Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lente schreef:Jeetje Jolien wat een heftig verhaal... Heb je nu dan ook een strafblad? Lekkere start van je volwassen leven
judith_irene schreef:Om de vraag van Goof te beantwoorden: Het heeft mijn kijk op haar niet veranderd. Niet tijdens haar detentie en niet erna. Voor mij is ze nog steeds dezelfde persoon. Ik ga nu nog op dezelfde manier met haar om als ervoor.
Wel heeft het mijzelf enorm veranderd. Ik bleek nogal behoorlijke vooroordelen te hebben richting "daders" van soortgelijke delicten. Daar had ik, voordat dit gebeurde, een erg uitgesproken mening over die niet erg positief was![]()
En toen kwam een vriendin van mij in de dader-positie te zitten. Het beeld dat ik van daders had en van mijn vriendin, dat botste enorm. Hierdoor ben ik behoorlijk met mezelf in de knoop komen te zitten. Ik schrok van mijn eigen vooroordelen en ben mij heel goed gaan beseffen dat je niet "zomaar" kan en mag oordelen over waarom iemand iets doet (al dan niet strafbaar). Ook in het normale dagelijkse leven oordelen wij allemaal en weten we het altijd beter dan een ander. Hier ben ik mij zo bewust van geworden door het delict van deze vriendin. Nu zag ik eens de andere kant van de medaille!
Ik kan zeggen dat ik als persoon aan de zijlijn, erg veel geleerd heb van dit voorval.
Het heeft dus mijn kijk op "daders" in het algemeen veranderd. Ik besef mij nu dat de "daders" ook mensen zijn die meestal een achtergrond hebben want maakt dat deze mensen tot bepaalde daden gedreven worden.
Let wel: Ik keur het niet goed!! Maar mijn mening is niet meer zo zwart-wit als ervoor.
Zo ook met de daad van mijn vriendin: Ik keur niet goed wat er is gebeurd, maar ik begrijp wel dat ze gedaan heeft wat ze gedaan heeft.
shilady schreef:_Zoe schreef:Zowel mijn vader (levenslang) als halfbroer (nog in hoger beroep bezig) zitten vast. Met mijn vader heb ik geen contact, ook geen enkele behoefte aan. Naar m'n halfbroer ben ik een keer geweest, en als m'n andere halfbroer (zijn volle broer) met hem belt waar ik bij ben laat ik hem wel altijd de groetjes doen maar verder weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet, vind het erg dubbel
Maar weet je wel zeker dat ze ook echt schuldig zijn?
NathalietjeB schreef:Telt t ook alsje beide schoonouders in gevangenissen werken?![]()
En ik vind de gevangenis net lui lekker land, mensen hebben t in de gevangenis echt niet slecht
lieveli schreef:NathalietjeB schreef:Telt t ook alsje beide schoonouders in gevangenissen werken?![]()
En ik vind de gevangenis net lui lekker land, mensen hebben t in de gevangenis echt niet slecht
Ik vind dit nogal een uitspraak. Het hebben van je natje en je droogje is wel fijn, maar stel dat je een paar jaar zit. Je bent je vrijheid kwijt, je kunt niet even lekker naar je paard, een zondagje uitslapen, restaurantje pikken, een feestje bezoeken.
Ik kan me voorstellen dat als je er korte tijd zit zoals Jolien het allemaal meevalt, maar dat je echt gillend gek wordt als het langer duurt.
shilady schreef:Goof schreef:. Heb je niemand in je nabije omgeving die echt dichtbij je staat en waardevol voor je is? Meer dan iemand die je soms bezoekt en schrijft?
Mijn moeder en daar woon ik bij
Storm2009 schreef:Goof schreef:. Heb je niemand in je nabije omgeving die echt dichtbij je staat en waardevol voor je is? Meer dan iemand die je soms bezoekt en schrijft?
Ik krijg alijd een beetje de zenuwen van mensen met een beperkte sociale kring (alleen je moeder?) Die dan een penvriend hun beste vriend noemen.
Dit bedoel ik niet veroordelend maar zeg het oprecht bezorgd...
Verder geen familie of kennissen in gevangenis
dalmarieke schreef:NathalietjeB schreef:Telt t ook alsje beide schoonouders in gevangenissen werken?![]()
Ik vind dit nogal een uitspraak. Het hebben van je natje en je droogje is wel fijn, maar stel dat je een paar jaar zit. Je bent je vrijheid kwijt, je kunt niet even lekker naar je paard, een zondagje uitslapen, restaurantje pikken, een feestje bezoeken.
Ik kan me voorstellen dat als je er korte tijd zit zoals Jolien het allemaal meevalt, maar dat je echt gillend gek wordt als het langer duurt.