En toen was een kapotte auto echt even de druppel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: En toen was een kapotte auto echt even de druppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 11:41

We hebben nu gereageerd op een auto hier in t dorp. vw polo voor 500 euro.
Volgens de rdw site nog van de eerst eigenaar.

Hopelijk vandaag of morgen nog even kijken.
Ik moet nu gauw naar mn werk.

Bedankt voor de fijne adviezen :*

Was vanochtend vooral in paniekmodus ipv oplossing bedenkmodus

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:44

+:)+ Hopelijk is het wat, succes!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:47

30 km is prima op de scooter te doen! Jaren gedaan met mijn Peugeotje. Die had ik voor 400 aangekocht. Ik was ongeveer 5 euro per dag kwijt aan reiskosten. Als je een lange weg heb en vrij stationair rijd verbruikt die ook nog eens minder. Alleen als het echt vroor pakte ik de bus. Tegen de kou kun je kleden en zomers is een brommer heerlijk!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:50

Vervelend ts..

Ik zou gewoon een goedkoop autootje kopen. Kan ook prima zijn. Wij hebben een Toyota starlet gehad lelijk ding maar goedkoop en weinig onderhoud. Zou ook kijken dat hij niet teveel verbruik. Nieuwe mooie auto kan altijd nog. Succes!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:01

Zou je misschien een paar weken een auto kunnen lenen van je ouders, tot je vriendin haar eerste grotere loon binnen heeft?

Succes hoor!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:06

x_Anne_x schreef:

Is ook logisch dat je eerst in paniek schiet hoor :j Gebeurd hier ook en na een paar uur ga je oplossingen bedenken.
Heb je in je omgeving iemand die veel verstand heeft van auto's? Neem die dan vooral mee als je naar een autootje gaat kijken, kan heel veel ongein schelen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:14

Dan denk ik wel dat een Volkswagen voor dat geld misschien weer net iets "teveel" gevraagd is....

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:28

Uhm wat versta je onder reddeloos verloren? Ligt de auto in de prak of is er wat motorisch aan de hand?

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:33

Wij hebben ons autootje gekocht voor 500 euro, raampje wil niet meer open, heel irritant maar verder rijdt hij prima. We hadden ook geen 'echte' keus nadat onze nog maar 1 jaar oude VW UP helemaal total löss is gereden. Autootje die we nu hebben tuffen we al een half jaar in rond zonder klachten. Verder is je verhaal heel herkenbaar, ik ben nog dierenartskosten van midden 2015 aan het aflossen en wonen we in een half af huis.
Ik denk altijd maar; gelukkig zijn we allemaal (inmiddels weer) gezond, dat is ook anders geweest haha.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:05

Lastig hoor ts, maar in jou geval zou ik dus helemaal geen auto kopen. Dan maar een scooter of andere oplossing. Dan maar veel meer reistijd. Het is dan gewoon even niet anders. Geen geld is mijn inziens geen geld en persoonlijk zou ik niet eens bij familieleden aan durven kloppen na dat dus al eerder te hebben gedaan.

Spaar al het loon wat kan op en koop dan een auto. Dan zit je niet over een maand weer in deze situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:10

Ik heb ook een half jaar op de scooter in de winter dik 30-45 minuten moeten rijden maar leuk is dat echt niet hoor. Gewoon een gebakkie kopen , toyota starlet staat erom bekend je nooit te laten staan en zijn nog best geinige auto's!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:44

Mijn eerste autootje was een corsa van 850 euro, ruim 1,5 jaar mee gereden en amper kosten aan gehad! Weggedaan omdat ik iets luxers wilde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:52

Indien jullie beide dezelfde kant op moeten zou het voor de toekomst een goede optie zijn om in één van deze plaatsen woonruimte te gaan zoeken. Dan ben je met één auto klaar en wat betreft werk, kun jij niet meer uren krijgen?? Daarnaast alles is heel goed op een rijtje zetten, jullie hebben de schulden af kunnen lossen dus is er nu (behalve de auto) ruimte om in de toekomst flink te sparen. Je kunt van besparen ook een sport maken en veel mensen die er noodgedwongen mee begonnen zijn het blijven doen.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:12

MarliesV schreef:
Och wijffie, kan me goed voorstellen dat het even teveel wordt.
Even van je af schrijven kan dan best opluchten.

Kan je voor jezelf opschrijven hoeveel er extra binnen komt nu je vriendin extra werkt?
En dan bijvoorbeeld de helft daarvan voor het aflossen van de auto gebruiken en de helft voor het sparen voor de bruiloft.

Zo spaar je meer dan voordat je vriendin deze baan had en kan je toch met die auto verder.
Denk als je het uitschrijft dat het een stuk positiever lijkt dan je nu voor ogen hebt.

Even flink balen, janken en een reep chocola wegwerken mag natuurlijk altijd. Niet iedereen gaat hetzelfde om met teleurstellingen. Helaas heb je geen keuze dan gewoon door te gaan daarna en er het beste van te maken.

Is dat niet wat? Ik vind het opzich best een goede. Je houd én meer geld in de maand over om van te leven omdat je het bedrag wat je aan je ouders terug moest betalen voorbij is. Dus dat houd je 'extra' over in de maand. En van het inkomen dat nu 'extra' is kun je dus bijvoorbeeld de helft opzij zetten voor het huwelijk en de helft voor de auto. Zodra je getrouwd bent kun je dat geld nog steeds elke maand opzij zetten voor ander 'de buffer'. En ik weet eigenlijk niet hoeveel jij werkt. Maar is er niet een mogelijkheid voor jou om extra uren te draaien of een klein baantje erbij te nemen. Zo heb je nog meer geld voor een 'leuk leven' en/of om het sparen en afbetalen van de auto te versnellen.

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:47

Er loopt momenteel op BVA-auctions ook een veiling met budget auto's. Misschien wel interessant?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:30

x_Anne_x schreef:

Volkswagen is wel duur in onderhoud helaas, dus zou dat wel even in je achterhoofd houden.

(en heb er zelf ooit 1 gekocht die 3 was uit het jaar 2000 en ontzettend veel pech en onkosten aan gehad, terwijl wij dachten dat Volkswagen zo'n degelijk merk was :o )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:40

Ghosttown schreef:
Er loopt momenteel op BVA-auctions ook een veiling met budget auto's. Misschien wel interessant?

Volgens mij is dan wel het probleem dat je niet vooraf de auto op mankementen kunt controleren en er komt nog een vracht aan BTW kosten bij.
Met een beetje pech doe je dus een flinke miskoop.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:39

Bva zou ik inderdaad nooit doen.
Daar kun he de auto niet eens horen lopen. Geen proefrit maken. Niets.
En tel de veiling kosten erbij en dan ben je vaak nog niet goedkoopste uit.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:25

x_Anne_x schreef:
We hebben net vorige maand de scooter verkocht omdat wie die auto hadden gekregen (waar we overigens de apk kosten nog van moeten betalen)

Helaas is het voor beide niet met het ov of scooter te doen.
Dat zouden we sowieso het liefst want twee auto's rijden niet bepaald gratis.

Gisteren wel heel leuk peugeotje 206 gezien maar die moet nog 1950 euro kosten.
En ik raak alleen maar in paniek als ik bedenk dat we dat nog terug moeten betalen.

Nu wel leuke twingo gezien voor 750 euro.
Maar ik weet gewoon echt even niet waar we goed aan doen

Was het een groene toevallig? Dan heb ik die waarschijnlijk gisteren namelijk gekocht :=
Zat helaas deze maand met hetzelfde probleem als jij, kapotte auto, kapotte laptop, afschrijving collegegeld, je ziet het voor je neus verdampen. Maar als je goed om je heen kijkt zijn er ook wel goede, goedkope auto's te vinden die best nog een tijdje mee kunnen. Heel veel succes met de zoektocht!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:31

isabel_94 schreef:
In zuidoost Brabant is een tijdje geleden een hagelstorm geweest. Veel garages hebben goede auto's staan waar nu dus deukjes inzitten, die mogen voor weinig geld weg. Dan heb je wel een auto met deukjes dus, maar verder een prima auto. Ik weet niet of dit een optie voor je kan zijn?

nou, dat ik daar nou niet aan gedacht heb toen ik een auto moest kopen. Dom van mij, had een hoop geld gescheeld, en ik geef werkelijk waar helemaal NIKS om deukjes ed.

Stom zeg! ik houd het zeker in mijn achterhoofd.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:01

Kijk naar iets van wat meer geld waar goed onderhoud aan gedaan is, plus recent de distributieset is gedaan. Nieuwe apk erop. Dan heb je enigszins zekerheid dat je het komende jaar niet veel onderhoudt hebt.
Ja dn heb je wat schulden. maar waarschijnlijk is dat met een halfjaartje afbetaald.
Weet je, is rot. En snap dat je daar ff flink van baalde. Jullie waren er net uit. Maar het is 'maar' geld en je hebt een auto nodig.
Simpel, je zult wel moeten. Als je opgeeft en bv terug gaat naar jeouders dan is alles voor niks geweest.
Schouders eronder en door.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:32

Vervelend hoor, maar het is maar geld. Mijn ouders hebben veel meer schuld, geen auto en liggen daar niet van wakker, laat staan erom huilen :+
Gezondheid en mensen die om je geven is het meeste waard. Misschien is het een idee te verhuizen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:41

Tink89 schreef:
30 km is toch niet te ver voor een scooter? Dat is - als je 45 km per uur rijdt - 40 minuten rijden. Met de auto ben je er misschien in 25 minuten, maar voor dat geld zou ik de maandelijkse lasten van een auto niet willen dragen hoor.

In de winter is 30 km verrekte ver... :brr:
En als het glad is heb je echt een probleem op twee wieltjes.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 00:11

Ik heb ook 30 km gescooterd in de winter en daar word je écht niet blij van.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 00:33

Leuk is anders, maar als je niet anders dan kan is het prima te doen :) goede ski jas en ski handschoenen en als glad is voorzichtig doen