269_life schreef:Eileen_ schreef:Hier lopen vooral veel mensen in de stad rond met CG. In t farming/ranching gebied niet zo. Zon jas is te duur om t te dragen in een farmVind het zo grappig dat mensen er hier niks van af weten van alle 'dierenleed', in Camada. Daarom vraag ik me echt af hoeveel dierenleed er eigenlijk achter zit. Soms zijn die activisten echt verschrikkelikk en hebben ze geen idee waar ze over praten. Ik vraag het me oprecht af
Hier, in Canada, wordt het ook behoorlijk koud (-40 is geen uitzondering) en ik heb de hele winter overleefd met een gewone jas (Roxy) en veel lagen. Vind lagen en een winddichte jas (en broek) erg goed werken!
Doodmaken = leed veroorzaken. Simpel. En zeker als je een bontje op je jas boven het leven van een voelend dier stelt, vraag ik me op mijn beurt echt af jij enig ethisch besef in je donder hebt.
Hahah grapjas.
je reageert wel erg respectloos. Ik heb zeker etisch besef in mn donder. Alleen ben ik ook erg down to earth en niet zo zweverig. Ik rij (train) paarden, woon en werk op een cattlefarm (dus in de vleesindustrie) en heb geen probleem met het slachten of jagen van dieren. Dat is nou eenmaal het leven, dieren gaan dood voor jou. Jij gaat dood voor dieren. Doodmaken= leed veroorzaken... hmm, ik heb heel wat dieren dood gezien en dood gemaakt gezien. Gaat heel snel hoor
geweer in de hand, banggg, dood. Geen enkele dierenleed aan
wanneer er leed is, zal het vlees erg slecht smaken.Daarnaast... neem ik aan dat jij geen vlees/ ei/ zuivel eet, geen snoep (met gelatine) eet, geen leren kleding of schoenen hebt, geen leren meubelen, geen leren tuig hebt voor je paard, geen hond of kat hebt (die eten vlees. En als jouwe dat niet krijgen, dan krijg je ook wel weer dieren activisten op je) etc etc. Heb of gebruik je wel iets van leer? Of iets anders van een dood dier? Dan ben je geen haar beter dan ik of iemand anders. En ook als je plantaardig spul eet. Eten stelen van dieren... Oh en wat denk je van het papier dat je gebruikt? Die komen van de bomen in t regenwoud. Waardoor vele diersoorten uitsterven. Gebruik je ook nog plastic trouwens? Dat is ook nogal slecht voor het milieu.. En zo kunnen we door blijven gaan
Mensen zijn gewoon vreselijk slecht voor de wereld en daar ben ik me zeker bewust van. Denk na voordat je iets zegt. Want wat jij zegt met je doodmaken= dierenleed is gewoon niet slim.Daarnaast is er ongelooflijk veel wildlife hier in Canada, en is het geen slecht ding dat er gejaagd wordt op dieren als mensen hier willen leven. En wist je dat er een geweldige regel geldt hier in Canada? Wanneer je jaagt, moet het dier dat je schiet gebruikt worden.. als je dus een eland schiet, moet je kunnen laten zien dat je het vlees gebruikt (of weg geeft) en vrijwel alles wordt gebruikt van het dier. Zelfs van de coyotes, wat een plaag is hier, wordt de vacht gebruikt op onze jassen om ons warm te houden met de -40 temperaturen! Alleen maar goed toch?
Vind het zo grappig dat mensen er hier niks van af weten van alle 'dierenleed', in Camada. Daarom vraag ik me echt af hoeveel dierenleed er eigenlijk achter zit. Soms zijn die activisten echt verschrikkelikk en hebben ze geen idee waar ze over praten. Ik vraag het me oprecht af 
. Alleen toen het écht koud werd (-20 en kouder), heb ik goretex schoenen aangehad.
) en daarover een lichtgevoerde regenbroek achtige.