Bedrag babyshower

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:14

Ik heb toevallig binnenkort ook een babyshower van een vriendin. Wij doen
allemaal wat te eten drinken meenemen en hebben afgesproken om allemaal een cadeautje mee te nemen voor max €5,-
want idd na de geboorte komen we altijd met een groot cadeau, en dit is gewoon iets extras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:15

Ik heb al niks met baby's (en dus babyshowers) en overdreven amerikaans gedoe maar laatst kon ik er niet onderuit omdat het om familie ging. :+ Vriend en ik hadden dus al een cadeau gekocht voor als de baby er is. Toen werd ik nog uitgenodigd voor een babyshower waar ik dus niet onderuit kon... :+ Dus heb een cadeautje van 6 euro gekocht. We moesten zelf eten meenemen en achteraf nog vijf euro betalen aan de organisatie. Al met al heeft het me dus toch nog ongeveer 20 euro gekost (moest er ook nog een paar uur voor rijden).

Misschien komt het doordat ik niks met baby's heb maar zo'n hele babyshower vind ik zo'n enorme onzin. Alsof een kraamcadeau inderdaad nog niet genoeg is.

Mocht ik onverhoopt ooit zwanger raken dan wil ik NOOIT een babyshower. Dat heb ik de familie alvast duidelijk gemaakt in ieder geval. :')

Ayasha
Blogger

Re: Bedrag babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:21

Ik zou sowieso niet naar een babyshower gaan maar zeker niet met 20 euro inleg. Vrijgezellen pas ik overigens ook altijd voor. Hadden ze voor mij ook niet moeten organiseren.
Snap al die dingen niet.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:29

Als ik naar mezelf kijk, ik wil juist geen kraambezoek. Lijkt me vreselijk. Ik zou het juist ontzettend leuk vinden als er een babyshower georganiseerd wordt, ben nu 29 weken zwanger. Ik wacht in spanning af :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:35

Kraambezoek vind ik juist wel leuk. Lekker pronken met de allermooiste baby die er bestaat *D (want dat is de jouwe :P)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:39

Daarom wil ik dus geen babyshower. Naast dat ik een babyshower overdreven gedoe vind, wil ik ook niet dat mensen kosten moeten gaan maken om mij een pleziertje te geven. Dan organiseer ik liever zelf een high tea, waarbij iedereen zelf kan kiezen of ze gaan (maar dan meer voor de gezelligheid vlak voor de bevalling, niet om cadeaus te krijgen) of een kraamborrel achteraf..

Ben zelf wel naar 2 babyshowers geweest. Bij de ene nam iedereen zelf wat mee en waren er geen kosten aan verbonden. Bij de andere betaalde iedereen 10 Euro, maar daar werd ook een cadeau van gekocht.

Daarentegen ben ik een keer naar eem vrijgezellenfeest geweest waarbij de organisatoren 20 Euro p.p. echt de max vonden, wat uitdraaide op het saaiste vrijgezellenfeest ooit. Achteraf hebben we zelf nog besloten om uit eten te gaan...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:08

Ik vraag me nu wel af wat jullie gaan doen, wat €400 moet osten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:10

De babyshowers die ik mee heb gemaakt zijn juist bij de persoon thuis die met een smoesje erop uit zijn gestuurd door/met manlief, vriendin of moeder. De groep of een deel daarvan versiert de boel en zetten allemaal hapjes en drankjes klaar, waar dus een deel van het geld inzit. En de rest in cadeaus in een handige opbergbox. Meestal werd €10-15 gevraagd.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:12

Ok ik woon in Canada dus hier gaat het wat anders.

Het idee achter een babyshower is om de nieuwe ouders te helpen. Zo word hier dus eigenlijk alleen een babyshower gegeven bij het eerste kindje. Toen mijn babyshower georganiseerd werd moest ik een lijst geven met spullen die ik nog moest hebben met de mededeling dat ik zelf niets meer mocht kopen!

Zo heb ik uitendelijk een matras, kinderwagen en heel veel andere spullen gekregen (wat dus wel meer heeft gekost als 20 euro pp). Ik ben ook alleen dus dat heeft mij heel erg geholpen!
Maar kraambezoek doen ze hier niet echt wat ik zelf ook fijn vond. Natuurlijk waren er mensen als ik hulp nodig had maar ze kwamen niet allemaal langs.

Persoonlijk zou ik dus geen of een klein kraamcadeau geven.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:16

Ik had nog niet zolang geleden zelf een babyshower gekregen en dat vond ik echt super leuk en lief, maar als men daar €20,- p.p. aan had uitgegeven had ik ze echt voor gek verklaard :+
En me hartstikke schuldig hebben gevoeld dat men zoveel geld uitgaf.

Bij mij hadden ze gewoon leuke spelletjes, kleine zelfgemaakte hapjes en vier kleine cadeautjes namens iedereen (heb een tweeling gekregen, waren twee cadeautjes per kind), maar al met al zal het echt absoluut niet meer dan €5,- pp zijn geweest, inclusief versiering en zo. Kom op zeg...€20! Ik zou er niet aan beginnen :?

TS: Je zei dat er ongeveer 20 mensen komen? Dan zou ik écht willen weten wat de organisatie van plan is. Als je 20 mensen €20,- pp laat betalen heb je €400,-!!! Wat moeten ze in hemelsnaam met zoveel geld? Willen ze een kinderwagen kopen als cadeau of zo 8)7

En het is al eerder gezegd: babyshowers in Nederland slaan eigenlijk nergens op omdat je hier traditie van kraambezoek hebt :Y) In mijn vaderland is een babyshower gebruikelijk, maar daar zijn babyshowers heel anders dan hier in Nederland (veel meer om de ouders te helpen met nuttige spullen) en staan ze bovendien vervolgens als de baby is ook niet wéér met cadeautjes voor de baby op de stoep. In Nederland vind ik het zo dubbel op...Vind het eigenlijk flinke onzin :=

Ben trouwens ook, lang geleden, eens bij babyshower geweest van iemand waarbij ze gingen High-Tea doen en al. Draaide uit op een mislukking: Helft van de dingen die geserveerd werden mocht de zwangere niet hebben omdat er dingen in zitten die je tijdens je zwangerschap beter niet kan eten, en ze hadden het zo kort voor de bevalling gepland dat de toekomstige moeder eigenlijk veel te moe was voor al dat gedoe...

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:29

In Nederland is het inderdaad best wel dubbelop. Toch denk ik dat het leuk is om de ouders in spe te verrassen met een babyshower. Gelukkig heb ik niet zo veel vrienden waarbij ik op bezoek 'moet'. De mensen naar wie ik graag toe ga, wil ook graag verrassen met een (nuttig) cadeau. Het bedrag doet er voor mij dan niet zoveel toe. Maar als het allemaal verplichtingen zijn, waar een twintigtal kakelende kippen 'op visite' gaan.....neh, dan ben ik ook wat minder enthousiast.
Een high tea lijkt me leuk, dat kun je ook prima samen regelen/maken. Spelletjes mogen ze om mij wel thuislaten ;)
En kraambezoek, dat draait om de baby, vind ik. Een setje kleertjes vind ik dan een prima cadeau.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:33

Nederland is mer alles dubbelop. Toen ik klein was kreeg ik kadootjes met sinterklaas. En met kerst aten we met de familie.

Als ik mijn broer zie met drie kids moet hij zowel met sint als met kerst aan kadootjes doen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:48

Palmera schreef:
Nederland is mer alles dubbelop. Toen ik klein was kreeg ik kadootjes met sinterklaas. En met kerst aten we met de familie.

Als ik mijn broer zie met drie kids moet hij zowel met sint als met kerst aan kadootjes doen.

Vervelend voor je maar wat doet dat er toe in dit topic?
Laat je broer lekker zelf bepalen wat hij zijn kinderen geeft

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:07

Gillbo schreef:
Palmera schreef:

Vervelend voor je maar wat doet dat er toe in dit topic?
Laat je broer lekker zelf bepalen wat hij zijn kinderen geeft

Haal rustig en diep adem en geef jezelf de tijd je te bedenken wat je allemaal tekort komt in het leven. Gezien je frustratie is dat nogal wat. :)

Deze opmerking is niet meer en niet minder dan een hele kleine toevoeging op babyshower en kraambezoek wat in NL dubbelop is. Ik had je heus geen pijn willen doen :(:)

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:08

Ze hebben voor mij ook een babyshower georganiseerd. Ik wist wel dat er een shower georganiseerd werd maar niet wanneer. Van te voren is wel gevraagd wat ik nog nodig had. Ik kreeg een tweeling dus ik had best veel nodig natuurlijk. Ik vond het echt ontzettend leuk een babyshower. Veel van de mensen die toen gekomen waren hebben bij de geboorte nog iets kleins gegeven. Op deze manier krijg je echt dingen die je nodig hebt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:12

Ik heb geen ervaringen met babyshowers, maar voor het vrijgezellenfeest van mijn zus heeft iedereen 75,- euro bijgelegd. Daar kunnen we drie uur lang een activiteit van doen en daarna onbeperkt tapas eten en drinken, alles inclusief.

Hoe werkt dat eigenlijk met babyshowers? Geef je dan alleen een cadeau, of leg je geld bij of hoe zit dat?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:22

Omdat ik na de geboorte van mijn zoon 3 weken heb moeten revalideren, heb ik een kraamfeest gegeven. Dat hebben mijn man en ik zelf bekostigd. Een babyshower vind ik meer een overgewaaide, Amerikaanse trend. 20 Euro vind ik ook wel erg veel! Het is toch veel leuker als de gasten allemaal wat lekkers meenemen? En dan na de geboorte pas een kraamcadeau. Weet je meestal ook pas wat het wordt (en welke maat die uk heeft, zodat je niet 3/4 van de cadeau's weer weg kunt doen omdat het niet past) en is het cadeau des te persoonlijker naar mijn idee.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:26

Ik heb liever een grote babyshower dan kraambezoek. Vreselijk al die mensen die aan mijn kind willen zitten! Ze gaan met die vieze vingers maar een ander kind betasten, niet die van mij. Ik stuur ze wel en foto als ze hem zo graag willen zien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:00

Ik ken het niet. Ik heb er 1 georganiseerd en daar hebben wij de snacks en drinken verdeeld en ieder nam een cadeautje mee. De organisatie (moi en nog 1) betaalden versiering. Heb dat niet aan de overige gasten gevraagd om mee te betalen. Op mijn eigen babyshower hadden ze ook de dingen verdeeld: 1 zorgde voor lunch, de ander voor de vermaak. Ik had overigens geen flauw benul ervan dat vriendinnen voor mij ook een babyshower hadden. Man was zo aan het drammen dat ik naar beneden moest (waar de meiden dus zaten en huis hadden versierd), dat ze hebben meegekregen hoe ik mijn man vervloekte terwijl ik op mijn verrassing af liep :')

Max 10 eu uitgeven vind ik meer dan genoeg.

Vrijgezellenfeest is ook leuk voor jezelf, babyshower vooral voor de broedmachine :D en kraambezoek draait dan weer om de baby (en met pech om de bevallingen van het vrouwelijk bezoek ipv de kraamvrouw)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-09-16 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 21:05

Veel verschillende meningen zo te lezen.

Heb het in de groepsapp gegooid, en ik bleek niet de enige die er zo over dacht. We gaan nu kijken hoe of wat.
Qua programma, hadden ze alleen rompertjes versieren, en een kalender maken met de geschatte geboortedatum. En ze wouden 2 dure cadeaus geven.
Er worden nu al verschillende suggesties benoemd hoe het ook kan. Dus het komt vast wel goed.

Wel interessant om te lezen hoe iedereen er over denkt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:10

Als ze rompers willen versieren, geef dan als tip de goedkoopste van de zeeman, €0,99. Action of hema hebben wel textielstiften. Kind zal het niet dragen. T is een leuk iets om te doen, leuk aandenken en daar blijft het bij. Ze liggen bij mij ook onderin de kast

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:14

Ik heb 1 babyshower mee gemaakt en dat koste niks.
Iedereen maakte of kocht iets lekkers en nam dat mee. En allemaal een klein cadeautje.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:17

Wij doen bij babyshowers €15,- p.p. En iedereen neemt daarnaast iets lekkers mee. Ik neem aan dat als je voor een babyshower wordt uitgenodigd, het een goede vriendin is, en dan vind ik €15-€20,- een heel normaal bedrag. Juist leuk toch als het totaalbedrag daardoor hoog uitkomt? Dan kunnen jullie juist iets heel leuks kopen.

Ik vind trouwens wel dat babyshowers door vriendinnen/familie moeten worden georganiseerd en niet door de aanstaande moeder zelf, zoals enkelen hier als voorbeeld geven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:20

Ils_K schreef:
Veel verschillende meningen zo te lezen.

Heb het in de groepsapp gegooid, en ik bleek niet de enige die er zo over dacht. We gaan nu kijken hoe of wat.
Qua programma, hadden ze alleen rompertjes versieren, en een kalender maken met de geschatte geboortedatum. En ze wouden 2 dure cadeaus geven.
Er worden nu al verschillende suggesties benoemd hoe het ook kan. Dus het komt vast wel goed.

Wel interessant om te lezen hoe iedereen er over denkt.

Fijn voor je dat er meer duidelijkheid is! Ik zat ook al te denken dat 20 euro best okee is als je een uitje gaat doen (een workshop ofzo) maar volgens mij is het idee van een babyshower toch vooral dat het een leuke middag is voor de aanstaande moeder en haar vriendinnen, niet iets waar een één of ander gigantisch cadeau vandaan moet komen... (Ja ik heb de definitie gelezen maar ik hoop niet dat we daaraan allerlei verplichtingen ophangen := Het gaat uiteindelijk toch om wat je zelf leuk vindt)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:40

Ik had bij een vriendin een babyshower gedaan, daar hadden ze eten (geprakte snickers, twix, stroop etc) in een luier gedaan, in elke luier wat anders. Het leek net poep en je moest raden wat het was :') Super leuk en goedkoop