Oke, nu weer even tijd om te reageren. Wowie, wat een reacties zeg!
Ik zie veel verschillende soorten uitstellers.. ik hoop dat we elkaar een beetje kunnen helpen met tips en tricks! Ik word echt helemaal gestoord van mezelf...
Cowboy55 schreef:Ik ben rond jouw leeftijd ex-uitsteller geworden TS. Om dezelfde reden als Sheran beschrijft: meer verantwoordelijkheden. *knip*
Omdat ik geen slaaf wilde blijven van mijn eigen uitstellen heb ik toch maar dat eerste gedaan. En het niet-uitstellen is wat mij betreft daarna steeds makkelijker geworden.
Dus je hebt de knop in 1 keer omgezet? Of is dat een proces geweest? Hoe is dat gegaan bij jou?
Kana schreef:Het grappige aan dit soort kreten is altijd dat je de mensen die zich hierin herkennen kunt onder verdelen in mensen waarbij het stiekem eigenlijk wel heel erg meevalt(net als mensen die roepen een depressie te hebben wanneer ze een verdrietig zijn), en mensen waarbij het algehele leven en de mentale gesteldheid er echt onder leidt.
Zit je in categorie 2, dan is een gesprek met een psycholoog echt geen gek idee.
Ja klopt er zijn inderdaad 2 categorieën. Bij mij is het zo erg dat ik mede door mijn uitstelgedrag vorig jaar een burn-out heb gekregen. Ik heb al eens eerder bij een psycholoog gelopen maar ik vind mijn problemen 'niet erg genoeg' om er weer heen te gaan. Ondanks dat ik continu in conflict ben met mezelf haha.
Jasmijn1989 schreef:wellicht kunnen we elkaar hier belonen voor goed gedrag?
Dat is een goed en mooi idee! Zou dat wel voldoende zijn denk je? Belonen werkt bij mij maar matig want ik doe toch lekker waar ik zelf zin in heb...
Keet schreef:Meld mij voorzichtig hier ook

Ga nu aan een bullet journal beginnen, kijken of ik er dan wat meer structuur ik kan brengen
Wow! Dit kende ik niet. *google* Wat een supertip... zou dit helpen?
eclair98 schreef:Ik meld me ook, schoorvoetend.
Ik moet een stage verslag afmaken, maar kan me er maar niet toe zetten (al zo'n 1,5 maand). Ik ben heel erg perfectionistisch en onzeker, dus dan stel ik het uit om de eventuele teleurstelling te voorkomen.
Dit probleem heb ik ook..
Emmaa_ schreef:Schroom dus vooral niet om het eens na te vragen bij de huisarts, als je je dus kan herkennen in karaktertrekken die bij ADHD horen.
Ik heb net wat testjes gedaan op internet (oke niet heel waarheidsgetoruw altijd) en ja er kwam ADHD uit. Maar om nou te zeggen dat ik ADHD heb? Ik durf dat niet hoor, daarmee naar de huisarts (let wel; ik ben militair, dus de artsen zijn bij ons 'anders').
Cowboy55 schreef:JoskaH schreef:<KNIP> Als iemand me kan leren
wat beter en eerder mijn best te doen maak je me intens gelukkig

Jij WEET wat je doen moet. Je schijft het hierboven zelf op. Je doet alleen nog niet datgene waarvan je weet dat je het zou moeten doen. Dat kan niemand je leren. Er zit voor jou geen kennisaspect meer aan, het is puur DOEN. Je doet het of je doet het niet.
Ja en daar zit het probleem: dat doen. Ik denk dat de extreme uitstellers de mentale kracht niet kunnen vinden door de chaos en onrust in het hoofd (tenminste daar heb ik last van, maar ik denk meer mensen hier).