Ik word niet wakker van mijn wekker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:29

senna21 schreef:
Een heel andere tip: suiker mijden. Helpt echt om minder "comateus" te slapen.
Én. ...op tijd gaan slapen :+

Cool. Werkt dat andersom ook? Ik ben zo'n lichte slaper, ik zou graag ervaren hoe het is om comateus te slapen. Moet ik nu aan de suiker? :D

poes

Re: Ik word niet wakker van mijn wekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:34

De app freaky alarm slaap ik niet doorheen. Om hem uit te zetten moet ik een barcode scannen en die staat op een potje in de badkamer. Enige wat werkt en blijft werken bij mij. Ik slaap rustig twee uur door hele heftige wekkers. Ook al klagende buren gehad.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:42

Het lijkt mij nou eens lekker om vóór de wekker wakker te worden :j.
En dan bedoel ik niet om 5 uur 's nachts

Wake up light gaat bij mij ook niet werken omdat ik nooit gordijnen ofzo dicht heb.
Het gekke is dat ik het wel hoor als er iets met mijn beesten of kleine is, maar een telefoon die 3 wekkers ingesteld heeft staan hoor ik niet, of ik druk het in m'n slaap uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 00:10

Wow, door je alarm heen slapen.. Dat kan ik me echt niet voorstellen. Ik ben zo'n lichte slaper, ben al wakker als er iemand in huis gaat plassen 's nachts. Verder denk ik dat tips over bepaalde apps met bv rekensommetjes niet zo veel werken, TS wordt gewoon niet wakker van het geluid.

Denk dat je best een keer iets met trilfunctie onder je kussen zou kunnen proberen. Ik heb nog nooit iets gehoord over branden en misschien dat die vibratie je wel wakker maakt?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 00:20

rien10 schreef:
Een ouderwets emaille bord (kringloop) en daarop een wekker mer bellen. Zo een uit n tekenfilm. Werkt gegarandeerd.

Maak er een emaille soepbord van, vul die met knikkers en zet daar de wekker tussen. :+
En dit doe je keer twee. Eén op je nachtkastje, en één op gepaste afstand zodat je je bed uit moet. Als dit niet werkt geef ik het op. Een pleurisherrie! :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 00:23

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 01:07

Rohol schreef:
Hier lange tijd een wake up light gehad voor mijn vriend met hetzelfde probleem. Eerst een dure van Philips, werkte niet. Vervolgens een andere, iets minder dure. Ook die werkte helaas niet. Uiteraard werd ik er wakker van en maakte vervolgens hem wakker. Als ik er niet was, sliep hij er ook dwars door heen.

Nu ook een wekker op telefoon met trilfunctie, flitslicht en melodie. Ligt op het nachtkastje naast zijn hoofd, dus dat maakt echt een kabaal + de flitsen. Daarbij heb ik mijn wekker ook altijd aan staan, onder m'n kussen. Wat je zegt over branden door het kussen lees ik echt voor het eerst. Ik slaap al sinds ik een mobiele telefoon heb met dat ding onder mijn kussen :=

Geen idee, ik ben dat een paar keer op fb tegen gekomen := :+

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 01:08

Anne_GTI schreef:
[ Video ]

Denk dat ik dit maar eens ga proberen :') Iedereen bedankt voor de tips, maar dit word m!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 01:32

Succes met bouwen :D

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 01:57

ik had op mijn oude telefoon een kukkelekuu deuntje Nieuwe telefoon had deze niet alleen maar van die suffe deuntjes waarvan je juist in slaap valt!

Ik heb een kuukelekuu in laten spreken heel hard!!! Die is nu weer ingesteld als wekker en wordt weer wakker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 04:40

Ik heb er eentje naast me liggen die ook altijd zo vast slaapt.. en ik ben wakker bij eerste beste geluidje..

Wij hebben ook een eend hierachter in de sloot die fijn gaat kwaken vanaf uurtje of 2 soms.. tot rustig 9 uur door. Dag slaap.. wish dat ik erdoorheen kon slapen.

Zon ouderwetse wekker zou toch moeten werken lijkt mij, je hebt die ook in abaurd grote versies.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 04:46

ik word nu gewekt door mijn man tegenwoordig maar daarvoor had ik een wekker app waar je een som op moest lossen voor de wekker uitging zodat ik wel wakker moest zijn.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 05:02

ik word gelukkig wel wakker van mijn wekker.

Wel al meegemaakt dat ik aan het dromen was en in die droom op de achtergrond een geluid hoorde, tot ik me eindelijk realiseerde dat het mijn wekker was hahaha.

zelf heb ik trouwens minder moeite met meteen opstaan dan eerst nog even op snoes duwen... probeer dus ook altijd op te staan bij de eerste wekker.

ik mag deze hele week opstaan om 4:30..... als ik geen wekker zou zetten dan slaap ik minstens tot 9:30, maar denk dat ik rond een uur of 7:30 al wakker gebeld wordt door het werk.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 06:38

Mijn vriend heeft dit probleem helaas ook en dat heeft hem al een keer z'n baan gekost...

Maar hij heeft het zelfs zo erg dat hij door een zware aardbeving in Spanje heen is geslapen :') gelukkig word ik overal wakker van en kan ik hem wakker maken.

Misschien een leuke partner ontmoeten die jou ook kan wekken? :P

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:23

Mijn zusje(slechthorend) had hetzelfde. Die werd nooit wakker van een wekker en dan werden mijn moeder of ik helemaal gek en gingen haar wekken en deden de wekker uit. Toen zij op zichzelf ging wonen, is het nooit een probleem geweest. Zij heeft zich er op ingesteld, dan gaat mijn wekker, dus moet ik wakker worden. Dus ondanks dat ze het ook echt nauwelijks hoort, wordt ze wel altijd wakker van de wekker. Het is heel erg een mind set die je moet hebben ben ik van overtuigd.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:25

Zo werd ik ook nooit wakker van de wekker van mijn vriend, maar hoeft mijn wekker maar heel zachtjes te gaan en dan word ik wakker :j

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:00

Mijn man doet dat ook. Toen ik nog thuis woonde bleef hij slapen; zijn wekker ging en HEEL het huis werd wakker behalve hij. Nu, 11 jaar later, is er nog niks verbeterd, hij slaapt structureel door zijn wekker heen. En die ene keer dat ie er wakker van wordt zet ie 'm uit. Vroeger, had ie 3 wekkers verspreid door z'n kamer en zelfs dat hielp niet :+ Mooiste is dat als zijn wekker gaat slaapt ie door maar als ik dan heel zacht "Lief! Wekker!" fluister dan draait ie zich om en zet ie 'm uit.

Ik begrijp ook niet hoe je dat voor elkaar krijgt hoor, dag in dag uit. Dan is het op een gegeven moment ook gewoonte ofzo. Mijn lijf hoort wekker en denkt "OPSTAAN!" en zijn lijf hoort wekker en denkt "joh, niks aan de hand, ik ga hier niet wakker van worden want normaal blijven we toch ook nog een uur liggen" ofzo. Ooit zei hij tegen mij "hoe dóe je dat?" dus ik vroeg "waat?" "nou.. als jouw wekker gaat dan ga je er gewoon meteen uit" _O-

Maargoed. De gouden tip heb ik hier ook nog niet gevonden, dus ik lees graag even mee _O-

Ik begrijp

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:39

The little rooster. :+

http://www.littleroosterstore.com/

Nee, geen eigen ervaring, het stond gisteren ineens op mijn facebook door vrienden die getagd waren (Jaja, zal wel, geloof der helemaal niets van!)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:47

Ik herken dit zo erg van een paar jaar geleden, ik heb nu heel simpel muziek als wekker.
Op het moment dat m'n wekker af gaat krijg je ineens een getetter in je oor van die muziek sinds ik dat heb ben ik altijd 5 minuten voordat mijn wekker af gaat klaar wakker :+

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:47

Neej schreef:
Mijn man doet dat ook. Toen ik nog thuis woonde bleef hij slapen; zijn wekker ging en HEEL het huis werd wakker behalve hij. Nu, 11 jaar later, is er nog niks verbeterd, hij slaapt structureel door zijn wekker heen. En die ene keer dat ie er wakker van wordt zet ie 'm uit. Vroeger, had ie 3 wekkers verspreid door z'n kamer en zelfs dat hielp niet :+ Mooiste is dat als zijn wekker gaat slaapt ie door maar als ik dan heel zacht "Lief! Wekker!" fluister dan draait ie zich om en zet ie 'm uit.

Ik begrijp ook niet hoe je dat voor elkaar krijgt hoor, dag in dag uit. Dan is het op een gegeven moment ook gewoonte ofzo. Mijn lijf hoort wekker en denkt "OPSTAAN!" en zijn lijf hoort wekker en denkt "joh, niks aan de hand, ik ga hier niet wakker van worden want normaal blijven we toch ook nog een uur liggen" ofzo. Ooit zei hij tegen mij "hoe dóe je dat?" dus ik vroeg "waat?" "nou.. als jouw wekker gaat dan ga je er gewoon meteen uit" _O-

Maargoed. De gouden tip heb ik hier ook nog niet gevonden, dus ik lees graag even mee _O-

Ik begrijp

Dat is de mind set waar ik het over had. Hij heeft jou nu nog steeds als zijnde wekker. Als jij dat niet meer zou doen en hij weet dat, en dus zelf verantwoordelijk is, stelt hij zich daarop in en zal het beter gaan. Bij mijn zusje is dat nu nog steeds. Als zij bij mijn moeder slaapt, slaapt zij nog door de wekker heen omdat ze weet dat wij hem wel uit zetten.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:58

Haha ik ben zelf heel snel wakker van mijn wekker, maar kan ook gemakkelijk mij weer omdraaien en door slapen hahaha.

Heb wel een andere wekker gehad van mijn vent, maar heb hem nog niet gebruikt

Spoiler:
linkje naar de wekker voor de nieuwsgierigen :')
http://www.someecards.com/news/mornings ... g-you-off/
hahahaha :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:09

Ik heb een wake up light, echt een aanrader. Ik ben door het licht 9 van de 10 keer al ruim voordat het alarm af gaat wakker, is ook een stuk fijner wakker worden dan ineens hard geluid :P

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:20

Voor mij is de wake up light ook het enige dat werkt! Sliep door 5 verschillende wekkers heen, maar met deze heb ik me nog niet 1 keer verslapen :) (en heb het ding intussen een paar jaar)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:25

Ik heb 8 wekkers staan die ieder 2 minuten na elkaar af gaan. Als er langere tijd tussen zit slaap ik er ook doorheen. Ik slaap er nu nog 3-4x per jaar doorheen, dat is te verwaarlozen vind ik. O:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 23:45

Ik heb dat ook geregeld.
Vreselijk, ik heb het alleen als ik echt uitgeput ben van het ziek zijn trouwens.
Het gaat steeds beter, maar als ik echt uitgeput ben: forget it.
Ik heb het maar geaccepteerd, ben nu nog lang niet toe aan werken dus als ik er echt doorheen ga heeft dat een reden. -O-