Gaaf hoor! Ik volg mee! Maar hoe ben je daar terecht gekomen? Ik weet dat Australie super streng is met het toelaten van emigranten... wat hebben jullie het land te bieden??
Australie is inderdaad streng wbt visums afgeven. Wij wilden eerst gaan voor een permanent visum en hoewel mijn man als farm manager was goedgekeurd voor een visum is hij 3x gezakt voor de Engelse test. Dat zijn 4 onderdelen en je moet voor ieder onderdeel minimaal een 6 halen. Hij steeds 3x en 7 en een 5,5. Steeds een ander onderdeel. Later kwamen we er achter dat het heel normaal is om je vooraf voor 5 testen tegelijk in te schrijven en minimaal 5 of meer testen te doen voor je slaagt. Waarom gelijk inschrijven? Omdat er anders veel tijd tussen gaat zitten wanneer je uitslag hebt en weer opnieuw bent ingeschreven.
Nu hebben we een visum voor 4 jaar, na 2 jaar kan dit omgezet worden in een permanent visum. Er hoeft dan geen test gedaan te worden. Je betaald dan ongeveer $7000 aan de overheid en wacht 6 weken op de beslissing. Daarna wil ik kijken voor citizenship.
Wat ik hier merk is dat veel Australiers een baan zoeken, dat een paar maanden of een jaar volhouden en weer wat anders gaan doen. Ook zijn er veel die geen beroepsopleiding doen, leerplicht is tot 16 en dan stoppen ze. Werkgevers zijn dus erg blij met mensen die zoals wij gewend zijn een baan voor het leven of in ieder geval meerdere jaren hebben.
Ik denk in ons geval ook een beetje geluk met sponsorship van een werkgever die ons erg graag wilde hebben. Dus op je vraag wat hebben wij te bieden wat de mensen daar niet kunnen bieden kan ik je eigenlijk niet echt antwoord opgeven.
Wat gaaf Wortel! Dat jullie samen deze kans aangaan, een een super fijne bijkomstigheid, dat je al zoveel klanten hebt voor paarden inrijden!!! Had je dat al gedacht voordat je hier kwam wonen? En hoe ondervind jullie dochter het? Realiseert ze het zich dat ze in een ander land is nu?
San ik had niet verwacht dat ik zo snel zo veel klanten zou hebben om paarden te trainen. Ik hebe r wel over nagedacht van te voren maar wilde eerst kijken en onderzoek doen of er wel vraag naar is. Mijn man verdient voldoende om ons te onderhouden, maar ik wilde wel graag wat doen. Zo afgelegen wonen en dan de hele dag thuis zitten blijft op de lange termijn niet leuk. Ik ben verzorgende ig dus als dit niks werd met paarden had ik altijd hier kunnen solliciteren. Gelukkig is er veel vraag naar dus voorlopig blijf ik thuis en geniet ik heerlijk van zelf mijn dagen indelen en wat verdienen.
01San
Geplaatst: 29-09-16 05:59
Jeetje wat extra gaaf is dat dan! Als je het niet verwacht had.. En inderdaad thuis zijn op zon afgelegen plek is ook niet alles,,,
Zoals je zegt: je woont afgelegen , en dan toch zoveel aanvragen en dat vind ik zo leuk voor je! Dat eigen de goede ervaringen in jouw gebied, mond op mond gaan! Je hebt je roeping gevonden zonder heeeel veel ervoor te hoeven doen, ( de mond opsorry foutje! TOT mond positief!) Geweldig!
En misschien vinden de inwoners het ook interessant dat je van Holland komt en misschien vanuit daar misschien amsereverwachtingen hebben?
Laatst bijgewerkt door 01San op 29-09-16 06:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Mond TOT mond... anders wordt het een heel ander soort reclame
Aaaah zo... thnx voor je uitleg! Idd gewoon een beetje geluk dus! wel bijzonder trouwens dat zo'n test nosig is en als je zakt je toch mag komen... waarom dan die test... alleen maar ideaal voor jullie natuurlijk!
wortel115
Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 06:20
Haha ja mond op mond is iets iets anders, maar ik begreep hem. En heel fijn inderdaad dat mensen aan elkaar doorgeven dat ik er ben. Zo via via is alleen maar goed.
Kimberly dat heeft te maken met welk visum je aanvraagd. Voor een permanent visum moet je bv een Engelse test doen en een medische keuring (oa aids en btc test). Wanneer je voor een tijdelijk visum gaat welke wordt goedgekeurd voor 2-4 jaar hoeft dat niet. Sommige mensen vragen dit aan omdat ze te oud zijn voor een werk vakantie visum en blijven maar een paar maanden/jaar.
Edit: ik wilde vandaag wat fotos maken van de omgeving. Evt met palomino naar buiten, maar het stormt hier. Wij zijn dus binnen.
01San
Geplaatst: 29-09-16 06:42
Hahaha sorry ik kon het nog wijzigen
Ah ik hoorde van een vriendin dat het ook zou gaan stormen in Bonaire... Hier bij mij in NL was het ook aardig winderig vandaag, Maar natuurlijk niet te vergelijken met storm..
Hier nog steeds slecht weet nog een paar dagen regen en dan als het goed is lente weer met 25-27 graden.
Vandaag mijn eerste slang gezien en uitleg gekregen hoe ze te doden als ze in de tuin zitten. Dat gaat nog wat worden.
Ook is er vandaag een nieuw paard gekomen om te trainen. Eindelijk een die groot genoeg is. Mogelijk is dit er een die blijft. Ik bind hem namelijk best leuk.
Gefeliciteerd met waarmaken van je dromen! Lijkt me ook heerlijk ja maar eerst maar rijbewijs halen en sparen haha zit je dochter straks op n engelse school of ga je home-schoolen? Veel plezier en succes met jullie avontuur nog!
Mer ik rijd deze voor iemand die paarden op de sales koopt wat traint en weer verkoopt. Ze heeft er alleen wat te veel en heeft gevraagd of ik er af en toe een kan doen. Dit is toevallig een erg leuke, maar ik koop hem niet zomaar. Ik ga er deze week eerst mee aan de slag en wil ook weten of hij helemaal gezond is. Genoeg anderen om te kiezen.
HorseTime echt heel grote insecten ben ik nog niet tegengekomen. Al hebben ze wel hele grote nacht vlinders/motten, maar die doen niks. Rond om de tuin heb ik een paar stumpy tails gezien, dit zijn soort grote hagedissen. Ze eten graag je bloemen, maar je kan ze gewoon oppakken en in de bosjes zetten. Verder heb ik verschillende spinnen gezien. Ik wordt niet blij van een huntsman die zijn erg groot. Nu ben ik bang van spinnen dus zie er geen een graag. Gelukkig worden de huizen gespoten tegen spinnen en in de winter zijn er niet veel.
Vandaag de nieuwe gereden. Het is duidelijk dat hij nog niet veel is gereden na het racen. Wil het liefst linksom en rechts in de linkergalop. Nog wel wat werk dus maar rustig met rijden en na een min of 5-10 kon ik hem ook al wat naar beneden rijden.
het scheelt dat je er al gewoon op kunt zitten zonder gevaar nu met je knie maar een renpaard omscholen is ook een uitdaging al die bespiering en gewoontes. Ik ben benieuwd je zou er bijna een volg topic van maken