Opgelicht door T-Mobile

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:34

Lijkt wel Apple :') zo veel gezeur heb ik ook met mijn Mac. Maar goed.

Ik lees dat je een Samsung hebt en volgens mij langs gaat bij een T mobile winkel? Heb je het al eens geprobeerd bij Samsung repair center? Je hebt sowieso 2 jaar garantie op je Samsung. Mij helpen ze daar altijd geweldig en heb nog nooit voor iets hoeven te betalen. Oké als het scherm stuk geweest zou zijn zijn dat natuurlijk wel kosten die er bij komen. Maar fabrieks fouten lossen ze goed op.

mylittlejoy

Re: Opgelicht door T-Mobile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:39

Ik zou lekker je rechtsbijstand erop zetten. Grote kans dat die gewoon het reparatiebedrag zonder mokken betalen en dan hoef jij er verder geen tijd en/of geld aan te besteden. Wil je toch nog een stukje rechtvaardigheid, dan kan je het zelf proberen op te lossen via de media. Maar ik geef je toch de beste kans op een snelle goedkope oplossing via je rechtsbijstand.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:51

Ik heb toen m'n telefoon vanuit Frankrijk verstuurd en na enige tijd kreeg ik hem weer gewoon gerepareerd terug (wel in nl dus dat is wat lastig als je in Frankrijk woont).

Binnen een paar weken bleek dat het scherm slecht reageerde dus heb ik hem weer terug gestuurd. Heb toen ipv een gerepareerde, een nieuwe ontvangen en daarmee was het dus klaar.

Dat was nog wel in de tijd van proassist dus misschien was dat iets beter dan dat het nu is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:10

Leuk hoor dat tmobile moet bewijzen. Maar t staat zowel in de mail, als in dit topic. Daarnaast heeft TS aangegeven in de winkel dat hij gevallen was..

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:24

Celiien schreef:
Leuk hoor dat tmobile moet bewijzen. Maar t staat zowel in de mail, als in dit topic. Daarnaast heeft TS aangegeven in de winkel dat hij gevallen was..

Ja, volgens mij bedoel ik hetzelfde als jij. Jij hebt aangegeven dat de telefoon gevallen is, daardoor gaan ze waarschijnlijk niet verder op onderzoek uit.
Mocht jij dit niet hebben aangegeven, dan gaan ze opzoek naar schade die overeenkomt met vallen, waardoor ze dus bewijzen dat hij gevallen is.

En ik denk dat het probleem hier volledig bij Dynafix ligt en niet bij T-mobile. Het glas is gebroken door middel van transport of bij Dynafix zelf, hier kan T-mobile niets aan doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:28

Celiien schreef:

T-Mobile moet niet bewijzen dat de telefoon gevallen is, maar dat het oplaadprobleem het gevolg is van die val.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 10:49

Ik heb eindelijk een reactie van T-Mobile op hun wettelijke verplichting:
Hoi Marjolijn, ik heb mij even ingelezen en laat ik vooropstellen dat het om een uiterst onfortuinlijke geval gaat. Het is natuurlijk nooit leuk als je toestel het niet meer doet. Ik zie dat je je openlijk afvraagt of wij boven de wet staan en stelt dat T-Mobile zich niet in alle redelijkheid opstelt. Je kunt je vast voorstellen dat dit mij tegen het zere been stoot. Ik durf te stellen dat T-Mobile zich nooit boven de wet zal verheven en zich altijd ondergeschikt zal maken aan ons mooie rechtssysteem. Op grond van de wet heb je bij een consumentenkoop recht op een deugdelijk product (artikel 7:17 BW). Dit betekent dat je recht hebt op een product dat conform de opgewekte verwachtingen functioneert, oftewel het conformiteitsbeginsel. Dit beginsel vertaalt zich ook wel naar de wettelijke garantie. De wettelijke garantie wordt mede bepaald door de gebruiksduurverwachting. Hedendaags betekent dit dat er een wettelijke garantie is van twee jaar op toestellen. Dit is conform de Europese Richtlijn Koop en Garantie en de Nederlandse wetgever, die voorschrijven dat enerzijds een EU-Lidstaat vrij is om een termijn te hanteren (zolang het minimaal aan het minimum voldoet) en anderzijds dat de wettelijke garantie ‘slechts’ beperkt wordt door de verwachte levensduur. De juistheid van deze insteek wordt niet betwist, zo blijkt uit jurisprudentie. Naast de wettelijke garantie kan het zijn dat je ook recht hebt op fabrieksgarantie. Bij Apple heb ik altijd het idee gehad dat zij een zeer coulante garantie hanteren. Op het moment dat een toestel niet conform functioneert, kan het aan een fabricagefout liggen of een verkeerd gebruik. Op het moment dat een defect wordt geconstateerd binnen zes maanden na aflevering, ontstaat vanuit de wet het vermoeden dat het toestel bij aflevering niet voldeed aan het conformiteitsvereiste. Volgens de wet is het dan aan de verkoper ‘om aan te tonen dat het toestel niet door een fabricagefout, maar door verkeerd, abnormaal of onkundig gebruik van uw kant kapot is gegaan’, zoals omschreven staat in art. 7:18 lid 2 BW. Uiteraard kennen de voortvloeisels uit dit artikel ook enige beperkingen, al zijn die wat minder van belang in dit geval. Je zult vast begrijpen dat wij niet de focus hebben op het wel of niet aantonen, maar dat we ons vooral richten om jou weer zo snel mogelijk over een goed werkend toestel te laten beschikken. Op het moment dat je toestel wordt aangemeld ter reparatie dient het natuurlijk te worden vervoerd naar het reparatiecentrum. Dit vervoer vindt plaats met het toestel dat zorgvuldig in een module wordt geplaatst om zo de kans op schade te minimaliseren. Ik heb mij laten vertellen dat je er een rauw ei in kunt laten vervoeren, de module van 4-hoog kunt laten vallen, waarna er nog geen enkele barst in de schil van het ei zichtbaar is. Dat is natuurlijk gekscherend, maar wat ik probeer aan te geven is dat er met uiterste voorzichtigheid wordt gehandeld. Het toestel wordt vervolgens door een onafhankelijke reparateur geanalyseerd (met toestemming van de fabrikant om reparaties te mogen uitvoeren). Mijn collega Willem heeft al aangegeven wat hiervoor de achterliggende gedachte is. Op het moment dat er enige vorm van val-, stoot-, druk- of klemschade wordt geconstateerd, is in alle redelijkheid niet meer volledig uit te sluiten dat enig ander defect het gevolg is van die schade, ongeacht het in eerste instantie wel of niet aanwezig lijken te zijn van enige causaliteit. Een toestel heeft allerlei interne indicatoren voor dergelijke schade, maar bijvoorbeeld ook voor waterschade. Het is de reparateur die een dergelijke conclusie trekt en dan aangeeft dat niet meer is uit te sluiten dat het toestel ondeugdelijk is geworden door een niet goed gebruik van het toestel, zoals in 7:18 lid 2 BW wordt beschreven. Hiermee wordt als het ware invulling gegeven aan de bewijslast. Ik vind het zelf niet leuk om over ‘bewijslast’ te praten, omdat het de indruk kan wekken dat we niet met je mee willen denken. Dat is iets wat we juist heel graag willen doen. Uit je verhaal maak ik op dat je voor een gereduceerd tarief een refurbished toestel kunt aanschaffen. Ik kan mij voorstellen dat je in eerste instantie wat huiverig bent t.o.v. een refurbished toestel. Ook ik heb natuurlijk door de jaren heen gemerkt dat het vaak als ‘tweedehands’ wordt bestempeld. Dat vind ik, kijkend naar de samenstelling, geen recht doen aan de staat van een refurbished toestel. Het toestel zelf is vaak minder lang in gebruik geweest dan menig toestel dat hiervoor wordt geruild. Daarnaast wordt het toestel in elkaar gezet met onderdelen van andere toestellen die voldaan aan de strenge kwaliteitseisen. Ieder toestel is ooit in elkaar gezet en daarin is er dus geen verschil. Ik kijk graag met je mee hoe we je alsnog zo snel mogelijk kunnen laten genieten van een toestel dat goed werkt. >
> Ik lees in je bericht dat het coulancevoorstel is gedaan door mijn collega Levi, maar dat je daar tot op heden nog niets over hebt mogen vernemen. Als je het op prijs stelt zoek ik graag contact met Levi of iemand anders van de desbetreffende T-Shop om uit te vogelen wanneer je zou kunnen langskomen. Uiteraard staat het je ook vrij om zelf langs te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat het aanbod nog steeds geldt. We gunnen je absoluut een goed werken toestel, nog voor het gegeven dat je er recht op hebt. Laat je even weten of je wil dat ik contact opneem met de T-Shop? Groetjes, Mitch

Dit gaat via Facebook.
Mijn reactie hierop:
Wauw, eindelijk een reactie van tmobile op jullie wettelijke verplichting. Dit is werkelijk de eerste reactie hierop terwijl ik het al meerdere malen heb aangegeven. Punten voor jou Mitch. Hetgeen wat mij verbaast over deze gang van zaken is het feit dat de telefoon niet is onderzocht. Er is een barst geconstateerd in het scherm en daarom is hij niet open gemaakt, dit heeft Levi mij verteld. Overigens is er over die barst geen discussie meer: jullie erkennen dat deze er niet in zat op het moment van wegbrengen. Daar ligt mijn eerste knelpunt: Hoe kunnen jullie een reparatie in rekening brengen waarvan niet duidelijk is wat er kapot is en wat de reden hiervan is? Want als de toestel niet oplaad door een fabricage fout hoort dit onder de garantie te vallen, ondanks die val. Over het refurbished toestel: ik ben niet zo zeer huiverig over het toestel zelf maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat ik hier 150 euro voor moet betalen omdat de reparatie van het niet opladen gewoon vergoed zou moeten worden. Een camera glaasje heb ik voor 60 euro gerepareerd bij een door Samsung erkend repair point namelijk...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:53

LadyMadonna schreef:
Heel kort, bij val of waterschade heb je geen garantie. De barst in het scherm is op z'n minst raar te noemen, maar doet eigenlijk niet eens meer ter zake...

Heb ik ook gehad. Gewoon naar de T Mobile winkel gebracht. En na prijsopgaaf laten repareren. Rekening naar de inboedelverzekering en hoppa alles is geregeld.
Ik zit al mijn "hele mobiele foon leven" bij T Mobile en heb er werkelijk GEEN EEN klacht over.....

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:15

Omdat waarschuwingstopics niet zijn toegestaan gaat er een slotje op dit topic. Het topic zal uiteindelijk worden verwijderd.