Emmaa_ schreef:Altijd doen om een dossier op te bouwen. Op die manier hebben zij een goede tijdlijn waarin ze dus ook kunnen zien wanneer het heftiger wordt of zelfs gevaarlijk.
Verder vind ik deze discussie zo ontzettend nutteloos. Natuurlijk is het heel vervelend als je aangifte niet serieus genomen wordt of je wordt ontmoedigd om aangifte te doen, maar ik vind het nogal gek dat mensen verwachten dat de politie zomaar ingrijpt. Voor degene die gestalkt wordt is het natuurlijk onwijs vervelend (ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dus zou het niet weten) maar je kan moeilijk permanente politiebeveiliging voor iedereen regelen.
Dat begrijp ik, maar het is ook gewoon jammer dat er programma's als Gestalkt moeten komen omdat de politie het niet serieus nam van deze mensen dat ontmoedigd mij ook om aangifte te doen omdat ik bang ben dat er niks mee word gedaan. Het is namelijk heel lastig mee te leven om naar je werk te gaan en te bedenken dat hij daar staat en weet ik wat wil doen. Ik vind dat de politie zo'n melding gelijk serieus moet nemen omdat het slachtoffer zich onveilig voelt. Ze staan immers voor onze veiligheid.