Vriend en paard (geen match)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:01

arno8 schreef:
Misschien is een paardenforum niet de meest objectieve plaats om deze vraag te stellen. Laten we het eens van de andere kant bekijken. Mijn vader was (en is) gek op voetbal. Altijd al geweest, ook toen hij met mijn moeder kreeg. Hij ging toen al drie keer per week naar de voetbaltraining en iedere zondag naar wedstrijd. Hij is toen ook vrij duidelijk geweest dat dat niet zou veranderen.

Toen kwamen er kinderen. Mijn moeder sloofde zich uit in het huishouden terwijl mijn vader vrolijk aan het voetballen was. Na een tijd zat mijn moeder bij een boekenpraatclubje en kwam dit ter sprake. Pa was nooit eens gezellig thuis en zij kon al het werk doen. Iedereen was het er unaniem over eens dat mijn pa verkeerd bezig was en dat er iets moest veranderen.

Gelukkig is mijn vader toen tot inzicht gekomen dat je wel kunt zeggen: 'dit is zo en dit blijft zo' maar dat als je een relatie draaiende wilt houden je soms concessies moet doen.

Niemand die hier zal zeggen: "Goh, waarom kon je moeder niet gewoon blij voor hem zijn dat hij zo aan het genieten was van zijn passie?" Of: "Die vader had gewoon verder moeten gaan met wat hij aan het doen was."

Maar bij paarden lijkt dat opeens een heel normaal iets te zijn om te zeggen. Ik vind het in dit geval nog een stapje verder gaan: bij mijn vader was het al zo dat hij bijna nooit thuis was, maar in dit geval is vriendin nog meer van huis dan eerst het geval was.

En ik snap het helemaal hoor, jouw passie. Maar ik heb de luxe dat mijn partner dezelfde passie heeft. In jouw geval is het voor jouw vriend een beetje slikken of stikken.

En dat hij dan alleen op wintersport gaat snap ik ook wel. Jij bent voor hem vaak niet beschikbaar om samen iets leuks te doen en kunt nu ook niet mee op vakantie. Moet hij dan maar somber thuis gaan zitten niksen terwijl jij lekker aan het paardrijden bent? Hij kan er ook niks aan doen dat het zijn passie niet is en iemand zegt het al: laat je vriend een hobby zoeken, dat kan ook wintersport zijn :D

En ik zeg niet dat je nu je paard maar moet wegdoen om je relatie te redden. Ik wil alleen iets van zijn kant laten zien voordat je gaat denken dat je 100% goed zit en hij 100% fout, want die indruk kun je al snel krijgen als je op een paardenforum een situatie als deze voorlegt. (Als er toen internet was geweest en mijn vader had zijn situatie voorgelegd op een voetbalforum, dan had ook 100% gezegd dat z'n vrouw maar een zeur was en dat hij lekker door moest voetballen).

Helemaal mee eens!

Hoeveel tijd besteed je aan je paard? Als dat 5 avonden per week is kan ik me voorstellen dat je vriend daar niet happy van wordt. Als er straks kinderen komen kan je niet van hem verwachten dat hij altijd maar thuis blijft daarvoor. Dan wordt het toch delen, ieder 'recht' op 2/3 hobby avonden en 1 dag in het weekend? Maar dan blijft er geen tijd voor elkaar over.
Hebben jullie afspraken over hoeveel geld jullie apart zetten voor dingen samen zoals vakantie? Dat lijkt me verstandig om te bespreken.

Ik zou openlijk met hem bespreken hoe hij het graag zou zien in jullie relatie (qua tijd en financieel). Zijn ideaal beeld (zonder dat jij gelijk commentaar levert) zet daar jouw ideaalbeeld naast (zonder zijn input) en probeer tot een compromis te komen.
Als blijkt dat dat niet lukt zegt dat ook veel over jullie compatibiliteit.

Ayasha
Blogger

Re: Vriend en paard (geen match)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:12

Er zitten ook realistische mensen op een paardenforum hoor Arno... :=

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:26

Ik kan me helemaal vinden in Arno zijn reactie :) .

Wij delen elkaars passie voor onze hobbies ook niet. Neemt niet weg dat ik evengoed graag eens naar hem luister of omgekeerd. Maar voor hele analyses en gedetailleerde verhalen hebben we andere mensen die wel interesse hebben. Hij steekt beduidend meer tijd in zijn hobby dan ik en is toch reglmatig 's avonds de deur uit.
Ik vind dat niet erg, liever dat hij sport en zich amuseert dan verveeld op de zetel zit.
Maar, toekomstgericht vind ik evengoed dat er in een relatie rekening gehouden moet worden met de ander. En dat hangt dan af van hoe jullie samen de toekomst zien, want dat is belangrijk.

Als jullie geen grootse plannen hebben, geen kinderen willen, gewoon genieten en zien waar het schip strand...dan heb je heel wat meer ruimte om gewoon te doen wat je wilt.

Maar, als bv mijn vriend en ik een huis hadden waar heel wat aan verbouwd moest worden. En we wilden beide die verbouwingen graag doen. Maar ik lig mezelf krom te sparen om het te kunnen verwezenlijken en elk vrij uurtje gebruiken om eraan te werken, en mijnheer zou zijn geld en vrije tijd in zijn hobby blijven stoppen zodat alles drie keer zo lang duurt, daar zou ik niet gelukkig mee zijn. Als we later kinderen hebben en ik mag 4 keer in de week de hele avond thuisblijven met misschien ook nog een moeilijke baby, omdat hij gezellig met zijn maten gaat voetballen en nog tot na middernacht blijft hangen, dan ben ik daar ook niet gelukkig mee. Hij alle lusten in het leven en ik mag de lasten dragen om het allemaal draaiende te houden, nee zo werkt het niet. In een relatie zitten waar je samen iets wilt hebben betekent ook rekening houden met. En dat wil niet zeggen dat je je hobby moet opgeven, maar het wil wel zeggen dat je moet zorgen dat je hobby je niet zo opslokt dat je partner zich moet wegcijferen voor jou. En zeker als je in een relatie zit waar je beide zou willen sparen om iets te verwezenlijken (bv, jullie droom is een wereldreis maken en jullie zijn overeen gekomen om er beide voor te sparen), dan vind ik aankopen die maandelijks zo'n budget kosten wel iets om bespreekbaar te maken. Of het nu van de eigen gescheiden rekening is of niet, het geeft wel een direct gevolg aan de planning die jullie twee hebben over jullie leven.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:27

Ik snap beide kanten wel..
Het weerhoudt mij ook om een eigen paard aan te schaffen. Mijn man gunt het me enorm, maar hij heeft zelf niks met paarden. Daarbij gaat er zoveel tijd en geld in zitten.. We hebben 2 kinderen en 2 honden. Kost ook veel tijd en geld. Ik ben dus een beetje bang dat het hem toch gaat tegenvallen, ondanks dat ik het er regelmatig met hem over heb en hij zegt dat het wel goed komt. Maar ik zie er tegenop om zo'n grote 'investering' te doen wat tijd en financiën betreft terwijl we ook veel gezamenlijke kosten hebben (kinderen, huis, auto etc) en ik straks de helft van mijn salaris aan mijn paard ga uitgeven.. Ik ben de enige in huis met deze hobby, ga ik daar de anderen mee 'lastigvallen'?
Maar (wat ik te horen krijg van de volwassen penny's om mij heen :+ ): je leeft maar 1 keer, het is jouw droom, jouw leven.
Probeer er samen uit te komen, stel je eigen verwachtingen richting hem bij en blijf praten met elkaar.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:45

Ik denk dat jullie op dit vlak gewoon enorm verschillen. Mijn interpretatie: jouw vriend smijt liever met gels over de toonbank naar kleding en games. Hij is eerder een gamer oid aan vrijetijdsbesteding dan iemand die intensief sport of een andere tijdrovende hobby heeft. Hij zal daarom minder makkelijk begrijpen wat paarden voor inhoudt en betekend en kan daarom jouw enthousiasme niet begrijpen.
Althans dat is mijn ervaring. Ik had een ex die niks met sport/hobby deed en hem chillde en geld aan kleding uitgaf die zei ook regelmatig 'moet je nu weer naar die k.tpaarden' dat is dus op niks uitgelopen gelukkig. Mijn vriend nu die sport mega veel dus die weet dat het tijd kost, die ziet hoe mega dol ik ben op mijn eigen paard en dat ik er gelukkig van word daarom vind dienhet zelfs leuk om mee te gaan en is die soms iets te heldhaftig met paarden geworden zelfs :+

Lastig hoor dat hij er een lichte 'afkeer' tegen heeft. Maar zoals al is gezegd houd de paarden lekker voor jezelf, doe je ding en laat het daarvoor zeker niet schieten.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:52

het is ind vaak de financieele plaatje wat mannen (vooral als ze er niks mee hebben) zwaar valt.
Mijn vriend heeft dat ook een beetje. Maar zijn boot en hobbys kosten ook geld. Miss wat minder dan mijn paard. Ik sta voor mij regio, op een goedkope stal. En ik hoop dat mijn volgende hafje ook in die stal past. Anders wordt het wel wat duurder.

Maar aan de andere kant we verdienen goed. En kunnen sparen en we leuke dingen doen is ook geen enkel probleem. In het begin moest hij wel erg wennen aan de uitgave van mijn paard. Maar daar heb ik maling aan. En ik ben al na een goedkopere stal gegaan omdat ik me vorige wel erg duur begon te vinden. En de reisstijd was ook ruim 30 min.

maar blijf je gevoel volgen en blijf er over praten. Je kan hem niet dwingen om paarden leuk te vinden. Maar hij kan het wel acepteren.
Laatst bijgewerkt door plutolover op 13-09-16 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:52

Je woont nog niet eens samen... Ik zou me niet druk maken.

Ik heb overigens wel het paard eruit gedaan toen we gingen trouwen en samenwonen. Niet omdat het moest, maar omdat het wel een hele hap uit het maandgeld is en omdat we elkaar nauwelijks zagen omdat ik nog meer hobby's had dan de paarden.
Dus ik mijn dure en tijdrovende hobby eruit, en me gaan richten op mn andere hobby. En relatie blijft ook beter als je meer tijd voor elkaar maakt.

Zijn allemaal keuzes die je zelf maakt en die je maakt als stel :)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 13-09-16 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:54

Het is maar net wat je belangrijk vind. Wil jij graag samen met je vriend op dure vakanties en inderdaad kinderen over 5 jaar dan zul je om tafel moeten. Maar je woont niet eens samen. Persoonlijk zou ik mij er niet zo druk om maken. Jij hebt jouw leven en hij zijn leven.

Mijn vriend vond paarden wel leuk.. Maar niet bijzonder. Totdat mijn merrie overleed en hij mij na een half jaar een paard cadeau gaf. Hij zag wat het voor mij betekende en wat het gemis deed. Nu heeft ie zelf een paard (vooruit halve eigenaar ;) ) en rijdt hij ook. Wie weet verandert jouw vriend ook nog. Jullie zijn nog jong zat.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:54

verootjoo schreef:

Ik heb overigens wel het paard eruit gedaan toen we gingen trouwen en samenwonen. Niet omdat het moest, maar omdat het wel een hele hap uit het maandgeld is en omdat we elkaar nauwelijks zagen omdat ik nog meer hobby's had dan de paarden.
Dus ik mijn dure en tijdrovende hobby eruit, en me gaan richten op mn andere hobby. En relatie blijft ook beter als je meer tijd voor elkaar maakt.

daar heb je ook een punt. daarom is miss een bijrijder voor TS handig.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:00

Ik zou persoonlijk niet kunnen samenleven met iemand die mijn passie voor dieren niet begrijpt. Het grootste gedeelte van mijn geld en tijd (buiten werk om natuurlijk) gaat naar mijn paarden. Gelukkig ben ik drie jaar geleden iemand tegen het lijf gelopen die daar begrip voor heeft en het leuk voor me vindt. Vriendlief vindt dieren leuk, paarden niet in het bijzonder en houdt van sporten/actief bezig zijn. Dus hij gaat zo'n 1x per week mee hardlopen tijdens een buitenrit. Hij heeft ook echt een connectie met mijn paarden, maar het zal nooit zijn hobby worden en dat is ok. Ik had trouwens wel al één pony toen ik mijn vriend leerde kennen, dat scheelt misschien ook wel.

In jouw situatie was ik er snel klaar mee geweest. :o Als dit de jongen is waarmee je oud wilt worden zullen er toch wat concessies vanaf jouw kant moeten komen? Misschien vindt hij het ook leuk om soms mee te fietsen/hardlopen en leert hij je paard beter kennen. Zoek een verzorgster zodat je een paar vrije avonden hebt en praat er inderdaad samen over. Succes ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:05

Ik vind wel dat hier vaak wordt gezegd 'mijn paard is nu eenmaal mijn hobby en dat moet hij maar accepteren punt.'

In een relatie ben je nu eenmaal met z'n tweeën, het gaat natuurlijk nooit werken als de een dagelijks 2 uur bezig is met z'n hobby en de ander maar alles moet accepteren. Concessies doen is ook niks mis mee. Je bent niet alleen en als je nergens rekening mee wilt houden en de ander maar moet accepteren dat je maandelijks honderden euro's weggooit en nooit thuis bent kan je misschien beter gewoon geen relatie aangaan. ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:07

plutolover schreef:
verootjoo schreef:

daar heb je ook een punt. daarom is miss een bijrijder voor TS handig.

Dat vind ik persoonlijk onzin. Fijn dat het voor jou zo werkt maar mijn relatie gaat om kwaliteit en niet kwantiteit.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:10

verootjoo schreef:
Ik vind wel dat hier vaak wordt gezegd 'mijn paard is nu eenmaal mijn hobby en dat moet hij maar accepteren punt.'

In een relatie ben je nu eenmaal met z'n tweeën, het gaat natuurlijk nooit werken als de een dagelijks 2 uur bezig is met z'n hobby en de ander maar alles moet accepteren. Concessies doen is ook niks mis mee. Je bent niet alleen en als je nergens rekening mee wilt houden en de ander maar moet accepteren dat je maandelijks honderden euro's weggooit en nooit thuis bent kan je misschien beter gewoon geen relatie aangaan. ;)

Een paard is voor mij ook wel meer als een hobby, daar zit hem vaak het probleem denk ik. Mijn vriend kan in een meningsverschil ook zo'n dingen naar mijn hoofd gooien, maar laten we eerlijk zijn, een levend dier dat van je afhankelijk is, is niet te vergelijken met computerspelletjes.

Daarom is goed overleg wel belangrijk, want er zullen dus zeker momenten zijn dat mijn "hobby" voorgaat, mijn vier paarden zijn mijn verantwoordelijkheid en die neem ik serieus.

Geld is hier dan weer geen issue, mijn vriend heeft in die tien jaar nog nooit een cent bijgedragen aan de paarden. Dat wil ik zelfs niet :D

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:13

Ik heb geen eigen paard maar ben er wel gek van.
Maar mn vriend vind er ook letterlijk geen reet aan.
Maar is het nodig dat hij alles leuk vind wat jij doet?
Ik vind mijn vriends auto ook geen reet aan

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:14

Selka schreef:
verootjoo schreef:

Dat vind ik persoonlijk onzin. Fijn dat het voor jou zo werkt maar mijn relatie gaat om kwaliteit en niet kwantiteit.

:Y)

Jep. Snap dat echt helemaal niet. Natuurlijk moet je een beetje geven en nemen, maar een paard is een paard. Dat is voor veel ruiters een veel grotere hobby dan jij doet blijken en ik ga ook niet even "hups" paardje buitensmijten omdat mijn vriend dat te veel geld vind, omdat er kinderen aankomen, etc. Ja, ze moeten dat maar begrijpen. Het is toch normaal dat je als mens tegen sommige dingen gewoon niet kunt? Dan moet je ook geen vriend zoeken die zo'n bepaald karaktertrekje heeft. Genoeg dierenvrienden op de planeet... Dat je daarom de visvijver wat kleiner maakt voor jezelf is toch geen ramp? Je moet toch niet met elke gast om kunnen gaan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:17

Solleke_Noah schreef:
verootjoo schreef:

Een paard is voor mij ook wel meer als een hobby, daar zit hem vaak het probleem denk ik. Mijn vriend kan in een meningsverschil ook zo'n dingen naar mijn hoofd gooien, maar laten we eerlijk zijn, een levend dier dat van je afhankelijk is, is niet te vergelijken met computerspelletjes.

Daarom is goed overleg wel belangrijk, want er zullen dus zeker momenten zijn dat mijn "hobby" voorgaat, mijn vier paarden zijn mijn verantwoordelijkheid en die neem ik serieus.

Geld is hier dan weer geen issue, mijn vriend heeft in die tien jaar nog nooit een cent bijgedragen aan de paarden. Dat wil ik zelfs niet :D

En dus plaats je jouw hobby weer boven die van je vriend... De paarden zijn meer dan zijn computerspelletjes. Ik snap wel dat sommige mannen daar niet zo blij van worden :o Want waarom is dat zo? Een hobby is een hobby, of je nu computerspelletjes speelt of op een paard rijdt.

Voor mensen die niks met paarden hebben zijn paarden een gebruiksvoorwerp, geen familielid.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:19

Wat mij hier altijd verbaast op het forum dat er ontzettend makkelijk paarden aangeschaft worden.Wij houden van paarden,ten koste van alles de wereld moet er maar mee leven.

Mij lijkt het als 19 jarige of zo dat je toch ook een leuke relatie wilt en samen wilt wonen en op vakantie wilt.En dat kost een boel geld.
Ik zie hier vaker mensen die staan te blerren van je hebt recht op een paard en als je dat wilt moet je dat doen.Maar als je ziet hoeveel het leven kost,dan is dat niet altijd betaalbaar.

Waarschijnlijk droomde de vriend van de Ts van een toekomst samen,hij woont op zichzelf dus heeft al het één en ader bij elkaar. Ts brult dan wel dat hij dure kleren koopt,maar hij heeft dan ook wel al een woning.
Ik kan me voorstellen dat hij erg teleurgesteld is.

Het had anders geweest als TS het paard al voor de vriend had gehad.Dat was in mijn geval ook zo ,ik had mijn paard al 10 jaar en toen ik mijn vriend leerde kennen was de eerste afspraak net als Solleke bij het paard. Toen dit paard overleed heb ik mijn volgend paard ook van hem kado gekregen ,hoewel ik de boot eerst af hield omdat we een jong gezin opdat moment hadden en een paard gewoon veel geld kost.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:23

Dat is zo omdat het levende wezens zijn die niet voor zichzelf kunnen zorgen en waarvoor je een verantwoordelijkheid hebt. Mijn man heeft niks met paarden en die snapt heel goed dat het levende wezens zijn en geen gebruiksvoorwerpen. Iemand die zo over eender welk dier denkt wil ik sowieso niks mee te maken hebben.

Wat hier wellicht "schort" is dat de toekomstplannen niet overeenkomen. En dan pas je gewoon niet bij elkaar, compenseren is voor geen van beide goed, dat ga je elkaar verwijten. Ik kan me geen leven zonder paarden voorstellen, een man die me dat niet gunt zou hier dus ook geen optie zijn, niet omdat ik dat niet kan begrijpen maar omdat we dan simpelweg een te verschillende visie hebben op de toekomst en dan gaan we allebei niet gelukkig worden.

Ik verbaas me juist over hoeveel mensen het normaal vinden dat een relatie en beperking mag zijn op je leven en dromen. En ja, dat geldt ook voor TS haar vriend, daar moeten ze samen gaan uit komen. TS haar dromen mogen ook geen beperking zijn op die van de vriend. Is dat "onvermijdelijk" dan "moet" je IMO eerlijk zijn naar elkaar en elk een eigen weg gaan.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:26

Een voorbeeld dat ik hier las van je paarden weg te doen omdat anders het sparen voor een gezamenlijk doel te lang duurt? Ieders zijn ding maar daar zou ik dus al nooit mijn paard voor weg doen. Dan duurt het sparen maar wat langer.. Ik zou echt niet gelukkig zijn zonder paard.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:27

Mijn man deelt mijn passie ook niet. En mijn paarden staan in onze achtertuin. Hij vind het wel leuk om te helpen met maaien, slepen enz. Dat vind ie dan nog leuk om te doen ook:) En geeft heus de paarden wel eten als ik een dag niet thuis ben. Maar verder is het mijn ding.

Hij zelf is van de auto's vol passie old timers hebben. En daar laat ik hem ook vrij in.

Toen ik mijn man leerde kennen had ik geen paard meer te rijden en geen eigen paard. De droom bleef zelf een paard te hebben en in overleg met hem is mijn paard er gekomen. Ik heb hem vooraf heel duidelijk verteld wat een paard houden inhoud en dat je een paard niet 5 maanden in de garage kan zetten zonder er naar om tekijken en dat je altijd moet zorgen dat er als je weg wil een weekend/vakantie samen er iemand voor je paard moet zorgen. Zeker nu we ze aan huis hebben. Hij wist dus wel goed waar het mee begon. In de praktijk kan het nog weleens anders uit pakken.

maar toen ik net mijn paard had 1 toen (nu 4 aan huis) en paard stond in pensionstal waar zorg gedaan werdt voor mij. Hebben we afgesproken dat we 1 dag per week helemaal niets plande voor paard en auto's enz en dan samen iets gaan doen. En dat deden we heel braaf elke donderdag na het werk samen koken, samen eten, samen op de bank of nog uit eten of bios enz.

nu aan huis inmiddels ook met 2 kinderen erbij is het plannen maar ik kan wel makkelijker de tuin in lopen om iets mijn paarden te doen. Mijn man zijn hobby komt binnenkort ook naar huis en als de kinderen op bed liggen zijn we toch nog samen maar wel ieder ons eigen ding aan het doen.

Ook komt het regelmatig voor dat mijn man naar een auto evenement is en ik dan met de kinderen thuis ben of dat ik een weekend weg ben met de paarden en mijn man met de kinderen thuis is. Hij zorgt dan ook voor de achter gebleven paarden. Maar we ondernemen natuurlijk ook regelmatig wat met heel het gezin of regelen een oppas en gaan samen uit een avond. Soms doen we als gezin of samen een puzzelrit met de auto ergens mee. Super leuk om te doen.

Dit werkt heel goed samen als je elkaar wat vrij durft te laten. En vooral blijven praten beiden wat er in je omgaat. Goede planning maken wie wat en wanneer iets wil doen en of dat te plannen is of dat er misschien oppas voor kinderen nodig is enz. En toch kunnen we beiden onze Passie volgen en doen zonder dat de een de ander iets verwijt.

Wij hebben allebei onze dromen neer gezet en proberen die beiden na te streven en dit geven wij onze kinderen ook mee. Dat als je hart ergens zit volg die! En het komt goed. We werken hard in en om hons huis en buiten de deur ook nog. en toch is er een soort balans en genieten we volop. Zouden niet anders meer willen als je maar naar elkaar luistert en probeert samen oplossingen en dromen te vervullen van beiden. Dan is er ook niet snel wrijving.
Daar heb ik na een aantal blunders in vriendjes nu de juiste man die het snapt maar niet hoeft te delen:0
Laatst bijgewerkt door Almighty op 13-09-16 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:27

Ayasha schreef:
Ik verbaas me juist over hoeveel mensen het normaal vinden dat een relatie en beperking mag zijn op je leven en dromen.

De realiteit is dat als je een gezamenlijke huishouding gaat voeren je leven en dromen beinvloed gaan worden. En ja die invloed betekent soms beperking, compromissen. Geven en nemen weet je wel....
Als je dat niet bevalt kun je beter vrijgezel blijven, een partner die jouw dromen en prioriteiten exact matched bestaat gewoon niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:30

Kuggur schreef:
Ayasha schreef:
Ik verbaas me juist over hoeveel mensen het normaal vinden dat een relatie en beperking mag zijn op je leven en dromen.

De realiteit is dat als je een gezamenlijke huishouding gaat voeren je leven en dromen beinvloed gaan worden. En ja die invloed betekent soms beperking, compromissen. Geven en nemen weet je wel....
Als je dat niet bevalt kun je beter vrijgezel blijven, een partner die jouw dromen en prioriteiten exact matched bestaat gewoon niet.

Blijkbaar zijn er ook andere opties gezien ik gelukkig getrouwd ben en geen van ons twee is moeten stoppen met de hobby. :+ (wat mede de reden is dat we gelukkig getrouwd zijn.)
Ik heb nog geen moment het gevoel gehad dat ik ergens heb moeten compenseren of beperkt geweest ben. En ik hoop hij ook niet want dan zou ik me een verschrikkelijke partner voelen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:31

Het verschil is wel dat paarden levende wezens zijn die van jou afhankelijk zijn om te kunnen eten en drinken en je een computerspel prima een week aan de kant kan leggen als het nodig is.

Ik ben het trouwens eens met Selka, veel tijd met elkaar besteden maakt geen goede relatie. Als je elke avond suf naar elkaar gaat zitten staren op de bank wordt niemand daar gelukkig van, dan beter elk een of meer avonden iets in de week doen waar je energie van krijgt waardoor je juist weer een leuke partner bent.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:33

Yontheke schreef:
Een voorbeeld dat ik hier las van je paarden weg te doen omdat anders het sparen voor een gezamenlijk doel te lang duurt? Ieders zijn ding maar daar zou ik dus al nooit mijn paard voor weg doen. Dan duurt het sparen maar wat langer.. Ik zou echt niet gelukkig zijn zonder paard.

Het ging volgens mij niet overweg doen, maar over de aanschaf.

Mijn man wordt er echt niet blij van als ik maar zo een paard aan zou schaffen zonder (goed) te overleggen.
Heb met hem nu de afspraak gemaakt dat er (voor) deze winter geen paard meer wordt gekocht en dat we volgend voorjaar weer verder kijken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:33

Kuggur schreef:
Ayasha schreef:

Juist dat. Ts had geen paard en wel haar vriend.Paard word toch gekocht want Ts wil een paard.Verder heeft ze nog geen toekomst of zo maar wel wat ze wilt dat paard.Mening van Vriend word dus terzijde geschoven.
Iedereen heeft dromen en sommige zijn nu eenmaal in het dagelijkse leven niet realistisch. Kan je nog zoveel willen en dromen.