Leuke ideeën om met haren te doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: Leuke ideeën om met haren te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 09:02

Oke leuk!
Ik vond het echt jammer dat die knot niet lukte haha, maar heeft iemand tips of een filmpje ofzo hoe je een dotje maakt?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:08

Wat ik doe om een beetje nette knot te krijgen is een gewone vlecht achterop dan waar je vlecht begint maak je een gat tussen het haar, dan doe je je vlecht om hoog en tussen dat gat door. Het is soms wel even proppen dus niet te strak vlechten. Dan heb je eigenlijk gelijk een knotje vooral bij kort haar. Het losse plukje aan het einde van de vlecht kun je vast zetten met bobbypins.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 10:34

oke bedankt. Ik weet niet of ik mezelf kan vlechten hoor, want dat is sws wel moeilijk. Ook ben ik echt te bang dat ik kort haar heb, maar ik ga het gewoon proberen!
Maar mijn haar is wel heel dik en kort, is dat nog een probleem voor het vlechten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:43

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:15

Joolien schreef:
Denk dat vlechten wel lastig wordt dan ja. Wat ik meestal doe, is met een elastiekje wat haar pakken... gosh hoe leg ik dat uit :')
Nja ongeveer zoals zij dat doet hieronder:
https://www.youtube.com/watch?v=GpSUbepwvw0

Dit is ook een goed filmpje, thanks!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:47

Leuk topic! Meteen maar weer wat gedaan met m'n haar (Dutch braids)

Ik doe m'n haar vaak strak vast gevlochten. De eerste dag ziet het er netjes uit. De tweede dag lijkt het net alsof het zo warrig hoort. De derde dag haal ik de elastiekjes eruit en de vierde dag doe ik er een nieuwe vlecht in. Maar ik loop dus bijna altijd met French/dutch braids of hooguit een knot als ik op dag 4 geen zin of tijd heb.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:04

Als vervolg op de 2 plukjes: 4 plukjes! :D En er dan een hartje mee maken. Voordeel is dat je gerust wat mag prutsen zonder volledig te moeten herbeginnen. In combinatie met krullen en een ieniemienie bloemetje ziet het er erg lief uit :-)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:07

Kimmie25501 schreef:
oke bedankt. Ik weet niet of ik mezelf kan vlechten hoor, want dat is sws wel moeilijk. Ook ben ik echt te bang dat ik kort haar heb, maar ik ga het gewoon proberen!
Maar mijn haar is wel heel dik en kort, is dat nog een probleem voor het vlechten?

Mijn haar is korter en ook nog 'ns een boel dunner dan jouw haar en ik maak graag zo'n lekker rommelig knotje en dat gaat hartstikke prima :D Ik moet wel de onderste plukken vast zetten met een schuifje maar dat is te overzien. Het is even oefenen, en het hoeft niet netjes te zijn! Ik vind meestal juist; hoe rommelig hoe leuker

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:32

Joolien, ik las gisteren je berichtje over loshangende vlechtjes en ik dacht "dat blijft nooit zitten!", maar was wel geïnspireerd. Gistermiddag heb ik een dun vlechtje gemaakt, en had geen goed elastiekje bij me dus heb het los laten hangen. Het zat vanmorgen, na een avond uit en een nacht slapen, nog steeds! Ik ga dat vaker doen :D

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:36

Ik ben ook echt een ramp met haar, een vlecht maken bij een ander lukt me al geen eens :').
Meestal doe ik het in een knot of gewoon los.

Twee vlechtjes zijn ook leuk of inderdaad een bandana (is wel een gedoe met omdoen..), en anders gewoon een doodsimpele hoge staart?
OF verf het in een knalkleur :D
Afbeelding
(Ik moet toegeven, het is een slechte foto maar 't gaat even om het idee).

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:19

Ik ben ook zo'n held. Kan echt niets anders dan een staart en een knotje (maak dat dan van een dubbelgevouwen staart)
Vlechten vind ik super moeilijk, ivm veel en dik (en in verhouding te kort) haar.

Ik heb nog wel een makkelijke tip. Heb alleen ff geen foto om het uit te leggen, dus gebruik je fantasie.
Je maakt in los haar een schuine scheiding. Meestal doe ik dan even alles op een staartje, behalve mijn 'pony'. Dat zijn dus de voorste plukjes aan de brede kant van je schuine scheiding. Staat je fantasie al aan?

Vervolgens maak ik twee plukjes aan de kant van de scheiding. Deze twee plukjes draai ik om elkaar heen en elke keer pak ik een plukje bij, zodat je richting je oor gaat. Als je aan het einde van je haar gedraaid bent, kun je het met een speldje vast zetten. De rest van je haar kan in een staart, knot of gewoon los.

Vind je elke keer een plukje bij pakken lastig, dan houd je het gewoon op de twee eerste plukjes die je om elkaar heen draait. Pak dan iets grotere plukjes, anders wordt het net een touwtje.

Resultaat is iets wat erg lijkt op een vlechtje voorop je hoofd, maar veeeeeel makkelijker te maken is. Ik krijg er altijd complimentjes over als ik mijn haar zo doe en mensen zijn altijd benieuwd op welke ingewikkelde manier ik mijn haar doe. Gelukkig is het makkelijk.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:43