Ik dacht dat het een paar puberjongens waren, had dit niet verwacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Een keer in de supermarkt stond ik in de rij met een 10kg zak hondevoer. Achter me een bejaarde man met alleen een broodje. Hij vroeg of hij voor mocht want hij had maar 1 ding af te rekenen. "Nou meneer, ik ook hoor!" Welliswaar wat groter en zwaarder dan een broodje, maar wel maar 1 ding.
De meest bijdehante was niet in de supermarkt maar voor het stoplicht. Ik wacht voor het rode licht, de passagiers deur wordt open getrokken en er stapt een bejaarde man in met de mededeling dat ik toch richting plaats X ga, dus dat hij wel mee kan rijden.Ik heb hem gezegd dat hij weer héél snel mocht uitstappen.
VivaLaVida schreef:Ik werk zelf met ouderen en alhoewel t voordringen mij niet opvalt, is het wel zo dat de meesten er niet tegen kunnen als je wat later of eerder bent (om bijv om te kleden savonds) terwijl ze eigenlijk niet weg hoeven of nog visite krijgen of iets dergelijks. En het begrip voor anderen (bijv als er een noodgeval is voorgevallen dus je bent later) dat verslechterd bij sommigen ook met de jaren.
Alsof de empathie slijt.
Misschien is het ook wel zo dat anderen je minder kunnen schelen als je oud bent
VivaLaVida schreef:Ik werk zelf met ouderen en alhoewel t voordringen mij niet opvalt, is het wel zo dat de meesten er niet tegen kunnen als je wat later of eerder bent (om bijv om te kleden savonds) terwijl ze eigenlijk niet weg hoeven of nog visite krijgen of iets dergelijks. En het begrip voor anderen (bijv als er een noodgeval is voorgevallen dus je bent later) dat verslechterd bij sommigen ook met de jaren.
Alsof de empathie slijt.
Misschien is het ook wel zo dat anderen je minder kunnen schelen als je oud bent