Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Envoler schreef:We zijn beide tegen de 25.
Ik heb dat nog nooit letterlijk gezegd.
Ik durf dat niet. Ik wil geen druk leggen en ben bang dat ik hem kwijt raak..
Resistance schreef:Envoler schreef:We zijn beide tegen de 25.
Ik heb dat nog nooit letterlijk gezegd.
Ik durf dat niet. Ik wil geen druk leggen en ben bang dat ik hem kwijt raak..
Lieve meid. Ik heb ooit een relatie gehad die in het begin heel leuk was, maar toen opeens wat minder leuk werd. En dat is een understatement. Ook ik was bang om mijn vriend kwijt te raken als ik bepaalde dingen zou zeggen of doen.
Als je bang bent dat hij je verlaat als je iets zegt of doet, zegt dat dan niet genoeg? In een relatie moet je toch op elkaar kunnen vertrouwen sat ze bij je blijven? Of niet soms?
troi schreef:Envoler schreef:Bedankt voor ieder die de tijd heeft genomen te reageren en ervaring uit te wisselen.
Ik heb zelf besloten mij te verdiepen in de Islam.
Ik lees de Koran, zoek informatie op internet en heb contact met een andere zuster, Nederlandse afkomst en voor 3 jaar terug bekeerd en kon daarom nu ook samen zijn met haar (nu) man.
Ik probeer mezelf ook te kleden als moslima. Ik loop nog niet in speciale jurken, maar heb wel een wijde lange jurk aangeschaft en lang zwarte vest/blouse voor over en broek heen (tevens ook van die allibabba broeken in de kast liggen)
Deze week ga ik voor het eerst een moskee bezoeken.
Ik probeer veel te leren. Verder eet ik halal, omdat dit anders onrein is.
Nu heeft hij natuurlijk met het geloof ook de regels van geen gemeenschap en niet kussen, maar dit gebeurd dus wel tussen ons. Al probeer ik daar zelf nu een grens te trekken (hoe moeilijk ook) omdat ik het zelf erg serieus neem en als ik het doe, het goed wil doen.
Ik voel me er goed bij, wil met deze man samen zijn en geloof wel dat ik door de islam een stukje van mezelf terug vind. Ik voel me prettiger met mijn gedrag en kleding en merk wel dat ik meer besef krijg van eigenwaarde, omdat ik nu ook begrijp hoe alles bij hun zit en werkt.
Alleen al het feit dat jij in de islam verdiept en hij niet in het christendom verraad al een volgzaamheid die van jou verwacht wordt. Wil je echt een onderdanige vrouw zijn?
troi schreef:Envoler schreef:Bedankt voor ieder die de tijd heeft genomen te reageren en ervaring uit te wisselen.
Ik heb zelf besloten mij te verdiepen in de Islam.
Ik lees de Koran, zoek informatie op internet en heb contact met een andere zuster, Nederlandse afkomst en voor 3 jaar terug bekeerd en kon daarom nu ook samen zijn met haar (nu) man.
Ik probeer mezelf ook te kleden als moslima. Ik loop nog niet in speciale jurken, maar heb wel een wijde lange jurk aangeschaft en lang zwarte vest/blouse voor over en broek heen (tevens ook van die allibabba broeken in de kast liggen)
Deze week ga ik voor het eerst een moskee bezoeken.
Ik probeer veel te leren. Verder eet ik halal, omdat dit anders onrein is.
Nu heeft hij natuurlijk met het geloof ook de regels van geen gemeenschap en niet kussen, maar dit gebeurd dus wel tussen ons. Al probeer ik daar zelf nu een grens te trekken (hoe moeilijk ook) omdat ik het zelf erg serieus neem en als ik het doe, het goed wil doen.
Ik voel me er goed bij, wil met deze man samen zijn en geloof wel dat ik door de islam een stukje van mezelf terug vind. Ik voel me prettiger met mijn gedrag en kleding en merk wel dat ik meer besef krijg van eigenwaarde, omdat ik nu ook begrijp hoe alles bij hun zit en werkt.
Alleen al het feit dat jij in de islam verdiept en hij niet in het christendom verraad al een volgzaamheid die van jou verwacht wordt. Wil je echt een onderdanige vrouw zijn?
Envoler schreef:Ik word hier even heel hard met mijn neus op de feiten gedrukt.
Misschien bescherm ik hem omdat ik niet wil twijfelen aan zijn bedoelingen met mij en daarin van het beste uit wil gaan.. Door zijn gedrag enzovoort richting mij.
Ik wil hem nog even tijd geven maar als het allemaal goed blijft gaan zoals het gaat moet ik hem blijkbaar toch confronteren en de keuze stellen.. En nog voordat ik echt bekeerd bent want ik wil niet verder in zonde leven