Hobby's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:54

Wat is het verschil tussen passie en hobby? Zonder passie toch geen hobby?
Vroeger draaide bij mij alles om paarden, ik kon mijzelf er gigantische in verliezen en vergat compleet de tijd :+ Dit is op pijnlijke manier mij ontvallen en daarna moest ik op zoek naar een andere bezigheid.

Ik denk dat ik dat heb gevonden in het wandelen, al is het niet zo'n grote passie of hobby dat ik elke dag moet en dat ik mij er compleet in kan verliezen.
Wel in combinatie met natuur en dieren, ik kan uren rond banjeren in het bos of over de heide. Of gewoon naar wat eenden kijken in een vijver.
En dan heerlijk in het zonnetje zitten.

Tuinieren kan ik ook wel van genieten maar afhankelijk van het weer want als het koud en nat is dan hoeft het niet zo.

Ik denk dat ik wel kan stellen dat natuur voor mij een passie is.

Overigens denk ik dat alles een hobby kan zijn, zelfs tv kijken :D

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:16

Passie/Hobby: Paarden natuurlijk :P , muziek maken (speel Es Bas), beetje achter mn laptop zitten, wandelen..

Interesses: Lezen, dieren, en kan ook urenlang allemaal willekeurige dingen bekijken onder de microscoop.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:19

Het woord passie wordt op internet een beetje fout gebruikt waardoor het nu niet meer dezelfde lading lijkt te hebben. Maar zonder je passie in je leven zou je jezelf niet meer kunnen zijn. Je zou verwelken. Een schaduw van jezelf worden.

Zo heb ik acht jaar niet geacteerd en weinig geschreven. Ik werd door de jaren heen steeds vlakker, ongelukkiger en kon het laatste jaar zelfs amper nadenken.
Nu ik beiden weer heb opgepakt voel ik weer de zon binnenkomen. Het is net alsof ik hiervoor in een grot leefde. Ik durf dus stellig te zeggen dat acteren en schrijven mijn passies zijn.
Zonder paarden gaat mijn leven gewoon door hoe fantastisch ik ze ook vind. Dat is dan meer een hobby wmb.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:22

Goh inderdaad, dat verbaasd mij nou ook. Ik vind zoveel dingen leuk dat ik hobby's teveel heb. En eigenlijk nog meer zou willen :P En dan hoor ik weer eens van iemand dat die elke middag en avond alleen maar series kijkt... Tja.. iedereen moet idd doen wat ie zelf wil maar daar zou ik dus never voldoening uit kunnen halen. Mijn hobby;s zijn; tekenen, fotograferen, urbexen, paarden (gek he), gitaar spelen, konijnen trainen (en alles daaromheen). En eigenlijk mis ik nog een leuke sport. Ik deed aan wandklimmen maar ik heb er gewoon niet genoeg tijd voor icm bijna fulltime werken, huishouding etc.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:30

Ik ben altijd zo druk met alles dat ik aan te veel niet toe kom. :))
Ik ben er wel mee eens; zonder passies geen leven, passies heb je nodig om je leven kleur te geven.

Mijn belangrijkste passies zijn paarden, in de periodes dat ik minder met paarden bezig was voelde ik me gewoon leeg. Ik heb, iig in dit stadium van mijn leven, paarden nodig om me compleet te voelen. :)
En daarnaast fotograferen.

Mijn hobby's... Ik ben iemand van vele hobby's _O-
Concerten bezoeken, muziek luisteren en ontdekken in het algemeen. Lezen. Motorrijden. Films / series kijken. Wandelen. Glasmozaik. Schilderen en tekenen. Speciaalbiertjes drinken. Reizen (veeeel te weinig). Decoreren. Schrijven. Bokt :=

Valerie93Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:32

voorheen had ik altijd wel wat hobby's maar de laatste tijd niet echt meer.

doe wel aan Airsoft. vind bakken/koken erg leuk en doe samen met mijn ma puzzelen. Muziek luisteren vanaf youtube, Series kijken en af en toe eens gamen

zoek nog altijd wel wat erbij maar zou niet weten wat.

Edit:
passie tja ik weet het niet, doe wel alles voor mijn konijnen en doe dan ook graag dingen met ze zoals spelletjes.

Tiggs

Re: Hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:22

Ik vind het moeilijk om een scheiding te maken tussen passie, hobby of interesse, dus ik gooi het op een hoop ;). Naast m'n (fulltime) werk, zijn dat voornamelijk: roeien, zeilen, lezen, (moderne) kunst en wandelen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 06:24

Interessant om over na te denken.

Passies: paarden en schrijven
Hobby: lezen, fietsen en bloggen.
Interesses: geschiedenis, literatuur, make-up, honden, fotografie en architectuur (en het maken van foto's van architectuur.)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 06:51

Ik denk ook deels, dat mensen die zeggen dat ze geen hobby's hebben denken dat 'een hobby' iets uitgesproken of aparts moet zijn zoals bijvoorbeeld stormchasen of acteren.

Ik werk zelf in de zorg en merk dat mijn interesses en hobby's heel erg gericht zijn op rust en dus niet zo bijzonder zijn. Ik loop elke dag de benen onder mijn kont vandaan en ben continue omringt door mensen dus kan echt genieten van mijn yogalessen, lezen, paardrijden en gewoon het 'niks' doen thuis. We zijn nu aan het oriënteren op een puppy, en ik kan al genieten van het idee om dadelijk het bos oid in te gaan.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:17

phormicola schreef:
Het woord passie wordt op internet een beetje fout gebruikt waardoor het nu niet meer dezelfde lading lijkt te hebben. Maar zonder je passie in je leven zou je jezelf niet meer kunnen zijn. Je zou verwelken. Een schaduw van jezelf worden.

Zo heb ik acht jaar niet geacteerd en weinig geschreven. Ik werd door de jaren heen steeds vlakker, ongelukkiger en kon het laatste jaar zelfs amper nadenken.
Nu ik beiden weer heb opgepakt voel ik weer de zon binnenkomen. Het is net alsof ik hiervoor in een grot leefde. Ik durf dus stellig te zeggen dat acteren en schrijven mijn passies zijn.
Zonder paarden gaat mijn leven gewoon door hoe fantastisch ik ze ook vind. Dat is dan meer een hobby wmb.

Als dat de definitie is, dan zijn paarden zeker mijn passie. Zou echt niet zonder ze kunnen en dan zeker mezelf niet meer zijn en ongelukkig worden.

Verder grappig deze discussie. Namelijk ook al vaker met mijn man over gediscussieerd. Hij heeft namelijk geen hobby's. En dat heeft mij altijd al enorm verbaasd. Maar hij legt het zo uit: "Ik heb een fysieke baan (hij werkt op een boomkwekerij), en werk hard. Als ik dan thuis kom ben ik moe en voldaan (hij vindt zijn werk echt geweldig). Ik wil dan niets lievers dan een krantje lezen, met mijn gezin tijd doorbrengen en 's avonds lekker tv kijken. Dan ben ik gelukkig."

Ik barst van de hobby's, passies en sporten: schilderen, paarden, creatief bezig zijn, lezen, hardlopen, yoga, koken, mediteren en ik moet mij inhouden om niet nog nieuwe dingen hieraan toe te voegen, want ik ben snel enthousiast ergens voor.

En het werkt dus ook heel goed zo samen, want omdat hij gewoon graag thuis is, kan ik veel de deur uit om mijn ding te doen. En over het algemeen hebben we daar ook geen ruzie over. Soms irriteert het hem dat ik dan 'alweer' weg ben. En daar heeft hij dan ook eigenlijk gelijk in. Maar ik kan het niet helpen... ik moet dingen doen! Energie kwijt!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:55

Mijn passie zijn mijn dieren. Helaas voorlopig geen hond om mee te trainen, maar hopelijk komt dat over een tijdje weer.

Mijn hobby's zijn tuinieren, wandelen en meubels opknappen.

En mijn interesses zijn films/series kijken, tekenen en knutselen/handwerken.

Met mijn dieren ben ik iedere dag bezig.
Mijn hobby's doe ik een paar x in de week. Wandelen doe ik het hele jaar door, tuinieren vooral in het voorjaar en de zomer, najaar en winter staat dat op een laag pitje. En in het najaar en de winter knap ik meer meubels op.

Mijn interesses doe ik veel minder, omdat ik daar gewoon niet genoeg tijd voor heb.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:03

Lijkt me ook zo saai, om geen hobby's te hebben, wat doe je dan in je vrije tijd?

Ik vind het lastig om het verschil tussen passie, hobby en interesse te maken, dus alles op één hoop. Ik denk dat dit het wel is:
Paarden, fotografie, tekenen, serie's kijken, lezen, muziek, shoppen, (feestennn!)

Paarden zijn trouwens wel echt een passie...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:11

Mijn grootste hobby is eten, op nummer twee komt slapen. :j

Zonder gekheid: ik vind het moeilijk om het verschil tussen hobby's, passies en interesses te bepalen. Paarden zijn bijvoorbeeld altijd in mijn leven geweest, tot een jaar geleden. Nu begint het toch wel weer erg te kriebelen om weer eens te rijden. Toch wil ik voorlopig écht geen paard kopen of elke dag met paarden bezig zijn. Is het dan een passie (want ik kan er blijkbaar niet zonder) of toch een hobby (want ik wil er niet elke dag mee bezig zijn)?

Dingen die ik verder trouwens graag doe zijn koken, foodblogs lezen, etentjes organiseren of uit eten gaan, sporten (of in het algemeen: fysiek bezig zijn), snuffelen in winkels (ik koop weinig maar kan enorm blij worden van 'neuzen' :+), lezen en films of series kijken.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:29

Ik heb ook niet echt hobby's. Ik vind shoppen en reizen heel leuk en ook koken en uiteten gaan. Maar echt iets in mijn eentje of iets wat ik kan doen als mijn zoontje slaapt heb ik niet. Wel zou ik dat graag willen, maar is er weinig waar ik heel enthousiast over wordt. Het maken van online fotoboeken vind ik wel leuk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:02

Ik vind het moeilijk, mijn passie is mensen helpen. Maar dat is ook zo heerlijk vaag haha en mijn grootste passie is zorgen voor mijn kind. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen, maar dat levert mij inspiratie op, motivatie en energie. Mijn ultieme drijfveer. Daar waarvoor ik opsta met plezier en weer naar uitkijk als ik ga slapen.

Hobby's paard en sporten bij de fysio.

Interesse: Kamperen, algemene kennis vergroten, aquarium en de natuur.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:04

Ik heb geen tijd voor hobbies, ik heb 7 kinderen en ben fulltime thuis met ze. Ja ik ga graag naar concerten, maar dat is de laatste tijd ook 1 keer per 4 a 5 maanden.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:14

vuurneon schreef:
Ik vind het moeilijk, mijn passie is mensen helpen. Maar dat is ook zo heerlijk vaag haha en mijn grootste passie is zorgen voor mijn kind. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen, maar dat levert mij inspiratie op, motivatie en energie. Mijn ultieme drijfveer. Daar waarvoor ik opsta met plezier en weer naar uitkijk als ik ga slapen.

Hobby's paard en sporten bij de fysio.

Interesse: Kamperen, algemene kennis vergroten, aquarium en de natuur.

Dat wat jij zegt heb ik ook. Ik heb alles over voor mijn zoontje. Toch kan ik het soms wel even lastig vinden als hij veel huild en dan is een andere uitlaatklep ook wel heel fijn. Helaas heb ik die nog niet zo.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:19

Wel gek trouwens dat de een zo veel hobby's heeft en een ander geen of nauwelijks.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:56

eroslover schreef:
Wel gek trouwens dat de een zo veel hobby's heeft en een ander geen of nauwelijks.

Is denk ik net waar je mee opgevoed bent. Wij moesten thuis als we ons zwemdiploma hadden op een teamsport en op iets individueels. Teamsport is bij mij mislukt, ik koos paardrijden (dat deed je ook in een groepsles :')) en individueel koos ik muziekles (dwarsfluitles)
Dan blijf je daar toch een beetje mee hangen denk ik. Mn halve familie zit elke zaterdag in de sporthal. En ik maak nog steeds veel muziek.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:52

Een hobby is toch iets doen wat je leuk vind in je vrije tijd? Nou ik ken mensen die bijna al hun vrije tijd met vrienden besteden of elke donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag in de kroeg / op het terras zitten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:04

Hm denk niet dat het aan je opvoeding ligt hoor, maar meer aan je karakter. Of je breed geïnteresseerd bent in combi met bijv geduld. (als je geen geduld hebt vallen al veel hobbys weg)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:11

Niet alleen geduld, maar ook lichamelijk mogelijkheden. Genoeg knutseldingen lijken mij namelijk best leuk, maar alles met precisie werk gaat het voor mij, ivm trillende handen en pijnlijke handen niet worden.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:12

Ik denk dit voor mij:

Passie: Paarden & schrijven
hobby: Tekenen, fotograferen, acteren, zingen, muziek luisteren (of kan je dat geen hobby noemen :') ), lezen, films/series, dansen
interesse: Koken, dieren, reizen, make up, En dingen lezen/leren en kijken over talloze onderwerpen die niks met elkaar te maken hebben :+ (Denk aan talen, psychologie, geschiedenis, culturen, menselijk lichaam enz)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:51

Hoe kun je nou geen hobby's hebben? Dat vind ik ook raar. Mensen die geen hobby's hebben, leg eens uit.

Dit is mijn waslijst:
Passies: Zingen, dansen en acteren
Hobby's: Instrumenten bespelen (ik kan geen noten lezen maar ik doe het altijd op gevoel), fotograferen en filmen, en dat dan weet editen, tekenen, knutselen (voornamelijk van oude dingen nieuwe dingen maken), de meesters van de muziek bestuderen (denk aan Michael Jackson, Elvis Presley, Whitney Houston, Prince enz enz) en ervan leren, lezen, schrijven (liedjes, verhalen (waaronder weer voornamelijk fanfiction over Michael Jackson, omdat ik meeeega fan ben), poëzie en mijn gevoel neerschrijven), wolken bestuderen, of zeg maar een halve wannabe kamerraamstormchaser zijn (met dank aan Jolien :')) en ik zeg er voor de lol altijd slapen en eten bij :')
Interesses: die heb ik veel te veel. Ik houd ervan om te leren. Leren over biologie, geschiedenis, filosofie, artiesten (omdat ik zelf zoveel met muziek bezig ben) en allemaal dat soort dingen. Ik kan zo (bijna) alle botten van het lichaam opnoemen, of een hoop over de 2e wereldoorlog vertellen. Die interesses heb ik echt al sinds ik klein ben. Bijna alles hier eigenlijk wel. Echt toen ik 5 was vroeg ik zelfs dingen die mijn ouders niet konden beantwoorden. Zoveel wilde ik leren. En dat heb ik nog steeds :')
Ik ben er ook enorm dol op om van de natuur te genieten. Een wandelingetje maken door het bos, of door de peel (daar woon in dichtbij) doet me echt goed. Elke dag naar school fietsen is ook heerlijk. Vooral rond deze tijd van het jaar. De prachtig opkomende zon, de nevel, het bos en het kanaal waar ik langs kom... Genieten gewoon <3
Ik houd ook veel van puzzelen of mijn hoofd bezighouden. Mijn hoofd staat praktisch nooit stil. Het blijft altijd actief in mijn bovenkamer. Zelfs snachts, want ik onthoud enorm veel dromen. En ik heb altijd nieuwe ideeën voor dingen, of fantasie over dat, of ik ben nieuwschierig naar dat. Het staat nooit stil hier :')

En valt het te volgen?
Ik zal heus nog wel wat vergeten zijn. Ik kan nooit 123 alles opnoemen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:11

Passie: de sims 4 en dan met name huizen bouwen, mijn YouTube kanaal en andere YouTube kanalen over de sims volgen. Kan daar echt uren mee bezig zijn.

Hobby: mijn leasepaard, koken, af en toe hotfixen

Interesses: ja de sims dus, kookprogramma's