8nnemiek schreef:Misschien is het ook per regio verschillend. Als wij vanuit het zuiden in het noorden/randstad rijden dan wordt daar voor ons doen behoorlijk 'asociaal' gereden en mensen lijken er veel minder rekening te houden met andere weggebruikers, misschien inderdaad wel omdat ze geleerd krijgen 'voorrang = voorrang, punt', terwijl wij hier allemaal geleerd hebben gekregen om te wijken voor invoegers indien mogelijk, ik werd tijdens rijles op mijn vingers getikt als ik dat niet deed, en je verwacht het hier dus ook van je medeweggebruikers. Ik weet ook niet hoe het files kan veroorzaken door naar links uit te wijken als je je gewoon aan de maximumsnelheid houdt, of er moet al een maf aankomen die enorm veel te hard rijdt.
Ten aanzien van je laatste punt: als er niemand anders rijdt geldt het uiteraard niet, maar er zijn vele wetenschappelijke artikelen over geschreven
OT: het grootste probleem is dat de wettelijke, juridische uitleg vaak héúl anders is dan hoe de wegbeheerder het verkeerskundig heeft bedoeld... En het gedrag van automobilisten is vaak weer anders dan hoe het verkeerskundig was bedacht (zo snel mogelijk invoegen in plaats van de gehele invoegstrook gebruiken, om maar een voorbeeld te noemen). Dat levert dus wel wat moeilijkheden op
De wens om niet uit te wijken naar links om ruimte te maken is pas enige jaren geleden door het CBR (en rijscholen) overgenomen.
Laatst bijgewerkt door Tralala op 13-09-16 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt