Yucca schreef:Precies Emma. Mooie praat over waarde vermeerdering ect, maar ondertussen betaald je als woningeigenaar vooral rente. En daar bouw je niks mee op. Dat deel kan je wat mij betreft mooi zien als gedeelde woonkosten. Of je nu alle boodschappen/rest van de lasten betaald, of de helft van de boodschappen/rest van de lastenen de helft van de rente, in feite komt het op hetzelfde neer, als de woningskosten niet sky-high zijn.
deel rente is natuurlijk wel iets heel anders dan huur.. want de woning gaat naar de eigenaar toe, als huurder is dat niet het geval..
waardevermeerdering noemde ik alleen, omdat ts in eerste instantie had over 50/50. wat eigenlijk vooral winwin voor de eigenaar is. relatie, je hoeft maar de helft van je kosten te dragen en ondertussen komt het huis naar je toe.
aflossingsvrij, volledig? komt niet vaak meer voor... zit altijd een spaardeel/aandelen/of wat dan ook deel aan vast natuurlijk.
daarom gaf ik ook aan het is redelijker om ieder een bepaalde percentage van de inkomsten te investeren in de relatie, voor gezamelijke uitgaven en woonlasten. en wat betreft de boodschappen begrijp ik dat de vriend erg veel afwezig is.. wij hadden zo'n situatie met een huisgenoot.. we legden alle drie 50 euro in per maand.. daar konden we net niet van rondkomen, maar de rest legden wij bij,omdat die vriend regelmatig weg was of buitenshuis at.