Die oh zo gekke acties van oma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:29

Mijn oma ( inmiddels al jaren overleden ) wilde in Oostenrijk zelf een brood kopen.
" kom nou, ik kom al jaren in Oostenrijk en kan dat best!"
Bij de bakker vraagt ze :" bitte ein kartoffel "

En de oplossing voor de man als hij meer zin in sex bleek te hebben als zijn vrouw?
Zij had hem uitgevonden : " dan neemt hij een stoof ( zo'n houten bakje waar ze vroeger gloeiende kooltjes in legden voor warme voeten) , daar zitten zeven gaten in!!"

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:51

Wat een heerlijke verhalen staan hier tussen zeg..

Ik ging een poos geleden met m'n moeder en oma naar een ladies night bij de bioscoop bij ons in de buurt. De zaal was nog niet open dus we stonden allemaal te wachten tot ze het kettinkje zouden openen en we de trap naar de zaal op konden. Oma liep vooroo en baande zich een weg naar voren. Ik dacht dat ze naar de wc onderweg was ofzo dus m'n moeder en ik liepen achter haar aan. Maar nee, ze stopt ze helemaal voor aan de menigte klem voor het kettinkje en ze zegt: 'Zo, nu staan we tenminste lekker vooraan'. Sta ik daar - twee koppen groter dan oma dus ik val 10 keer zo hard op - lekker voorgedrongen tussen heel veel andere dames :Y). Thanks oma 8)7

Salsa

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:57

De oma van mijn man (84 jaar, woont nog zelfstandig, kwieke tante) jat regelmatig snoepjes bij de Etos en dan het liefst dropjes.
Nu had ze een tijdje terug een zwarte badparel te pakken ipv een dropje. Durfde niks te zeggen dus kwam schuimbekkend de Etos uit. Ik pieste ongeveer in mijn broek van het lachen.

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:07

Het gaat dan wel over mijn opa, in plaats van mijn oma, maar ik vind 'm toch wel het plaatsen waard. Ik stond met mijn mond vol tanden hij dit vertelde.
Mijn opa had een een kunstheup gekregen, na een tijdje bleek er iets mis mee te zijn, en er moest een nieuwe heup in. Mijn opa was tijdens deze operatie niet onder narcose en kreeg dus alles mee waar de dokters mee bezig waren.
Na een hele hoop gehamer, gesjor en alles wat de dokters (chirurgen) verder nog in huis hadden, gaven ze het op.
"Meneer, we gaan de wond weer hechten, we zijn er niet in geslaagd om de oude heup eruit te halen."
Opa:"Maar daar ben ik niet voor gekomen ! Weet u wat u doet, u pakt een zaag, en zaagt een wigvormige inkeping in het bot, zo kunt u de heup gemakkelijk loskrijgen"
Dokters stomverbaasd natuurlijk.
Na wat overleg besluiten ze dat het nog niet zo'n gek idee was, en zo kreeg mijn opa tóch nog een nieuwe kunstheup :D .

Dappere opa ! Wat hou ik toch veel van die man. <3

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:07

Salsa schreef:
De oma van mijn man (84 jaar, woont nog zelfstandig, kwieke tante) jat regelmatig snoepjes bij de Etos en dan het liefst dropjes.
Nu had ze een tijdje terug een zwarte badparel te pakken ipv een dropje. Durfde niks te zeggen dus kwam schuimbekkend de Etos uit. Ik pieste ongeveer in mijn broek van het lachen.

_O- _O-
Ik ga stuk!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:10

De vriendin van mijn opa werd dement, erg dement en mij opa had het daar niet makkelijk mee.
Hij, gezelligheidsdier bleef altijd graag na het biljarten of de verplichtingen bij de carnavalsvereniging graag hangen voor een biertje of een borreltje.
Vriendin vergat door dementie vaak wat opa aan het doen was en belde hem dan helemaal in paniek op. Volgens haar was hij dan steevast te laat thuis.

Op een gegeven moment kreeg mijn opa een hartaanval en kwam na een aantal dagen coma te overleiden. Op zijn uitvaart tijdens zijn dienst riep zijn vriendin in eens: Waar is Joop toch? Zeker weer een borrel aan het drinken, hij komt ook altijd te laat. Die man, die man zou nog te laat komen op zijn eigen uitvaart...

We hebben het niet over ons hart kunnen vertellen dat haar Joop in de kist lag en dat zijn uitvaart al aan de gang was.

Op dat moment was het erg dubbel, verdrietig en awkward... Nu kunnen we er nog altijd smakelijk om lachen.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:12

Majabeestje schreef:
Salsa schreef:

_O- _O-
Ik ga stuk!!

:') _/-\o_ _O- _O- _O-

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:18

Salsa schreef:

:') :') :')

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 00:20

Salsa schreef:

_O- _O- _O- :')

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:23

Mijn oma is twee jaar geleden op 94 jarige leeftijd overleden en wat mis ik dat mensje zeg!
Met haar was het altijd lachen, gieren, brullen en echt hoe ouder ze werd, hoe gekker!

Ik heb het hardst gelachen toen mijn oma op d'r scootmobiel zat, mijn moeder te voet was en ik op de fiets. We stonden voor een wegovergang, maar het verkeer reed nogal hard vonden we, dus mijn moeder tegen oma, "mam je moet zo wel snel oversteken hoor"..... Dus op mijn moeders teken gooide ze het gas los.... Echter werd ze doordat het scootmobiel vooruit spoot, dusdanig in haar stoel gedrukt dat ze dus het gas niet kon loslaten..... %)
Resultaat, ze reed recht het maisveld in en kwam pas halverwege tot stilstand....... We schrokken ons rot en renden erachter aan, toen we haar vonden zat ze voorover gebogen over het stuur, mijn moeder pakte geschrokken haar hand en toen ze zich oprichtte zagen we de tranen over haar wangen biggelen.....
VAN HET LACHEN!!
We zijn een half uur bezig geweest om de maisstengels uit de wielen te krijgen en tegen het einde hadden we allemaal tranen van het lachen en ook de gehele terugweg is hikkend en bijna stikkend verlopem.
:D

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:29

Salsa schreef:

Best story ever!!!!!! _O- _O- _O- _O-

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 03:16

Mijn oma moet altijd iets over m'n gewicht zeggen (ik ben een kilootje of vijf te zwaar en de rest van de familie is superslank). De laatste keer dat ik haar zag werd ik begroet met "he dikkie!" Of toen we een restaurant binnen gingen en ze achter mij liep en tegen m'n tante 'fluisterde': "wat is ze dik geworden he!" En bedankt -O-

De eerste keer dat ze m'n ex zag had hij ook een petje op. Hij liep de keuken in en m'n oma kwam niet meer bij van het lachen. "Wat heeft die nou op z'n hoofd?!"

Verder is ze wel lief hoor :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 04:26

Mijn oma is vorig jaar overleden, mis haar verschrikkelijk. Om haar even te schetsen, een dame van stand, één en al design en couture. Lief tegen ons, minder lief tegen 'het volk'.

Mijn nichtje en ik zijn 3 jaar geleden eens met haar gaan sushi happen. Dat ze om een vork vroeg was tot daar aan toe, maar toen ze de ober wenkte en met een air verkondigde dat de rijst nog koud was, lagen wij onder de tafel. :')

En ik ben ooit eens uren bezig geweest om haar uit te leggen dat je negers echt geen zwartjes kon noemen. ''Vraag het even aan dat zwartje bij de kassa''.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 07:01

Mijn oma is de beste! En ze probeert ook echt met de tijd mee te gaan. Zo heeft ze een Iped, Feesboek en internet via een ripieter.....

Mijn schoonoma was ook een super lief mens. Ze vierde haar verjaardag op een externe locatie met een verzorgd buffet. Ondanks dat ik haar slechts 1 keer had gezien wist ze mij nog te herinneren en vond ze het zo leuk dat ik aanwezig was. Mijn vriend was netjes in pak gekleed en kwam haar ook feliciteren, waarna ze zij: wat leuk dat het personeel ons ook komt feliciteren!! Ze dacht dat vriend bij de bediening hoorde.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 07:59

Oh, ik heb er nog eentje van mijn oma. Zij heeft het bombardement op Rotterdam meegemaakt en de hele oorlog, dus het kost haar nogal moeite om Duitsers leuk te vinden, al is dat in de loop van de jaren wel gesleten.

Nu heeft mijn nichtje (haar kleindochter) een Duitse vriend, die voorgesteld werd aan oma. Leuke vent, niks mis mee natuurlijk. Toen hij even naar de WC ging zegt mijn oma tegen mijn nichtje: "Wat heb je een leuke vriend! Het is net een Nederlander!

:oo

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:15

Mijn overgroot oma zit in het verzorgingstehuis, echt een ramp. Ze roddelt over iedereen, als zij met het eten moet zitten naar iemand die ze niet zo leuk vind gaat ze weg zonder te eten. Met eten is zij ook erg kieskeurig; ze geeft bijv wortels terug aan het personeel 'ik vreet dit niet, dit is voor konijnen'

Mijn opa is al helemaal knetter gek. Als ik aan zijn haren komt zegt hij regelmatig dat hij mij in elkaar gaat slaan, maar stiekem even wilt knuffelen. Tegen zijn vriendin die thee aan het zetten was zei hij; nou oma ben je al een tijdje klaar?

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:24

Mijn oma kocht op haar 84ste een laptop en vroeg mij of ik wilde uitleggen hoe ze moest e-mailen. Dus uitgelegd en uitgeschreven, stuurt ze haar eerst mail naar mij. Drukt op "verzenden"en zegt dan: Zo dan komt ie morgen aan. _/-\o_

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:30

Mijn oma is ook geweldig. Ze heeft tien jaar geleden al geleerd om te MSN'en en toen dat niet meer hip was ging ze ook maar Whatsappen! Ook met allemaal gekke Emojis erbij :')
Elke keer als ik een nieuwe piercing wil dan vertel ik dat haar en dan kijkt ze heel moeilijk. "Zou je dat nou wel doen? Ik vind het zo ordinair staan, kan hij er dan ook wel weer uit?" En als ik hem dan heb dan vindt ze het toch wel weer mooi.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:34

Met mijn beppe (oma van moederskant :D) kon ik het altijd geweldig vinden <3 Zo'n schat <3
Ze was al vroeg dementerend, wat wij niet wisten, en vonden het vooral geweldig dat we elke keer weer moppen konden vertellen. De simpele jantje grappen waar iedereen allang zat van was omdat ze die al kenden, waren een grote hit bij beppe :') Elke keer weer lag ze in een deuk erom. Wij blij, zij blij _O-

Met mijn oma (oma van vaderskant) kan ik het helaas niet zo goed vinden. Ik ben niet het perfecte beeld ofzo -O- Ik was drukker dan ''gewone'' kinderen, en ga zo maar even door. Gelukkig heb ik wel lol om haar (niet dat zij het weet := )

Mijn schoonoma is ook zo'n heerlijk figuur _O-
Oma loopt erg moeilijk, haar knieën zijn op...versleten. Lopen gaat langzaam, ergens op stappen duurt zo'n 5 minuten...zij zou echt baat hebben gehad aan een nieuw setje knieën.
Mijn schoonfamilie heeft het waar wel eens voor gesteld; ''Oma, is dat nou niet eens iets om achteraan te gaan? Nieuwe knieën zou je weer op weg kunnen helpen met wat je altijd graag deed.''
Oma: ''Nee, dat is voor oude mensen! :Y) ''
Weekje later, mijn schoonfamilie kwamen toevallig weer op het onderwerp.
Oma: ''Nee, daar ben ik te oud voor :Y) ''

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:37

Kaitlyn schreef:
Mijn oma riep/roept in een baldadige bui altijd: "HI HA HONDENLUL!" Terwijl ze met een krant op een tafel slaat. _O-

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :') :') :') :')

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:04

Mijn moeder had bij de bingo in het verzorgingstehuis een pot bodybutter gewonnen....toen ik de volgende dag bij haar kwam zei ze: "neem jij dat maar mee, ik het het geproefd maar vind er niks aan heb toch liever gewone boter" :+

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:07

MissDD schreef:
Mijn oma is twee jaar geleden op 94 jarige leeftijd overleden en wat mis ik dat mensje zeg!
Met haar was het altijd lachen, gieren, brullen en echt hoe ouder ze werd, hoe gekker!

Ik heb het hardst gelachen toen mijn oma op d'r scootmobiel zat, mijn moeder te voet was en ik op de fiets. We stonden voor een wegovergang, maar het verkeer reed nogal hard vonden we, dus mijn moeder tegen oma, "mam je moet zo wel snel oversteken hoor"..... Dus op mijn moeders teken gooide ze het gas los.... Echter werd ze doordat het scootmobiel vooruit spoot, dusdanig in haar stoel gedrukt dat ze dus het gas niet kon loslaten..... %)
Resultaat, ze reed recht het maisveld in en kwam pas halverwege tot stilstand....... We schrokken ons rot en renden erachter aan, toen we haar vonden zat ze voorover gebogen over het stuur, mijn moeder pakte geschrokken haar hand en toen ze zich oprichtte zagen we de tranen over haar wangen biggelen.....
VAN HET LACHEN!!
We zijn een half uur bezig geweest om de maisstengels uit de wielen te krijgen en tegen het einde hadden we allemaal tranen van het lachen en ook de gehele terugweg is hikkend en bijna stikkend verlopem.

Geweldig, tranen rollen over mijn gezicht van het lachen. _/-\o_ _/-\o_ :') :')

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:34

Mijn schoonoma wordt zondag 90 jaar. Een paar maanden terug had ze het ineens in haar hoofd dat ze dat toch graag wil vieren.
Dus ze gaat met mijn schoonmoeder naar een leuk eetcafe om het één en ander te bespreken. Vraagt die man of ze wil aanbetalen voor de reservering. Zegt ze een beetje snibbig tegen die man: is goed, maar weet wel als ik in de tussentijd dood ga dat je dat geld niet in je eigen zak steekt, dan is het de aanbetaling voor de koffietafel!
Die man wist niet hoe te reageren op haar :o
Zegt ze: grapje, ik ben toch veel te jong om dood te gaan!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:43

Al heel wat jaren terug, toen ik een jaar of 12 was, ben ik eens opgepakt :oo omdat ik
vuurwerk afstook in de maand Maart :')

Moest mij toen melden op Bureau Halt, voordat we daarheen gingen, dronken mijn moeder en ik nog wat bij opa en oma. Mijn opa vroeg mij wat ik zou antwoorden als ze mij daar zouden vragen waarom ik dat vuurwerk had afgestoken, uiteraard zei ik dat ik dat niet zou weten, want ja boeiiieeuuuhh... ik was puber.

Mijn Opa vertelde mij toen het volgende: "Kind je moet gewoon zeggen, dat je op de leeftijd van 12 beter kan spelen met een rotje, dan met een kapotje" :+

Enfin .... toen ik bij Bureau Halt aan tafel zat samen met mijn moeder, werd mij uiteraard de vraag gesteld waarom ik dat vuurwerk had afgestoken.... Ik heb nog nooit zo'n harde schop tegen mijn schenen gehad van mijn moeder, want zij was als de dood dat ik mijn Opa's woorden zou citeren :')

:D :D :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:45

Mijn oma zit op Facebook en binnen een paar weken kenden al mijn vrienden haar :+ Overal reageert ze op en alles vindt ze leuk. Helaas had ze een tijdje geleden de PVV-fan pagina gevonden en daar ging ze helemaal los. We kunnen zelf inloggen op haar account en verwijderen hem steeds, maar ze vindt hem steeds terug :')

Soms kijk ik op haar Facebook en dan zie ik dat ze op een link van RTL heeft gereageerd of zo en wordt aangevallen door een groepje andere gebruikers :Y)

Een tijdje terug had ze in paniek mijn voicemail ingesproken. Ze had geen levens meer op Candycrush :+

Daarnaast zegt ze wat ze denkt en dat levert regelmatig gênante situaties op. Geloof dat de meeste mensen in het dorp haar wel kennen.

Maar ik weet zeker dat ik later ook een terror-oma word. Doe net of ik gek ben :D