Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:09

StonedRomy schreef:
LadyMadonna schreef:
Stonedromy ( :') ) de buren houden er al rekening mee....

Maar blijkbaar ervaart ts nog altijd overlast. Gewoon eens uitnodigen op de koffie en het er goed over hebben. Bij de voordeur is er minder overlast, dus misschien eens voorstellen om
Ipv een stukje door de achtertuin te lopen bij de voordeur te gaan staan. Buurvrouw voelt zich dan minder ongemakkelijk en hoeft minder ver te lopen. Ts heeft dan minder overlast.

Dat kun je natuurlijk voorstellen, maar ik kan me prima voorstellen dat de buren met dit mooie weer gewoon lekker een sigaretje willen roken aan hun eigen tuintafel, met elkaar. Je mag al nergens roken dus ik zou me ook niet nog eens in mijn eigen huis laten vertellen waar ik mijn peuk op mag steken.

En nee ik rook niet en ja, ook ik heb astma. :) Maar je kan het allicht proberen natuurlijk.

tjady

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:13

Kan je geen ventilator neer zetten die de rook een andere kant op blaast?

HarmanyL

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:15

Net of ik mijn eigen verhaal lees! Lig je in bed met het raam open komt er weer zo'n stink walm voorbij! Jak!
En idd zij klagen over alles wat wij doen!

kim_hester

Tja, ik woon voor een boerderij met koeien, en ja, de persvoer lucht is soms niet te harden, de vliegen weten elk kiertje van het huis te vinden, dus het huis vol vliegen..
Om maar niet over de stank van de mest te praten, of de koeien zelf.
Daarnaast is er vrij veel kabaal onder het melken.
En ohja, de buren mogen hun hond ook niet meer uitlaten, mijn hondje wordt er soms, vooral savonds krankzinnig van.
De overburen hebben in het weekend een vrachtwagen vol kippenmest staan, heb je die lucht wel eens geroken?
De buren fokken honden, ook die blaffen, ja heel irritant.
Om maar niet over de kippen van de buurman te spreken, die hanen maken af en toe een kabaal!!
En dan die jengelende en schreeuwende kinderen van de overburen, vreselijk!

Zullen we ruilen?
Ik jouw 'rooklucht' en jij hier alle stank?

Mens, zet dan aan de voorkant de ramen open.
Je buren zijn vrij in hun doen en laten qua roken, leven en laten leven.

Ohja; ik woon hier prima op mijn plek, en ja, ook mijn verhaal is vreselijk overdreven.
Ik geniet elke dag van de rust, ruimte en de bijbehorende geurtjes.

Kana

Lol, ik las ergens iets over een rookschema.
Zou me eigen helemaal kapot lachen als mijn buurvrouw daar mee aan kwam zetten. :o

Het is oprecht heel vervelend dat je er last van hebt, rook is echt goor voor een niet roker. Maar ik ben bang dat je er weinig aan kunt doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:16

Mijn buren stoken, achterop hun ruime perceel (buitengebied), plastic, kleding, luiers... En ja, als de wind verkeerd staat, dan meurt m'n huis... Toch heb ik er nog nooit iets van gezegd (terwijl toen ik een x gewoon schoon hout zat te stoken en niet doorhad dat de wind was gedraait ik gelijk de buurvrouw op de stoep had :') )

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:16

Een wasknijper op je neus haalt ook nare geurtjes weg..

je kunt iemand gewoon niet verbieden wat ze in hun eigen tuin doen. Ze houden al rekening met je. Dus wat wil je dan nog meer van ze?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 23:16

Het gaat niet om het klagen, maar het blijft een gek idee. Je mag idd bijna nergens meer roken vanwege de volksgezondheid maar je mag wel de buren uitroken. Maar ja, dat is mijn mening blijkbaar. Bonje met de buren dat programma is wat overdreven hoor. En er zullen idd vast veel ergere dingen zijn maar ja. En het is niet zo dat de hele buurt op iedereen zit te klagen. Dit zijn wat voorbeelden door de tijd heen. En ik snap ook wel dat overal wel wat is. Het was maar een vraag maar jullie zijn het bijna volledig met elkaar eens. Duidelijk.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:17

De buren uitroken is ietwat overdeven, niet?

Het is niet alsof ze onder je raam staan, met getuite lipjes om zoveel mogelijk rook je kamer in te blazen. Ze staan in hun eigen tuin en ik geloof niet dat ze invloed hebben op de windrichting.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:18

Je buren uitroken? Kom op ts! Staan ze de hele dag met 50 man dikke havannas weg te paffen of?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 23:18

En nogmaals verder hoor je me nooit ergens over. Ik ga vooral weer vaak stofzuigen.,.

LadyMadonna schreef:
Je buren uitroken? Kom op ts! Staan ze de hele dag met 50 man dikke havannas weg te paffen of?

Bij wijze van maar dat snap je zelf ook wel

tjady schreef:
Kan je geen ventilator neer zetten die de rook een andere kant op blaast?

Haha dat is een goeie

kim_hester schreef:
Tja, ik woon voor een boerderij met koeien, en ja, de persvoer lucht is soms niet te harden, de vliegen weten elk kiertje van het huis te vinden, dus het huis vol vliegen..
Om maar niet over de stank van de mest te praten, of de koeien zelf.
Daarnaast is er vrij veel kabaal onder het melken.
En ohja, de buren mogen hun hond ook niet meer uitlaten, mijn hondje wordt er soms, vooral savonds krankzinnig van.
De overburen hebben in het weekend een vrachtwagen vol kippenmest staan, heb je die lucht wel eens geroken?
De buren fokken honden, ook die blaffen, ja heel irritant.
Om maar niet over de kippen van de buurman te spreken, die hanen maken af en toe een kabaal!!
En dan die jengelende en schreeuwende kinderen van de overburen, vreselijk!

Zullen we ruilen?
Ik jouw 'rooklucht' en jij hier alle stank?

Mens, zet dan aan de voorkant de ramen open.
Je buren zijn vrij in hun doen en laten qua roken, leven en laten leven.

Ohja; ik woon hier prima op mijn plek, en ja, ook mijn verhaal is vreselijk overdreven.
Ik geniet elke dag van de rust, ruimte en de bijbehorende geurtjes.

Ja hoor ruilen, graag.
Per direct?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:22

Rivjenn schreef:
En nogmaals verder hoor je me nooit ergens over. Ik ga vooral weer vaak stofzuigen.,.

ik zou het als wraak doen, net wanneer de baby slaapt, of om 3 uur s nachts..
*flauwekul off*

je geeft zelf eigenlijk al aan dat je het ergerlijk vind dat men zich aan dingen van jou stoort en dat meegeeft.. eigenlijk vind je al dat je die dingen gewoon moet kunnen doen..

maar waarom vind je dat 1 richting op werken.. want het roken van je buren vind je niet kunnen..

want wat zou het uitmaken als jij gewoon je dingen mocht doen? niets, want je ruikt nog steeds die sigaret..

voor mijn gevoel stoor je je vooral aan die sigaret omdat jijzelf probeert rekening met anderen te houden, al erger je je 25 slagen in de rondte aan dat ze bepaalde dingen van jou storend vinden..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 13-09-16 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:22

Rivjenn schreef:

Ja dan zal het vast gezellig worden. :') Kop op TS, nu proberen ze nog rekening met je te houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:23

Rivjenn schreef:

Wat volwassen van je, ja je mag stofzuigen, zou dat ook vooral doen maar je gedachtengang zegt genoeg.
Ik vind je nogal gefrustreerd overkomen en als je er zoveel last van hebt zou ik toch eens kijken of een hutje op de hei of een isolatietent over je huis een optie is want als je zo gefrustreerd bent lijkt me dat ongezonder dan de sigarettenlucht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:24

Ik verbaas me over de reacties.

Het is niet voor niks dat je tegenwoordig nergens meer mag roken. Buiten dat, raken niet rokers dus ook gewend aan rookvrije ruimtes.
Vroeger stond je altijd en overal wel in iemands rook.

Ik heb zelf flink gerookt, maar had geen idee dat ik zo stonk. Als je rookt heb je zelf ook een walm om je heen, waar je U tegen zegt.

Onze nieuwe buren roken ook en dat ruiken wij wel degelijk. Anderen kunnen dat wel overdreven vinden, maar als je lekker in je eigen tuin wil zitten en je krijgt continu die walm voorbij, is dat wel degelijk hinderlijk. Ook wij ruiken het binnen. Ondanks 2 meter hoge schutting hier overal ( vanwege het model huis, heeft iedereen dat wel ) komt het echt langs.

Je kan voor een ander niet bepalen wat hinder is. De 1 vindt dat harde muziek, de ander vindt dat blaffende honden, huilende kinderen etc etc.

De stress door overlast is wel degelijk een serieus probleem. Rook is daarnaast echt ook ongezond, dus dubbel hinder.

Er zijn gewoon grenzen wat je kan en mag doen op je eigen grond/tuin. Ik kan hier wel een dierentuin vestigen in mn tuin, dat stinkt ook en gaan mn buren ook niet accepteren.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 23:25

Het is ook gewoon een warm huis. En we hebben maar 1 openslaand raam aan de voorkant dus dat zet geen zoden aan de dijk. Btw de dochters roken wel vaak direct bij de achterdeur. Die grenst bijna gelijk aan onze schuifpui.
Maar goed ik begrijp dat we er gewoon genoegen mee moeten nemen. En rookschema verzin ik niet zelf dat heb ik eens gezien bij de rijdende rechter en daar moesten ze zich aan houden. Maar goed dat verlang ik niet van ze

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:27

Rivjenn schreef:
Love_Laugh schreef:
Ik vind dat je je eigen wel aanstelt. Het is hun eigen tuin, daar mogen ze gewoon roken. :')

Hoe weet jij of ik me aanstel?
Ruik jij het ook?
ik ben niet de enige die er over klaagt hoor. Ze komt ook klagen als mijn zoon in de tuin aan het timmeren is. Tja mijn tuin, midden op de dag... Zo kan ik er nog wel een paar. Mijn andere zoon mag achter in de straat niet de bal overschoppen met een ander buurtkind. Want daar wonen mensen van wie hun kind overdag in bed ligt en vroeg in de avond. Tja, openbare weg hoor. Zo ken ik er nog wel tien. Laatst kwam de buurvrouw, de rokende, klagen dat ik op zondagavond om half 8 aan het stofzuigen was. Tja.... Waarom moeten wij wel overal rekening mee houden? Want mijn zoontje voetbalt niet meer achter in de straat, mijn zoon timmert niet meer in de tuin, ik durf amper nog te stofzuigen. Wat wel moet met 4 katten anders kunnen we niet eens zitten...
Ik klaag niet om het klagen.. Het is echt vies en vraag me af of er meer mensen zijn met dit probleem en of ze daar een oplossing voor gevonden hebben

Gezellige buurt :')

@superpony: er zijn idd grenzen, een dierentuin mag niet maar er is geen wet die roken in je achtertuin verbied
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 13-09-16 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 23:28

dees_daan schreef:
Rivjenn schreef:

Wat volwassen van je, ja je mag stofzuigen, zou dat ook vooral doen maar je gedachtengang zegt genoeg.
Ik vind je nogal gefrustreerd overkomen en als je er zoveel last van hebt zou ik toch eens kijken of een hutje op de hei of een isolatietent over je huis een optie is want als je zo gefrustreerd bent lijkt me dat ongezonder dan de sigarettenlucht.

De buurvrouw vindt dat stofzuigen niet mag. En ja ik stofzuig elke dag maar over het algemeen maar 1 keer. En nee hoor ik ben niet gefrustreerd, gelukkig maar

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:28

Maar er is nog altijd geen wet dat verbied te roken, er zijn wel wetten over hoeveel en welke dieren je mag houden in een woonwijk.

Men kan niet met iedere wens rekening houden, je kan alleen zelf ergens een anders een onderkomen zoeken, maar de kans bestaat natuurlijk dat er weer buren zijn die gaan bbqen of luid praten in de tuin of...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:30

Oooh dit had echt mijn topic kunnen zijn! 's Ochtends lekker m'n slaapkamerraam - niet eens wagenwijd - open en als ik - na het ontbijt - weer naar boven loop ruik ik het al op de trap %) . Moet je nagaan hoe mijn slaapkamer ruikt :r :r :r

(en wat fijn dat roken in restaurants verboden is, maar met zomers zoals deze wil je toch wel graag buiten zitten als je uit eten gaat, beetje jammer dat je eten naar sigarettenrook smaakt, kunnen ze daar ook niet iets op verzinnen)

Er valt nu eenmaal niets aan te doen want het is hun tuin, maar van mij mogen ze de boel verbieden of liever nog al die rotzooi uit de handel. We roken al genoeg mee in deze wereld. Niemand heeft het respect om er rekening mee of je bijvoorbeeld een ziekte hebt, iedereen paft maar door.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:30

Rivjenn schreef:
Het gaat niet om het klagen, maar het blijft een gek idee. Je mag idd bijna nergens meer roken vanwege de volksgezondheid maar je mag wel de buren uitroken. Maar ja, dat is mijn mening blijkbaar. Bonje met de buren dat programma is wat overdreven hoor. En er zullen idd vast veel ergere dingen zijn maar ja. En het is niet zo dat de hele buurt op iedereen zit te klagen. Dit zijn wat voorbeelden door de tijd heen. En ik snap ook wel dat overal wel wat is. Het was maar een vraag maar jullie zijn het bijna volledig met elkaar eens. Duidelijk.

Dat is dan in ieder geval alweer een irritatie minder voor je.
Ik heb buren die buitenlands koken, ik ga af en toe half over mijn nek maarja, wat kan ik eraan doen?
Niks inderdaad, accepteren.

Alcoholisten stinken naar alcohol, sommige stinken naar zweet, bij veel negers ruik ik vaak kokos en bij rokers nicotine... so be it.

Dus jij vindt roken in je eigen tuin buiten de grenzen gaan superpony?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:32

er is een verschil tussen iets ruiken en ongezond..

als je het eten van je buren ruikt, wil niet zeggen dat je er ook maar iets van binnen krijgt.
het is niet de rook van de ander die je inademt, maar de geur die je ruikt.

anders is derdehands rook.. dus met je neus in de jas van je buren gaan zitten snuiven is wel schadelijk.. in hun auto stappen terwijl zij hebben gerookt voor ze in de auto gingen is zelfs schadelijk. in hun huis komen zelfs als er maanden niet meer gerookt is kan schadelijk zijn.. de schadelijke stoffen dalen namelijk vrij snel neer, in kleding, bekleding, haar etc.. Met name nicotine, dat zich door de huid laat opnemen.

de hoeveelheid rook die vanaf een sigaret in de tuin uiteindelijk in je slaapkamer beland is niet schadelijk te noemen..

net zo min wanneer je aan een kampvuur gaat zitten en af en toe een vleug rook ruikt.
of wanneer er aan de andere kant van de stad brand is en je kunt het thuis ruiken.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 13-09-16 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 23:33

Wat ik zeg, je hoort mij verder nooit ergens over. Ik snap ook wel dat je bepaalde dingen in een wijk nou eenmaal hebt. En verder valt het hier best wel mee hoor. Lijkt nu een of andere achterstandswijk maar daar is het verre van. Ik vroeg me alleen af of er nog evt tips waren omdat ik het vies vind. Maar ja. Blijkbaar mag dat niet

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:33

Ladygiroc; daar ben ik het niet mee eens. Als ik alcohol zweet of kokos ruik, is dat niet altijd bepaald lekker, maar het ruikt niet 'ongezond'

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:33

Je buren uitroken...nou t is maar goed dat je overdrijft idd, want daar kom je ver mee :')
Maar nee, alle gekheid op een stokkie, er zijn dingen gezegd van hoe mensen ermee om gaan.
Heb zelf ook gedeeld hoe ik ermee om ga, je doet er wat mee of niet :P

*Alcohol ruikt niet ongezond? :') Nou naar mijn idee wel, maar goed _O-
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 13-09-16 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt