarover. Daar vraagt hij ook niet naar. Net zoals ik dat niet vraag bij hem.

Relaties waar men alles van de ander tot in detail wil weten vind ik altijd een beetje jammer. Zou ik weten dat mijn vriendin in zo'n relatie zat, zou ik haar dus ook niets meer vertellen om eerlijk te zijn.

Zo denk ik er ook over, wat ouder dus al wat relatiecrisissen en ziektes met vriendinnen meegemaakt, daar waar ik advies vraag wil mijn man graag meedenken maar meestal zorgen we zelf voor onze individuele vriendschappen. En mijn telefoon en laptop zijn prive, voor iedereen. Vragen ze dan mogen ze rustig kijken maar doen ze dat ongevraagd, bvb in mijn app berichten dan heeft diegene toch echt een probleem. ook mijn partner en dat heeft niets met verbergen te maken maar alles met je persoonlijke privacy.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:34

Selka schreef:
Nee wat tussen ons gezegd wordt blijft tussen ons. Kan mij ook niet voorstellen dat jij het wel oké vindt dat jouw partner alles wat tussen jullie gezegd wordt doorverteld.

Nogmaals mijn vriendinnen weten dat hij van alles weet en niemand doet moeilijk. Andersom geldt hetzelfde. Werd laatst zelfs door mijn eigen moeder gebeld omdat mijn beste vriendin wat had gezegd tegen haar moeder. Mensen kunnen geen geheimen bewaren :) Maar van mijn vriend verwacht ik dat niks wordt doorverteld en tot nu toe heb ik hem in al die jaren nog nooit kunnen betrappen. Andersom natuurlijk ook niet.

En alles delen is zo overtrokken. Natuurlijk delen wij niet alles. Meer dan de helft is niet boeiend genoeg.

Dit dus. Wij delen ook alles. Alles is bespreekbaar en als het met een vriend of vriendin niet lekker gaat, heeft dat ook impact op mij en dus op ons. En hij houdt z'n mond. Vriend(inn)en zullen ook nooit van hem horen of merken dat hij het weet. Andersom geldt dat net zo.

finnens

Re: Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:39

Mijn vriend boeit het vrij weinig wat mijn vriendinnen uitspoken dus geen idee waarom ik dat zou vertellen. We hebben het wel eens samen over gezamenlijke vrienden /vriendinnen. Maar meestal weten we dan ook beide wel wat er speelt en dat zijn personen waar we allebei even goed bevriend mee zijn.

Nee ik heb een hekel aan vriendschappen waarin vriendin alles aan haar partner verteld. Dan ben ik er al snel klaar mee.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:43

Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen alles bespreken met hun partner.... Ik snap van sommige dingen dat je dat bespreekt met je partner maar echt alles.... Ik kan het bijvoorbeeld echt niet vinden met de man van mijn ex beste vriendin, daar kwam dus informatie terecht die hij van mij echt niet hoeft te weten en daardoor vertel ik niks meer tegen haar wat echt te persoonlijk is :n
Vond het ook echt niet tof.... Het ligt wellicht in dit geval ook wat gevoeliger omdat we elkaar niet mogen, maar sowieso al mag ik de partner wel dan hoeft nog niet alle informatie die ik vertel bij hem terecht te komen. Ik voer met 1 persoon een gesprek toch niet met jou en je partner?? Bij simpele dingetjes is het niet erg maar echt gevoelige dingen... nope liever niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:54

bigone schreef:
Zo denk ik er ook over, wat ouder dus al wat relatiecrisissen en ziektes met vriendinnen meegemaakt, daar waar ik advies vraag wil mijn man graag meedenken maar meestal zorgen we zelf voor onze individuele vriendschappen. En mijn telefoon en laptop zijn prive, voor iedereen. Vragen ze dan mogen ze rustig kijken maar doen ze dat ongevraagd, bvb in mijn app berichten dan heeft diegene toch echt een probleem. ook mijn partner en dat heeft niets met verbergen te maken maar alles met je persoonlijke privacy.

Helemaal mee eens.

Sleeper

Re: Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:56

Er is wel een groot verschil tussen alles vertellen aan je partner en dingen geheim houden en/of aantasting van je privacy in een relatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:01

Ik zit te denken maar zoveel gevoeligheden bespreken mijn vriendinnen en ik niet met elkaar. Niet dat het oppervlakkige vriendschappen zijn, maar nare dingen zoals zieke ouders of hartzeer wordt gewoon besproken waar de partners bij zijn. Kan iemand een voorbeeld geven van een situatie die niet met partner wordt besproken? Ik weet het gewoon echt niet.

En als het over mannen en daten gaat wordt mijn vriend toch al gauw het gesprek ingesleurd om even namens de man uit te leggen hoe het zit. :=

En dingetjes tussen mijn vriend en mij bespreek ik weer niet met vriendinnen, dat vind ik tussen mijn vriend en mij. Van een scharrel besprak ik rustig hoe groot zijn geslachtsdeel was of hoe hij was tussen de lakens. Maar ik wil helemaal niet dat mijn vriendinnen dat soort dingen weten over mijn partner.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:08

lieveli schreef:
Ik zit te denken maar zoveel gevoeligheden bespreken mijn vriendinnen en ik niet met elkaar. Niet dat het oppervlakkige vriendschappen zijn, maar nare dingen zoals zieke ouders of hartzeer wordt gewoon besproken waar de partners bij zijn. Kan iemand een voorbeeld geven van een situatie die niet met partner wordt besproken? Ik weet het gewoon echt niet.

En als het over mannen en daten gaat wordt mijn vriend toch al gauw het gesprek ingesleurd om even namens de man uit te leggen hoe het zit. :=

En dingetjes tussen mijn vriend en mij bespreek ik weer niet met vriendinnen, dat vind ik tussen mijn vriend en mij. Van een scharrel besprak ik rustig hoe groot zijn geslachtsdeel was of hoe hij was tussen de lakens. Maar ik wil helemaal niet dat mijn vriendinnen dat soort dingen weten over mijn partner.

Sluit me helemaal bij je aan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:08

Mijn man en ik hebben eigen mobieltjes en computers (tablet).
We weten elkaars inlogcodes wel, maar maken er zelden gebruik van.
Alleen als de ander vraagt om op te nemen of een berichtje te beantwoorden.

Ik vertel mijn man wel veel, maar niet alles.
Veel zal hem ook niet boeien.
Vanavond met een vriendin naar cursus. Ik vertel dan dat we lol hebben gehad en meer niet.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:25

Ik ben een open boek en mijn vriend net zo. Ik heb geen geheimen en als ik vind dat hij iets moet weten (van bijv. vrienden of familie), een geheim of iets onbelangrijks, dan zal ik het hem vertellen ;). Ik zou niet weten wat ik hem niet zou mogen vertellen van mijn vriendinnen.. ten eerste ziet hij ze vrijwel nooit en hij zal er, als hij ze ziet, ook zeker niet over beginnen. Mijn telefoon is te ontgrendelen met mijn en zijn vingerafdruk dus hij kan en mag al mijn berichten bekijken, als hij daar zin in heeft :+ en zijn telefoon kan ik ook in.

Ben wel heel benieuwd wat jullie niet delen met jullie partner?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:03

Als mijn vriendin persoonlijke problemen heeft, met zichzelf, met haar vriendin of met haar moeder/zus/whatever dan heft mijn man daar IMO geen zaken mee. Ze deelt dat met mij. Niet met hem.

Mijn PC staat overigens overal op automatisch aanloggen dus hij kán gewoon overal in. Maar net als bigone; de dag dat ik hem betrap dat hij in het geniep aan het snuiten is dan gaan we een heel goed gesprek hebben. :) Dan hebben we nl. blijkbaar een probleem. Anders deed ie het wel terwijl ik gewoon in de buurt ben. (kan ik hem nog helpen ook gezien ie niet zo handig is met pc en ik linux heb en zodra de achtergrond veranderd raakt ie in paniek ondanks dat het in wezen hetzelfde werkt als zijn windows alleen dan simpeler :+ )
op mijn mobiel staat geen code dus daar kan hij ook gewoon in. Ik ga er echter van uit dat hij dat niet geniepig doet.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:13

lieveli schreef:

Nou dit dus inderdaad... Er worden bij ons blijkbaar gewoon niet zulke spannende dingen besproken :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:16

Mijn vriendinnen bespreken gewoon hun problemen, ook waar mijn man bij is.
Soms vragen ze zelfs speciaal aan hem om advies als het bv over een man/jongen relatie gaat.

Dat werkt ook andersom;
Heb wel eens mijn vriendin over een probleem/iets ernstigs verteld en dat haar man later zegt:
Jeeh ik hoorde het van XXXX ; sterkte ermee.

Dan heb ik echt niet het idee van: jou vertel ik niets meer omdat jij alles bespreekt/doorverteld aan je man.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:52

Fenrir schreef:
Yunaa schreef:
In een puberrelatie zou ik persoonlijke dingen van mijn vriendinnen nooit aan een vriendje mededelen. Ik vind het echter anders als je al heel lang samen bent met je partner, getrouwd en wel, wel eens wat verteld. Moet je dan heel je relatie je lippen stijf houden?
Een partner hebben is ook fijn om je gedachte uit te wisselen. Natuurlijk niet op de manier om vriendinnen zwart te maken, maar gewoon je verhaal delen.
Als dat niet zou kunnen, zou ik toch vraagtekens hebben %)

Hier ben ik het wel mee eens hoor, maar er zijn ook mensen die echt ieder wissewasje delen met hun partner en daar heb ik dan weer geen behoefte aan. Dat vind ik ook gewoon totaal niet interessant :+

Logisch, sommige dingen zijn ook gewoon oninteressant om te delen met je partner. Maar ook wel fijn dát je het kan delen :D (als 'ie zijn mond maar houdt :)) )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:56

lieveli schreef:

Als een partner een vriend(in) (nog) niet goed kent miss? Ik heb een aantal vrienden/vriendinnen die mijn partner nooit of maar heel zelden gezien heeft (bijv. doordat ze niet in de buurt wonen, etc). Dan krijgt hij dus hun verhalen niet mee, maar ik heb niet de behoefte om die alsnog door te gaan kleppen. Maar dat is ook omdat me dat helemaal niet interessant lijkt om te bespreken.
Dus ik denk dat er hier ook gewoon niet zulke heftige of geheime dingen besproken worden :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:04

Ik wil alleskunnen bespreken met m'n vriend. Of problemen van vriendinnen nou zo interessant zijn dat ze met hem besproken moeten worden.. Nee, eigenlijk zelden. Dan moet het al iets zijn wat mij ook erg bezig houdt.