Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:31

Als bioloog zijnde zou ik het alleen maar leuk vinden als mijn man zo'n hobby had ;)
Maar ik mag al niet klagen dat mijn man mijn hobby accepteert (kittenopvang) denk ik, en de andere beestjes vind ik wel her en der in de tuin :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:35

Sizzle schreef:
Ehm, de gedachte dat zo'n eng beest ook nog kattenpoep zit te eten met een konijnenkeutelijsje toe maakt dat ik maar beter kan gaan slapen geloof ik :=

Ideaal hoor! Konijnen- en kattenpoep lusten al die kleine beestjes vast ook wel.
Miljoenpoten eten overigens meer andere dingen maar ik vind ze gewoon mooi als extra'tje :+

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:36

Omg die zweepspin wat verschrikkelijk TS! Ik heb onwijze medelijden met je. Ik ben in Thailand geweest vorig jaar en daar heb je ook van alles dat kroop en vloog, je wil niet weten hoe ik dagelijks mn hotelkamer in ging :')

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 22:37

amandananana schreef:
Omg die zweepspin wat verschrikkelijk TS! Ik heb onwijze medelijden met je. Ik ben in Thailand geweest vorig jaar en daar heb je ook van alles dat kroop en vloog, je wil niet weten hoe ik dagelijks mn hotelkamer in ging :')

Ik heb een idee :') ongeveer net zo horlepiepdansend als ik waarschijnlijk :j

Ow en voor alle lieve meelevende bokkers die geen foto's wilden zien: een foto van één van de miljoenpoten in link :D

http://i67.tinypic.com/2edd2dc.jpg
Laatst bijgewerkt door Butterfly op 19-09-16 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mooblie

Re: Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:43

Wat een slecht idee om dit topic voor het slapen door te lezen :+
Ik was net heel trots op mezelf toen ik langs de oorworm af durfde te lopen, stelt blijkbaar toch niet zoveel voor :=

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 22:44

Mooblie schreef:
Wat een slecht idee om dit topic voor het slapen door te lezen :+
Ik was net heel trots op mezelf toen ik langs de oorworm af durfde te lopen, stelt blijkbaar toch niet zoveel voor :=

Ik ben trots op je! *\o/*

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:48

Hahah, wat erg! :') Ik moet niet denken aan een huisgenoot met een dergelijke hobby. Hoewel sprinkhanen dan nog gaan... Maar andere creepy crawleys (en met name spinnen)? Nope Nope Nope!

Sizzle schreef:
Sjips.....toch per ongeluk zweepspin gegoogled -O-

Voor de filmkijkers onder ons; Dat zijn toch die dingen uit Indiana Jones en de Temple of Doom?

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:56

Butterfly schreef:
amandananana schreef:

Ik heb een idee :') ongeveer net zo horlepiepdansend als ik waarschijnlijk :j

Ow en voor alle lieve meelevende bokkers die geen foto's wilden zien: een foto van één van de miljoenpoten in link :D

http://i67.tinypic.com/2edd2dc.jpg

Leuk geschreven TS! Had de miljoenpoot gegoogeld, en vond hem bij de Google images minder plezierig dan op jouw foto. Die op jouw foto vind ik wel wat fascinerends hebben... :+ :=

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:58

Bij mijn introductie week hadden we een workshop waar een vent reptielen en insecten meenam (ik had gehoopt op meer reptielen en wat minder kruip beestjes %) )

Ik moet zeggen dat ik de miljoenpoot en de bidsprinkhaan daar enorm fascinerend vond, om te kijken.. don't toch my hand please :x

Heb toch een beetje medelijden met je haha, de spinachtige beestjes mogen dan echt de deur uit bij mij, daar kan ik niet mee slapen :') :evaw: (evenals die pokemon van sokje, ik heb wandelende takken gehad, maar dat waren echt stokjes met pootjes en niet zulke creaps :') )

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:04

Wahaha wat een heerlijk topic. _O-

*gaat niet googlen zo vlak voor het slapen gaan*

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:28

Goh, ben ik even blij dat de mijne op voetbal zit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:39

Hier een lief met dezelfde hobby. Nu had ik zelf al slakken maar daar zijn nu dus nog andere diertjes bij gekomen. Altijd leuk als het antwoord op de vraag 'moet ik nog boodschappen meenemen?' 'ja graag, krekels of maden' is...

Voorwaarde was wel dat ik mijn koffers zou pakken als ik er achter kwam dat er een beest mist. :+
Hoewel ik de mieren wel enorm fascinerend vind!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 00:00

hier was ik degene die thuis kwam met spinnen ,schorpioenen en een kikker ( sjon was zo leuk:+: )

dus ik begrijp je vriend wel :))

oja,dit weekend werd een rol kuil voor de paarden gebracht en die was zo zwaar dat ze hem met 3 mannen amper weggeduwd kregen,mijn vriend kwam helemaal buiten adem binnen en zei: "leuk,mijn vrouw heeft een hobby"

>;) ^) :=

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 00:06

Ben ik blij dat mijn vriend dode beestjes verzaameld (schedels en een paar opgezette).

Vond stiekem de heelveelpoot van jouw foto wel schattig. En de bidsprinkhanen doen me altijd aan kung-fu panda denken, dus die zijn ook leuk. +:)+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 00:24

Als je je toch moet neerleggen bij de hobby van je vent, laat m dan een (of meerdere) maple moths kopen.. <3

Die zijn roze, fluffy en meeega schattig.. Het zijn gewoon de kittens onder de insecten.. :))

Afbeelding

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 00:54

Oh die Rosy Maple Moths zien er echt heel leuk uit!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 01:43

Bekijk het positief ; goedkoper én minder gevaarlijk dan paarden...
Ik ben zelf trouwens ook erg gecharmeerd van al dat soort kruipend spul, altijd al geweest.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 02:10

Die mot is echt te leuk voor woorden <3
Nou vind ik erg veel gewoon mooi en interessant op dat gebied, dus helaas ook geen steun voor jou...

En oh ja....als ik een bidsprinkhaan zou hebben, zou hij Meneer Pastoor heten :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 04:19

Hier had vl een reptielen hobby. Nou vind ik die zelf ook erg gaaf, alleen toen moest er ineens een dubia (kakkerlak) kweek komen om de varanen enzo te voeren. Verder kregen ze natuurlijk nog krekels en onze grote varanen zaten aan de kuikens, muizen en zelfs ratten. De slangen waren ook echt zijn hobby, want dat waren nogal temperamentvolle diertjes.
Uiteindelijk hier dus ook een huis vol terraria met verschillende reptielen en dus ook voedselinsecten.
Geef mij die reptielen maar. De insecten mogen ver weg blijven.
Inmiddels helemaal geen reptielen meer, tijdgebrek. Mis die dubia's echt niet. Liep er wel eens eentje los. Brrrr

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:14

Haha mijn vriend heeft dezelfde hobby als TS! Hij is helemaal weg van insecten. Onder ons bed staan drie terraria met vogelspinnen, en hij heeft drie verschillende kolonies met exotische mieren. Hij wil nog allerlei soorten duizendpoten, en weet ik het wat nog meer (als het een insect is; is het goed)

Als we naar het bos gaan met de hond tilt hij elke omgevallen boomstam op om te kijken welke insecten eronder liggen.

Het is maar wat je leuk vindt... :')

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:16

Emita schreef:
Haha mijn vriend heeft dezelfde hobby als TS! Hij is helemaal weg van insecten. Onder ons bed staan drie terraria met vogelspinnen, en hij heeft drie verschillende kolonies met exotische mieren. Hij wil nog allerlei soorten duizendpoten, en weet ik het wat nog meer (als het een insect is; is het goed)

Als we naar het bos gaan met de hond tilt hij elke omgevallen boomstam op om te kijken welke insecten eronder liggen.

Het is maar wat je leuk vindt... :')

Onder je bed????!!!! :7 :(:)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:35

Butterfly schreef:
En, as I typ, komt hij nog met een fantastisch weetje: een bidsprinkhaan is geen sprinkhaan, maar familie van de kakkerlak! Wíé komt me nu redden? Ik heb vrijwillig twee kakkerlakken in huis gehaald! Vrijwillig! 8)7

Dat is toch niet zo vreemd? Er worden ook gewoon kakkerlakken als huisdier gehouden. Superschattig toch?

Denk bijvoorbeeld aan de (ongevleugelde) Sissende Kakkerlak.
Afbeelding

Edit: overigens weet je het leuk op te schrijven en kan ik je vriend zijn hobby wel waarderen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:37

oomens schreef:
Butterfly schreef:
En, as I typ, komt hij nog met een fantastisch weetje: een bidsprinkhaan is geen sprinkhaan, maar familie van de kakkerlak! Wíé komt me nu redden? Ik heb vrijwillig twee kakkerlakken in huis gehaald! Vrijwillig! 8)7

Dat is toch niet zo vreemd? Er worden ook gewoon kakkerlakken als huisdier gehouden. Superschattig toch?

Denk bijvoorbeeld aan de (ongevleugelde) Sissende Kakkerlak.
[ Afbeelding ]

Nope!

Tot nu toe kon ik alles in dit topic nog wel aan, maar dit :brr:

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:39

Ok ik gooi net mijn koffie over mijn T-shirt heen, omdat ik toch zonodig zweepspin moest googelen. :(
Niet iets voor vroeg op de morgen brrrrr. Dat motje van hierboven is dan wel weer schattig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:40

Sizzle schreef:
Maar als halve bioloog kan ik het niet laten: miljoenpoten en spinnen zijn geen insecten :P

Dat vindt ik toch een beetje mierenn.......nou euh....je weet wel }> ;)

Ik zeg als complete leek.....een pot nat :D

TS, nee is ook leuk dat mijn man is gaan paard rijden. Hij dacht if life give you lemmons, make lemonade.
Je zal maar een vrouw met een paard hebben. :D