Canada Goose, wie heeft er een?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 05:40

269_life schreef:
Eileen_ schreef:
Hier lopen vooral veel mensen in de stad rond met CG. In t farming/ranching gebied niet zo. Zon jas is te duur om t te dragen in een farm :P Vind het zo grappig dat mensen er hier niks van af weten van alle 'dierenleed', in Camada. Daarom vraag ik me echt af hoeveel dierenleed er eigenlijk achter zit. Soms zijn die activisten echt verschrikkelikk en hebben ze geen idee waar ze over praten. Ik vraag het me oprecht af :)
Hier, in Canada, wordt het ook behoorlijk koud (-40 is geen uitzondering) en ik heb de hele winter overleefd met een gewone jas (Roxy) en veel lagen. Vind lagen en een winddichte jas (en broek) erg goed werken!

Doodmaken = leed veroorzaken. Simpel. En zeker als je een bontje op je jas boven het leven van een voelend dier stelt, vraag ik me op mijn beurt echt af jij enig ethisch besef in je donder hebt.

Hahah grapjas. :') je reageert wel erg respectloos. Ik heb zeker etisch besef in mn donder. Alleen ben ik ook erg down to earth en niet zo zweverig. Ik rij (train) paarden, woon en werk op een cattlefarm (dus in de vleesindustrie) en heb geen probleem met het slachten of jagen van dieren. Dat is nou eenmaal het leven, dieren gaan dood voor jou. Jij gaat dood voor dieren.
Doodmaken= leed veroorzaken... hmm, ik heb heel wat dieren dood gezien en dood gemaakt gezien. Gaat heel snel hoor ;) geweer in de hand, banggg, dood. Geen enkele dierenleed aan ;) wanneer er leed is, zal het vlees erg slecht smaken.
Daarnaast... neem ik aan dat jij geen vlees/ ei/ zuivel eet, geen snoep (met gelatine) eet, geen leren kleding of schoenen hebt, geen leren meubelen, geen leren tuig hebt voor je paard, geen hond of kat hebt (die eten vlees. En als jouwe dat niet krijgen, dan krijg je ook wel weer dieren activisten op je) etc etc. Heb of gebruik je wel iets van leer? Of iets anders van een dood dier? Dan ben je geen haar beter dan ik of iemand anders. En ook als je plantaardig spul eet. Eten stelen van dieren... Oh en wat denk je van het papier dat je gebruikt? Die komen van de bomen in t regenwoud. Waardoor vele diersoorten uitsterven. Gebruik je ook nog plastic trouwens? Dat is ook nogal slecht voor het milieu.. En zo kunnen we door blijven gaan ;) Mensen zijn gewoon vreselijk slecht voor de wereld en daar ben ik me zeker bewust van. Denk na voordat je iets zegt. Want wat jij zegt met je doodmaken= dierenleed is gewoon niet slim.
Daarnaast is er ongelooflijk veel wildlife hier in Canada, en is het geen slecht ding dat er gejaagd wordt op dieren als mensen hier willen leven. En wist je dat er een geweldige regel geldt hier in Canada? Wanneer je jaagt, moet het dier dat je schiet gebruikt worden.. als je dus een eland schiet, moet je kunnen laten zien dat je het vlees gebruikt (of weg geeft) en vrijwel alles wordt gebruikt van het dier. Zelfs van de coyotes, wat een plaag is hier, wordt de vacht gebruikt op onze jassen om ons warm te houden met de -40 temperaturen! Alleen maar goed toch?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 06:47

Ongelofelijk dit zeg. Laat al die activisten even zelf een topic aanmaken en heel kritisch naar zichzelf kijken. Daar is vast ook nog wel een verbeter puntje te vinden.

TS als je de Canada Gooise jassen te duur vind kun je ook naar de winter jassen van circle of trust kijken. Zelfde type jas maar veel goedkoper. Ik heb vorige winter in de sale een gekocht. Eigenlijk voor "erbij", want ik wilde wel eens een andere kleur jas aan na een hele winter. En was aangenaam verrast. Super warm. Ik heb normaal altijd woolrich maar deze doet er niet voor onder.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:16

Ts: fjallraven heeft ook écht dé dikke winterjas. +- 500/700€

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:33

Eileen_ schreef:
Hahah grapjas. :') je reageert wel erg respectloos. Ik heb zeker etisch besef in mn donder. Alleen ben ik ook erg down to earth en niet zo zweverig. Ik rij (train) paarden, woon en werk op een cattlefarm (dus in de vleesindustrie) en heb geen probleem met het slachten of jagen van dieren. Dat is nou eenmaal het leven, dieren gaan dood voor jou. Jij gaat dood voor dieren.
Doodmaken= leed veroorzaken... hmm, ik heb heel wat dieren dood gezien en dood gemaakt gezien. Gaat heel snel hoor ;) geweer in de hand, banggg, dood. Geen enkele dierenleed aan ;) wanneer er leed is, zal het vlees erg slecht smaken.
Daarnaast... neem ik aan dat jij geen vlees/ ei/ zuivel eet, geen snoep (met gelatine) eet, geen leren kleding of schoenen hebt, geen leren meubelen, geen leren tuig hebt voor je paard, geen hond of kat hebt (die eten vlees. En als jouwe dat niet krijgen, dan krijg je ook wel weer dieren activisten op je) etc etc. Heb of gebruik je wel iets van leer? Of iets anders van een dood dier? Dan ben je geen haar beter dan ik of iemand anders. En ook als je plantaardig spul eet. Eten stelen van dieren... Oh en wat denk je van het papier dat je gebruikt? Die komen van de bomen in t regenwoud. Waardoor vele diersoorten uitsterven. Gebruik je ook nog plastic trouwens? Dat is ook nogal slecht voor het milieu.. En zo kunnen we door blijven gaan ;) Mensen zijn gewoon vreselijk slecht voor de wereld en daar ben ik me zeker bewust van. Denk na voordat je iets zegt. Want wat jij zegt met je doodmaken= dierenleed is gewoon niet slim.
Daarnaast is er ongelooflijk veel wildlife hier in Canada, en is het geen slecht ding dat er gejaagd wordt op dieren als mensen hier willen leven. En wist je dat er een geweldige regel geldt hier in Canada? Wanneer je jaagt, moet het dier dat je schiet gebruikt worden.. als je dus een eland schiet, moet je kunnen laten zien dat je het vlees gebruikt (of weg geeft) en vrijwel alles wordt gebruikt van het dier. Zelfs van de coyotes, wat een plaag is hier, wordt de vacht gebruikt op onze jassen om ons warm te houden met de -40 temperaturen! Alleen maar goed toch?

Een dier door zijn kop schieten is een beslissing maken over zijn/haar leven (en een kogel door je kop doet volgens mij redelijk wat pijn, dat zou iemand die down-to-earth en niet zweverig is toch wel kunnen bedenken?). Jij zou het naar je eigen analogie dus ook niet erg vinden als iemand jou (of je ouders, vriendinnen etc) door de kop schiet?

Ik gebruik inderdaad geen dierlijke producten (dus ook geen leer) en heb geen huisdieren en probeer zo veel mogelijk te letten op plasticgebruik. Als jij trouwnes nog papier koopt waar oerwouden voor worden gekapt... :') .

Ik neem aan dat het 'eten stelen van dieren' een misplaatst grapje is? Door dieren te eten steel je eerder eten van mensen, aangezien een enorm deel van de beschikbare landbouwgrond gebruikt wordt om voedsel te verbouwen voor vee.

En nee, niet alleen maar goed dus. Als jij een dier schiet voor iets triviaals als een bontkraagje op je jas of het plezier van je smaakpapillen, dan heb je totaal geen respect voor het leven van een dier.

Jennyj01 schreef:
Ongelofelijk dit zeg. Laat al die activisten even zelf een topic aanmaken en heel kritisch naar zichzelf kijken. Daar is vast ook nog wel een verbeter puntje te vinden.

Dit geeft, net als Eileens hele post naar mijn mening goed aan dat jullie heel goed beseffen dat een jas waar zoveel dierenleed bij komt kijken eigenlijk niet goed te verantwoorden is. Als laatste redmiddel dan maar wijzen op 'activisten' (haha) die vast ook dingen niet helemaal goed doen... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:15

Hannanas schreef:
Ts: fjallraven heeft ook écht dé dikke winterjas. +- 500/700€

Ik heb ook naar Fjällräven gekeken maar heel veel Zweedse vrienden van mij zeggen dat die je toch niet goed warmhoudt... die ga ik toch niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:15

Jennyj01 schreef:

TS als je de Canada Gooise jassen te duur vind kun je ook naar de winter jassen van circle of trust kijken. Zelfde type jas maar veel goedkoper. Ik heb vorige winter in de sale een gekocht. Eigenlijk voor "erbij", want ik wilde wel eens een andere kleur jas aan na een hele winter. En was aangenaam verrast. Super warm. Ik heb normaal altijd woolrich maar deze doet er niet voor onder.

Ik ga even kijken! :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:41

Moderatoropmerking:
Zoals beloofd hierbij de terug koppeling na het tijdelijke slotje wat ik eerder op dit topic heb geplaatst :)

Ik wil jullie vragen voordat je een reactie plaats na te denken of het zo kan zijn dat iemand een andere mening of andere normen/waarden kan hebben dan jij over een bepaald onderwerp.

In dit geval opent de TS een topic, of er ervaringen zijn over een bepaald type en merk jas. Al heel snel is dit topic verzand in een zijweg van de oorspronkelijk vraag. Namelijk dat TS deze jas niet moet kopen omdat er echt bont in verwerkt zit.

Het is te begrijpen dat bont een gevoelig onderwerp is, maar dat neemt niet weg dat de TS zelf mag beslissen iets wel of niet te willen kopen en dat daarnaast haar vraag van oorsprong hier niet over gaat.

Het aangeven een ander voorbeeld op een constructieve (niet persoonlijk aanvallende!) manier is geen probleem, het opdringen van een mening of standpunt wel.

-- > Het is uiteindelijke de toon die de muziek maakt :)ddd

Mochten jullie het onderwerp over het wel of niet kopen danwel dragen van echt bont voort willen zetten kunnen jullie hier uiteraard een nieuw topic over aanmaken.

Het slotje zal van het topic worden verwijderd en ik wens jullie nog veel plezier in dit topic.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:18

Ik heb prima ervaring met mijn North Bend jas. Een merk wat geen echt bont gebruikt, maar ontzettend realistische fake (persoonlijk wil ik geen bont dragen, maar ik vind het wel mooi om te zien). Had het zelfs met -42 niet koud. CG zie je zelden in het noorden.
Laagjes, laagjes, laagjes, dan heb je geen extreem dikke jas nodig.

Evel_Knievel

Re: Canada Goose, wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:35

Mijn broer woont in Noorwegen en zowel hij als zijn Noorse vriendin zweren bij laagjes. Ik heb daar zelf ook wel gemerkt dat de thermokleding die wij in Nederland verkopen geen zak helpt. Dat geef ik toe. Maar ik heb toen thermokleding gekocht die (deels) van merinowol gemaakt is en dat is echt een enorm verschil! Verder heb ik een goede windstopper van Bergans en heb ik laagjes van donsjack, gewone kleding en merinowol thermokleding.

Ervaringen met CG heb ik niet voor je klaarliggen, maar zo ben ik mijn vakantie in Noorwegen doorgekomen ;)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:58

Ik heb in Finland gewoond, ook vaker -30 geweest.
Ik had gewoon mijn ski-jas mee, die was wind en waterdicht, maar ademde wel (want als je gaat zweten krijg je 't pas écht koud daarna). Thermo-kleding eronder, niet die van de Lidl hier, maar mijn gastouders hadden van halti voor mij gekocht. Die werkt een stuk beter én ademt.
Dan nog paar laagjes aan en dan is het prima uit te houden!
Heb eigenlijk de hele winter op sneakers gelopen, met wollen sokken er in <3 . Alleen toen het écht koud werd (-20 en kouder), heb ik goretex schoenen aangehad.
En als broek kom je heel ver met thermobroek, spijkerbroek (ja een skinnyjeans :D ) en daarover een lichtgevoerde regenbroek achtige.

Of je koopt gewoon een skipak, zoals kleine kinderen. Volgens mij hebben die het écht nooit koud!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:23

Macchiato schreef:
Mijn broer woont in Noorwegen en zowel hij als zijn Noorse vriendin zweren bij laagjes. Ik heb daar zelf ook wel gemerkt dat de thermokleding die wij in Nederland verkopen geen zak helpt. Dat geef ik toe. Maar ik heb toen thermokleding gekocht die (deels) van merinowol gemaakt is en dat is echt een enorm verschil! Verder heb ik een goede windstopper van Bergans en heb ik laagjes van donsjack, gewone kleding en merinowol thermokleding.

Ervaringen met CG heb ik niet voor je klaarliggen, maar zo ben ik mijn vakantie in Noorwegen doorgekomen ;)

Moet zeggen dat ik het hier wel mee eens ben. Ik heb voor onze vorige vakantie (24/7 buiten zijn) een aantal thermoshirts en broeken van Dilling gekocht (100% wol, prikt niet). Wat een bizar verschil met synthetische materialen. Daarover een winddichte wollen trui en een dons gevoerde water- en winddichte jas van Jack Wolfskin. Geen moment koud gehad.
Nomad heeft hele fijne wolle sokken. En om maar bij de wol te blijven.. Ik heb altijd Uggs afgezworen, maar nadat ik een heel mooi stoer model tegenkwam dat ook nog eens helemaal waterdicht is, heb ik ze toch aangeschaft. Fijnste en warmste laars die ik ooit heb gekocht. :j

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:09

Geen canada goose maar een airforce jas gekocht, super blij mee. Helaas is de jas voor nu nog veel te warm en voor fietsen of andere actieve dingen ook maar voor straks op de scooter wel fijn.
Ik heb die extreme kou nog nooit meegemaakt en weet ook niet of die airforce jas daar te koud voor is maar die is iig niet zo duur als de canada goose en voor mij ook prima. Wellicht iets voor jou ts om ook naar te kijken, mits je nog geen jas hebt natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:32

Ik ga even kijken! :)

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:16

Airforce is echter wel een echt nederlands merk. Gemaakt door en voor nederlanders. Ik heb ook een airforce langer model maar vind m te laag sluiten. M'n hals is zegmaar nog open. Dat is natuurlijk op te lossen door een sjaal maar daar ga je veel warmte op verliezen. Uiteraard is de jas wel echt fijn warm maar ik heb er nog niet mee door -30 gehoeven. Ik weet niet hoe hij dan is.