Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xApple schreef:Pff ik hoef echt niet uit eten met mensen die zoo beknepen over geld doen. Dat zijn toch vaak
mensen die qua karakter toch al niet zo bij mij passen![]()
Ik split gewoon altijd. Of met goede vriendinnen pint 1 het bedrag en de ander maakt dan direct de helft over.
Ik drink meestal niet (geen alcohol omdat ik meestal met de auto ben) en ik eet ook
niet zoveel omdat ik snel vol zitNou geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om erover na te denken
wat een ander heeft gegeten en wat dat kost.. Als iemand het perse wil, prima maar daar gaan mijn nekharen van overeind staan.
Nielojram schreef:Zou je, als je weet dat er gesplit wordt met de rekening, het (jouw!)lekkerste gerecht uitzoeken?
Oftewel,als je niet veel te besteden hebt,en/of geen drinker bent,en je weet dat je gezelschap gaat splitten,ga je dan voor het 'lekkerste'?
Nielojram schreef:Zou je, als je weet dat er gesplit wordt met de rekening, het (jouw!)lekkerste gerecht uitzoeken?
Oftewel,als je niet veel te besteden hebt,en/of geen drinker bent,en je weet dat je gezelschap gaat splitten,ga je dan voor het 'lekkerste'?
Furrow schreef:Dan zoeken we iets goedkopers uit waar iedereen tevreden mee is. Ik snap sowieso al niet dat je uit eten gaat en dan op je geld gaat zitten. Dan ga ik nog liever naar de snackbar, dan weet je dat je met 15 euro behoorlijk gek kan doenxApple schreef:Pff ik hoef echt niet uit eten met mensen die zoo beknepen over geld doen. Dat zijn toch vaak
Ik split gewoon altijd. Of met goede vriendinnen pint 1 het bedrag en de ander maakt dan direct de helft over.
Ik drink meestal niet (geen alcohol omdat ik meestal met de auto ben) en ik eet ook
niet zoveel omdat ik snel vol zitNou geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om erover na te denken
wat een ander heeft gegeten en wat dat kost.. Als iemand het perse wil, prima maar daar gaan mijn nekharen van overeind staan.
wat als die persoon weinig te besteden heeft? Als het moeilijk rond komen is, dan is zelfs zeven euro extra dat je moet betalen teveel.
GamblersCup schreef:Hier is het heel normaal om ieder voor zich te betalen... heeft niks met krenterig of zeikerig zijn te maken, is gewoon heel normaal. Het personeel van restaurants is daar overal ook gewoon op ingesteld: er wordt gevraagd per persoon wat deze gegeten en gedronken heeft, de ober rekent dat vliegensvlug uit en de persoon betaald (en rondt meestal af voor fooi). De volgende. Wordt helemaal niet raar van opgekeken. Iedereen kijkt pas raar als de rekening door het aantal personen gedeeld moet worden, gebeurt dan ook eigenlijk nooit.
Furrow schreef:xApple schreef:Pff ik hoef echt niet uit eten met mensen die zoo beknepen over geld doen. Dat zijn toch vaak
wat als die persoon weinig te besteden heeft? Als het moeilijk rond komen is, dan is zelfs zeven euro extra dat je moet betalen teveel.
xApple schreef:Furrow schreef:
Dan moet je niet uit eten gaan. Thuis koken en samen eten is ook hartstikke gezellig.