Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xTweetyx schreef:ik heb 6 jaar bij de jumbo gewerkt op de vleeswaren afdeling, klant richting personeel is vreselijk daar.
jammer genoeg vinden mensen je niets meer dan iemand die hun moet helpen. Heb vaak zat gehad dat mensen mij of een collega afsnauwde omdat iets er niet was(wat dus gesneden moet worden)
?
Jennyj01 schreef:xTweetyx schreef:ik heb 6 jaar bij de jumbo gewerkt op de vleeswaren afdeling, klant richting personeel is vreselijk daar.
jammer genoeg vinden mensen je niets meer dan iemand die hun moet helpen. Heb vaak zat gehad dat mensen mij of een collega afsnauwde omdat iets er niet was(wat dus gesneden moet worden)
?
Grappig dat je dat zo ervaart. Ik vind de jumbo bij ons juist een drama. Wat een onbeschoft personeel werkt daar. Zitten hele gesprekken met collega's te voeren (aan de kassa) maar jou als klant even aankijken en goeiedag zeggen ho maar.
Cubone schreef:Ik vind het overigens niet meer dan normaal om alles overal netjes achter te laten. In hotels haal ik het bed af als ik weg ga en stapel het beddegoed netjes op. Wel zo fijn voor de schoonmaak(st)er en een kleine moeite![]()
Ik heb zo af en toe wel wat aanvaringen maar dat is met name omdat ik buitenlander ben. Vooral in de horeca kan personeel flink onbeschoft zijn. Om even twee voorbeelden te noemen.
- Ik bestelde een biertje voor 3 euro en had enkel 50. 47 moest ik dus terug krijgen. De man die achter de bar stond zegt bedankt, steekt het geld in de fooienpot en loopt zo weg. Teruggeroepen van eh...? Wat denk je nou? Oorspronkelijk wilde ik een fooi geven van 2 omdat ik geen zin had in kleingeld, maar heb toen wel flink wat stampij staan maken. Wat een flapdrol...
- Ik bestelde een biertje en een vodka cola. Ik betaal netjes, geef een kleine fooi en geef de vodka aan een vriend die meteen zegt; hé! Dit is geen vodka! Niet? Oh, dan heeft ze het vast per ongeluk verkeerd ingeschonken. Dus ik loop terug naar de bar "he, ik denk dat er per ongeluk iets fout is gegaan. Dit is geen vodka". En daar kwam het hoor. Ik kreeg me een tirade over me heenIk was gewoon een smerige buitenlander die d'r bek moest houden en hier alleen maar op problemen te maken. Ik kon niet eens meer iets zeggen, ze bleef maar tegen me schreeuwen. Uiteindelijk heb ik gegilt; ga jij je manager maar halen! Deed ze niet, in plaats daar van ging ze direct tegenover me staan, over me heen gebogen (ik ben vrij klein) en bleef schreeuwen en schelden... Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt. Is ook de eerste keer in mijn leven geweest dat ik aggresief werd. Heb het glas uit Dr klauwen getrokken en het op de grond kapot gesmeten en ben keihard scheldend en vloekend de deur uitgelopen
Mooiste was nog dat er die avond een meeting was voor expats. Allemaal van die smerige buitenlanders dus
Ben er nooit meer heen geweest, maar zou nog altijd wel eens een praatje willen maken met de manager ondanks dat ik uiteindelijk ook fout was.
Cayenne schreef:Het staat niet in het topic, maar ik denk dat het ook belangrijk is dat het personeel onderling elkaar met respect behandeld (inclusief de baas uiteraard).
Je hoort ook weleens dat de werksfeer onderling echt verschrikkelijk is en mensen elkaar het leven zuur maken (gelukkig zelf geen ervaring mee).
Jennyj01 schreef:xTweetyx schreef:ik heb 6 jaar bij de jumbo gewerkt op de vleeswaren afdeling, klant richting personeel is vreselijk daar.
?
Grappig dat je dat zo ervaart. Ik vind de jumbo bij ons juist een drama. Wat een onbeschoft personeel werkt daar. Zitten hele gesprekken met collega's te voeren (aan de kassa) maar jou als klant even aankijken en goeiedag zeggen ho maar.
?
Furrow schreef:Maar wat is er zo erg aan vraag ik mij af?
Als ik in een patiëntenkamer kom en de patiënt is aan het bellen stoort het mij echt niet, zolang ik mijn werk kan doen.
Ik heb een andere werkgroep behalve kassiers er nooit echt moeilijk over horen doen.
dees_daan schreef:Als iemand staat te bellen en jou negeert kan je in sommige gevallen ook de klant na die persoon eerst helpen, komt daar commentaar op dan kan je aangeven dat je diegene niet in zijn/haar gesprek wilde storen.
Het is ook onbeschoft om iemand te sturen in een gesprek dus het is eigenlijk nog klantvriendelijk ook. Mensen die gewoon groeten daargelaten natuurlijk, soms is het niet mogelijk om op te hangen maar de manier waarop het gaat zegt vaak genoeg.