Haar doneren, wel of niet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jokari

Berichten: 8778
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:16

Doen !

Ik kan niet wachten tot mijn haar lang genoeg is, ik ben dat lange haar zo spuugzat. :=

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:36

Ik twijfel heel erg. Ik vind lang haar (tot net onder schouderbladen) veel mooier maar mijn haar groeit heel langzaam. Dus dan zal het best lang duren voor het weer zo lang is als ik mooi vind.
Heb het nu tot mijn onderrug ongeveer. Maar daar spaar ik al een paar jaar voor.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58087
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:38

Ik denk dat jouw haar juist mooier gaat worden met 30cm minder. Nu ziet het er vrij zwaar uit waardoor de krul minder mooi kan krullen. Neem wel een kapper die weet hoe ie krullen moet knippen want dat is écht iets wat weinig kappers goed kunnen. :\ Mijn krullen komen nu tot net op mijn schouders en heb hetzelfde type krul als jij. Dat gaat prima. Poedel wordt je door kroes (uitgerokken tot onderkant schouderbladeren/bh bandje), niet door korter haar. :)
Als je je krullen op die lengte kan houden zie ik niet in waarom je een poedel zou worden. :)

Jolandee: zodra ze korter gaat en het haar weer lichter wordt zal de bovenkant ook meer krullen. Dat die bovenkant zo "plat" ligt is eigenlijk simpelweg omdat het nu al niet goed geknipt is... Niet voor krul iig.

Vragen wanneer je doneert vind ik ook onfatsoenlijk eigenlijk. :\

Danielleeee_
Berichten: 3189
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 14:42

@ snuffie123 & Ayasha

Nu jullie het inderdaad zeggen, ik denk ook dat mijn krullen beter tot hun recht komen wanneer mijn haar korter is. Nu krult het vooral in het midden en de onderkant, maar aan de bovenkant wordt het allemaal maar een beetje naar beneden getrokken door het gewicht, waardoor de krullen aan de bovenkant een beetje verdwijnen.

@ jokari

Dat ken ik! Ik was er zo blij mee al die tijd (en nu nog hoor) maar pas was ik er van de een op de andere dag he-le-maal klaar me. Het moet eraf :D

@ Mayca
Zou heel gaaf zijn als je het ook doet! :j Maar dan wel pas als je het zelf ook lang genoeg vindt natuurlijk, anders zou het ook niet fijn zijn als je dan een hele lange tijd met te kort haar rond loopt.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:27

Zeker gewoon doen! Ik heb mijn haar vorig jaar in september afgeknipt en gedoneerd bij de nederlandse haarstichting (http://www.haarstichting.nl/), die is minimaal 25 cm en nemen ook gekleurd haar aan (dat was voor mij van belang), zolang het maar een beetje een natuurlijke kleur is (niet blauw bijv.). Hier mijn prachtige lokken;
Afbeelding
Ik heb het in meerdere vlechten gedaan vanwege mijn dikke haar, en ik denk dat dat ook zeker aan te raden is bij jou TS.

Ik vond het na het knippen even echt vreselijk. Was me te kort geworden, hoewel het me wel een stuk beter stond dan dat lange haar. Dat en de gedachte dat er nu een pruik van gemaakt werd hielp een hoop. Een paar maanden later was het de lengte die ik eigenlijk voor ogen had. Achteraf ben ik alleen maar blij dat ik het heb gedaan, als ik het niet had gedoneerd vraag ik me af of ik ooit voor "kort" haar zou zijn gegaan

Hieronder van mij een tijdlijn;

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Eerst een maand van tevoren ongeveer, vlak na het knippen, in december met gala, en vorige maand. Mag nu wel echt weer even een paar centimeters af :+

Edit; Ohja en ik ben in januari naar de kapper geweest, toen een aantal centimeters eraf gehaald en de rest van het jaar niet naar de kapper geweest. Maar nu dus wel weer aan toe ;)

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:34

_Mirjam schreef:
Ik heb mijn haar een paar jaar geleden ook gedoneerd bij Stichting Haarwensen. Helaas gaat het voor mij niet weer gebeuren, nu ze de minimale lengte van 25 naar 30 cm gebracht hebben, mijn haar wordt veel te dun en piekerig als ik het zo lang laat groeien dat ik er zoveel vanaf kan laten halen.

Mijn haar is zo stijl als maar kan, dus qua opkrullen heb ik geen advies voor je :D

Als je eventueel een 25 cm staart hebt, is deze ook van harte welkom hoor :+:

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:35

Tobbes schreef:
Alleen doen als je zelf echt wilt.
Waar wel altijd even over val hoe weet je zeker dat haar terecht komt van wat ze beloven. Ik heb zelf idee dat best wel handel zit in dat haar en dat er goed aan wordt verdient.

Ik kan je vertellen dat er bij Haarwensen zeker geen handel uit gehaald word, je kunt de jaarverslagen etc. ook gewoon teruglezen op de site :)

BarbaLala

Berichten: 9621
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:44

Als je wil doneren, gewoon doen. Een ander zal er heel blij mee zijn. En het groeit gewoon weer aan.
Ik ben van bilspleet lang naar een Bob-lijn gegaan. Was wel eenmalig want ik ben gek op mijn lange haar, knip het nooit meer af.

Mama3
Berichten: 1824
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:53

Mijn dochter heeft het op haar 8ste gedoneerd en ging van lang naar opgeschoren bob. Bijna 2 jaar later is het alweer bijna even lang als daarvoor.

Mijn schoonzus heeft haar lange krulhaar ook gedoneerd en de korte krulcoupe maakt haar heel vlot

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:23

Ik heb het altijd al willen doen, en nu zal mijn haar ongeveer lang genoeg zijn :) Ik twijfel een beetje tussen nu doneren of nog even wachten zodat het wat langer is. Wat zouden jullie doen?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:32

Afbeelding
Ik heb het tot mijn oren afgeknipt en gedoneerd. Wilde maar al te graag van me haar af en dan kan je het net zo goed gelijk doneren. :D

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:55

Ik heb 2 januari 2015 mijn haar ook laten knippen en gedoneerd. Nooit spijt gehad al geef ik eerlijk toe dat ik als ik oude foto's zag met mijn lange haar het wel heel even pijn deed ;) maar het is voor een goed doel. Mijn haar is inmiddels best alweer lang. Omdat de grens is verlegd naar 30cm zal het even duren totdat ik weer zou doneren. Ik wil namelijk niet korter dan net boven mijn schouders

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:01

Ik heb een week geleden mijn haar gedoneerd,heb nu ook een bob.
Het geeft echt een goed gevoel dat je dat voor anderen kunt doen. En ergens is het ook wel fijn, dat het niet meer zo in de weg zit. ;)

Danielleeee_
Berichten: 3189
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 11:44

Leuk om dit allemaal zo te lezen! :D

Eline91 schreef:
Ik heb het altijd al willen doen, en nu zal mijn haar ongeveer lang genoeg zijn :) Ik twijfel een beetje tussen nu doneren of nog even wachten zodat het wat langer is. Wat zouden jullie doen?

Zijn de foto's op je profiel recent? Want daar vind ik je haar nog niet super lang, dus misschien wordt het dan wel te kort voor wat jij zelf nog fijn vindt. Als het goed voelt zou ik het nu doen, als je nog twijfelt kan je het altijd nog even laten groeien. :)

Shenavallie
Berichten: 11732
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:49

Als je weet hoe blij je de kinderen maakt die helemaal geen haar hebben... DOEN!!!!

Ik heb de laatste keer 40 cm gedoneerd (daarvoor 30 cm) en mijn haar was inderdaad korter dan me lief was, maar het groeit - net als dat van jou - relatief snel weer aan. En als je dan de foto's van kinderen met hun 'nieuwe' haar ziet... dan weet je waar je het voor doet. Niet twijfelen!!!!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:21

Danielleeee_ schreef:
Leuk om dit allemaal zo te lezen! :D

Eline91 schreef:
Ik heb het altijd al willen doen, en nu zal mijn haar ongeveer lang genoeg zijn :) Ik twijfel een beetje tussen nu doneren of nog even wachten zodat het wat langer is. Wat zouden jullie doen?

Zijn de foto's op je profiel recent? Want daar vind ik je haar nog niet super lang, dus misschien wordt het dan wel te kort voor wat jij zelf nog fijn vindt. Als het goed voelt zou ik het nu doen, als je nog twijfelt kan je het altijd nog even laten groeien. :)


Nee hoor, de foto's zijn alweer 1,5 tot 2 jaar oud en ik heb mijn haar sinds toen laten groeien. Ik heb 2 jaar geleden beslist om het te laten groeien tot het lang genoeg was om te doneren :) Maar ik denk dat ik inderdaad nog wat wacht, want echt een heel kort koppie zie ik toch niet zitten :D

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:38

Ik heb ook mijn haar eens gedoneerd aan stichting haawensen. Toen het nog 25 centimeter mocht zijn!
nooit spijt van gehad, heerlijk wat korter haar. Het plan was het als het lang genoeg was weer te doen, maar in de tussentijd mijn haar geverfd en daardoor was het heel droog geworden. Inmiddels was het geverfde een flink stuk uitgegroeid en heb ik dat afgeknipt. Nu weer aan het sparen tot het langer is en dan misschien weer doneren. Ik ben nu mijn 'lange' haar nog niet zat haha! Het is dan ook nog niet zo lang als het eerst was.

lor1_1984

Berichten: 12089
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:04

Ik heb 6 oktober een staart af laten knippen, moet hem even opmeten maar was een aardige lengte iig.
Ben van ong navellengte naar kort gegaan.
De staart ga ik binnenkort opsturen naar de Nederlandse Haarstichting.

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:33

Is je haar geverft Lor?

lor1_1984

Berichten: 12089
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:06

Er zitten verfresten in ja, daarom de Nederlandse Haarstichting.
Haarwensen neemt mijn haar niet aan, of ja wel maar dan gaat het linea recta de kliko in.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:32

Zojuist van haarwensen een brief gekregen als dank voor het opsturen van mijn vlecht... als je het leest, heb je echt zoiets 'daar doe je het voor' ben zo blij dat ik het gedaan heb!

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:53

Ik heb het een keer gedoneerd, NOOIT MEER bij die kapper. Er was wel 35 cm afgegaan, terwijl het toen der tijd nog 25 cm was. Man, wat voelde ik me lelijk. Maar ik heb ook het geluk van snel groeiend haar en wil het waarschijnlijk nog een keer gaan doneren!

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:08

Ik heb twee keer 25cm gedoneerd bij Haarwensen. Daarna nog een keer 15 cm bij Haardonor.nl, die zijn ook blij met korter haar en ik ga 30cm nu echt niet meer redden, was het bij 15 al zo zat :+

Het was elke keer spannend als de schaar er in ging, maar ik heb nooit een seconde spijt gehad. Het voelt gewoon echt speciaal om aan zo'n mooi doel mee te kunnen werken.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:22

Dat is ook wel iets wat ik volgende keer zou doen, mensen met ervaring van zulke plukken in 1x knippen mij laten knippen.
Doordat het ze het nog nooit had gedaan, heeft ze een heel stuk scheef geknipt bij mij toen. Bij de volgende 2 vlechten ging het beter, maar op die plek miste er een stuk uit mn haar, waardoor mijn haar nog korter moest naast het gedoneerde stuk. Het was een cm of 3 maar ik had het eigenlijk precies zo uitgemeten dat ik ruim over de minimale lengte voor het doneren zat (zodat ik zeker wist dat ze het konden gebruiken), en dat ik precies nog de lengte over hield die ik graag wilde. Die lengte heb ik dus niet over gehouden.. Maar gelukkig kwam die wel weer terug :)

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:23

ShadowFax schreef:
Zojuist van haarwensen een brief gekregen als dank voor het opsturen van mijn vlecht... als je het leest, heb je echt zoiets 'daar doe je het voor' ben zo blij dat ik het gedaan heb!

Grote kans dat ik jouw brief heb zitten tikken :')