Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilary schreef:Ik heb ooit mazzel gehad op een vlucht vanuit LA: vliegtuig was bij lange na niet vol, dus iedereen mocht na het opstijgen een andere plek zoeken. Resultaat: drie stoelen voor mezelf
verootjoo schreef:Danique schreef:Ik snap echt niet dat het nog kan, die stoelen naar achter. Ik zit al opgevouwen door mijn lengte en heb vaak mijn iPad op het tafeltje staan om een film te kijken; die zit dan ook ineens tegen mijn neus aan gedrukt... Er is imo echt te weinig ruimte om lekker bij een ander 'op schoot' te gaan liggen. Ik ben dusdanig lang dat ik niet meer naar het toilet kan als er degene voor mij de stoel naar achter gooit; ik kan dan mijn stoel niet meer uit.
Met welke maatschappij dan? Met budget maatschappijen snap ik het, maar met een 'normale' maatschappij vliegt m'n zwager van 2m ook zonder problemen![]()
En anders gewoon bij de nooduitgang zitten?
Fish_n_Chips schreef:Maiske schreef:Bij Tui kan je een duo seat boeken voor 50 euro. Dan is de stoel naast je leeg.
Onze laatste vlucht was niet helemaal volgeboekt waardoor de stoel naast ons leeg was. Ik wist van de optie maar had hier geen gebruik van gemaakt, gelukje dus. Het beviel prima en de volgende keer dat we vliegen is het me die 50 euro zeker waard.
Maar dan zit je toch nog met iemand aan je andere kant naast je? Of kan je halverwege de twee stoelen gaan zitten?
Fira schreef:Hoe zit het eigenlijk met mensen die overgeven in het vliegtuig? Ik heb een enorme fobie voor overgeven en raak dus ook compleet over de zeik als er iemand over z'n nek gaat.
Kan ik hiermee dan ook naar de stewardessen als de persoon naast mij niet goed lijkt te worden?
on topic; poeh, dat moet dan een lange vlucht zijn geweest. Ik vind dit wel echt een gegronde rede om mee naar de stewardessen te stappen! Zo lang vliegen en geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten is natuurlijk geen pretje.
LaCiega schreef:Hoi bokkers,
Aangezien ik het deze vakantie zelf weer tweemaal heb meegemaakt wil ik toch om advies vragen voor een eventuele volgende keer.
Op een vlucht van 11 uur heb ik zowel op de heen als de terugreis een wat volle persoon naast me gehad. Tijdens de heenvlucht kon de armleuning niet normaal omlaag en kon ik geen gebruik maken van de entertainment box aangezien mijn koptelefoon niet in de aux kon omdat de been van de man naast me helaas ervoor hing. Zoals jullie je kunnen voorstellen, ik zat totaal niet prettig. Ik heb ook niet kunnen slapen omdat er gewoonweg geen ruimte voor me was en dat terwijl ik nooit veel ruimte inneem met mijn <160 cm en <50 kilo.
Op de terugweg was er een soortgelijke situatie aan de gang waafdoor ik wederom niet kon slapen of fatsoenlijk kon zitten.
Helaas durfde ik niet te vragen of er misschien iets mogelijk was zodat het voor zowel mijn medepassagier als mij fijn reizen zou zijn. Ik kan me voorstellen dat het heel genant en onplezierig is om op het overgewiht te wijzen, maar na deze twee lange vluchten heb ik voor mezelf besloten om uit te zoeken of er voor de volgende keer toch iets mogelijk is zodat ook ik gebruik kan amaken van de stoel waar ik voor betaald heb.
Is het ok om de stewardessen om hulp te vragen hierover, of moet je de reis eigenlijk maar enduren? Is dit überhaupt wel op te lossen?
Ik heb het nu vooral over een oplossing voor de passagier die naast een wat gezettere persoon zit, , niet over of vollere mensen wel mee mogen vliegen of niet of dat ze twee stoelen moeten betalen.
Alvast bedankt.
Anoniem schreef:Dus als je dik bent moet je twee stoelen nemen zodat je een ander niet in de weg zit, maar wanneer je lang bent moet een ander wel rekening met je houden en mogen mensen met een normaal postuur niet normaal gebruik maken van de faciliteiten van hun geboekte stoel zoals deze stoel in slaapstand zetten?
Is dat niet een beetje dubbel?
Anoniem schreef:Dus als je dik bent moet je twee stoelen nemen zodat je een ander niet in de weg zit, maar wanneer je lang bent moet een ander wel rekening met je houden en mogen mensen met een normaal postuur niet normaal gebruik maken van de faciliteiten van hun geboekte stoel zoals deze stoel in slaapstand zetten?
Ineke2 schreef:Het lastige is dat de zitplaatsen in vliegtuigen de laatste jaren alleen maar krapper zijn geworden ( met het oog op meer stoelen = meer geld vangen)
Dit terwijl de mensen niet minder lang ofzo zijn geworden... Wij Nederlanders zijn zelfs gemiddeld nog langer geworden.
Sleeper schreef:Needje schreef:Als dikke mensen verplicht worden om twee stoelen te nemen, waarom dan lange mensen niet verplicht minimaal comfort te vliegen?...
Omdat iemand die lang is geen overlast aan anderen geeft? Die zit alleen met zichzelf in de knoop en met zijn benen in de nek.
Danique schreef:Anoniem schreef:Dus als je dik bent moet je twee stoelen nemen zodat je een ander niet in de weg zit, maar wanneer je lang bent moet een ander wel rekening met je houden en mogen mensen met een normaal postuur niet normaal gebruik maken van de faciliteiten van hun geboekte stoel zoals deze stoel in slaapstand zetten?
Ik kan helaas niet ook de stoel voor mij boeken en dat zou in mijn geval ook niets oplossen, want ook als de stoel voor mij rechtop staat zit ik oncomfortabel en kom ik met blauwe knieën aan op mijn bestemming