hoe combineren jullie paarden met school?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:29

maud318 schreef:
wow ineens heel veel reacties *\o/*
mijn week is altijd helemaal vol zelfs in de vakanties dat is soms zo vervelend, altijd maar haasten.
dit is wat ik allemaal doe in 1 week:
pony <3 het liefst zo vaak mogelijk
bijbaan (elke zaterdag of zondag 2 uurtjes)
verjaardagen (hebben we bijna elke week wel soms zelfs meerdere)
vriendinnen die willen afspreken ik zit bij bij heel veel vriendinnen NIET in de klas dus dat is vaak ook 3x per week afspreken
huiswerk (te veel...)
familie uitjes
en dan moet ik ook nog overal heen ik heb het even berekend in 1 week fiets ik minimaal 6 uur (school, pony, vriendinnen)
ohja en dan heb ik ook nog mezelf vind het heerlijk in me bed te liggen youtube kijken.Hhelaas komt dat er niet vaak van en als het er wel van komt heb ik daarna nogal veel stres.

de laatste weken is mijn leven een en al stres, haasten en geen tijd voor mezelf. het enige moment wanneer ik tijd voor mezelf heb is tijdens het ontbijt, maar eigenlijk zit ik ook dan vaak te leren. Omdat ik de dag ervoor daar geen tijd voor had.

vandaar dat ik vroeg hoe jullie het combineren :)

Je vriendinnen kun je ook wat minder vaak zien, hoewel ik niet weet hoe oud je ben.
Ik ben inmiddels 19 en ik heb er vrede mee dat ik mijn vrienden soms maar 1 keer per maand zie. We hebben het nou eenmaal allemaal druk. Ik reis zelf minstens 4 uur per doordeweekse dag(school is heen en weer al twee uur)
Als je zaterdag laat werkt kun je ook iets eerder opstaan om te relaxen. En je hoeft niet altijd heel lang bij je pony te zijn :D

Verjaardagen zijn zeker dingen die ik persoonlijk vaak afzeg, zeker als het minder goede vrienden zijn en het meer een beetje zitten is. Die tijd mag je echt weleens in jezelf steken, of in je huiswerk.

Maar als je echt moeite heb met je leerwerk en voldoendes haalt zou ik echt wat minder dingen gaan doen.. Ik heb het altijd kunnen combineren omdat ik redelijk goed kan leren. Je kunt ook leren mindmappen en sneller lezen, is misschien via jouw school ook een cursus voor en anders kun je veel op internet vinden. Dit leert je efficiënt en snel leren en hoofd- en bijzaken onderscheiden. Dit kost in het begin véél tijd, maar uiteindelijk haal je er ZO veel uit! Probeer ook geod te blijven eten en te slapen.. DAt scheelt een hoop in je energie :+

Je moet je er misschien bij neerleggen dat 4/5 keer per week naar je pony het maximale is wat je red. Je wilt niet heel lang zo doorgaan terwijl de stress zich opbouwt. Het is niet ongewoon dat jonge mensen al burn-out klachten krijgen omdat ze veelste veel hooi op hun vork nemen. (Ik spreek uit ervaring)

Succes in ieder geval! *D

Autumnn

Re: hoe combineren jullie paarden met school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:15

Ik spreek met mijn vriendinnen eigenlijk altijd af in het weekend. Doordeweeks red ik gewoon niet. Donderdagavond ga ik toevallig nu wel met een vriendin naar de film maar dat is dan 1 van de twee vrije dagen van mijn paard :j
Goed plannen maar het moet echt wel kunnen!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:59

Ik heb samen met mijn zus 2 paarden aan huis, dus ik kom er wel echt elke dag. maar qua trainen en beweging geven kom ik niet dagelijks aan toe. mijn rooster is heel relaxt mag echt absoluut niet klagen, maar ik zit in mijn laatste half jaar van mijn opleiding, dus school gaat momenteel voor. Nja school gaat altijd voor. mijn rooster is als volgt. ma: stage 15.00-22.00 di: stage 15.00-22.00 woe: school 10.30-17.30 do: vrij vrij: stage 15.00-22.00 om de week za: 7.00-14.00 stage om de week. dus je zou zeggen dat ik genoeg tijd heb voor alles. maar hiernaast werk ik ook nog in de zorg. dus worden er al weer wat gaten opgevuld. maar ik probeer mijn paard wel 4/5 keer in de week beweging te geven. en we hebben nog een bijrijdster en die geeft ook regelmatig beweging.

het is altijd puzzelen maar de ene week train ik meer dan de andere week. net hoe het uit komt!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:08

Het hangt er bij mij vanaf wanneer ik moet werken. Wanneer ik vrij ben ga ik naar mijn paard. Ze staan op een pensionstalling, dus ik hoef mij geen zorgen te maken dat ze geen eten en drinken krijgen.

Toen ik nog naar school ging en daarnaast vrij veel werkte, kon ik maar twee a drie keer per week heen.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:58

Brittjuh97 schreef:
Ik heb samen met mijn zus 2 paarden aan huis, dus ik kom er wel echt elke dag. maar qua trainen en beweging geven kom ik niet dagelijks aan toe. mijn rooster is heel relaxt mag echt absoluut niet klagen, maar ik zit in mijn laatste half jaar van mijn opleiding, dus school gaat momenteel voor. Nja school gaat altijd voor. mijn rooster is als volgt. ma: stage 15.00-22.00 di: stage 15.00-22.00 woe: school 10.30-17.30 do: vrij vrij: stage 15.00-22.00 om de week za: 7.00-14.00 stage om de week. dus je zou zeggen dat ik genoeg tijd heb voor alles. maar hiernaast werk ik ook nog in de zorg. dus worden er al weer wat gaten opgevuld. maar ik probeer mijn paard wel 4/5 keer in de week beweging te geven. en we hebben nog een bijrijdster en die geeft ook regelmatig beweging.

het is altijd puzzelen maar de ene week train ik meer dan de andere week. net hoe het uit komt!

Hey een bekende :D

Maar even on-topic!
Ik ga elke dinsdag- en donderdag avond na school en elke zondag middag heen!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:17

Omdat ik op maandag en woensdag erg laat uit ben heb ik besloten om dat als rustdagen voor Ducky te gebruiken (dus de dagen die ik niet ga). Dinsdag, donderdag en vrijdag ben ik vroeger uit en ga ik eerst na school naar stal waardoor ik heel de avond heb om te leren of andere dingen te doen. Zaterdag en zondag ga ik bijna altijd in de ochtend

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:20

liekec schreef:
Ik ga elke dag en doe ook elke dag wel wat aan school, en heb ook elke dag nog veel vrije tijd over. Ik weet niet hoe ik het doe, het lijkt wel alsof er 30 uren in een dag zitten bij mij :o
Ik race wel altijd gelijk door, en als ik dan eenmaal kan zitten doe ik ook echt niks.
Ik combineer overigens een eigen paard met een HBO studie (tweedejaars).

geef mij die 30 uur per dag ook even _/-\o_