Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(is nogal eens voorgekomen dat ik er als ik ging koken achterkwam dat er zaken verdwenen waren die essentieel waren voor zo'n recept, wat op zich niks geeft, maar toch onhandig is). En als hij zeker weet dat hij niet thuis komt laat hij het even weten. BKonline schreef:Ik zou aan mijn kinderen alleen kostgeld vragen als de lasten te veel zouden worden en ik het niet kan opbrengen om zelf voor mijn inwonend kind te betalen. In iedere andere situatie zou ik geen cent aannemen van mijn eigen kind.
troi schreef:Ik kan me van je moeder voorstellen overigens dat die niet zo zit te wachten op een koelkast met eigen plankjes, ze runt een huishouden en geen studentenhuis.
MariekeS_ schreef:@ BKonline: maar is het niet ook gewoon gezond om op een gegeven moment na te moeten denken over uitgaven en hoeveel alles kost? Ook al heb jij het geld niet nodig. Inwonend kind is anders dan een inwonende volwassene met een fulltime baan.
Doubtless schreef:Maartje1990 schreef:Overigens.... Ik betaal minder dan €200 incl tv, gas,water en licht. Dus diegene die zeggen dat ts weinig betaald. Het kan nog minder. En nee ik woon niet meer thuis
Maar met gas, water en licht ben je er toch nog niet?
Maartje1990 schreef:Doubtless schreef:Maar met gas, water en licht ben je er toch nog niet?
Dat is natuurlijk exclusief eten en afvalheffing. Vooruit internet komt er nog bij dan zitten we op de €200 dan heb ik een huis met drie slaapkamers (met zn tweeen overigens, dus totaal is het duurder) overigen geen kraakpand
Maartje1990 schreef:Dat is natuurlijk exclusief eten en afvalheffing. Vooruit internet komt er nog bij dan zitten we op de €200 dan heb ik een huis met drie slaapkamers (met zn tweeen overigens, dus totaal is het duurder) overigen geen kraakpand
Maartje1990 schreef:Ja te is onwijs verwend zeg tjonge jonge. Ik denk dat in bijna alle gevallen van thuiswonende jongeren die meebetalen de prijs kost en inwoning is. Dus dat ts daarvan uitgaat lijkt me helemaal niet gek. Maar wellicht moeten daar andere/duidelijkere afspraken voor worden gemaakt.
Overigens.... Ik betaal minder dan €200 incl tv, gas,water en licht. Dus diegene die zeggen dat ts weinig betaald. Het kan nog minder. En nee ik woon niet meer thuis
Diablo schreef:Maartje1990 schreef:Ja te is onwijs verwend zeg tjonge jonge. Ik denk dat in bijna alle gevallen van thuiswonende jongeren die meebetalen de prijs kost en inwoning is. Dus dat ts daarvan uitgaat lijkt me helemaal niet gek. Maar wellicht moeten daar andere/duidelijkere afspraken voor worden gemaakt.
Overigens.... Ik betaal minder dan €200 incl tv, gas,water en licht. Dus diegene die zeggen dat ts weinig betaald. Het kan nog minder. En nee ik woon niet meer thuis
Dat is echt heel fijn voor jou, maar je begrijpt zelf waarschijnlijk ook wel dat dit niet gangbaar is. Je moet het niet laten overkomen alsof we allemaal voor 200 euro incl alles kunnen wonen, want dat is gewoon een sprookje.
).
en dan met zn tweeën kom je uit op minder dan €200,- onze verhuurders kende ik overigens niet tot ik hier woonde.ikkebenhier schreef:Ik verwacht niet dat er voor mij gekookt wordt, maar na een lange dag thuis komen, een lege koelkast aantreffen en dan ook ' oh ja het brood is net op', dat vind ik niet kunnen.
BKonline schreef:Even tussendoor... hoeveel zijn jullie kwijt aan boodschappen per maand?
Diablo schreef:Brainless schreef:Tja... ik woon gratis thuis (mijn man betaald alle vaste lasten).
Dan woon ik ook gratis