emigreren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:49

@Marlies Idd. En ik heb al mijn tickets voor de volgende keer := met het terugreizen werden er 4 vrijwilligers gevraagd om hun zitplaatsen af te staan voor de vlucht van Dallas naar Londen. Mijn vriend en ik hebben meteen geïnformeerd. Andere vlucht was 3 uur later dus dat viel echt mee. Uiteindelijk zijn we er vanaf gekomen met elk een voucher van 800 dollar.. iets wat het die dag dan toch gemakkelijker maakte.. was deze keer echt een moeilijk afscheid maar dit was/is toch een serieus lichtpuntje.
En workaway is wel een leuke optie, weet niet of je dat de vorige keer daarmee hebt gedaan? Lijkt mij zo gaaf om eens te doen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:53

Ik ging toen via Travel Active. Summercamp USA was dat. Lang geleden...in 2005.
Dat kan nu niet meer. Te oud. En ik wil op een ranch werken...
Ben zo jaloers op je...

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:05

Bellatrix schreef:
Ik ging toen via Travel Active. Summercamp USA was dat. Lang geleden...in 2005.
Dat kan nu niet meer. Te oud. En ik wil op een ranch werken...
Ben zo jaloers op je...

Alabama is niet de meest geschikte staat helaas.. elke keer als ik er heen ga zie ik maar heel weinig paarden en dat vind ik heel jammer! En de enige meid die ik daar kende die druk bezig is met paarden is nu naar Texas verhuisd om paarden te trainen. Dusja.. op dat vlak, ik wil ook heel graag eens richting Texas, een fotografie reis doen :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:07

Ik ben nu momenteel bezig met 'emigreren' naar Nieuw Zeeland. Weet alleen nog niet precies voor hoe lang. (Kan voor altijd zijn, kan zijn dat ik na 10 jaar weer in Nederland ga wonen)

Ik ben hier in november vorig jaar gekomen op een Work Holiday Visa voor stage. Heb hier mijn huidige vriend ontmoet, in juni terug naar Nederland gegaan voor mijn examens en half juli weer naar Nieuw Zeeland waar ik nu samenwoon met mijn vriend. Ik ben nu druk bezig om mijn Temporary Partnership Visa in orde te krijgen, waarna ik voor een Resident Visa zal gaan. :)

Ik ben op mijn stage plek blijven werken, dus gelukkig niet zonder werk gezeten hier.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:16

verootjoo schreef:
croyslover schreef:
ik woon sinds 7 juli 2015 in hongarije
geen spijt gehad!!!
paarden komen aan huis en we hebben het huis voor de rest van ons leven (maken er 2 onder een kap van, mijn vriend woont hier ook)
mijn toekomst ligt hier, alles is geplant en grotendeels zal genieten worden <3
niks heeft ons tegen gehouden :o

Jij bent in je eentje toen je 15 was geëmigreerd :? Of met je ouders mee...

nee met mijn moeder,mijn broer en mijn vriend(je) (als in relatie) en een vriend van mijn moeder :) tuurlijk niet alleen veel te jong :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 06:02

__Sannne schreef:
Ik ben nu momenteel bezig met 'emigreren' naar Nieuw Zeeland. Weet alleen nog niet precies voor hoe lang. (Kan voor altijd zijn, kan zijn dat ik na 10 jaar weer in Nederland ga wonen)

Ik ben hier in november vorig jaar gekomen op een Work Holiday Visa voor stage. Heb hier mijn huidige vriend ontmoet, in juni terug naar Nederland gegaan voor mijn examens en half juli weer naar Nieuw Zeeland waar ik nu samenwoon met mijn vriend. Ik ben nu druk bezig om mijn Temporary Partnership Visa in orde te krijgen, waarna ik voor een Resident Visa zal gaan. :)

Ik ben op mijn stage plek blijven werken, dus gelukkig niet zonder werk gezeten hier.

Sanne, wat ontzettend gaaf dat je iemand hebt leren kennen daar! Ik weet nog dat je er bijna naartoe ging en het toch wel spannend vond. Maar nu ben ik weer jaloers. :') NZ lijkt mij ook zo mooi!!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:08

verootjoo schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zou vooral graag in een land wonen met meer zon. Ik merk nu al dat de winter er weer aankomt -O- ik ben niet gemaakt voor winters. Mensen zeggen vaak op de winter kun je je kleden, maar dan kan ik niet meer normaal lopen van de hoeveelheid lagen.

T is deze week nog 25+ graden... Hoezo dat de winter weer komt :Y)

Eerder donker, later licht, in de avond kouder, de spinnen en egels komen weer te voorschijn, kerstpakket reclames.

Uiteraard geniet ik nu elke dag zolang het kan van het mooie weer :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:01

Ierland <3 En laten wij nou dit weekend vetrekken om weer aan ons (vakantie) huis te werken. Vorig jaar hebben wij een casco huis gekocht (123 m2 en 1900 m2 grond) en daar gaan we de komende jaren aan werken :j Of we ooit echt DE overtocht maken, we hopen en denken van wel maar zeg nooit nooit ;) Komende jaren eerst flink klussen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:11

Ik zou dus echt niks missen hier. Snertland. Ja, m'n broertje misschien mocht die in Nederland willen blijven. Maar die kan dan elke vakantie bij ons komen, dus dat is ook geen probleem.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:20

Pichu schreef:
Ik zou dus echt niks missen hier. Snertland. Ja, m'n broertje misschien mocht die in Nederland willen blijven. Maar die kan dan elke vakantie bij ons komen, dus dat is ook geen probleem.

Ach, met elk land is wel wat hoor :') meeste mensen hebben veel te idealistisch beeld van 'het buitenland'...Nederland is zo verkeerd nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:21

IJsco_Love schreef:
Pichu schreef:

Ach, met elk land is wel wat hoor :') meeste mensen hebben veel te idealistisch beeld van 'het buitenland'...Nederland is zo verkeerd nog niet.

Ik heb het ook niet over het land zelf :') meer over de mensen die hier wonen

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:12

Eens Pichu :')

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:34

Niet zozeer de mensen in nederland (overal heb je ratten en leuke mensen ;) ), maar qua mogelijkheden kunnen wij meer in Ierland dan hier... Met het geld wat we voor dit ierse huis hebben betaald krijg ik hier in NL nog geen garagebox... Zo'n krankzinnig verschil dat het is.. Dat maakt het zo aantrekkelijk, en uiteraard zijn we helemaal weg van het land en de mensen :j Dat is de eerste reden dat we zijn gaan kijken ;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 11:31

leuk zoveel dromen.

hier droom ik er al jaren van.

vooral de rust,de natuur en het veel meer kunnen kopen met je geld dan hier spreken mij het buitenland aan.

hier vind je gewoon geen natuur meer,alles is dicht.
wij wonen nu 'landelijk',eerst buur op 500m en omgeven door natuurgebied,maar toch zie je overal wel huizen,piepkleine perceeltjes,en bv land bijkopen om te maaien lijkt een droom die onmogelijk is,want iedereen aast en jaagt op land waardoor het onbetaalbaar is/wordt.
een hoop wetten,regels en als je zelfstandig bent en hard werkt,wordt je door de staat bijna gestraft en moet je op allerlei manieren hopen geld afstaan door belastingen en taxen en .....

te gek voor woorden eigenlijk.

daarom spreekt het buitenland met aan.

vooral frankrijk en amerika.
nu,ik frankrijk zal het zoveel niet verschillen qua belastingen e.d.,maar de ruimte en rust heb je er wel aan.

maar ach,het zal waarschijnlijk hier een droom blijven,manlief staat daar echt niet voor te springen...

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:26

IJsco_Love schreef:
Pichu schreef:

Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een hekel aan nl en zou er echt niet meer willen wonen! Ik ben dan ook op mijn 17e naar Canada verhuisd. Riep al sinds mijn 8e dat ik uit Nederland weg ging.

Veel te veel mensen en te weinig ruimte. Plus Nederlanders zijn niet bepaalt vriendelijke mensen (sorry :+) ten minste niet vergeleken met hier! Maar gelukkig is iedereen anders en mag iedereen een mening hebben!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:57

Tuurlijk is met elk land wel wat, maar ik zou ook niet meer in Nederland willen wonen. En in een warm land zou ik ook niet zo graag willen wonen.
Noorwegen is prima :-)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:32

luuntje schreef:
Mijn man en ik willen graag weg uit Nederland.
Waarheen is nog even de vraag.
Zwitserland is erg fijn. Maar wellicht te koud voor mij.

We hebben geluk dat zijn werkgever wereldwijd vestigingen heeft.

Eerst moet onze zoon de Havo afmaken.
Hij zit nu in het 4e jaar.

Te koud :?

Zwitserland heeft een veel stabieler klimaat dan NL. Tenzij je op een berg wil gaan zitten uiteraard.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:41

Ik had niet echt serieus nagedacht over emigreren, of, toch niet meteen. Met mijn man wel af en toe gesproken over emigreren na ons pensioen, naar Frankrijk ofzo, om daar vakantiehuisjes uit de baten voor mensen die hun honden en/of paarden mee op vakantie willen nemen. Mja en dan gingen we in augustus 2013 op vakantie in Beieren en we waren verkocht :+ Dan hebben we voor de lol eens gekeken naar huizen op immosites, weliswaar wat dichter bij huis, want Beieren was voor wat wij wilden doen toch iets te ver weg. Ondertussen wonen we hier twee jaar en nog geen seconde spijt gehad.

Wij wilden inderdaad ook rust en natuurlijk, en dat is hier zeker in overvloed. Dat vind ik zo leuk aan Duitsland, als je het dorp of de stad uitgaat, is het ook echt rustig. Tussen de bebouwde gedeelten heb je ook gewoon bos en velden, zonder huizen ertussen.

Fotootje van onze wandeling van maandag, vlak buiten ons dorp:

Afbeelding

Afbeelding

En van vorige week, andere kant van het dorp

Afbeelding

Afbeelding

Wie interesse heeft in ons project, zie onderschrift ;)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:16

Ik hoop volgend jaar in Zuid afrika te gaan wonen, werken of een opleiding te volgen. anders zou ik graag in Australie of Canada ergens willen gaan werken! Ik ben nu opzoek naar sites die mij kunnen helpen met hoe en wat om er te wonen en websites die werk aanbieden. Kunnen jullie mij helpen? :D verschilt natuurlijk erg per land maar er zijn altijd wel wat sites met algemenen informatie!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:48

Zwitserland is te koud.
In ieder geval omgeving Davos.
Komende zomer gaan we Wallis proberen.

Ik heb Raynaud, handen en voeten slaan dood bij een temperatuur onder de 15 graden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:09

Heerlijk topic!!
Ik zie 'mijn' Zweden regelmatig voorbij komen, het is dan ook een prachtig land. Ik merk dat mijn standaarden erg veranderd zijn, 1/1,5 uur rijden is tegenwoordig 'om de hoek'.
Zuid-Afrika vind ik een geweldig mooi land, maar zou er met de huidige problemen niet willen wonen.

kirri schreef:
Yes ik ben vertrokken naar zweden en nog steeds erg gelukkig hier. Ik mis mijn fam. Maar gelukkig komen ze vaak langs :)

Dat is het voordeel van in het Zuiden wonen inderdaad. Woon je in Gbg zelf?
Velen zijn gefascineerd door mijn leefomgeving, maar het is helaas een uithoek (geen directe vlucht, dure tickets) wat voor de meesten een te hoge drempel blijkt te zijn. Als ik mijn familie/vrienden wil zien moet ik zelf naar Nederland reizen.
Mijn volgende woonplaats wordt op een meer strategisch punt. Ik denk nu aan de omgeving van Båstad, maar ben nog niet verder dan de idee-fase. Eerst de winter maar overleven :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:11

In Davos....haha, ja natuurlijk is het daar koud :+
Niet voor niets gaan mensen daar skieen.
Wallis zal je niet beter bevallen.
Waar bergen staan is schaduw en schaduw maakt korte dagen en langere winters.

In de nord-west schweiz is het al de hele zomer 25-35 graden. Regio basel is extreem stabiel, niet voor niets wordt daar ook wijn gemaakt en staan de heuvels vol met druiven.

In Tessin is het net zo warm als in Italie.

Daarnaast ben ik in Nederland tot nu toe vaker ingesneeuwd dan hier.

Echter zul je overal in Europa gewoon met een winter te doen hebben. Indien dat ongewenst is zeg ik: Californie {:}

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:34

Soms denk ik wel eens aan emigreren, ja. :j

De landen die mij erg trekken:
1. Met stipt toch wel Amerika
2. Canada
3. Australië
4. Nederlands Caraïben

En zo zijn er wel meer landen die me trekken, haha. Soms voor de natuur, soms voor het klimaat.
Wie weet gaan we binnen een paar jaartjes wel naar Amerika, maar aan de andere kant woon ik hier in Nederland ook al zo mooi. <3 Australië zal het waarschijnlijk niet worden, omdat je dat land moeilijk in komt. En de Nederlandse eilanden in de caraïben weet ik nog niet zo goed, ben er nog nooit geweest dus misschien is het daar helemaal niet zo mooi.
Maar grootste kans dat het Amerika wordt. <3

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:39

Ik ben tijdelijk geëmigreerd. Ik woon voor een periode van 3 jaar op Sint Maarten vanwege het werk van mijn vriend.

Het klimaat is heerlijk, veel zon. Alles gaat hier redelijk relaxed, maar ik ben toch blij dat ik weer terug kan naar Nederland.
Het is in Nederland toch allemaal net even beter voor elkaar dan hier.
Het is wel een fantastische ervaring die niemand je meer afneemt.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:05

Gaaf! Ikzelf zou graag na mijn studie (nog 3 jaar te gaan) voor een paar jaar in het buitenland willen werken en wonen. Zweden/Noorwegen trekt mij erg, of anders misschien toch wel richting Australie of Nieuw Zeeland :) (Volgend jaar eerst buitenlandstage, hoop dan toch wel richting NZ te gaan, ben al in Zweden en Noorwegen geweest voor stage tijdens vorige studie)