Dode wespen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: Dode wespen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 10:30

Als het goed is zijn ze dan vrij snel dood zei die man. Ik heb er vannacht gewoon geslapen en het overleefd. :')

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:38

:wow: :wow: :wow:
Bij het lezen van "wesp in mijn bed" in de OP kreeg ik al een rolberoerte... dit is echt mijn grootste nachtmerrie :') Laatst een hoornaar door het slaapkamerraam naar binnen gevlogen, ben nog nooit zo snel de trap naar beneden gerend :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:47

Oh man, ellendig is dat! Hier elk jaar wespennesten onder de dakpannen. Een paar jaar geleden vlogen er ineens wespen in de slaapkamer van mijn zoontje, die was toen ruim 2 jaar. Hij zei al eens toen hij uit bed kwam 'zoemzoem'.. Nooit over nagedacht verder :') Maar bleken gewoon wespen vanuit het nest onder de dakpannen via een gaatje zijn kamer in te kruipen. Echt horror.
Nu is het zo dat zo gauw het seizoen ook maar een beetje begint, wij met een verrekijker het hele dak afspeuren. Tot nu toe elk jaar een tot drie nesten op het dak :wow: Met als toppunt een enorm nest met hoornaars dit jaar, echt top := Wat een monsters zijn dat -O-
Het stomme is dat we die dus niet gemerkt hebben tot ze ineens 'los' kwamen en er dus een groot nest bleek te zitten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:49

We hebben het ooit in de schouw gehad, zo'n nest. De brandweer heeft dat toen weggehaald, zij doen dat dus ook.
Hopelijk zijn ze nu snel dood.

Het is trouwens wel een kunstwerk hoor, zo'n nest. We hebben in een schuurtje nog een verlaten nest hangen dat deels stuk is, waardoor je de opbouw aan de binnenkant goed kan zitten. Heel bijzonder.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:51

Herkenbaar! Fijn dat het opgelost is! Wij hadden een wespennest in de nok van het huis zitten, ze kwamen bij mij in mijn slaapkamer binnen via een elektriciteitsdoos die wat los hing aan de muur en een kier bij de lamp.. Eerst ook alleen maar dode in mijn kamer gevonden, gegeven moment half dode, ze vlogen nog wel maar niet echt spring levend en de laatste nacht was er eentje in mijn bed gevallen en die had me geprikt in mijn voet, toen werd er helaas pas echt naar gekeken door mijn vader... :Y)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:07

Ik heb afgelopen zomer ergens een nest bijen uit het dak gehaald.
Dat nest was zo groot dat het in delen naar beneden moest.

Maar die nesten zijn anders gebouwd dus dat kan makkelijk. Dat zijn allemaal losse raten ipv zo'n grote bol die wespen maken, dus dat kan ook makkelijker.

Die bijen zitten nu bij ons in de kast :P (bijenkast)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:23

Wow 10.000 in een groot nest, damn jammer dat die krengen niet weggehaald zijn nog := nu dus afwachten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:33

Tieneke schreef:
We hebben het ooit in de schouw gehad, zo'n nest. De brandweer heeft dat toen weggehaald, zij doen dat dus ook.

Is dat niet hoofdzakelijk vanwege het brandgevaar in de schouw?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:38

Nee, hier in België gebeurt dat wel meer door de brandweer, als het nest zich in/aan het huis of de tuin bevindt. Maar heb al eerder begrepen dat in NL dat niet het geval is.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:41

Op mijn werk hadden we laatst een wespennest. Per dag lagen er een stuk of 40 dode. Toen collega gestoken was maar eens bestrijding gebeld. Bleek een heel groot nest te hangen en ze waren agressief ook. Hele zolder ligt met dode wespen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:53

Vorig jaar had ik een wespennest in een baal stro in de stal. Dat was ook eng, want durfde geen hooi (wat er naast staat) meer te pakken.
De bestrijder laten komen en hij zei dat hij maar 1 baal hoefde te injecteren met gif, maar omdat ik dat niet vertrouwde heb ik toch eerst de goede balen weg willen halen.
Vond ik doodeng, want die wespen waren het daar niet mee eens.
Uiteindelijk paar balen laten staan en vernietigd.
Gif en ponyvoer gaan in mijn ogen niet zo goed samen.

Dit jaar zit er weer een nest tussen een stapel stenen langs de uitloop. Tot op heden hebben we het nog laten zitten, maar wespen vliegen nog steeds af en aan. Moet er alleen niet aan denken dat er daar 10.000 zouden kunnen zitten. Ik zie er steeds voor mijn gevoel maar 10 vliegen hahahahaha.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 20:42

Ik heb mij laten vertellen dat 10.000 wespen ook echt wel een mega nest nodig hebben, het gemiddelde ligt wel lager. :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:33

5000 is ook nog veel :brr:

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:07

brr 10.000 wespen moet er niet aan denken..
Ik stond al te gillen toen ik 2 koningen in mijn kamer tegen kwam, die zaten lekker te slapen tegen mijn raamkozijn. Moet er niet aandenken als ik ze niet had gevonden en het was warmer geworden....

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:18

Wij hadden de laatste weken ook steeds enkele wespen in de kamer. Bleef maar komen, dus vanmiddag maar even op de voorkamerzolder (komen we nooit is oud en vervallen) gekeken. Nou daar trof ik dus duizenden wespen, overal maar mn in de vensterbank en rond het raam Veel dode maar ook heel veel levend. Hele kluiten hingen aan de muur. Heb eerst maar eens een spuitbus half leeg gespoten en morgen maar eens weer kijken, en zien of ik het nest kan vinden. Dat kan natuurlijk overal zitten, zowel binnen of buiten. Het is een oud huis dus gaten genoeg. Wel vreemd, want we hebben de hele zomer nooit wespen gezien. Het zijn wel vrij grote dus het kunnen ook wel hoornaars zijn.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:05

Afbeelding
Afbeelding
Nou ik hoefde niet echt te zoeken.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:10

Holy *** :+ Zou je spontaan schrik van krijgen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:16

:= := := :oo :oo :oo OMG AArghhhhhhh ik zou gek worden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:20

Ik dacht dat er een kussen lag.. Maar dat hele freaking ding is een nest?! Holy cow.. :wow:

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:20

Omg :oo

Hoe groot is dat ongeveer?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:23

friendly schreef:
Ik dacht dat er een kussen lag.. Maar dat hele freaking ding is een nest?! Holy cow.. :wow:

Ik dacht een knuffel ofzo, heb er nog 10x na gekeken, maar blijf het een kussen/knuffel vinden :')

Maar google leert mij indd dat een nest er zo uitziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:37

Oh. My. God!!!! :oo

Ik zou echt hélemaal gek worden!!!! %)

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:39

Omggggggg 8)7

Heb je de bestrijder al gebeld?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:39

Of een ander huis gekocht? In een ander land... :=

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:40

friendly schreef:
Of een ander huis gekocht? In een ander land... :=

Hahahaha nou idd. Ik zou niet meer thuis willen slapen of in een straal van 10 km :')