Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Je verwart vreemdgaan met een open relatie of polyamorie/polygamie.
Vreemdgaan is achter de rug van je partner om en buiten de gemaakte afspraken om, voor de een is dat al flirten waar het voor de ander een verhouding is zonder medeweten van de partner en vele gradaties ertussen en eromheen.
Open relatie/poly is juist met medeweten en instemming van de 'eerste' partner en in alle openheid en eerlijkheid naar alle betrokken partijen.
MissDD schreef:Ik ken mijn man zo'n 13 jaar en toen ik hem leerde kennen vond ik het maar een rare snuiter.
Echter sloeg dat snel om in straaaaaalverliefd zijn, toen hij me in een lachstuip kreeg. Tel daarbij op dat hij qua uiterlijk precies mijn smaak is (groot, lekker lijf en een goeie kop) en daar ging ik...
Ik heel dapper zeggen, ik geloof dat ik verliefd op je ben, zou je.... wil je misschien.... zullen/kunnen wij.....
NEE!
Ehhhh auw?![]()
![]()
![]()
Maar hij was tenminste eerlijk en wond er geen doekjes om (en ik werd voor zover mogelijk nog gekker op hem)
Maar dat werd um dus niet, ik was niet zijn type en ik had een veel te scherpe tong...![]()
Toen hij een vriendin kreeg, was ik zoooooooo jaloers, maar ja hij kon er niets aan doen dat ie niet voelde wat ik voelde.
Mijn hartje lag in 1000 stukken en heb hem een jaar of 6 van een afstandje moeten volgen. Wel bleven we maatjes en ik helaas verliefd. Zijn relatie ging uit, maar bij ons veranderde niets.
Tot de dag dat hij me belde en zei dat we even moesten praten. Dat deden we wel vaker dus ik zocht er niets achter.
Hij zei: Ik ben al een jaar gek op je en wil graag met jou verder....
![]()
![]()
Ik herpakte me en zei de onsterfelijke woorden: Das mooi, maar dan wil ik ook met je trouwen....
Hij : ik vraag om "verkering" en jij wil direct trouwen????
Ik : Ja
Hij : Ok
En zo zijn we twee jaar later getrouwd en zijn we al weer 5 jaar man en vrouw.
Geloof ik in de ware? Ehhhhh..... Ja! (zei de ongelovige, de nooit te willen trouwen, met de scherpe tong)![]()
Selka schreef:ondanks de vele negatieve reacties zijn we nog altijd samen. Hoe vaak we wel niet hebben gehoord dat we te jong waren (ik was 17) en dat het daarom toch geen stand zou houden.. En juist die mensen zijn al aan partner 4/5/6 etc.