Vader alcoholist, moeder pakt spullen en ik ben alleen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:27

Ikmoetweg schreef:
Dat halve uurtje rijden maakt mij qua reistijd inderdaad niet uit, maar wel qua benzinekosten.

In dat geval kun je het waarschijnlijk niet betalen om de paarden elders te stallen? Dat zal oha namelijk een stuk duurder uitkomen dan de benzine. Dan kun je de optie om je paarden te verhuizen(/houden) misschien beter helemaal uit je hoofd zetten, hoe pijnlijk ook. Of denk je het wel te kunnen betalen als je weer werk hebt?

elenaMM77

Re: Vader alcoholist, moeder pakt spullen en ik ben alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:43

uhmm, dat kun je niet zondermeer zeggen..

ik heb ruim voldoende middelen, maar het maakt mij ook wel uit of ik 10 minuten of 30 minuten moet rijden..

ene kost 10 euro in de maand, andere zo'n 30..

kan het allebei missen, het maakt wel 20 euro verschil :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 00:10

100 euro benzinekosten of 2 paarden ergens stallen... dat maakt toch ietsje meer uit dan 20 euro ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:49

Tjonge TS, wat zit je in een lastige situatie zo! Ik kan me je dilemma goed voorstellen want aan elke keuze die je maakt zitten nadelen.

Per wanneer zou je naar dat huurhuisje kunnen verhuizen? Daar gaan wrs nog wel een paar weken overheen. Misschien kun jij in die tijd op het juiste moment een gesprek hebben met je ouders, liefst misschien met de mediator erbij. Leg hen je dilemma's en zorgen voor (op een manier die hen niet meteen op de kast jaagt). Ze houden ondanks hun sores en gedrag ongetwijfeld veel van je en het is misschien je enige kans om op een constructieve manier jouw zaken te regelen zoals jij graag ziet.

Citaat:
Ik ben alleen bang dat als ik zou zeggen tegen mijn moeder van goh het zijn jullie paarden regel het zelf maar, dat misschien zelfs mijn moeder zou zeggen van oke dan gaan ze weg... En dan..? Mijn vader zou dat 100% zeggen en per direct nog iemand bellen die ze komt halen. Maar dat mag hij denk ik niet want daar zou mijn moeder op dat moment niet achterstaan en waarschijnlijk niets van af weten.. :\ -O-

Zouden ze jou de paarden niet gunnen en ze liever verkopen aan een ander? Doe je ouders een voorstel: jij neemt de paarden over en zorgt op jouw plek goed voor ze. Dan zitten zij er niet mee toch.

Ikmoetweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 10:34

Beste allemaal, weer bedankt voor alle reacties!

Even over dat bezinegeld/stallingsgeld: ik heb het even over nu; nu op dit moment geen werk nu op dit moment paarden bij het ouderlijk huis nu op dit moment geen stalling nodig. Ik ga contact opnemen met mijn instructrice daar kan ik heel goed mee, daar is zeer waarschijnlijk het een en ander te regelen mochten ze daar komen te staan, heb in het verleden voor hun gewerkt en misschien kan ik daar af en toe werken om de stallingskosten laag te houden. Die helpen mij sowieso als er iets is. Ze weet van mijn thuissituatie af en wil mij altijd zo veel mogelijk helpen.

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest weer voor een gepsrek, en ook over de paarden gehad. Ze zegt zolang ze nog niet gescheiden zijn, kan jouw moeder zeggen dat ze op een andere plek komen te staan ook al is jouw vader het er niet helemaal mee eens. Ze hoeven namelijk niet te 'delen' nog. (getrouwd in gemeenschap van goederen)
De huisarts wil loop van deze week/begin volgende week hier langskomen voor mijn vader kijken of er wat mee te praten valt.

Plus ik wil eens kijken of ik hier in de buurt een vakantiehuisje misschien kan huren maar voor mijn gevoel maakt het niet uit of ik bij wijze van in het huis van de buren zit of misschien wel aan de andere kant van het land.

De politie vertelde wel dat als ik ze wil verplaatsen, het voldoende zou zijn dat mijn moeder op dat moment aanwezig zou zijn.

Ik ga er voor nu even van uit dat mijn ouders de paarden wel kunnen betalen na de scheiding, anders zou mijn moeder me wel voorzichtig hebben ingelicht dat het niet zou gaan, en ze wil ze zelf ook niet kwijt en wil ook zoeken naar een oplossing maar dat gaat nog maanden duren zo.
Ze is namelijk al maandenlang bezig om dingen te zoeken en te onderzoeken om weg te gaan bij mijn vader en ook thuis.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:07

Dus als ik het goed begrijp, is een gesprek met je moeder voor toestemming nu het "enige" wat nodig is, om voor nu de paarden daar weg te halen?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:17

Het klinkt hard, maar ik zou het lot van de paarden niet in je beslssing mee laten wegen.
Zoals je het beschrijft TS zijn het in principe niet jouw paarden maar die van je ouders. Laat het hún probleem blijven.
Je situatie is al moeilijk genoeg (sterkte ermee trouwens) zonder je ook nog verantwoordelijk voor de paarden te laten maken. Denk eraan ze zijn een prima "werktuig" voor zowel je moeder als je vader om je te manipuleren. En zoals ik het lees hebben ze daar nogal een handje van...

Ikmoetweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 22:57

Even weer een update. Wij gaan het huis sowieso aannemen. En ik ben vanavond naar die mensen geweest wat ik zei van die stal, en ze kunnen sowieso een aantal maanden voor nood daar naar toe en als de bom barst kan ik ook meteen nog bellen dat ze de paarden komen halen. Dus dat is wel super fijn. Mijn moeder is ook al wat positiever in het eerder verplaatsen van de paarden dan te wachten op een mediator dus misschien gaat het nu gauw los lopen.. Want ik kan moeilijk de paarden níet verzorgen dat er een dierenbescherming/politie aan te pas komt dat die twee verwaarloosde paarden zien staan en ze in beslag nemen dan ben ik nog verder van huis.. Elke keer wanneer ik mijn moeder spreek zeg ik ook dat die paarden weg móeten daar...

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:33

Wellicht een beetje hard maar ik heb het idee dat je dat juist even nodig hebt.

Jouw ouders maken momenteel flinke fouten. Ze zetten hun kind middenin hun ellende en je moet het er maar mee doen. Echter ben jij nu 21 jaar en kun je prima voor jezelf zorgen. Dus het wordt tijd dat je jezelf uit deze situatie haalt. Paarden aan huis is een luxe probleem. Er zijn mensen die een half uur fietsen per dag om hun paard te verzorgen en feitelijk gezien zijn dit jouw paarden niet. Verhuis, laat het los en waar mogelijk is reis je heen en weer. Stop met zorgen voor je vader. Hij zal nooit veranderen als er steeds iemand een hand boven het hoofd houdt.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:35

Ikmoetweg schreef:
Even weer een update. Wij gaan het huis sowieso aannemen. En ik ben vanavond naar die mensen geweest wat ik zei van die stal, en ze kunnen sowieso een aantal maanden voor nood daar naar toe en als de bom barst kan ik ook meteen nog bellen dat ze de paarden komen halen. Dus dat is wel super fijn. Mijn moeder is ook al wat positiever in het eerder verplaatsen van de paarden dan te wachten op een mediator dus misschien gaat het nu gauw los lopen.. Want ik kan moeilijk de paarden níet verzorgen dat er een dierenbescherming/politie aan te pas komt dat die twee verwaarloosde paarden zien staan en ze in beslag nemen dan ben ik nog verder van huis.. Elke keer wanneer ik mijn moeder spreek zeg ik ook dat die paarden weg móeten daar...

Heel fijn, mijn bericht was dus niet nodig. Moet wel zeggen dat ik het treurig vind voor je dat je moeder van een afstand helpt maar jou wel met de ellende achter liet. Vind het sneu voor je.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:26

Kun je de paarden niet voor de slachtprijs over kopen van je ouders. Ze dan op pension zetten en 1 verkopen en dus zelf goede kopers vinden. De ander lekker voor jezelf houden op een pension in de buurt van je huurhuisje want je hebt er dan geen 2 nodig omdat er op een pensionstalling genoeg andere paarden zijn om jouw paard gezelschap te houden

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:11

Urion schreef:
Moet wel zeggen dat ik het treurig vind voor je dat je moeder van een afstand helpt maar jou wel met de ellende achter liet. Vind het sneu voor je.

Moeder koos voor zichzelf, dat is haar goed recht. TS is geen 12 meer, maar volwassen. Nu is het dus tijd voor TS om voor haarzelf te kiezen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:11

litilaura schreef:
Kun je de paarden niet voor de slachtprijs over kopen van je ouders. Ze dan op pension zetten en 1 verkopen en dus zelf goede kopers vinden. De ander lekker voor jezelf houden op een pension in de buurt van je huurhuisje want je hebt er dan geen 2 nodig omdat er op een pensionstalling genoeg andere paarden zijn om jouw paard gezelschap te houden

Nee, dat kan dus niet.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:22

Jeetje wat heftig zeg ts, maar ik denk dat je een hele goede stap zet door op jezelf te gaan wonen. Weg uit de situatie waar jij niets aan kan doen. Goed dat je moeder er ook steeds positiever in staat. Fijn als zij toestemming geeft verplaatsen, je zal wel tegen haar kunnen zeggen dat je met liefde de paarden verzorgt, maar dat ze dan verplaatst moeten worden tot er een uitspraak / oplossing is met de scheiding. Tot die tijd kun jij de dieren extern van de juiste zorg voorzien.
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 15-09-16 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:22

Ik denk dat je je moeder nu gewoon voor het blok moet zetten, jij de paarden en dat kan ze gewoon op papier zetten, dan kan ze later wel met je vader afrekenen. Nogal gemakkelijk van je moeder en broer om jou met je vader op te schepen. Maar, je bent 21 , waarom heb je in deze niet te leven situatie niet eerder voor jezelf gekozen?? Puur nieuwsgierigheid want dit is toch geen leven wat je tot nu toe hebt gehad.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:58

Dit is toch helemaal nog niet zo lang zo?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:18

GamblersCup schreef:
Dit is toch helemaal nog niet zo lang zo?

Jawel, want haar moeder is niet voor niets weggegaan lijkt mij.

Ik ben daarom ook wel benieuwd naar het antwoord op die vraag.

Ts ik vind het een zeer trieste situatie voor eigenlijk alle partijen maar het meest voor jou en je vriend.
Je ouders chanteren jou eigenlijk aan beide kanten nu en jij moet ertussen schipperen...

Ik hoop dat jullie eruit gaan komen, je bent zo te lezen al wel een stukje opweg waarvoor echt veel respect!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:41

Je bedoeld de hele situatie van toen moeders nog thuis woonde, TS haar jeugd? Ja, dat was geen onbezorgde jeugd, als ik het zo lees. Maar dat komt heel vaak voor en daar was toen weinig aan te doen denk ik. TS is "pas" 21 dus "veel eerder" was er weinig aan te veranderen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:56

Ik heb nog niet alles gelezen hoor, maar heb jij de paarden niet gekregen van je ouders TS? Dan zouden het gewoon jou paarden zijn namelijk, en kan je ze dus verhuizen zonder toestemming van je vader (die van je moeder heb je tenslotte al).

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:05

Urion schreef:
Ikmoetweg schreef:

Heel fijn, mijn bericht was dus niet nodig. Moet wel zeggen dat ik het treurig vind voor je dat je moeder van een afstand helpt maar jou wel met de ellende achter liet. Vind het sneu voor je.

urion, TS is ruim volwassen..

tot wanneer moet moeder dan buigen naar de situatie waarin ze zelf ten onder gaat?

dat je een plichten hebt naar je kinderen zeer zeker.. Je voedt ze zo goed mogelijk op, verzorgt ze en onderhoudt ze, houd van ze voor zoveel en zover mogelijk als binnen je mogelijkheden hoort.

zelfs als een partner daaronder leid blijven ze vaak in de situatie omwille van de kinderen.. Wat niet altijd het beste is voor de kinderen..

Op een gegeven moment kun je niet verder buigen als partner zijnde en zul je een beslissing moeten forceren.. Als de kinderen klein zijn, pak je ze op en ga je weg. Soms is de situatie zelfs zo erg dat een moeder op de vlucht slaat en de kinderen om wat voor reden dan ook achter laat.

TS is echter geen kind meer dat verzorgd dient te worden. Ze is volwassen en kan keuzes maken, thuisblijven bij vader, erin trekken bij moeder als dat mogelijk is, of zelfs de vleugels uitslaan.

want tot hoelang moet een ouder zich verantwoordelijk blijven voelen voor zijn/haar kind, als ze er zelf aan onderdoor dreigen te gaan?

Ikmoetweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 00:14

Lieve allemaal, ik heb de nieuwe berichten nog niet gelezen ik wil even een update plaatsen. Ik ben vanochtend het huis uit gevlucht samen met mijn vriend en de paarden. Het is gisteren nacht zo uit dr hand gelopen tussen mij en mijn vader dat ik 112 moest bellen. Mijn moeder heeft hierdoor toestemming gegeven ze te verplaatsen en dat is vanochtend nog gebeurd. De paarden staan veilig bij die mensen wat ik vertelde. Ik slaap nu samen met mijn vriend bij een vriend van hem. En morgen gaan we verdere stappen ondernemen...

Sorry voor evt rare zinnen/woorden ik typ dit vanaf m'n telefoon.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 00:17

Wat jammer dat het zo heeft moeten gaan... Sterkte!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 00:30

Sterkte TS.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 02:33

Monmaster schreef:
Waar alcoholisten goed in zijn is alle verantwoordelijkheden bij een ander neerleggen... Deels omdat ze niet anders kunnen, vaak te zat om enige verantwoordelijkheid te nemen, deels omdat de alcohol dit met zich meebrengt. Als je jezelf niet los maakt van jouw gezin, dan word je straks wakker en ben je 40 en heb je geen eigen leven kunnen opbouwen.

Dat de paarden in deze een chantagefactor zijn snap ik heel goed, je wil ze niet onverzorgd laten.
Dus je kunt kiezen: paarden meenemen en zelf verzorgen.... Of daar laten staan en de zorg thuislaten bij je moeder.... Zij is uiteindelijk de eindverantwoordelijke. Zij zal echt de paarden niet laten verkommeren.

Als je hier gezond uit wil komen moet je een keuze maken waarmee jezelf kunt verenigen.
Je vader verandert niet, als jij niet de verandering aanbrengt. Door te blijven verandert er niets aan het systeem.... Iedereen zorgen ,hij zuipen en je moeder kan wegblijven.... Omdat jij er bent.

De consequentie van blijven is dat je vriend mogelijk genoeg krijgt van de situatie en opstapt.... Hij heeft hier ook niet voor gekozen.
Zorg dat je een baan krijgt, een eigen huis.... Als je op een pensionstalling staat moet je ook naar je paard... Dus kun je ook 1 x per dag naar je ouderlijk huis om de belangrijkste zaken te regelen voor de paarden.

Hier ben ik het helemaal mee eens hard gezegd als jij weg bent moet je vader hulp aanvaarden. En je moeder moet dan ook helpen, Dit is niet jouw verantwoordelijkheid maar je kan natuurlijk wel als je je huisje hebt de paarden blijven verzorgen . Jij gaat hier aan onderdoor en dat is absoluut oneerlijk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 02:35

Je zou ook even kunnen lezen wat de TS geschreven heeft